SB ja ruokamyrkytys

veronicha

olemme menossa taas sunnybeachille ja hotelli amarikseen,onko millanen hotelli???
viime kesänä sain kauhean ruokamyrkytyksen heti seuraavana päivänä, enkä yhtää tiedä mistä se tuli, kun baarissa taas join jäillä drinkkejä, ja päivällä saatoin ostaa kojusta ruokaa, missä oli majoneesia.myös salaattia söin.että mitkä ois ne suositukset mitä kannattis sb:llä välttää,ettei sais pahaa mahatautia???

7

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------

      missä maassa tahansa saattaa saada ruokamyrkytyksen noista mainitsemistasi salaatista,majoneesista ja jääpaloista..

    • lomailija

      Amaris on pienehkö hotelli kävelymatkan päästä keskustasta. Iso tie täytyy ylittää, mutta onneksi siinä on liikennevalot. (Muuten ei meinaa yli päästä). Huoneet ovat pieniä, mutta ilmastointi ja pieni jääkaappi löytyy. Äänieristys ei ole kovin kummoinen ja uima-allasalue on pieni. Hinta laatusuhde kuitenkin kohdallaan ja menemme itsekkin sinne pariksi viikoksi ensi kesänä. Läheltä löytyy pari kauppaa, josta saa hedelmiä ja eväitä paljon edullisemmin kuin SB:n keskustasta.

    • ...

      älä varaa halpamatkaa mihinkään bulgarian kaltaiseen kehitysmaahan, jossa hygieniataso on surkea. Maailmassa on kymmeniä täysin turvallisia lomakohteita, kannattaako säästää terveyden kustannuksella?

      • pelottelua

        "Maailmassa on kymmeniä täysin turvallisia lomakohteita, kannattaako säästää terveyden kustannuksella? "

        Koska olet noin kaikkitietävä, niin kerropa kaikille lukijoille sellainen maa, missä ruokamyrkytykset ovat mahdottomia.

        Ei Bulgaria ole sen kummempi riski vatsatautien suhteen kuin vastaavilla leveyspiireillä tai vielä lämpimämmissä paikoissa sijaitsevat maat. Olen itse viettänyt Bulgariassa tällä vuosituhannella liki kolme kuukautta eri mittaisilla lomilla eri paikoissa, syönyt siellä sun täällä enkä ole edes tavannut vatsatautista ihmistä, saati sitten itse sitä sairastanut. Sitä vastoin Tokiossa ja Barcelonassa olen kummassakin joutunut asumaan vuorokauden vessassa. Lähigrillilläkin tiedän jonkun oksennelleen :)

        Heinäkuussa lähden taas Sunny Beachille. Kun pidän huolta käsihygieniastani samoin kuin kotona, niin olen melko turvassa.


      • vähättelyä
        pelottelua kirjoitti:

        "Maailmassa on kymmeniä täysin turvallisia lomakohteita, kannattaako säästää terveyden kustannuksella? "

        Koska olet noin kaikkitietävä, niin kerropa kaikille lukijoille sellainen maa, missä ruokamyrkytykset ovat mahdottomia.

        Ei Bulgaria ole sen kummempi riski vatsatautien suhteen kuin vastaavilla leveyspiireillä tai vielä lämpimämmissä paikoissa sijaitsevat maat. Olen itse viettänyt Bulgariassa tällä vuosituhannella liki kolme kuukautta eri mittaisilla lomilla eri paikoissa, syönyt siellä sun täällä enkä ole edes tavannut vatsatautista ihmistä, saati sitten itse sitä sairastanut. Sitä vastoin Tokiossa ja Barcelonassa olen kummassakin joutunut asumaan vuorokauden vessassa. Lähigrillilläkin tiedän jonkun oksennelleen :)

        Heinäkuussa lähden taas Sunny Beachille. Kun pidän huolta käsihygieniastani samoin kuin kotona, niin olen melko turvassa.

        Eihän se nyt voi sattumaa olla, että juuri Bulgariassa näitä vatsatautisia matkailijoita on kaikkein eniten. Ihmetyttää miten nämä matkatoimistot jaksavat lähettää viestejä keskustelupalstoille ja toitottaa tuosta käsihygieniasta aivan kuin se olisi jokin maailmaa pelastuu iskulause. Vatsataudit johtuvat ruokamyrkytyksistä, eikä siinä auta, vaikka millä käsiään pesisi...


      • kehiin.
        vähättelyä kirjoitti:

        Eihän se nyt voi sattumaa olla, että juuri Bulgariassa näitä vatsatautisia matkailijoita on kaikkein eniten. Ihmetyttää miten nämä matkatoimistot jaksavat lähettää viestejä keskustelupalstoille ja toitottaa tuosta käsihygieniasta aivan kuin se olisi jokin maailmaa pelastuu iskulause. Vatsataudit johtuvat ruokamyrkytyksistä, eikä siinä auta, vaikka millä käsiään pesisi...

        "Eihän se nyt voi sattumaa olla, että juuri Bulgariassa näitä vatsatautisia matkailijoita on kaikkein eniten."

        Voihan sitä väittää vaikka kuuta juustoksi, mutta perusteluita kyllä tarvitaan, ennen kuin väitettäsi voi pitää totena. STM:n julkaisuja tai tilastoja, sairaaloiden potilastietoja, yhtään mitään konkreettisempaa kuin sinun mutusi?

        Toiseksi en ole mikään matkatoimisto vaan aivan tavallinen yksityishenkilö, joka on pitkäaikaista kokemusta Bulgariasta. Minä en rakenna ennakkoluuloja ja sitten keksi loppuja juttuja. Täysin naurettava on tuo heittosi, että olisin muka matkatoimiston omistaja tai työntekijä. Ei matkatoimistojen väki muuta ennättäisikään tehdä kuin lukea päivittäin joka jumalan palstaa ja blogia ja puuttua keskusteluun, kun jotakin maapallon maata, kansaa, ruokaa yms. mollataan. Hiukka realismia kehiin mielikuvituksen sijasta, hyvä nimimerkki!

        Jos sinä väheksyt käsihygieniaa vatsa- ja muiden tautien ennaltaehkäisyssä, niin se on sinun käsityksesi. Ruokamyrkytyksiä en ole monien Bulbarian-lomieni aikana saanut, en nähnyt enkä kuullutkaan kenenkään saaneen muualla kuin tällaisilla verkkosivuilla.


      • lopmailija
        kehiin. kirjoitti:

        "Eihän se nyt voi sattumaa olla, että juuri Bulgariassa näitä vatsatautisia matkailijoita on kaikkein eniten."

        Voihan sitä väittää vaikka kuuta juustoksi, mutta perusteluita kyllä tarvitaan, ennen kuin väitettäsi voi pitää totena. STM:n julkaisuja tai tilastoja, sairaaloiden potilastietoja, yhtään mitään konkreettisempaa kuin sinun mutusi?

        Toiseksi en ole mikään matkatoimisto vaan aivan tavallinen yksityishenkilö, joka on pitkäaikaista kokemusta Bulgariasta. Minä en rakenna ennakkoluuloja ja sitten keksi loppuja juttuja. Täysin naurettava on tuo heittosi, että olisin muka matkatoimiston omistaja tai työntekijä. Ei matkatoimistojen väki muuta ennättäisikään tehdä kuin lukea päivittäin joka jumalan palstaa ja blogia ja puuttua keskusteluun, kun jotakin maapallon maata, kansaa, ruokaa yms. mollataan. Hiukka realismia kehiin mielikuvituksen sijasta, hyvä nimimerkki!

        Jos sinä väheksyt käsihygieniaa vatsa- ja muiden tautien ennaltaehkäisyssä, niin se on sinun käsityksesi. Ruokamyrkytyksiä en ole monien Bulbarian-lomieni aikana saanut, en nähnyt enkä kuullutkaan kenenkään saaneen muualla kuin tällaisilla verkkosivuilla.

        Reissaan kovasti ulkomailla. Vähintään kaksi kertaa vuodessa. Yhden kerran olen saanut ruokamyrkytyksen, Suomessa! Ja kerran oli maha kuralla Meksikossa, mutta jos pöpöjä pelkää, niin kannattaa jäädä kotiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe