Etsiskelin netistä tanssikursseja ja leirejä ja ilokseni löysin myös uuden "tulokkaan" tanssileiripaikaksi.
Lappajärven Halkosaari on luonnonkauniine ympäristöineen ja tanssijaystävällisine palveluineen oiva lisä kesälavojen ja tanssileirien joukkoon.
Halkosaaressa oli tansssien osalta pitkään hiljaiseloa, mutta nyt on kaksi kesää taas tanssittu, ja täytyy sanoa, että hyvässä seurassa ;)
Ensi kesänä Lappajärvellä leireillään !
Tanssileiri Lappajärvellä
20
1192
Vastaukset
- onko tietoa jo
Mitkä päivät ja ketä toivotaan osallistumaan?
- Tanssikärpäsenpurema
Halkosaaren leiriä on kaavailtu kolmipäiväiseksi 18. -21. 6. Mitä leiri sitten sisältää, on täysi arvoitus. Toivottavasti lisätietoa tulee pian.
- KesäkuuLappajärvi
Nyt on vähän lisätietoja: www.tanssikurssit.fi/pohjanmaa.shtml
- unelmapaikka
Hyvää selvää tietoa. Harmi kun en varmaan pääse mukaan.
- saatavilla
Vihdoinkin Pohjanmaan tanssileiristä on lisätietoa :)
Paritanssissa on tarjolla kolmen päivän aikana alkeis- ja jatkokursseja. Lajeina fusku, hidas valssi, foksi & musiikintulkinta, tango, cha cha, bugg, rumba, salsa ja hidas lavafoksi.
Sopivalta tuntuu - lisätietoja löysin osoitteesta www.tanssikurssit.fi ja sieltä Pohjanmaan tanssileiri.
Tavataanko Lappajärvellä? - Minä ainakin menen :)- onnea kurssille
Mielenkiintoista! Vaikuttaa tasokkaalta järjestelyltä. Kiitos vaivannäöstäsi ja hyvän informaation levittämisestä. En tiedä omalta kohdaltani sanoa pääsenkö mukaan juuri tuolloin. Joskus ainakin haluaisin, ja ehkä johonkin noista mutta en koko ajaksi. Oma pari ei ole varmaan tarpeen, eli yleensä ainakin naisia on joka paikassa enemmän kuin miehiä, että jos menet ja olet mies, et jää yksin istumaan ja olet hyvässä seurassa.
- virittelyä
Fusku voisi olla varmaan mielenkiintoinen opittava minulle. Kun ei ole perusaskelia oppinut niin pitää varmaan mennä alkeiskurssille?
- Foksi on foksi
virittelyä kirjoitti:
Fusku voisi olla varmaan mielenkiintoinen opittava minulle. Kun ei ole perusaskelia oppinut niin pitää varmaan mennä alkeiskurssille?
Fusku on foksi ja kurssilaiset ovat tykänneet tyylistä. Ollaan toki saatu huomautuksia muilta ohjaajilta, koska foksimaisen fuskun opettaminen vähentää opetustarvetta ja näin myös vähentää laskutettavien tuntien määrää. Emme ole kuitenkaan ainoita ohjaajia, kun on luopunut tarkasta iskuttamisesta, ja osa "oikeitakin ohjaajia" on alkanut opettamaan vanhaa perinteistä foksimaista fuskua. Kun fusku tanssitaan foksimusiikkiin, niin silloin siinä on luonnollista pitää kiinni myös foksin muodoista vaikka kädealikuvioita tanssitaankin. Olemmekin saaneet runsaasti kiitosta fuskun opettamisesta foksina.
- virittelyä
Foksi on foksi kirjoitti:
Fusku on foksi ja kurssilaiset ovat tykänneet tyylistä. Ollaan toki saatu huomautuksia muilta ohjaajilta, koska foksimaisen fuskun opettaminen vähentää opetustarvetta ja näin myös vähentää laskutettavien tuntien määrää. Emme ole kuitenkaan ainoita ohjaajia, kun on luopunut tarkasta iskuttamisesta, ja osa "oikeitakin ohjaajia" on alkanut opettamaan vanhaa perinteistä foksimaista fuskua. Kun fusku tanssitaan foksimusiikkiin, niin silloin siinä on luonnollista pitää kiinni myös foksin muodoista vaikka kädealikuvioita tanssitaankin. Olemmekin saaneet runsaasti kiitosta fuskun opettamisesta foksina.
Tämä foksihomma fuskuna tai päinvastoin on minulle aivan uusi asia. Kohdallani on ainakin kysymys vain siitä, mikä laji seuraavaksi, vaiko jatkaa bugg. Opetella aion kaikki tyylit, joita en osaa.
- virittelyä
Mitähän tyyliä tuo opetus on, joka ei ole fuskua ja on foksi. Sille joka ei osaa edes fuskua, eikä ole ymmärtänyt miten sitä tanssitaan ja on mielestään osannut tanssia foksia(niillä perinteisillä lavatyyleillä, joita on niin monta kuin viejääkin) ei tämä selviä mitenkään. Vielä sitä epäselvyyttä lisää oikeat ja ei oikeat opettajat?! Ei se ihme ole että en voi saada selvää, minkä tyylin valitsen opetella?
- tantantanssimaan
Olis ihan kiva tietää keitä te "opettajat" olette, en kyllä ihan ymmärrä miksi fusku pitää opettaa foksina, nehän on kaksi ihan eri tapaa tanssia, vaikka musiikki olisikin samaa.
- pois mainos
Mainostus on kielletty
- Kaksi tahtia jäljes
ovat hieman sellaisia paljon lupaavia, mutta eivät todellisuudessa anna kovin paljoa, koska ei ole jatkuvuutta, eikä kertauksen mahdollisuutta vaikka kuukauden kuluttua. Ilmankos täytyy täälläkin mainostaa.
- Banderoll
Joskus tunnetusti tiukoissa BBS alueissakin oli sallittu aika vapaa kirjoittelu alan tapahtumista, ja joillakin alueilla tapahtumista kirjoitteleminen oli, jos ei nyt aivan suurin, kuitenkin oleellinen osa alueiden sisältöä. Edelleenkin monilla nykyalueilla on periaatteessa tiukka mainostamiskielto, mutta tiukasti alueen aihesisältöön liittyvistä asoioista saa keskustella ja esimerkiksi alan tuotteistakin kirjoitteleminen on sallittua. Tanssialueelle tyypillisiä ja suotaviakin aiheita ovat juuri tanssikurssit, spesiaalimmat tanssit, ja suoraan tanssiin liittyvät tanssivarusteet, niin kuin yleisesti muillakin keskustelualueilla saalitaan alan tuotteista kirjoittelu. Monilla alueilla on varattu omaia rajattuja alueita erilaisista varusteista ja tuotteista keskustelemista varten ja myös tapahtumia varten on omia rajattuja alueita - esimerkiksi spesiaalimmista tanssitapahtumista on hyvä saada tapahtumakohtaista informaatiota ja sinne voi sijoittaa julisteiden luonteisia mainoksia. Teemasisältöiset tanssit olisivat tyypillisä näillä alueilla mainostettavia kohteita - esim. swingtanssit jne.
- Tanssikärpäsen purem
En tarkoittanut aloitustani mainokseksi, vaan olin ihan aidosti iloissani löytäessäni Pohjanmaan perukoiltakin vihdoinkin mahdollisuuden tanssileiriin. Täältä kun on aina ollut pakko lähteä kauas lisäoppia saadakseen.
Olen siis vain tavallinen tanssiin hurahtanut, joka autollaan hurauttaa pitkienkin matkojen päähän viikoittain, ihan vain ihanan harrastuksen perässä. Kesäkuussa pääsen leireilemään kotoakäsin ja sehän sopii
minulle paremmin kuin hyvin :)
Ja kun noita sivuja olen selaillut, niin voihan niistä kurssien sisällöistä ja opetustyyleistä tiedustella suoraankin tai sitten vaikka facebookin kautta. - 50 +
Tanssikärpäsen purem kirjoitti:
En tarkoittanut aloitustani mainokseksi, vaan olin ihan aidosti iloissani löytäessäni Pohjanmaan perukoiltakin vihdoinkin mahdollisuuden tanssileiriin. Täältä kun on aina ollut pakko lähteä kauas lisäoppia saadakseen.
Olen siis vain tavallinen tanssiin hurahtanut, joka autollaan hurauttaa pitkienkin matkojen päähän viikoittain, ihan vain ihanan harrastuksen perässä. Kesäkuussa pääsen leireilemään kotoakäsin ja sehän sopii
minulle paremmin kuin hyvin :)
Ja kun noita sivuja olen selaillut, niin voihan niistä kurssien sisällöistä ja opetustyyleistä tiedustella suoraankin tai sitten vaikka facebookin kautta.Mikähän tuolla tanssileirillä on yläikäraja? Ajattelin osallistua.
- rajana
50 + kirjoitti:
Mikähän tuolla tanssileirillä on yläikäraja? Ajattelin osallistua.
Kunhan jalka nousee ja intoa riittää, niin ei siinä varmaankaan ikää kysellä. Ja mulle sopisi, vaikka niitä plussia olisi useampikin ;) Leireilemisiin :)
- tanssijoita
50 + kirjoitti:
Mikähän tuolla tanssileirillä on yläikäraja? Ajattelin osallistua.
Yläikärajaa ei ole, mutta alle pro-tason tanssijan ei kannata vaivautua.
- aina voi
tanssijoita kirjoitti:
Toiveesi ovat vähän korkeamman puoleiset... Jos alle proo-tason tanssivastustajat ei kelpaa, niin voithan jäädä odottelemaan konkaritason kursseja. Hapannaamat tanssiparina ei oikein innosta.
- Nautiskellen tanssia
tanssijoita kirjoitti:
Moi "tanssintaituri" kerrotko lisää, mitä pro-tasoinen osaa/pitäisi osata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484