12-vuotiaalla villakoira-nartullamme epäillään vahvasti perineaalityrää. Tutustuin netissä aiheeseen ja huomasin että vaiva on 93% uroskoirien vaiva. Onko täällä ketään, jonka narttu olisi tähän sairastunut? Ja ylipäänäs haluaisin tietää kuinka tämän sairauden kanssa pärjää ja kuinka nopeasti tilanne menee huonoksi? Lääkäri ei leikkausta suositellut vanhalle koiralle? Muutoin koiramme on perusterve ja pirteä vanhus. Mietin, että pitäisikö silti leikata vai tulisiko vaivalla pärjäämään vielä muutaman vuoden??
Nartun perineaalityrä
1
1076
Vastaukset
- koiriensa emäntä
Mutta hoito on samaa. Eli, nyt huomio vatsantoimintaan ja ummetuksen hoitoon. Ulosteen tulee olla juuri sopivaa, jotta ei kasaannu sinne tyrään. Meillä siis on ollut keinoina säännöllinen rytmi, ei ruokavaliomuutoksia, tasaisesti riittävää liikuntaa, sekä ravinnon koostumust (tarpeeksi nestettä) sekä laksatiivien käyttö. Jos on kakkaväli 2 vrk, niin "toimitan" vatsan ihan microlax-peräruiskeella. Meill siisn on uroskoira, jolla on tyrä todettu. Voin kertoa, että kannattaa hoitaa, koska ei ole kivaa, kun suolikin tulee ulos- meillä kävi niin. Meillä myöskin on tilanne, että ei leikata, vaan käyttetään noita edellä luettelemiani konsteja. KOiralla myöskin ikää 12, eikä muita sairauksia. Itse kuitenkin uskoin lääkäriä, eli leikkaus on vasta viimeinen keino, muten tarkkailen koiran ulosteita,s ekä peräaukon ympäristön ulkonäköä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831322- 44948
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142739
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76612
- 56594