Turbo nukkuu

Sepooooo

Turbo ei ole mukana. Välijäähdyttimen otin irti letkuineen ja koeponnistin; ei vuotoja. Miten hukkaportin toiminnan saa tsekattua? Liittyykö ongelma moottorin ohjausjärjestelmään? Laakerit eivät ole pitäneet ääntä. Focus 1.8 td -99 500tkm

8

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilpatiheijaa

Ota sellanen vanha herätyskello missä on ne kellot siinä ulkopuolella ja pistä se huutamaan siihen jos ei herää niin sit koita jotain muuta

• kpg1

onkos ilmamassa-anturi jo puhdistettu?
        Ja onko kaikki alipaine letkut paikoillaan?

• 2423423

Siis mitä nukkuu? Eikö muka ahtopainetta ole ollenkaan vai erittäin matala ahtopaine?

• Seppoooo

Vikaa ei ole diagnosisoitu. Ahtopainetta ei ole mitattu. Välijäähdytin letkuineen on koeponnistettu ja massa-anturit putsattu. Vikakoodin lukeminen ei ole onnistunut, mutta se on vielä työn alla. Millään ei viitsisi ottaa turboa irti, ennen kun viasta on joku selvyys. Eka joutuu irrottamaaan imusarjan ja sitten pakosarja ja.. ei ole helpossa paikassa. Moottorinohjaus järjestelmä tekee sen, ettei vika aina ilmen perinteisellä tavalla. Auto on jokapäiväisessä käytössä ja toimii muuten ok, paitsi että turbo puuttuu.
        Oisko hukkaportti jumissa tai elektroniikka... Mitään vakiovikoja näissä ei taida olla? Biltema myy uusia turboja näihin jotain 400€, mutta auttaako se ongelmaan? Automaa veloittaa 133€/tunti ja sinne en vie oli mikä oli.

• 000000000000
        Seppoooo kirjoitti:

Vikaa ei ole diagnosisoitu. Ahtopainetta ei ole mitattu. Välijäähdytin letkuineen on koeponnistettu ja massa-anturit putsattu. Vikakoodin lukeminen ei ole onnistunut, mutta se on vielä työn alla. Millään ei viitsisi ottaa turboa irti, ennen kun viasta on joku selvyys. Eka joutuu irrottamaaan imusarjan ja sitten pakosarja ja.. ei ole helpossa paikassa. Moottorinohjaus järjestelmä tekee sen, ettei vika aina ilmen perinteisellä tavalla. Auto on jokapäiväisessä käytössä ja toimii muuten ok, paitsi että turbo puuttuu.
        Oisko hukkaportti jumissa tai elektroniikka... Mitään vakiovikoja näissä ei taida olla? Biltema myy uusia turboja näihin jotain 400€, mutta auttaako se ongelmaan? Automaa veloittaa 133€/tunti ja sinne en vie oli mikä oli.

laita siihen ahtopainemittari, ne eivät hirveitä maksa niin näet ahtopaineet.

• Seppoooo
        000000000000 kirjoitti:

laita siihen ahtopainemittari, ne eivät hirveitä maksa niin näet ahtopaineet.

Nyt se on ruennut tekemään sitä, että kun moottori on kylmä, niin turbo toimii. Ekan kilometrin jälkeen se taas lakkaa toimimasta. Menee yli hilseen, että mistäs tämä voi johtua.
        Turbo on sen verran pahassa paikassa, etten ole sille saanut vielä mitään. Näinkö tuo menee katsastuksesta läpi? Ilmeisesti kone tietää, ettei sillä ole turboa, kun se silmämäärin savuttaa vähemmän kun turbon kanssa.

• vuotoja?
        Seppoooo kirjoitti:

Nyt se on ruennut tekemään sitä, että kun moottori on kylmä, niin turbo toimii. Ekan kilometrin jälkeen se taas lakkaa toimimasta. Menee yli hilseen, että mistäs tämä voi johtua.
        Turbo on sen verran pahassa paikassa, etten ole sille saanut vielä mitään. Näinkö tuo menee katsastuksesta läpi? Ilmeisesti kone tietää, ettei sillä ole turboa, kun se silmämäärin savuttaa vähemmän kun turbon kanssa.

Mulla keran niin yksinkertanen vika, että imusarja löysällä.

• ei nuku pitkään
        vuotoja? kirjoitti:

Mulla keran niin yksinkertanen vika, että imusarja löysällä.

mutta kyllä se kohta herää kun aamuplöröt saan kiehautettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1419
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1215
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      201
      1199
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      999
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      910
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      798
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      765
    Aihe