ensimmäisiä juoksuja ei kuulu

tibaa

Minkä ikäisenä koiralle pitäisi viimeistään tulla ensimmäiset juoksut?
Minulla on nyt 14kk ikäiden tipsutyttö eikä sillä ole vieläkään ollut juoksuja.

Yksi toinenkin asia on askarruttanut, tipsullani on edessä olevat alahampaat tavallaan kahdessa rivissä, eli kahdet etuhampaat. Onko vakaavaakin. Eläinlääkäri sanoi ettei tarvitse poistaa ellei ala vaivaamaan.

8

3304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksivuotiaana

Joillakin koirilla ensimmäinen juoksu tulee vasta reilun kahden vuoden iässä, joten odottele vain rauhassa! :)

Hampaista en osaa sanoao mitään. Onko koirallasi siis vielä maitohampaat jäljellä? Ehkä kannattaa näyttää koira hampaisiin erikoistuneella eläinlääkärillä.

• yhä vaan

Eli siis ootellaan vieläkin, Narttu on jo 16kk. :)

• minä vaan

Kannattaa etsiä narttu jolla juoksu tällä hetkellä ja viettää aikaa sen seurassa, vanha hyvin toimiva keino ;D Toimi myös meidän omalla koiralla.. Hampaista kannattaa kysyä kyllä vielä toiselta lääkäriltä, ettei tulis virhepurentaa ton takia, se on ikävä vaiva!!!

• oottamista

Ei se ainakaan meillä ala, kaikki muut nartut juoksee ,nuorin ei ,vaikka ikää on jo 16kk.

• Vastataan ny kuitesk

Joillakin nartuilla on myös ns. hiljainen juoksu. Eli voipa olla, että se ensimmäinen juoksu oli jo. (tai siis ilmeisesti olikin viestin iästä päätellen :D)

• Justiina täti

Koiralla on yleensä samanlainen juoksu kuin äidillään, otappa selvää

• oottamista

Nartun emolla on juoksut puolenvuoden välein, emän emällä viiken kuun välein.
      koskaan ei ole tälläistä narttua ollut.

• tipsuttaja...

Kuinka tavallista on, että pikkukoiran juoksujen väli on melkein vuosi? Omalla tipsulla oli juoksut viimeksi tammikuussa, eikä toisia ole vieläkään kuulunut. Onko syytä tutkituttaa ell. jos ei juoksuja ala kuulumaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe