Mikä on paras pesutorni ?
Hinta saa olla max 2200 €.
Mikä paras pesutorni ?
20
3546
Vastaukset
- takuullaparas
MIELE
- Pesufanaatikko
En ymmärrä tätä Mielen hehkutusta. Itselläni, äidilläni ja kaverilla on kaikilla hieman jäänyt huono maku suuhun kyseisestä merkistä. Tarkennuksena siis: kullakin on oma, hieman eri mallinen pyykkikone mutta ne on ostettu muutaman vuoden sisään ja kaikki ovat Mielen suht' kalliita malleja. Tässäpä siis kritiikkiä:
Ensinnäkin ns. kennorumpu on kovasti Mielen kehuma keksintö joka pesee "hellävaraisesti". Onko hellävaraisuutta se, ettei pyykistä irtoava nukka poistu pesuveden mukana? Siltä ainakin kokemusten perusteella näyttää. Kennorummun vesireiät ovat niin pienet, kuin kuulakärkikynällä pistetyt, ettei nukka lähde pois kennosta. Onpa sitten kiva yli 1.000 euron koneella pestä pyykkiä ja katkeroitua kun vaatteet nukkaantuvat pesussa. Ratkaisu: nukkaa poistavan Sini-teippirullan ostaminen ja ahkera käyttäminen AINA pyykinpesun jälkeen. Hyvä Miele, tunnen todellakin saavani vastinetta yli 1.000 euron ostokselleni!
Toisekseen: puuvillaiset tekstiilit tuntuvat jotenkin kovilta pesun jälkeen. Tämä koskee myös frotee-pyyhkeitä! Hieman ihmetyttää että serkun halpiskone tekee pyykistä pehmeää mutta kallis Miele saa pyykin ikäänkuin korppuuntumaan. Niinpä pyykin silittäminen on välttämättömyys mutta silti tekstiilit tuntuvat hieman "tikkuisilta" ja pisteliäiltä. Kuitenkin, jos Mielen pesun jälkeen pisteliään tuntuinen teepaita pestään halpiskoneessa, ei kyseistä teepaitaa tarvitsekaan silittää vaan se on mukavan pehmoinen ja sileä sellaisenaan. Mistähän johtuu? Kenties "hellävaraisuuden" puutteesta?
Kolmanneksi: pieni vedenkulutus ja vähäiset huuhtelumäärät. Ei ole kiva kun ohjelmissa on 2, 3 tai enintään 4 huuhtelua. Tai no menisihän se jos vesimäärä olisi runsas, mutta kun huuhtelun (ja pesun) vesimäärät ovat surkean vähäiset niin pyykkiin jää vääjäämättä pesuainejäämiä. Mielen ohje tilanteeseen on se, että pesun jälkeen pitää vielä itse laittaa pikapesu-ohjelma käyntiin jolla ikäänkuin saadaan kaksi huuhtelua lisää. Tiedän pesuainejäämien olemassaolon pestyn pyykin hajun ja ihotuntuman perusteella. Käytän tosin hajusteettomia pesuaineita joissa ei ole zeoliittia eli savea (olen herkkänenäinen ja herkkäihoinen). Nytpä sitten joku jo varmaan rientää sanomaan että käytän liikaa pesuainetta. Vaan kun en käytä! Pesuohjelman aikana pesurummussa näkyy hädin tuskin juuri yhtään pesuvaahtoa. Erään korjaajan mukaan juuri silloin pesuainetta on sopivasti kun se vaahtoaa ihan pikkaisen vaan.
Neljänneksi: nukkasihti tukkeutuu äärimmäisen helposti. Viimeisen kolmen vuoden aikana nukkasihti on pitänyt irrottaa ja putsata käsin n. 50 kertaa eli useammin kuin kerran kuussa. Ei tarvitse kuin pestä vaikkapa pellava-puuvilla-sekoitteisia pyyhkeitä joista hieman irtoaa materiaalia, niin jo kohta piippaa kone käskien tarkistamaan veden poiston. Tästä on tullut jo rutiinia. Ihmettelen vaan mistä se tavara nukkasihtiin kertyy, kun kuitenkin pyykki on niin nuhruista pesun jäljiltä.
Jotain hyvääkin: suhteellisen hiljainen kone, linkoaa tasapainoisesti, näyttää hienolta eikä toistaiseksi ole hajottanut mitään pestyjä vaatteita. - Miele-fani
Pesufanaatikko kirjoitti:
En ymmärrä tätä Mielen hehkutusta. Itselläni, äidilläni ja kaverilla on kaikilla hieman jäänyt huono maku suuhun kyseisestä merkistä. Tarkennuksena siis: kullakin on oma, hieman eri mallinen pyykkikone mutta ne on ostettu muutaman vuoden sisään ja kaikki ovat Mielen suht' kalliita malleja. Tässäpä siis kritiikkiä:
Ensinnäkin ns. kennorumpu on kovasti Mielen kehuma keksintö joka pesee "hellävaraisesti". Onko hellävaraisuutta se, ettei pyykistä irtoava nukka poistu pesuveden mukana? Siltä ainakin kokemusten perusteella näyttää. Kennorummun vesireiät ovat niin pienet, kuin kuulakärkikynällä pistetyt, ettei nukka lähde pois kennosta. Onpa sitten kiva yli 1.000 euron koneella pestä pyykkiä ja katkeroitua kun vaatteet nukkaantuvat pesussa. Ratkaisu: nukkaa poistavan Sini-teippirullan ostaminen ja ahkera käyttäminen AINA pyykinpesun jälkeen. Hyvä Miele, tunnen todellakin saavani vastinetta yli 1.000 euron ostokselleni!
Toisekseen: puuvillaiset tekstiilit tuntuvat jotenkin kovilta pesun jälkeen. Tämä koskee myös frotee-pyyhkeitä! Hieman ihmetyttää että serkun halpiskone tekee pyykistä pehmeää mutta kallis Miele saa pyykin ikäänkuin korppuuntumaan. Niinpä pyykin silittäminen on välttämättömyys mutta silti tekstiilit tuntuvat hieman "tikkuisilta" ja pisteliäiltä. Kuitenkin, jos Mielen pesun jälkeen pisteliään tuntuinen teepaita pestään halpiskoneessa, ei kyseistä teepaitaa tarvitsekaan silittää vaan se on mukavan pehmoinen ja sileä sellaisenaan. Mistähän johtuu? Kenties "hellävaraisuuden" puutteesta?
Kolmanneksi: pieni vedenkulutus ja vähäiset huuhtelumäärät. Ei ole kiva kun ohjelmissa on 2, 3 tai enintään 4 huuhtelua. Tai no menisihän se jos vesimäärä olisi runsas, mutta kun huuhtelun (ja pesun) vesimäärät ovat surkean vähäiset niin pyykkiin jää vääjäämättä pesuainejäämiä. Mielen ohje tilanteeseen on se, että pesun jälkeen pitää vielä itse laittaa pikapesu-ohjelma käyntiin jolla ikäänkuin saadaan kaksi huuhtelua lisää. Tiedän pesuainejäämien olemassaolon pestyn pyykin hajun ja ihotuntuman perusteella. Käytän tosin hajusteettomia pesuaineita joissa ei ole zeoliittia eli savea (olen herkkänenäinen ja herkkäihoinen). Nytpä sitten joku jo varmaan rientää sanomaan että käytän liikaa pesuainetta. Vaan kun en käytä! Pesuohjelman aikana pesurummussa näkyy hädin tuskin juuri yhtään pesuvaahtoa. Erään korjaajan mukaan juuri silloin pesuainetta on sopivasti kun se vaahtoaa ihan pikkaisen vaan.
Neljänneksi: nukkasihti tukkeutuu äärimmäisen helposti. Viimeisen kolmen vuoden aikana nukkasihti on pitänyt irrottaa ja putsata käsin n. 50 kertaa eli useammin kuin kerran kuussa. Ei tarvitse kuin pestä vaikkapa pellava-puuvilla-sekoitteisia pyyhkeitä joista hieman irtoaa materiaalia, niin jo kohta piippaa kone käskien tarkistamaan veden poiston. Tästä on tullut jo rutiinia. Ihmettelen vaan mistä se tavara nukkasihtiin kertyy, kun kuitenkin pyykki on niin nuhruista pesun jäljiltä.
Jotain hyvääkin: suhteellisen hiljainen kone, linkoaa tasapainoisesti, näyttää hienolta eikä toistaiseksi ole hajottanut mitään pestyjä vaatteita.asiallisesta viestistä.
Itselläni ei ole tuota nukkaamis-ongelmaa, aloin miettiä mistä se voi johtua. ehkäpä juuri noista 2.1 mm reijistä? käytämme kuivuria, se poistaa irtonukan ja irtopölyn vaatteista ja samalla pyykki pehmenee joten luulen että se auttaa meillä.
Samasta syystä luulen johtuvan kun ei meillä mene nukkasihti tukkoon kyllä.
Huuhteluista: käytän aina vesiplus toimintoa ja en ole havainnut minkäänlaista allergiaa edes vauvalla. Sinunkin mielessä sellainen varmasti on. sillä saat lisää vettä niin pesuun kuin huuhteluun.
Jos nuo ongelmat on todellisia, niin suosittelen ottamaan yhteyttä Mielen huoltoon, sillä tuo ei todellakaan kuulosta normaalilta. - Pesukonefanaatikko
Miele-fani kirjoitti:
asiallisesta viestistä.
Itselläni ei ole tuota nukkaamis-ongelmaa, aloin miettiä mistä se voi johtua. ehkäpä juuri noista 2.1 mm reijistä? käytämme kuivuria, se poistaa irtonukan ja irtopölyn vaatteista ja samalla pyykki pehmenee joten luulen että se auttaa meillä.
Samasta syystä luulen johtuvan kun ei meillä mene nukkasihti tukkoon kyllä.
Huuhteluista: käytän aina vesiplus toimintoa ja en ole havainnut minkäänlaista allergiaa edes vauvalla. Sinunkin mielessä sellainen varmasti on. sillä saat lisää vettä niin pesuun kuin huuhteluun.
Jos nuo ongelmat on todellisia, niin suosittelen ottamaan yhteyttä Mielen huoltoon, sillä tuo ei todellakaan kuulosta normaalilta.Pyykkikoneessani on rummussa ihan silminnähtävästi nukkaa ja pölyä pesun jälkeen. Varsinkin luukun lasiin kertyy möhnää. Valkeissa teepaidoissa on pesun jälkeen tummia irtokuituja, jotka kyllä irtoavat tuolla aiemmassa viestissä mainitulla Sini-teippirullalla. Olen käyttänyt vesiplus-toimintoa aina ja olen ohjelmoinut valikoista pysyvän lisähuuhtelun. Ei auta. Tai siis sanotaan näin päin että mikäli en käytä vesiplus-toimintoa, tilanne on vielä huonompi. Mielen vastaus todellakin oli että voisin käyttää pesun jälkeen erikseen pikapesun ilman pesuainetta. Ja tosiaan lähipiirin ihmisillä, joilla on tuo kennorummulla varustettu malli, ilmenee samaa nöyhtäämis/nukkaongelmaa. Pesukone sinällään pesee kohtuullisen hyvin eikä se ole rikkonut vaatteita. Mutta: viestini tarkoitus oli tuoda esille myös kriittistä kommentointia Mielestä, koska yleensä kyseistä tuotemerkkiä hehkutetaan melkoisesti. Itselläni on nyt suunnitelmissa hankkia pyykkikone jossa on paljon huuhteluita. Ehkä sitten pitäisi olla semmoinen malli jossa on "normaalin kokoiset" vedenpoistumisreiät pesurummussa. Siis ei enää Mieleä.
Pesufanaatikko kirjoitti:
Jotain hyvääkin: suhteellisen hiljainen kone, linkoaa tasapainoisesti, näyttää hienolta eikä toistaiseksi ole hajottanut mitään pestyjä vaatteita.Meillä ihan samat ongelmat!!!Ja entinen kone oli miile joka pelas 20v.tta.hyvin ja pesi pyykin jopa lyhyillä ohjelmilla ihan puhtaaks.Mut nyt tää ollu muutaman kuukauden ja pesutulos ihan surkee!!!Maahantuojan huollosta tuleevat katsoon ensviikolla ja vilauttivat sieltä mah.kaupanpurkua.Joten katsellaan kuin käy!!!Jokatapauksessa entisin eväin ei mennä.
- pyykkärin herttua.
Pesukonefanaatikko kirjoitti:
Pyykkikoneessani on rummussa ihan silminnähtävästi nukkaa ja pölyä pesun jälkeen. Varsinkin luukun lasiin kertyy möhnää. Valkeissa teepaidoissa on pesun jälkeen tummia irtokuituja, jotka kyllä irtoavat tuolla aiemmassa viestissä mainitulla Sini-teippirullalla. Olen käyttänyt vesiplus-toimintoa aina ja olen ohjelmoinut valikoista pysyvän lisähuuhtelun. Ei auta. Tai siis sanotaan näin päin että mikäli en käytä vesiplus-toimintoa, tilanne on vielä huonompi. Mielen vastaus todellakin oli että voisin käyttää pesun jälkeen erikseen pikapesun ilman pesuainetta. Ja tosiaan lähipiirin ihmisillä, joilla on tuo kennorummulla varustettu malli, ilmenee samaa nöyhtäämis/nukkaongelmaa. Pesukone sinällään pesee kohtuullisen hyvin eikä se ole rikkonut vaatteita. Mutta: viestini tarkoitus oli tuoda esille myös kriittistä kommentointia Mielestä, koska yleensä kyseistä tuotemerkkiä hehkutetaan melkoisesti. Itselläni on nyt suunnitelmissa hankkia pyykkikone jossa on paljon huuhteluita. Ehkä sitten pitäisi olla semmoinen malli jossa on "normaalin kokoiset" vedenpoistumisreiät pesurummussa. Siis ei enää Mieleä.
Jos jollakulla on fanaatikon jäljiltä epäilys Mieleen, niin ASKO:ssa on allergialiiton hyväksyntää ja joutesenmerkkiä sekä jopa 7 huuhtelua. Laatukone myös.
- Kokemus!!!!
Pesukonefanaatikko kirjoitti:
Pyykkikoneessani on rummussa ihan silminnähtävästi nukkaa ja pölyä pesun jälkeen. Varsinkin luukun lasiin kertyy möhnää. Valkeissa teepaidoissa on pesun jälkeen tummia irtokuituja, jotka kyllä irtoavat tuolla aiemmassa viestissä mainitulla Sini-teippirullalla. Olen käyttänyt vesiplus-toimintoa aina ja olen ohjelmoinut valikoista pysyvän lisähuuhtelun. Ei auta. Tai siis sanotaan näin päin että mikäli en käytä vesiplus-toimintoa, tilanne on vielä huonompi. Mielen vastaus todellakin oli että voisin käyttää pesun jälkeen erikseen pikapesun ilman pesuainetta. Ja tosiaan lähipiirin ihmisillä, joilla on tuo kennorummulla varustettu malli, ilmenee samaa nöyhtäämis/nukkaongelmaa. Pesukone sinällään pesee kohtuullisen hyvin eikä se ole rikkonut vaatteita. Mutta: viestini tarkoitus oli tuoda esille myös kriittistä kommentointia Mielestä, koska yleensä kyseistä tuotemerkkiä hehkutetaan melkoisesti. Itselläni on nyt suunnitelmissa hankkia pyykkikone jossa on paljon huuhteluita. Ehkä sitten pitäisi olla semmoinen malli jossa on "normaalin kokoiset" vedenpoistumisreiät pesurummussa. Siis ei enää Mieleä.
Vaikka tästä viestistä jo aikaa niin sama tillanne edelleenkin.Oli meilläkin Mile muutaman kuukauden mut ei ole enään.Ihan samoista syistä???!!!Joten kehitys kulkennu vaan pakkia kun ei nykyään enää ole kuulemma normaali reikäsäi Mile koneita saatavana????!!!
- asko pesutorni
Kokemus!!!! kirjoitti:
Vaikka tästä viestistä jo aikaa niin sama tillanne edelleenkin.Oli meilläkin Mile muutaman kuukauden mut ei ole enään.Ihan samoista syistä???!!!Joten kehitys kulkennu vaan pakkia kun ei nykyään enää ole kuulemma normaali reikäsäi Mile koneita saatavana????!!!
Tänään tein kaupat Asko pesutornista, toivottavasti haukkuu hintansa ( 1690 rahaa kotiin kannettuna ja käyttövalmiiksi asennettuna ). Saa nähdä kuinka käy kun jätin Mielen tornin kauppaan, vaikka olisin samaan hintaan saanut senkin. Kiitoksia vinkkejä antaneille.
- Myyjä nro2,5
joku kuka ei ole pers-aukinen.
2200€:lla saat minkätahansamerkkisen tornin, ja parhaat mallit vieläpä(poislukien Miele) Siemensin parhaat eli wm16s770 ja wt46w570 esimerkiksi ihan loistava valinta ja ominaisuuksia enemmän kuin samanhintaisessa mielessä. Laatu on hyvä, ääni ppk:ssa hiljainen, saksalainen.
Aeg:n parhaat on kanssa tosi hyvät, ja vähän hiljaisempikin.
Mieleltä et saa vielä lämpöpumpullista kuivuria, mutta muuten hyvän setin.
Jos kaipaat paljon ominaisuuksia, ottaisin itse nuo siemensit. jos pitää olla huippuhiljainen, aeg. jos pitkäikäisin niin miele.
Ole hyvä ja valitse.- parhaan
minäkin valitsin miele:n eikä ole moitteen sijaa.
- väärää puuta
BTW, minua ihmetyttää pesukoneiden melusta meuhkaaminen.
Sehän nyt on yks hailee, onko melutaso pesun aikana 47 vai 42 dB, kun kone myllyttää suljetun oven takana. Eikä linkouskaan montaa minuuttia kestä.
Mutta kuivausrumpujen metelistä ei kukaan hiisku mitään, vaikka mölyisimmät pitävät ihan yhtä kovaa mekkalaa kuin linkoava pesukone - tosin sillä erotuksella, että pesukone linkoaa yht. 10 min / pesu ja kuivausrumpu huutaa yhtä soittoa 1-2 tuntia. Eikä aina voi edes pitää ovea kiinni, kun pitää päästää ylim. lämpö pois / "ilmaislämpöä" muualle asuntoon.
- Quatro M
Ehkä paras oilsi sitten Mielen perusmalli ilman kennorumpua, sitäkin löytyy tai ruotsalainen Asko, joka myös jämerä ja kestävä kone.
- RPYkko
Itse bongasin Asko pesutornin tarjouksesta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pesutulos on loistava ja kuivausrumpukin käy huomattavasti nopeammin ohjelman loppuun verrattuna entiseen koneeseeni. Hintakin oli sopivampi kukkarolleni vrt. Miele
- 7kiur
Kennorumpu, markkinamiesten keksintö. Ei mitään merkitystä lopputulokseen.
- hei.me.lennetään
meillä ei ole torneja eikä niitä tarvitakkaan ,kun on hyvät kuivaustilat ..
Sitä olen miettinyt että kuinka torninne heiluu jos koneessa on 1200 kierroksen linkous päällä...?
Kun meinaa pelkkä pesukonekkin lähtä lentoon noilla kierroksilla =O
..vaikka on vatupassissa... - piuhdasta lentämättä
hanki miele ei lennätä.meikäkin kyllä lentää, etelään.
- ei me lennetä
Ei tarvi hankkia,meillä hyvä siemens..
Riittää kun laitan 900 kierrokselle linkouksen.. =)
Kuulin yhden tuttavani vaan kauhistelevan, kuinka koko torni heiluu kun kone linkoaa 1200 kierroksella ;D
-80 luvun pesukarhu lähti lingotessa aina liikkeelle,mutta olihan se kahdella letkulla seinässä onneksi kiinni ;D ei wc:stä karannut kuitenkaan...
Oli muuten hirveän luja kone,pesin sillä räsymatotkin, mitkä koneen sisään mahtu.
- hiljaista hurinaa
meidän.HUOM.meidän, ei tuttavan ,ei naapurin vaan meidän miele pesutorni ei vatkaa ei hakkaa tuskin edes värisee kun miele linkoaa 1400 r/min.
- Miele pessyt,
Miele kuivannut jo 22vuotta merkkiä en vaihda
- Paremmat koneet
Asko on hyvä valinta, oikein hyvä, mutta Mielellä löytyy vielä halvemmat mallit ilman kennorumpua, eli ovat oikein hyviä. Kaareva eetupaneeli miele on kennolla ja ja se suora etupaneeli reikärummulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295