PItkä viikonloppu Euroopassa tyttöjen kanssa

Hetkeksi irti raskaa

Hei!
Haaveilen rentouttavasta pitkästä viikonlopusta 9- ja 11- vuotiaitten tyttöjen kanssa jossain päin Eurooppaa. Shoppailijoita emme ole, emmekä suurkaupunkien ystäviä. Joku pikkukaupunki? Kauniit maisemat. Jotain tekemistä lasten kanssa. Helpot kulkuyhteydet. Vähän tumpelo äiti.

4

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sokol

      Suosittelen Ljubljanaa kaikille, mutta varsinkin heille, jotka haluavat nähdä kauniin, siistin, nuorekkaan, vireän ja pienehkön pääkaupungin sekä sen ystävälliset ihmiset.
      Upeaa, että jotkut (muutkin) haluavat tehdä lastensa kanssa muutakin kuin shoppailla.
      Kaupunkiin on Finskin suorat lennot Helsingistä, huhtikuusta alkaen, mutta huhtikuun puolivälissä on parin viikon tauko, koska lentokenttä on kiinni sen ajan.
      Ljubljanassa on iso puisto, nimetään Tivoli, jossa voi kirmailla. Ylhäällä mäellä on linna, jossa itsessään ei ole kauheasti näkemistä, mutta sinne kiipeäminen on se juttu. Kaupungin läpi virtaa joki ja sen rannalla on kahviloita vieri vieressä. Joella on laivoja, joilla pääsee ajelemaan sinne ja takaisin. Kauppahallissa ja torilla voi katsella paikallisia tuotteita.
      Varmaan löytyy järjestettyjäkin retkiä Euroopan suurimmille tippukiviluolille, mutta sinne pääsee paikallisbusseillakin helposti. Matkaa on 60 km (Postojna) ja lapsesi muistaisivat sen ikänsä.
      Katso Slovenian puolelta lisää tietoja, jos olet kiinnostunut.

      • Liivio

        Ljubljana on hyvä valinta ja nimim. Sokol kertoikin siitä jo lähes kaiken olennaisen. Lähempääkin löytyy toki vaihtoehtoja, uusi oma suosikkikohteemme on Liettuan Kaunas, jonne järjestetään jo lentojakin ja Tallinnasta sinne pääsee bussilla. Jotenkin ranskalaisen oloinen keskustan puistokatuineen ja vaikkette sano olevanne shoppailijoita niin Kaunasin kenkäkaupat voivat olla ylivoimainen houkutus. Kesäaikaan voisi myös rantakaupunki Sopot Puolassa olla mukava kokemus, nyt kun kivenheiton päässä olevaan Gdyniaan on suora laivayhteys. Ja tietysti siinä on myös Gdansk, joka alkaa olla suomalaisille enemmänkin tuttu. Vielä mieleen tulee Krakova, josta taas Tatran vuoriston Zakopane on kohtuullisen bussimatkan päässä, siellä ollaan sitten jo aivan alppimaisemassa ja ainakin meidän tytöille yöpyminen jyrkkäkattoisissa vuoristomajataloissa on ollut mieleenpainuva kokemus.


    • Isartor

      Müncheniin on suorat lennot ja perillä mm.
      - Deutches Museum: teknis-tieteellinen museo, jossa helposti vierähtää kokonainen päivä. Siellä pääsee kokeilemaan itse asioita ja näkee vaikutukset esim. virtaavan veden patoaminen
      - Kasvitieteellinen puutarha, jossa lukuisa määrä eri ilmastojen kasvihuoneita jättiperhosineen, lisäksi ulkoilmapuutarha
      - useita taidemuseoita, kuten Alte, Moderne ja Neue Pinakothek
      - lyhyt matka mm. Garmisch-Partenkircheniin, jossa pääsee kabiinihissillä Saksan korkeimman vuoren huipulle
      - kaunis kaupunki toreineen ja vanhoine kaupunkeineen
      - hyvää ruokaa jne.

      • 33

        Müncheniä ja Gdanskia/Gdyniaa/Sopotia voin minäkin suositella, ja Wienin voisin lisätä joukon jatkoksi. Mukava kuulla myös kehuja Ljubljanasta; sinne on tarkoitus kesällä suunnata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1069
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe