pitkät supistukset?

RV 40++

Kellään tietoa pitkään kestävistä supistuksista??

Mulla vatsa pinkeenä välillä puolikin tuntia..!? Olen kuullut että supistusten tulisi kestää puolesta minuutista minuuttiin...! Sen pituista supistusta ei varmaan ole tullut kertaakaan, aina supistuksen kesto on vähintään muutaman minuutin..

Vauva on liikkunut ihan normaalisti, välillä vähän enemmän kuin yleensä..

Supistukset ei ole kivuliaita, välillä vähän juilii alavatsasta/-selästä.

7

14190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henni78

Itsellä vasta rv 37 menossa, ja jo puolesta välistä raskautta olen kärsinyt pitkäkestoisista ja toistuvista harjoitussupistuksista. Saattaa kestää puolikin tuntia, tulee pitkin päivää, herään yöllä niihin, eikä levollakaan ole mitään vaikutusta niihin.. Ei siis satu, mutta kiristää todella pahasti, on vaikea liikkua tai hengittää kunnolla. Vauva myös liikkuu normaalisti ja paljon, myös supistusten aikana.

Sitä minäkin olen miettinyt, kun aina sanotaan, että minuutin pari maksimissaan kestää harjoitussupistukset, eipä ne neuvolassakaan osanneet sanoa juuta tai jaata. Lääkärin mukaan ainakaan rv 25 ei vielä paikat niiden takia olleet avautuneet. Nythän en tiedä, kun lääkäriä ei sen jälkeen ole ollut..

• pk

oon nyt rv39 6. mulla kanssa jo useampien viikkojen ajan ollut välillä tosi paljon pitkiä supistuksia, ja kaks kertaa ollut sellanen päivä et koko illan on monta tuntia putkeen ollut vaan yhtä supistusta joka hetkeks on saattanut helpottaa ja taas uudelleen... kivuliaita eivät ole olleet, ainoastaan vatsa tosi pinkeenä. ja noina "supersupistuspäivinä" vauva liikkunut erityisen aktiivisesti. neuvolasta sanottiin, että myös vauvan liikkeet aiheuttaa supistuksia. mun neuvolan terkkari mietti myös, et mulla saattaa olla erityisen supistusherkkä kohtu, mut en oikein siihenkään usko kun välillä voi touhuta vaikka mitä ilman et välttämättä alkaa lainkaan supisteleen. mut eipä noi pitkätkään supistukset ilmeisesti vaarallisia oo... hyvä vaan et supistelee, kohtuhan se siellä tekee sit sitä työtään ja valmistautuu synnytykseen...

• halootah

Supistus ei kestä puolta tuntia joten on sitten jostain muusta kyse. ..

• mykiäiskä

Näin sanoo vaan sellainen, jolla niitä ei ole sattunut olemaan! ;-D

Äläs epäile toisten suppareita noin tylysti, siitä on leikki kaukana kun tommosia tulee ja varsinkin, jos ne etuajassa alkavat kypsyttää paikkoja.

Nimimerkillä saikulle diagnoosilla O47.0 kuukautta ennen äitiysloman alkua.

• Eppu

Päätin päivittää tähän ketjuun omaa tietoa.
      Tällä hetkellä viikot 38 1 ja oon kärsinyt pitkistä supistuksista viikoilta 16 asti. Tavallisesti supistus kestää 2-3min, mutta 15-30min on tullut myös. Ei kipeitä, vaan tukalia. Kohdun suun tilannetta on tarkkailtu ensin neuvolan lääkärillä ja sitten vielä tyksissä. Mitään ei ole tapahtunut. Ei avautumista, pehmenemistä tai mitään muutakaan. Tyksissä otettiin sitten jotain bakteerinäytteitä, joista todettiin supistuksia aiheuttava streptokokki-bakteeri. Ei aiheuta muuten toimenpiteitä, mutta synnytyksessä sitten tarvitaan antibiootti-tippa vauvaa suojaamaan. Mutta siis tuo bakteeri aiheuttaa niitä pitkiä supistuksia.

• neljäs pirpana

Täällä menossa vko 37. pitkään on jo ollut harjoitussupistuksia, mutta nyt parisen viikkoa ollut sellainen olo, että vauva on ihan alhaalla. Monta kipeää supista on tullut, jopa päivittäin. Tänään pissalla käydessä tuli paineen tunne alapäähän, ihan kuin vauvan pää painaisi jo ulospäin. Kipeää se ei tehnyt, mutta aiheutti puutumista kylläkin. Selkä ja lonkat ovat kipeänä ja tämä maha painaa hurjasti, mutta nyt on tunne. ettei mene enää kauan...Tämä on meidän perheen neljäs lapsi, joten tunne yleensä on pitänyt paikkaansa.

• ulma30

Mulla on nyt viikoja 27 1 ja pari viikoa sitten oli semmosia supistuksia jotka todella kestivät pitkään..tuntu ettei ne lopu koskaan ja sitten ne vasta loppuivat kun menin sairaalaan.
      Mulla sama juttu kuin nimimerkillä Eppu. Todettiin tuo bakteeri.. Ei mitään avautumisia eikä juuri muuta kuin supistuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7883
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4853
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3637
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2869
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe