Avaimeton totaalilukossa

Tausta_123

Ford Focus X, 2006, avaimeton

Avaimeton järjestelmä ei päästänyt autoon, joten oikealla avaimella sisään. Ei käynnistynyt nupista, joten oikealla avaimella käynnistysyritys. Ei käynnistynyt silläkään. Ulos autosta ja avaimella ovea lukkoon. Ovi meni lukkoon, mutta avain jäi lukkopesään. Nyt on auto totaalisen lukossa, ja bonuksena avain jumissa auton ainoassa lukkopesässä. Vinkkejä?

Vai kutsunko hinausauton viemään merkkihuoltoon, jossa muuten totesivat että sähkärille parin viikon jono.

10

6245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule kunnon

taunus...

• resetoida, esim ottamalla akun navan irti vähäksi aikaa? Pääsetkö vielä sisään pelkääjän puolelta tai takaluukusta vara-avaimella? Autossa mennyt ilmeisesti ajonesto päälle?

• Tausta_123

Täytyy kokeilla akun miinusnavan irroittamista hetkeksi, eihän siinä hajoa mitään lisää? Konepellin sentään saa auki avaimella, jotain iloa Fordin omituisuuksista.
        Ei pääse sisään mistään, takaluukussa ja pelkääjänpuolella ei ole paikkaa tavalliselle avaimelle, ja kauko-ohjaimiin auto ei reagoi mitenkään.

• jk
        Tausta_123 kirjoitti:

Täytyy kokeilla akun miinusnavan irroittamista hetkeksi, eihän siinä hajoa mitään lisää? Konepellin sentään saa auki avaimella, jotain iloa Fordin omituisuuksista.
        Ei pääse sisään mistään, takaluukussa ja pelkääjänpuolella ei ole paikkaa tavalliselle avaimelle, ja kauko-ohjaimiin auto ei reagoi mitenkään.

voisiko akku olla tyhjä?

• Tausta_123
        jk kirjoitti:

voisiko akku olla tyhjä?

Napojen välistä yleismittari näytti 2,836 V, eihän noin pieni lukema ole edes mahdollinen.
        Outoa, ollut aktiivisessa käytössä läpi talven, ja simahtaisi nyt kun kelit ovat muuttuneet leudoiksi. Viimeksi torstaina ajetu, lauantaiaamuna alkoivat ongelmat. Nyt houkuttaisi ostaa uusi akku ja laittaisi sen itse paikalleen niin ei tarvitsisi hinauttaa focusta minnekkään.

• frangrobba

jos mahdollista laita uusi akku,anna akun olla pois n.2h niin se nollaa ajotietokonejärjestelmän

• Tausta_123

Akun vaihto auttoi, oli myös yön yli ilman akkua niin ainakin nollautui.
      Hieman kylmäsi kun akun vaihdon jälkeenkään avain ei hievahtanutkaan oven lukossa. Muutama avaus/lukitus kauko-ohjaimesta kuitenkin vapautti avaimenkin. Merkkihuollon neuvoista ei ollut mitään apua, hyvä ettei tullut hinautettua autoa liikkeen pihalle odottamaan sähkäriä.

• N

Kommentoinpa tänne hieman vanhempaan ketjuun.

Omassa samanlaisessa avaimettomalla järjestelmällä varustetussa Focuksessa ilmeni tänään melko samankaltaiset oireet, tosin autoon ei päässyt sisälle edes avaimella. Koko talven oli toiminut varsin moitteettomasti ja nyt pe-ilta -> su-aamu välisenä aikana oli akku tyhjentynyt niin että yleismittari näytti reilut 5 volttia napojen väliin. Laitoin akun latautumaan ja ainakaan laturin mielestä akku ei ole entinen, joten saapa nähdä jos pelkällä latauksella selviäisi. "Jännittävä" "ominaisuus" joka tapauksessa.

Se tässä nyt jäi vaan hivenen ihmetyttämään, että miten tavallisella avaimellakaan ei saanut ovea auki kun akku oli loppu. Siinähän ei paljoa lämmitä vaikka olisi mitä korjaustarvikkeita autossa jos niitä ei sieltä saa ulos. Onkohan tuokin ominaisuus vai onkohan edellisen omistajan Volvon merkkihuollossa vaihdattama kuljettajan oven kahva asennettu päin helvettiä?

• Pakkasukko..

Fordin ensiasennuksena olevilla kalsium-akuilla (Motocraft) saa heittää vesilintua. Mulla akku oikutteli jo ensimmäisenä talvena sippasi toisena talvena. Vaihdoin tilalle oikean pakkasakun. Sen jälkeen ei mitään ongelmia. :)

• Tessutin

Kommentti vanhaan ketjuun. Itselläni on kans 2006 focus avaimeton käynnistys menetelmällä. Piti lähtee liikkeelle ei auennu ovet kaukolukolla piti ottaa avain käyttöön, ei lähteny auto käyntiin ei muutaku kokoon avain ja käynnistää ei auttanu oli akku tyhjentyny. Laturi yöksi lataamaan akkua aamulla käynnisty normaalisti. Soitto huoltoon ylläri pylläri virtalukon pohjan sähköjuttu oli tyhjentäny akun. Onneksi auto oli ollut ennen mua yhdellä omistajalla ja soitto hänelle paljasti edelliselläkin omistajalla olleen saman ongelman. Tyyppivikako??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe