ALMERA 1.4 VAI 1.6 ?? HELP!!

Nissanisti*

Onko 1.4 -99 Almerassa jakohihna ja mikä on vaihtoväli km määrä, että vuosi raja? Onko 1.6 73kw koneessa jakopää ketjulla -98 - 99 Almeroissa?? Jos joku on juuri ostanut 200-250tkm ajetun Almeran voisi kertoa kokemuksia kannattaa rahansa siihen laittaa vai luottaa Toyotan laatuun? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

8

2876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalmera

kannata,liian paljon ajettu

• nissan 4ever

Ei ole liikaa ajettu Nissanille, minulla oli 1.6 ajettu 230tkm eikä mitään vikaa, riippuu tietysti miten on pidetty. Kaikki Nissanit ovat muuten ketjukoneita.

• almeera
        nissan 4ever kirjoitti:

Ei ole liikaa ajettu Nissanille, minulla oli 1.6 ajettu 230tkm eikä mitään vikaa, riippuu tietysti miten on pidetty. Kaikki Nissanit ovat muuten ketjukoneita.

ton ikäiset nakut on hihnalla.

• ketjulla ovat
        almeera kirjoitti:

ton ikäiset nakut on hihnalla.

Eivät ole.

• n15s
        ketjulla ovat kirjoitti:

Eivät ole.

takuulla 2.0 dieseli n15 kopan nissanilla on jakohihnalla vaihtoväli 90000 uusimmat almerat 2.2 turbokoneet on jo ketjulla.

• alluuu
        n15s kirjoitti:

takuulla 2.0 dieseli n15 kopan nissanilla on jakohihnalla vaihtoväli 90000 uusimmat almerat 2.2 turbokoneet on jo ketjulla.

1,4 -99 jakopää huoltovapaa ketju..200000aj kone on vielä tiukka peli..miksei 250000km..mulla vasta160000aj 1,4 -99..öljyä menee 1dl per 15000km..lähtee kuin "tykin" suusta elikkä pirtee on.

• empiirinen käyttäjä
        alluuu kirjoitti:

1,4 -99 jakopää huoltovapaa ketju..200000aj kone on vielä tiukka peli..miksei 250000km..mulla vasta160000aj 1,4 -99..öljyä menee 1dl per 15000km..lähtee kuin "tykin" suusta elikkä pirtee on.

Jep, alkuperäisen kysyjän auto on todellakin ketjulla, jo nyt on kumma kun joku ei sitä usko :) Minä mm. puhun ihan empiirisenä käyttäjänä.

• Anonyymi

Nisukan 1,6-litrainen ainakin on ketjulla.
      Tekivät hihnalla noita koneita aikanaan, mutta palasivat jo 90-luvun alussa ketjuihin.
      Mulla oli 2 Sunnya perätysten, 1,6-litraisella molemmat.
      Eka oli vm.87 ja sen kone oli hihnalla, mutta toinen vuosimallia -90 oli jo ketjukoneella.
      Nuo Nissanin 1,4 ja 1,6-litraiset koneet kyllä on kestäviä.
      Jos vaan huollot tekee ajallaan ja pitää autosta muutenkin huolta, niin tekniikan puolesta ainakin 1,6-litraisella ajelee aika huoletta 400000km.
      Niin ja oli mulla -99 vuosimallin Primerakin 1,6-litraisella 73kw ketjukoneella oleva yksilö.
      Nyt on ajossa 2002 mallinen Almera 1,5l ketjukoneella.
      Nämä yksvitoset ei kai ole ihan yhtä luotettavia/kestäviä kuin nuo 1,6-koneet, mutta kyllä nääkin aika hyvin kestää ja on luotettavampia kuin 1,8-litraiset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe