Useampikin hihhuli on todennut minulle (vahingoniloisena), että sitten taivaassa ja pelastuneina
heidän suurin ilonsa ja riemunsa tulee olemaan sen seuraaminen, miten meitä ateisteja ja kaikkia
niitä muita kirottuja vääräuskoisia kidutetaan loputtomasti helvetissä:
"Jotkut kirkkoisät järkeilivät keskiajalla, ettei jumala voi tehdä mitään sellaista, josta tulisi onnettomaksi. Hän tuleekin onnelliseksi katsellessaan tuomittuja helvetissä. Joidenkin käsitysten mukaan hän jopa heitä valtaistuimeltaan katsellessaan taputtaa käsiään. Kadotettujen rangaistukseen ajateltiin kuuluvan myös sen, että he näkevät taivaan. Tämä lisää heidän tuskaansa, koska he tietävät, mitä ovat menettäneet. Jopa vierailut toisesta toiseen olivat mahdollisia - myös pelastuneiden onni vahvistuu kurjuus kontrastinaan, tilaisuudessa nauraa hävinneille. Nämä ilot tulevat ymmärrettävämmiksi, kun muistamme, että kristittyjenkin elämä on ollut turvatonta ja "oikeuden toteutuminen" ihmisten maailmassa on ollut kuohuttavan epätäydellistä. Vainottujen kristittyjen psykologiaa kuvaa varhaisen kirkkoisä Tertullianuksen (n.160-225) näky kerran toteutuvasta oikeudenmukaisuudesta. Tertullianus lupasi maallisten hallitsijoiden ahdistamille uskonveljilleen seuraavanlaisia iloja:
"Mutta tulee aivan toisenlaisiakin näytelmiä: viimeisen ja lopullisen tuomion päivä, jota pakanat eivät odota ja jota he pilkkaavat, tuo päivä, jolloin vanhaksi käynyt maailma ja kaikki sen aikaansaannokset nielee tuli. Mikä valtava näytelmä se onkaan! Miten saankaan ihmetellä, mitä nauraa! Mistä iloita! Mistä haltioitua! Kun näen niin monen ja mahtavan kuninkaan, joiden sanottiin päässeen taivaaseen, nyt huokaavan ulommaisessa pimeydessä Jupiterin ja oman roskaväkensä piirissä! Kun provinssien käskynhaltijat, Herran nimen vainoojat, tukahtuvat vielä hirvittävimpiin liekkeihin kuin millä he kristittyjä pilkaten kiusasivat! Kun nuo viisaat filosofitkin oppilaineen, joille he uskottelivat ettei Jumala mitään välitä ja vakuuttivat ettei heillä ollut sielua eikä se palannut entiseen ruumiiseen, kun he yhdessä oppilaittensa kanssa häpeään joutuneina vaipuvat perikatoon!"
Kysyin sitten yhdeltä näistä hihuista, joka hekumoi helvetin kauheuksilla, että no mites jos siellä
helvetissä kidutetaankin sinun isääsi tai äitiäsi tai omaa lastasi? Tunnetko sinä silloinkin suunnatonta
riemua ja vahingoniloa? Tähän kysymykseeni ei (tietenkään) koskaan tullut mitään vastausta.
Mutta tuossa se näkyy koko kristinuskon kauneus ja rakkauden sanoma pähkinänkuoressa - suurin
ilo on katsella toisten ihmisten kiduttamista. Voiko mitään kauniimpaa rakkauden sanomaa ollakaan?
(ja miten tuo eroaa natsien keskitysleiritouhuista?). Todella sairasta ja kuvottavan vastenmielistä.
Ja tämä ikuisen kidutuksen ihannointi kutsuu itseään rakkauden uskonnoksi? Arbeit macht frei...
Pelastuneen suurin ilo taivaassa
37
374
Vastaukset
- ikuinen ihanuus
On se vaan kumma miten tämä kiusallinen helvetti-kysymys, joka asettaa raamatun
julmalan rakkauden ja hyvyyden vähintäänkin kiusalliseen valoon, jää aina vastaamatta.
Jälleen kerran totuus tekee liian kipeää eivätkä hihhulit (jotka aina suureen ääneen
kailottavat nimenomaan sitä TOTUUTTA) uskalla koskea pitkällä kepilläkään aiheeseen,
jossa totuus onkin ikävä ja kiusallinen.
Mitä tästä opimme? Älä ikinä luota hihhulin "totuuteen".- se on liian Pyhä
Taivas on ihmiselle liian Pyhä paikka, Jeesus maksoi sen takia syntimme, että usko riittäisi sinne taivaaseen pääsemiseksi.
- Rienaat tahallasi !
Kukaan todella uskova ei ajattele tuollatavoin
- missä sinulle on muka todettu tuollaisia ?!?!
Tuo, mitä kirjoitat ei ole Raamatun mukaista !!!- kuuinkas sitten
"Tuo, mitä kirjoitat ei ole Raamatun mukaista"
Olisit voinut saman tien kertoa mikä sitten on. Eikö helvettiä olekaan? - +++++++++++
"Kukaan todella uskova ei ajattele tuollatavoin"
Etkä keksi parempaa kuin "Yksikään todellinen skotti"
"- missä sinulle on muka todettu tuollaisia ?!?!"
En ole aloittaja, mutta olen useaan otteeseen kuullut kristittyjen sanovan, että tämä tulee nauttimaan mun tuskista helvetissä.
"Tuo, mitä kirjoitat ei ole Raamatun mukaista !!!"
Silti jumala teki helvetin ja lähettää ihmisiä sinne. Lakien, joita kaikkia ei pysty noudattamaan tai pelkästään sen takia, että ihminen ei edes leikillään pysty uskoman tähän jumalaan. - ikuinen kidutus
No true scotsman on idioottimainen argumenttivirhe, joten on tietenkin täysin selvää,
ettei kaltaisellasi idiootilla ole mitään muuta sanottavaa kuin idioottimainen argumenttivirhe.
Ei kukaan ole antanut sinulle minkäänlaisia valtuuksia oikeiden ja väärien kristittyjen erotteluun,
eikä taivaspaikkojen jakoon. Kuvittelet nyt vähän liikoja itsestäsi ja ylennät itsesi jumalaksi.
Lukuisat uskovat ovat tällä palstalla toistuvasti hyvin vahingoniloisina toivottaneet minut
tulimereen ja kertoneet nauttivansa todella paljon siitä ajatuksesta, että joudun helvettiin
ikuisesti kidutettavaksi. Tämä on tapahtunut minulle ainakin toistakymmentä kertaa.
Ihan turhaa siis yrittää epätoivoisesti selitellä, ettei tuollaista muka oikeat uskovat tekisi.
Lisäksi se on juuri raamatun sanoman mukaista. Etkö ole koskaan lukenut raamattua?
Eräs merkittävimmistä ja arvostetuimmista kristityistä teologeista kautta aikojen eli itse
Tuomas Akvinolainen lausui näin: "Autuaat taivaan valtakunnassa saavat nähdä kirottujen
rangaistuksen, jotta heidän autuutensa tuntuisi vieläkin ihanammalta". Oletko sinä jotenkin
pätevämpi teologi ja raamatuntulkitsija kuin Tuomas Akvinolainen? Esitäpäs omat meriittisi
filosofian ja teologian saralla, niin voidaan vertailla niitä Tuomas Akvinolaisen vastaaviin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuomas_Akvinolainen - Vaikea tuota on
+++++++++++ kirjoitti:
"Kukaan todella uskova ei ajattele tuollatavoin"
Etkä keksi parempaa kuin "Yksikään todellinen skotti"
"- missä sinulle on muka todettu tuollaisia ?!?!"
En ole aloittaja, mutta olen useaan otteeseen kuullut kristittyjen sanovan, että tämä tulee nauttimaan mun tuskista helvetissä.
"Tuo, mitä kirjoitat ei ole Raamatun mukaista !!!"
Silti jumala teki helvetin ja lähettää ihmisiä sinne. Lakien, joita kaikkia ei pysty noudattamaan tai pelkästään sen takia, että ihminen ei edes leikillään pysty uskoman tähän jumalaan.uskoa:
"mutta olen useaan otteeseen kuullut kristittyjen sanovan,
että tämä tulee nauttimaan mun tuskista helvetissä"
Jeesus kielsi lausumasta kadotustuomiota kenellekään ihmiselle ja
painotti vielä sitä, miten meidän ei tule tuomita ketään - Hänen
Sanansa on se, joka tuomitsee ihmiset ja senmukaan tulee tuomio.
Emme me pystykään lakia täyttämään ja siksi Jeesus teki sen meidän
puolestamme - me saamme vain vastaanottaa Hänen armonsa ja olla
kuuliaisia sille, minkä olemme Hänen Sanastaan, Raamatusta, tulleet
ymmärtämään ja Hän antaa voiman siihen, että voimme elää vapaina
synnistä ja tehdä Hänen tahtonsa omassa elämässämme. - Kuulostaa siltä
ikuinen kidutus kirjoitti:
No true scotsman on idioottimainen argumenttivirhe, joten on tietenkin täysin selvää,
ettei kaltaisellasi idiootilla ole mitään muuta sanottavaa kuin idioottimainen argumenttivirhe.
Ei kukaan ole antanut sinulle minkäänlaisia valtuuksia oikeiden ja väärien kristittyjen erotteluun,
eikä taivaspaikkojen jakoon. Kuvittelet nyt vähän liikoja itsestäsi ja ylennät itsesi jumalaksi.
Lukuisat uskovat ovat tällä palstalla toistuvasti hyvin vahingoniloisina toivottaneet minut
tulimereen ja kertoneet nauttivansa todella paljon siitä ajatuksesta, että joudun helvettiin
ikuisesti kidutettavaksi. Tämä on tapahtunut minulle ainakin toistakymmentä kertaa.
Ihan turhaa siis yrittää epätoivoisesti selitellä, ettei tuollaista muka oikeat uskovat tekisi.
Lisäksi se on juuri raamatun sanoman mukaista. Etkö ole koskaan lukenut raamattua?
Eräs merkittävimmistä ja arvostetuimmista kristityistä teologeista kautta aikojen eli itse
Tuomas Akvinolainen lausui näin: "Autuaat taivaan valtakunnassa saavat nähdä kirottujen
rangaistuksen, jotta heidän autuutensa tuntuisi vieläkin ihanammalta". Oletko sinä jotenkin
pätevämpi teologi ja raamatuntulkitsija kuin Tuomas Akvinolainen? Esitäpäs omat meriittisi
filosofian ja teologian saralla, niin voidaan vertailla niitä Tuomas Akvinolaisen vastaaviin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuomas_Akvinolainenettä sinulle on sanottu, mikä on syntiä ja että se johtaa kadotukseen ja sinä olet ottanut sen helvettiintoivotuksena. Onhan se kyllä niin, että jos joku haluaa tietää, miten asia on, niin siihen vastataan, mutta se, että joku uskova puuttuu toisen elämään siten ja toivottaa sinne, on eriasia,
eikä sellaiseen ketään uskovaa ole kehoitettu, vaan kertomaan siitä, mitä Jeesus on tehnyt ihmisten puolesta.
Mitä minä olen palstaa lukenut, niin en ole törmännyt tuollaisiin, kuin hyvin harvoin.
"Ei kukaan ole antanut sinulle minkäänlaisia valtuuksia oikeiden ja väärien kristittyjen erotteluun,
eikä taivaspaikkojen jakoon. Kuvittelet nyt vähän liikoja itsestäsi ja ylennät itsesi jumalaksi"
Jumala on antanut minulle Pyhän Henkensä, joka ilmaisee minulle, mikä on väärää ja mikä oikeaa.
Pyhä Henki on Totuuden Henki ja Hän on jokaisessa uudestisyntyneessä uskovassa, sekä johdattaa
meitä kaikkeen totuuteen. Jumala on antanut minulle Hänessä kyvyn erottaa sen, mikä on totta ja
mikä ei. En leiki Jumalaa, mutta olen varma Hänestä, johon uskon ja Hän on valtuuttanut minut julistamaan totuutta Hänestä ja siksi minä voin sanoa, ettei todella uskova tuossa asiassa tee helposti noin, ja jos tekeekin, hänen tulee tehdä siitä parannus eli hänessä on tapahduttava mielenmuutos,
niin, että hän katuu sitä ja pyytää anteeksi siltä, kenelle sen sanoi. - pelkkää tyhjää
Kuulostaa siltä kirjoitti:
että sinulle on sanottu, mikä on syntiä ja että se johtaa kadotukseen ja sinä olet ottanut sen helvettiintoivotuksena. Onhan se kyllä niin, että jos joku haluaa tietää, miten asia on, niin siihen vastataan, mutta se, että joku uskova puuttuu toisen elämään siten ja toivottaa sinne, on eriasia,
eikä sellaiseen ketään uskovaa ole kehoitettu, vaan kertomaan siitä, mitä Jeesus on tehnyt ihmisten puolesta.
Mitä minä olen palstaa lukenut, niin en ole törmännyt tuollaisiin, kuin hyvin harvoin.
"Ei kukaan ole antanut sinulle minkäänlaisia valtuuksia oikeiden ja väärien kristittyjen erotteluun,
eikä taivaspaikkojen jakoon. Kuvittelet nyt vähän liikoja itsestäsi ja ylennät itsesi jumalaksi"
Jumala on antanut minulle Pyhän Henkensä, joka ilmaisee minulle, mikä on väärää ja mikä oikeaa.
Pyhä Henki on Totuuden Henki ja Hän on jokaisessa uudestisyntyneessä uskovassa, sekä johdattaa
meitä kaikkeen totuuteen. Jumala on antanut minulle Hänessä kyvyn erottaa sen, mikä on totta ja
mikä ei. En leiki Jumalaa, mutta olen varma Hänestä, johon uskon ja Hän on valtuuttanut minut julistamaan totuutta Hänestä ja siksi minä voin sanoa, ettei todella uskova tuossa asiassa tee helposti noin, ja jos tekeekin, hänen tulee tehdä siitä parannus eli hänessä on tapahduttava mielenmuutos,
niin, että hän katuu sitä ja pyytää anteeksi siltä, kenelle sen sanoi.Taaskin sinä väität ihan pokkana, että jumalasi olisi valtuuttanut sinut erottelemaan
ne oikeat ja väärät kristityt toisistaan. No eipä tämä mielikuvituskaverisi ole. Höpöä.
Totuudesta sinä et tiedä mitään etkä edes ymmärrä mitä sana tarkoittaa. Jos sinulla
olisi mukamas jokin totuus, voisi se minulle muuttumattomana välittää ja sitte minulla
olisi aivan sama totuus. Mitään muuta et kuitenkaan ole välittänyt kuin ääliömäisiä ja
taikauskoisia mielipiteitä sekä luuloja, joilla ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä.
Palataan tähän asiaan sitten kun sinulla on esittää joitain totuuuksia eli faktoja. Ja
kuten me kaikki erittäin hyvin tiedämme, niin emme palaa tähän asiaan koskaan, sillä
sinulla ei ole mitään. EI YHTÄÄN MITÄÄN.
Jos sinulla olisi jotain, niin mikään ei estäisi niitä esittämästä. Ei yhtään mikään muu
kuin sellainen kiusallienn tosiseikka, ettei sinulla ole yhtään mitään mitä voisit esittää.
No tämä tästä tyhjän jankkaamisesta. Tyhjä on aina tyhjä eikä kertaamalla muutu,
edelleen tyhjä.
- Supermummeli
Siinä on niin ylitsepursuavan kiusallinen aihe uskovaisille, että luu menee kurkkuun aivan taatusti.
Jopa hyvä ja läheinen ystäväni, vannoutunut vapaakirkkolainen, menee täysin lukkoon puhuessamme helvetistä. Muuten kyllä löytyy tietoa ja "tietoa" mitä uskontonsa rusinapullaosuuteen tulee, mutta tämän edessä menee hänkin kalpeaksi.
Kukaan ei ole suostunut vastaamaan minulle vieläkään kysymykseen, että miten yksikään länsimaalainen, sivistynyt, solidaarinen, inhimillisenä ja lähimmäisestään välittävä ihminen voi olla pohjimmiltaan niin julma, että haluaa uskoa valtaosan ihmiskunnasta päätyvän ikuiseen kidutukseen. Eihän tuollainen julmuus kuulu enää nykypäivään.
En odota vastausta enää. Ymmärrän, että he eivät halua oikeasti uskoa niin ja hiljenevät pakon edessä. Toivottavasti hiljenevät myös ajattelemaan asiaa tarkemmin ja irtautumaan tuosta brutaalista muinaisjäänteestä. - jälleenkerranvastaus
Jos jotkut uskovat ovat kirjoittaneet nauttivansa vahingoniloisena helvetissäolijoiden kidutusta, niin se ei ensinnäkään tarkoita, että kristinuskoon sisältöön kuuluisi annettuna ohjeena toisten kidutuksesta nauttiminen. Itse en voi ymmärtää tuollaisen ajatuksen omaavia. En toivo kenenkään joutuvan helvettiin. Toiseksi en usko, että kristityt yleensä _haluaa uskoa_ valtaosan ihmiskunnasta päätyvän ikuiseen kidutukseen huolimatta siitä, että jollakulla tällä palstalla onkin kokemus siitä, että joku on kirjoittanut noin.
Ikuisen kidutuksen ihannointi EI kuulu kristinuskon sanomaan. Kuinka kummassa tämän saisi ateistien ymmärrykseen.
Koskaan ei näe ateistien pohdintoja siitä, mitä voisi kuulua oikeudenmukaisuuteen.
""Entä jos ihmisen rikkomukset eivät ole laadultaan pelkästään ajallisia, vaan myös rikkomuksia jotain ikuista järjestystä ja lainsäätäjää vastaan? Eikö silloin jokin vähempi kuin ikuinen rangaistus olisi aivan liian vähän? Tätä kysymystä voisi syventää, mutta teen sen jossakin toisessa kirjoituksessa. Tässä yhteydessä riittää, kun todetaan, että kristillisen ajattelun mukaan ihmisen synneistä seuraa ikuinen rangaistus juuri siksi, että ne ovat rikkomuksina Raamatun mukaan perusolemukseltaan ja laadultaan jotain ikuista.
Monet valittavat sitä, miksei Jumala tee mitään maailmassa olevalle pahalle. Kun sitten sanomme, että Hän tekee - hän tuomitsee katumattomat pahantekijät helvettiin - hän ei saisikaan tehdä niin, koska on rakkaus!""
http://www.uskonpuolesta.fi/artikkelit/helvetti.htm- Niinpä niin !
Emmehän me uskovina tiedä sitä sanoa, kuka menee helvettiin ja kuka ei.
Onhan jokaisella ihmisellä mahdollisuus parannuksentekoon omalla kohdallaan,
emmekä me tiedä sitä, milloin se tapahtuu kunkin kohdalla eli milloin Jumala
ketäkin kutsuu ja miten ihminen valitsee.
Meille uskovina on annettu tehtäväksi vain julistaa evankeliumia ja rukoilla
toisten puolesta, että he pelastuisivat - Jumala tekee loput ja Hän on
voimallinen muuttamaan ihmisen. - Supermummeli
Uskontosi perusta on "usko tai kidu ikuisesti". Jos valitset alkaa uskomaan kr.uskoon, valitset samalla alkaa uskomaan tuohon ikuiseen kidutukseen.
Sivulauseena:
"Jumala sanoo, tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä. Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, 'Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle'. Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen." - William C. Easttom II
Se,mitä sinä uskot muiden ajattelevan helvetistä ei merkitse tuon taivaallista. Jos kiellät helvetin, kiellät raamatun ja jumalasi. - jälleenkerranvastaus
Supermummeli kirjoitti:
Uskontosi perusta on "usko tai kidu ikuisesti". Jos valitset alkaa uskomaan kr.uskoon, valitset samalla alkaa uskomaan tuohon ikuiseen kidutukseen.
Sivulauseena:
"Jumala sanoo, tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä. Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, 'Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle'. Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen." - William C. Easttom II
Se,mitä sinä uskot muiden ajattelevan helvetistä ei merkitse tuon taivaallista. Jos kiellät helvetin, kiellät raamatun ja jumalasi.>Se,mitä sinä uskot muiden ajattelevan helvetistä ei merkitse tuon taivaallista.<
Eli mitä itse ajattelet helvetistä, ei merkitse tuon taivaallista. :D Näin logiikkasi mukaan.
>Jos kiellät helvetin, kiellät raamatun ja jumalasi.<
Olenko siis kieltänyt? - teilipyörässä
Jos vaimoni tai lapseni lakkaaat rakastavat minua, niin en lukitse heitä kellariin ja kiduta heitä
siellä äärimmäisen julmasti ja tuskallisesti koko heidän loppuelämänsä ajan. Jokainen terve ja
normaalijärkinen ihminen tajuaa, että sellainen olisi hirvittävä vääryys ja kammottava rikos.
Mutta raamatun jumala ei tajua, vaan menettelee juuri noin. Raamatun jumalan pitäisi muka
olla hyvä ja rakastava. Mutta jokainen tajuaa ettei ikuisessa kiduttamisessa voi olla mitään
hyvää eikä mitään rakastavaa eikä minkäänlaista oikeudenmukaisuutta, vaan ainoastaan
äärimmäistä pahuutta ja julmuutta. Jokainen tervejärkinen ihminen tajua tämän aina, mutta
yksikään hihhuli ei sitä koskaan tajua, mikä kertookin meille kaiken heidän moraalistaan
ja järjestään ja siitä heidän kammottavasta kiduspaalu- ja vihanlietsontauskonnostaan.
Suomessa oli vielä vähän yli sata vuotta sitten voimassa kuolemanrangaistus jumalanpilkasta.
Sekin kertoo meille erittän paljon kristittyjen arvomaailmasta ja moraalista. Yli sata ihmistä
on Suomessa tuomittu kuolemaan noituudesta syytettyinä, vain kristinuskon ja kristittyjen
taikauskoisen idioottimaisuuden vuoksi. Kukaan kristitty ei ole koskaan pyytänyt näitä julmia
ja turhia kuolemantuomioita anteeksi tai edes pahoitellut niitä, koska heidän mielestään
noitia on ihan oikeasti olemassa ja noidat ansaitsevatkin kuolemantuomion. Kukaan kristitty
ei myöskään ole koskaan pyytänyt anteeksi Giordano Brunon polttamista elävältä torilla, kun
Bruno oli píkkuriikkisen eri mieltä raamatun lammaspaimenten kosmologian kannsa. Päin
vastoin eräskin kardinaali totesi tylysti, että Bruno ansaisikin tulla poltetuksi. Ja tuollaiset
ihmiset katsovat sitten asiakseen haukkua toisten ihmisten moraalia ja esittää olevansa
jotain hyveellisiä ja korkamoraalisia ihmisiä.
http://www.uta.fi/laitokset/historia/noitanetti/kuolemantuomiot.html
http://www.uta.fi/laitokset/historia/noitanetti/ajat.html - ??????????????
"Ikuisen kidutuksen ihannointi EI kuulu kristinuskon sanomaan. Kuinka kummassa tämän saisi ateistien ymmärrykseen."
Kuuluuko raamattu kristinuskon sanomaan?
Ote Ilmestyskirjasta:
14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. ?????????????? kirjoitti:
"Ikuisen kidutuksen ihannointi EI kuulu kristinuskon sanomaan. Kuinka kummassa tämän saisi ateistien ymmärrykseen."
Ote Ilmestyskirjasta:
14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin..
- ???????????????
anzzy kirjoitti:
.
Lue hyvä ihminen nuo jakeet, ne kertovat Jumalan ja "Karitsan" suuresta rakkaudesta vääräuskoisia kohtaan.
p. s. miten poltetaan nettiraamattu? - ymmärtäjä
?????????????? kirjoitti:
Ote Ilmestyskirjasta:
14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.Mutta mitäpä jos Jumala valehtelee eikä olekaan mitään pelastusta? Se että Raamattu on Jumalan sanaa ei todista että se olisi kuitenkaan todenmukaista. Ei sillä Jumalalla ole mitään mikä Hänet pakottaisi puhumaan totta. Meille kerrotaan vain se mikä on tarpeen. Ja tarpeen meille kertoa on se mikä saa meidät toimimaan kuten Jumala tahtoo meidän toimivan. Se sana tai sen todenmukaisuus ei ole tärkeää vaan se reaktio mikä meillä siihen kerrottuun tietoon on, se miten me sen tulkitsemme.
Jos kerta se Jumala on kykeneväinen tappamaan ja vihaamaan niin varmasti Hän myös kykenee valehtelemaan. Sepäs uskovia ketuttais jos ikuinen elämä onkin vain tyhjä lupaus, kaikki se vaivannäkö ihan turhaan. - J-la
??????????????? kirjoitti:
Lue hyvä ihminen nuo jakeet, ne kertovat Jumalan ja "Karitsan" suuresta rakkaudesta vääräuskoisia kohtaan.
p. s. miten poltetaan nettiraamattu?aika riitä--hihhuleitten iankaikkinen elämäkän ei riittäisi raamatun plaraamiseen.
Luulevatko hihhulit, ettå järki-ihmiset lukevatkin niitä traktaattienkin viittaukset :D)) ymmärtäjä kirjoitti:
Mutta mitäpä jos Jumala valehtelee eikä olekaan mitään pelastusta? Se että Raamattu on Jumalan sanaa ei todista että se olisi kuitenkaan todenmukaista. Ei sillä Jumalalla ole mitään mikä Hänet pakottaisi puhumaan totta. Meille kerrotaan vain se mikä on tarpeen. Ja tarpeen meille kertoa on se mikä saa meidät toimimaan kuten Jumala tahtoo meidän toimivan. Se sana tai sen todenmukaisuus ei ole tärkeää vaan se reaktio mikä meillä siihen kerrottuun tietoon on, se miten me sen tulkitsemme.
Jos kerta se Jumala on kykeneväinen tappamaan ja vihaamaan niin varmasti Hän myös kykenee valehtelemaan. Sepäs uskovia ketuttais jos ikuinen elämä onkin vain tyhjä lupaus, kaikki se vaivannäkö ihan turhaan.//spekulaatio
Kukapa tietää vaikka tuo täysin ristiriitainen kirja on "täky" johon tarttuessaan ihminen on tuominnut itsensä helvettiin. Ehkä jumala kokeilee kuka ihmisistä on oikeamielinen ja totuutta rakastava. Kaikki jotka ovat valmiita uskomaan ehdoitta raamatun kaikkine ristiriitaisuuksine ja hirveyksineen joutaakin helvettiin ja totuutta sekä objektiivista tietoa arvostavat ovat niitä totuudessa eläjiä. Noinhan se menee todellisuudessakin. :)- Toiveajattelua
KeljuKooKojootti kirjoitti:
//spekulaatio
Kukapa tietää vaikka tuo täysin ristiriitainen kirja on "täky" johon tarttuessaan ihminen on tuominnut itsensä helvettiin. Ehkä jumala kokeilee kuka ihmisistä on oikeamielinen ja totuutta rakastava. Kaikki jotka ovat valmiita uskomaan ehdoitta raamatun kaikkine ristiriitaisuuksine ja hirveyksineen joutaakin helvettiin ja totuutta sekä objektiivista tietoa arvostavat ovat niitä totuudessa eläjiä. Noinhan se menee todellisuudessakin. :)ihmiseltä, joka itse on joskus ollut uskossa.
Toiveajattelua kirjoitti:
ihmiseltä, joka itse on joskus ollut uskossa.
"ihmiseltä, joka itse on joskus ollut uskossa."
:) No se oli lähinnä vitsiksi tarkoitettu, mutta ethän sinä sitä änkyräteistinä ymmärrä. Mistään jumalista ei ole mitään näyttöä/todisteita.
Olen monesti ajatellut sitä, miten minulla on hieno kokemus uskosta ja sen vaihtumisesta ateismiin. Koko prosessin kun on kokenut niin ei voi kun ihmetellä sitä ihmisen valtavan suurta voimavaraa joka on mielikuvituksessa. Miten todellisena ihminen voikin pitää täysin kuviteltuja asioita. Tietyllä tavalla ymmärrän uskovaisia, koska olen itsekin elänyt samoja asioita läpi, mutta toisaalta tietynlainen säälikin nousee pintaan miettiessäni kaikkea sitä energiaa, joka uskovaisella suuntautuu mielikuvitusjumalan palvelemiseen.- ymmärtäjä
Toiveajattelua kirjoitti:
ihmiseltä, joka itse on joskus ollut uskossa.
En lähtisi nojaamaan koko pelastuksen konseptiin ollenkaan. Pahimpaan on aina hyvä varautua eli siihen että kaikki sinne helvettiin joutuvat. Kunnon uskovahan suhtautuu ajatukseen "mitäs sitten, olkoon niin", se on ainoa oikea kanta minkä Jumalan tahtoa noudattava ihminen voi asiaan ottaa. Parannuksen pitää aina lähteä halusta noudattaa Jumalan tahtoa eikä halusta hyötyä Jumalan tahdon toteuttamisesta.
Se että uskova noudattaa Jumalan tahtoa ei velvoita itse Jumalaa mihinkään ja sen vaatiminen onkin varmasti loukkaus itse Jumalaa kohtaan. Joten kannattaa pitää mielensä avoimena sille ajatukselle että helvetti kaikkia odottaa vaikka mitä tekisimme ja mihin uskoisimme. Ei ainakaan sorru itsekkääseen oman edun tavoitteluun uskolla.
"heidän suurin ilonsa ja riemunsa tulee olemaan sen seuraaminen, miten meitä ateisteja ja kaikkia
niitä muita kirottuja vääräuskoisia kidutetaan loputtomasti helvetissä:"
Verta on halunnut jumala nähdä, ja verta haluavat uskovaiset nähdä.
Kristinusko on aina ollut verinen uskonto. Verta ja kärsimystä halutaan, ja sillä mässäillään.
Jumala on muka rakkaus.. Niinpä niin..- Raamattu kieltää
syömästä lihaa, josta ei ole verta laskettu ja verta !
JUMALA ON RAKKAUS ! - Thronos
Raamattu kieltää kirjoitti:
syömästä lihaa, josta ei ole verta laskettu ja verta !
JUMALA ON RAKKAUS !Vertahan kirkoissa juodaan joka sunnuntai. Ihmisverta.
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Tallinnan poikien aivopesu käynnissä :)
http://www.youtube.com/watch?v=Z_CePDfNxHM&NR=1
sen vuoksi, että poisti minut "kiireesti pelastettavien" listasta ja päivittäisestä rukouslistastaan.
Kyllä nyt harmittaa ja olen kateudesta vihreänä ja pidän Yakovin kuvaa kultaraameissa seinällä.
http://img690.imageshack.us/img690/1336/yakov.jpg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928