Täällä tunnutaan kovasti kaipaavan palstaa aloitteleville pienoismalliharrastajille. Itse en sellainen ole, mutta olen samaa mieltä, että alan keskustelupalstat ovat liian nipottamista ja niistä saa väärän kuvan mallinrakennuksesta. Englanniksi löytyy tosiaan paljon tasokkaita sivustoja, joissa on kaikentasoista puuhastelijaa ja esittelevät kaikenlaisia malleja, ei aina superhienoja, joiden pyöränpulttien muoto on saatu kohdalleen 80 tunnin työllä. Sellaiselle palstalle olisi minunkin mielestäni tilausta, jotta harrastus viriäisi.
Ja sitten asiaan: olen huomannut, että Tokmannilta saa jopa pienoismallityökaluja ja hemmetin halvalla. Se on ollut yllätys, sillä yleensä halpahalleissa ja biltemoissa ei paljon sellaisia ole ollut ja jos on ollutkin, niin se ovat olleet puoliskeidaa. No, Tokmannilla on halpoja askarteluveitsiä, jotka ovat kohtuullista tasoa. Eivät tunnettujen merkkien veroisia, mutta käyttökelpoisia. Sieltä löytyy myös pieniä poranteriä ja pikkuisia pihtejä. Lisäksi taannoin oli pienoispuuhasteluun sopivia akkuporakoneita kympillä. Kannattaa poikkeilla. Sieltä aloittelija kahmii mukaansa parillakympillä suurimman osan tarvittavista työkaluista. Alan liikkeessä, mitkä ovat yleensä olleet ainoita tällaisten tarvikkeiden hankintapaikkoja, samanlaiset työkalut - jos kohta hieman tasokkaampina - maksaisivat kolme-neljä kertaa enemmän.
Viiloja ja pinsettejä en ole huomannut katsellakaan, mutta kaipa niitäkin voi löytyä. Suosittelen lämpimästi. Havaintoni ovat Kangasalan putiikista, mutta samaa valikoimaa lienee muuallakin Suomessa.
Tokmannilta työkaluja
Vickers 6 ton
0
610
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409