Jalkapohjan kovettumat

jalat vaivaa

ja halkeamat.. Osaako kukaan neuvoa miten ne hoidetaan? Mikä rasva auttais?

17

719

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sol57

osaa neuvoa....osta vahvaa B-vitamiiniä (missä kaikki B-vitamiinit) purkki...apteekista. Itse syön tuota B-vitaamiinia säännöllisesti..usein kuivat halkemat jaloissa johtuvat tuosta B-vitamiinin puutoksesta...jos, sinulla myös huulipielet halkeilevat se on merkki puutoksesta. Eli elimistösi ei saa jostain syystä riittävästi tuota B-vitamiiniä. Sitten ainakin kerran viikossa teet kotona tämän että jalkahoidon itse...eli liotat näitä jalkoja jos, sinulla ei tätä jalkakylpyä niin ihan vatikin riittää....lisäät sitten hiukan merisuolaa...tai näitä suoloja myös muitakin jos, hemmotella haluat...joita voi apteekista ostaa....sitten rapsit aluksia varovasti...tuota kuivuttana ihoa pois...väliin aina hyvä antaan kunnon ammattilaisen tämän tehdä....kunnolla...

Yleensäkin jos, tuo iho sinulla on ohut....niin kunnon rasvaus ( vaikka tälläisella tarpeeksi rasvaisella perusvoiteella kun Hydran, tai Apo Base...joita saa myös apteekista...siis nimen omaan sinne kantapäihin..ja myös jalkapohjiin....säärin sitten ja jalkapöytiin laittaa ohuempaakin rasvaa...) kunnon puuvilla sukat sitten tämän rasvauksen jälkeen,)) muista rasvata nämä jalkasi myös kun käyt suihkuissa tai saunassa...

Tuohon vielä itse rasvaan itselleni eivät käy nämä lanoliinipohjaiset rasvat...eivät sillee hengitä...mutta, kokeilemmalla tiedät....nekö myös hyvin rasvaisia...

Jalkahoitolassa käynti jalkahoitolassa missä tämä pedikyyrihoitotehdään maksaa riippuen hoitolassa niin täällä n. 35 e....käynti...

tsau:Friidu

• Sol57

niin tähän vielä jos, haluat että, jalat pysyvät kunnossa niin tämä tärkeää...jalkoja on hoidetta säännöllisesti itse tämän hoidon teen kerran viikossa.... Silloin näitä halkemia ei pääse syntymään...mikään rasva ei mene tuon kuivuneen ja halkenneen ihon läpi kunnolla ennen kuin saat nämä halkeamat tavallaan kuriin....vaati vähän työtä mutta, kannattaa...kesällä mukava kun voi käyttää sandaaleja...ja vieläkö nämä varpaankyntesi punaisiksi lakkaat.....;)))niih....kelpaa näyttää sitten näitä siroja jalkojasi näytellä öhöh...tämä vähän ohi aiheen........;))))

• Sol57
        Sol57 kirjoitti:

niin tähän vielä jos, haluat että, jalat pysyvät kunnossa niin tämä tärkeää...jalkoja on hoidetta säännöllisesti itse tämän hoidon teen kerran viikossa.... Silloin näitä halkemia ei pääse syntymään...mikään rasva ei mene tuon kuivuneen ja halkenneen ihon läpi kunnolla ennen kuin saat nämä halkeamat tavallaan kuriin....vaati vähän työtä mutta, kannattaa...kesällä mukava kun voi käyttää sandaaleja...ja vieläkö nämä varpaankyntesi punaisiksi lakkaat.....;)))niih....kelpaa näyttää sitten näitä siroja jalkojasi näytellä öhöh...tämä vähän ohi aiheen........;))))

siis tarvitset myös tuon jalkaraspin niitä myyvät hyvin varastetut ihan tavalliset kaupat...niitäkin erilailaisia myös sähkökäyttöisiä...sekä myös eri karkeusasteisa...

• koivet,,,,,,,,,,,
        Sol57 kirjoitti:

siis tarvitset myös tuon jalkaraspin niitä myyvät hyvin varastetut ihan tavalliset kaupat...niitäkin erilailaisia myös sähkökäyttöisiä...sekä myös eri karkeusasteisa...

pahasti haljenneet, niin jalkahoitajalle, tai peräti lekuriin ensin.
        B-vitamiini ym. ohjeet jo saitkin, mutta raspausta kotioloissa ei nykyään enää suositella.

• Kevyet jalat
        Sol57 kirjoitti:

jostakin, että mitä enemmän ja voimakkaammin rapsii, kovettumat senkun kiihtyy kasvamaan. Mikähän lienee totta sitten? Itse käytän jalkaraspina sellaista luonnonsientä joka on kuivana kova. Sitten tietysti se hyvä jalkavoide ja ne jalkakylvyt ennen rapsutuksia.
        Minulla ei ole pahoja kovettumia koskaan ollut, mutta ihokin minkälainen on ja sitten ne kengät..

• Sol57
        koivet,,,,,,,,,,, kirjoitti:

pahasti haljenneet, niin jalkahoitajalle, tai peräti lekuriin ensin.
        B-vitamiini ym. ohjeet jo saitkin, mutta raspausta kotioloissa ei nykyään enää suositella.

Joo..ehdottomasti lääkäriin jos, pahassa kunnossa ovat.

Tuota ammttilaista minäkin väliin käytän....tässä lähellä kun sellainen hyvä jalkahoitola....tulee myös nämä varpaiden kynsinauhat;)) niin siinä samalla siistittyä....

Tuota raspausta kyllä käytän....mutta kun jalat ovat hyvässä kunnossa...niin eipä tarvitse kun hellästi rapsutella hienolla hiekkapaperilla tai sitten tuolla joku myös tuon hohkakiven mainitsi joka sellainen hellä...jaloille ja vähäsen. eikä aina sitäkään....näitä kovia rapsauksia ei pidä itse ainakaan tehdä...vaan antaa ammattilaisen tehdä...siis jalkahoitajan jolla tuo alan koulutus...

Jalat sen verran tärkeät....vähän kuin auton hienot renkaat;))) Jalat ja hampaat jos kunnossa niin ne sellaiset asiat jotka vaikkutavat siihen ihmisen kokonais hyvinvointiin....ja se pää....;)) nooh...sillä nyt niih...

• ranfun
        Kevyet jalat kirjoitti:

jostakin, että mitä enemmän ja voimakkaammin rapsii, kovettumat senkun kiihtyy kasvamaan. Mikähän lienee totta sitten? Itse käytän jalkaraspina sellaista luonnonsientä joka on kuivana kova. Sitten tietysti se hyvä jalkavoide ja ne jalkakylvyt ennen rapsutuksia.
        Minulla ei ole pahoja kovettumia koskaan ollut, mutta ihokin minkälainen on ja sitten ne kengät..

ihmelääke kovettumiin, vaikkei äkkiä uskois.

• kullannuppu,

pelata varman päälle ja hoitaa kuin tässä. Jalkahitajat käyttävät Helosan voidetta, apteekista isolla rahalla, rauta-ja maataloustarvikeliikkeistä saa kilon purkeissa tai pienemmissä tuubeissa edullisemmin.

http://www.verkkoklinikka.fi/?id=6970283&page=1349143

Ei Rautaraspia, vaan hohkakiveä

• Juu, vedä kovettumien päälle ilmastointiteippiä, pian pehmenevät.
      Jeesusteippi käy joka paikkaan.

• känäkänsä

Eipä taida aloittaja pelkästä yhdestä känsästä puhuvan.

• känäkänsä kirjoitti:

Eipä taida aloittaja pelkästä yhdestä känsästä puhuvan.

No kovettumat on kantapäissä ja jalkojen syrjissä. Kyllä ne pehmenee kun vetää leveää jeesusteippiä. Olen joskus käyttänyt.
        Viime vuosina ei ole ollut kovettumia.

• känäkänsä
        k-kotton kirjoitti:

No kovettumat on kantapäissä ja jalkojen syrjissä. Kyllä ne pehmenee kun vetää leveää jeesusteippiä. Olen joskus käyttänyt.
        Viime vuosina ei ole ollut kovettumia.

Syyläntynkää yritin sillä poistaa. Ei onnistunut.

• känäkänsä kirjoitti:

Syyläntynkää yritin sillä poistaa. Ei onnistunut.

No syylä taitaa olla eri juttu, siinä kiertää veri, ainakin isommissa.
        Nuo kovettumat on tätä ihon ulkoista kerrosta, kai jostain rasvanpuutteesta tulevia.
        En minä tästä sen ihmeemmin tiedä, mutta kun niiden päälle vetää päiväksi tai pariksi jeesusteippiä, ihon oma kosteus korjaa tilanteen.
        Maksaa se teippirulla, mutta kyllä noiden rasvojen turaaminen sinne kantapäihin on yhtä tyhjän kanssa, ei niillä saa muuta kun sotkettua sukat ja lakanat.

• Cloetta...

Dermosilin jalkavoidetta 2 - 3 kertaa viikossa. Ei ole kovettumia eikä halkeamia. Kuulemma viilaus ei auta vaan rasvaus mutta jos on jo halkeamia yms. taitaisi olla parasta mennä jalkahoitoon.

• ----
    • Hiihtis1

Elizabeth Arden'n Eight Hour voidetta. Sillä saa apua mm. tähän ongelmaan. Suosittelen lämpimästi.

• pehmeä...

salisyylivaseliini apteekista. Sillä hoitui halkeamatkin. Muutoin käytän tavallista vaseliinia, iho sellaista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      241
      1579
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      36
      842
    Aihe