Minun pitää ottaa PEF-testauksessa nyt viikon verran Ventolinea, mutta taisin ottaa tuotetta väärin, kun en huomannut mitään jauhetta. Pitääkö henkeä vetää siis kovinkin voimakkaasti lääkettä ottaessa?
ventoline diskus
5
4889
Vastaukset
- astmaa v:sta -78
voimakas ulospuhallus, eli ns. keuhkot tyhjiksi, sitten reipas lääkkeen sisäänveto.
Siis mitä jauhetta et huomannut? Ethän sinä (en minä ainakaan) näe mitä sinne keuhkoihisi mene.
Ei sinun kuulukaan mitään jauhetta "huomata". - astmapa
Niin ja selvyyden vuoksi: keuhkot tyhjiksi ilman annostelijaa (et puhalla sen läpi), virität annostelijan ja sitten vain reipas sisäänhengitys annostelija suussa pitäen. Sitten pidätät hengitystä 10-15 s. Et huomaa mitään ihmeellistä, ehkä pieni maku suussa lääkkeestä jälkeenpäin, et muuta.
- ensim.v.
huuhtele suusi vedellä.
- ei osaa
Kiitos vastauksista. Ihmettelin vain, että mistä tiedän, että olen ottanut lääkkeen oikein. Netistä eilen katsellessa kun monilla tuntui jäävän jauhetta esimerkiksi kurkkuun. Mutta enköhän sitten eilen oikein lääkkeen ottanut. Puhallustulosta se ei tosin parantanut, vaikka kaksi henkäystä otin, ja puolen tunnin päästä puhalsin uudelleen. Ehkä tämä ei olekaan astmaa.
- astma*'
Minulla on todettu astma, vaikka VEntoline ei nostanutkaan puhallusarvoja tuossa mittauksessa. Mutta kun käytin hoitavaa lääkettä muutaman kuukauden, puhallusarvoni nousivat siitä, mitä ne olivat huonoimmillaan. Eli ei tuo vielä välttämättä sulje pois astman mahdollisuutta.
Ehkä olet saanut lääkkeen vedettyä niin hyvin keuhkoihin, että sitä ei tunnu suussa ja kurkussa. Ja Ventolinen jälkeen ei ole pakko huuhdella suuta. Se on tärkeää hoitavan eli kortisonia sisältävän lääkkeen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864