Paljonko on farkku Octavian dieselvero 1,9tdi moottorilla? Entä paljonko on vuotuinen autovero? Joko autoverotus muuttui päästöpohjaiseksi maksuksi? miten paljon pitää ajaa vuodessa että kannattaa vaihtaa diesel moottorilla varustettuun autoon? Ero kulutuksessa on varmaan joku 3l/100km ja polttoaineden hinta ero n. 30c/...
Kustannukset
9
11343
Vastaukset
- Bensakone
Uutta octaviaa ei ole myynnissä 1.9 tdi moottorilla, ja se tarkoittamasi dieselvero on nykyään käyttövoimavero.Nyt myynnissä olevat uudet Skoda Octaviat käyttövoimavero= 1.6 tdi= 489€/vuosi. 2.0tdi= 514€/vuosi.
Kyllä verotus on päästöpohjainen,taulukon saat ake.fi sivustoilta.
Se kysymäsi vuotuinen "autovero" Väärä nimi. nykyään käytössä ajoneuvovero,se on juuri se päästöpohjainen vero CO2 g/KM.
Autovero on tietysti myös olemassa ja se maksetaan uutta autoa maksettaessa kun sellaisen ostat,vero vaihtelee mallin,varusteiden ym.mukaan.Autoliikkeessä selviää kun auton olet ostamassa.
Keskikulutus lukematDieseleissä ovat noin karkeasti 0.3-1.6L/100km alemmat verrattuna esim.1.4tsi bensakoneeseen DSG automaattivahteistolla varustettuna.
On niin monia moottoreita etten laita kuin sen mikä minulla on,ja tämäkin kulutus on suoraan Skoda Octavia hinnastosta.Kulutus/100KM.
Mielestäni pitää ajaa paljon ennenkuin Diesel kannattaa. Jos jollakulla on parempaa tietoa näistä edellä olevista asioista, pistäkää palstalle.Kiitos- <<oO0Oo>>
Dieselin ja bensan hinnanero on huomattavasti kaventunut. Toisaalta diesel- ja bensakone ovat miltei samanhintaiset. Dieselissä CO2-päästöt ovat pienemmät kuin bensakoneessa. Uusissa bensakoneissa kulutus on pieni ja teho sekä vääntö lähestyvät dieselin ominaisuuksia. Pitääkö enää paikkaansa sekään, että dieselkone kestää enemmän kuin bensakone. Tästä on vaikea repiä yhtälöä, mikä kannattaa ja mikä ei.
- Bensakone
<<oO0Oo>> kirjoitti:
Dieselin ja bensan hinnanero on huomattavasti kaventunut. Toisaalta diesel- ja bensakone ovat miltei samanhintaiset. Dieselissä CO2-päästöt ovat pienemmät kuin bensakoneessa. Uusissa bensakoneissa kulutus on pieni ja teho sekä vääntö lähestyvät dieselin ominaisuuksia. Pitääkö enää paikkaansa sekään, että dieselkone kestää enemmän kuin bensakone. Tästä on vaikea repiä yhtälöä, mikä kannattaa ja mikä ei.
Jos verrataan Skoda Octavia 1.4TSI DSG ja Skoda Octavia 1.6TDI DSG,siis molemmat automaatti vaihteisia ja Combi Eli farmari mallit.
1.4TSI-CO2 g/km=147. Keskikulutus 6.3L/100km.Teho 90kw=122hv.Vääntö 200nm.
1.6TDI-CO2 g/km=123.Keskikulutus 4.7L/100km. Teho 77kw=105hv.Vääntö 250nm.
Edelleen on aika vallitseva käsitys Diesel koneen pidemmästä kestosta,itse en sitä välttämättä niin tiukasti allekirjoita.
Hinnat: Verollinen perushinta Ambiente varustelulla.
1.4TSI. 24292,82€
1.6TDI. 26040,97€
Erotus: Diesel 1748,15€ kalliimpi vuotuinen käyttövoimavero 489€=2237,15€.
Tässä on sitten osa sitä yhtälöä mistä on jokaisen mietittävä mikä on itselle kannattavin.
Jos tulee paljon kilometrejä esim.Yli 30000km/Vuosi,on Diesel ehkä jo himpun edullisempi käyttää (en tarkistanut,vaan arvioin "summassa").
Kumpikin varmasti täyttää tehtävänsä mainiosti sille kuka haluaa ajaa Skodalla,niinkuin esim.Minä.
Kilometrit on nykyisin aika olemattomat/vuosi joten Bensakone on siksi ollut valintani.
Tässä nyt jotain pohjaa miettimiseen. PS.Varustelu tuo nopeasti aika oleellisesti lisähintaa,itselläni on tehdasasennettu Webasto kaukosäädöllä,auton tietokoneeseen valmiiksi tehtaalla laitettu kaikki säädöt,mielestäni erinomainen peli varsinkin näin kireitten pakkasien tultua meitä "ilahduttamaan". Maksoi:1326 630€=1956€ verollinen hinta. Lämmittää moottorin ja kylmäksi haukutut sisätilat,ei kokemusta kylmyydestä kun olen lämpöä ottanut tuosta Webastosta.
Sitä en tiedä onko Dieselissä Webasto vakiona,liikkeessä tietävät.
Näin tälläkertaa. - Ocu 1.6 tdi
Ajoneuvovero muuttuu päästöpohjaiseksi vasta 1.3.2011. Uusia verolippuja alettiin kyllä postittamaan jo 1.3.2010 alkaen, mutta päästöpohjaiseksi tuo valitettavasti muuttuu vasta 1.3.2011.
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ympäristöperusteinen ajoneuvovero.htm
(Asia selviää keikkein parhaiten linkin lopussa...) - 1.4 TSI vai 1.6 TDI
Ocu 1.6 tdi kirjoitti:
Ajoneuvovero muuttuu päästöpohjaiseksi vasta 1.3.2011. Uusia verolippuja alettiin kyllä postittamaan jo 1.3.2010 alkaen, mutta päästöpohjaiseksi tuo valitettavasti muuttuu vasta 1.3.2011.
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ympäristöperusteinen ajoneuvovero.htm
(Asia selviää keikkein parhaiten linkin lopussa...)Laskeskelin tohon 1.4 TSI vs 1.6 TDI esmierkkiin nähden, että jos ajaa 22000km vuodessa ja huomioidaan ainoastaan polttoaineen hinnat sekä käyttövoimavero diesel tulee 443 euroa halvemmaksi (vuodessa). Ostohinta eroa on sitten noilla malleilla se 1748 euroa eli tämän kaavan mukaan se on maksettu 3.95 = 4 vuoden päästä.... Tällöin dieselistä saa ehkä vielä paremman vaihtohyvityksen kuin bensaversiosta, joten jotain marginaalista etua näillä kilometreillä dieselin omistamisesta voi olla.... Vaikea tätä on miettiä mihin päätyä... Itse mietin juuri kumpaan näistä vaihtoehdoista kallistuisi....
- IHME JA KUMMA
Ocu 1.6 tdi kirjoitti:
Ajoneuvovero muuttuu päästöpohjaiseksi vasta 1.3.2011. Uusia verolippuja alettiin kyllä postittamaan jo 1.3.2010 alkaen, mutta päästöpohjaiseksi tuo valitettavasti muuttuu vasta 1.3.2011.
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ympäristöperusteinen ajoneuvovero.htm
(Asia selviää keikkein parhaiten linkin lopussa...)Sinulle EI EI EI Ocu1.6 tdi.
Minulla on 3.2.2010 käyttöön otettu uusi Skoda Octavia 1.4TSI DSG COMBI. Rekisteritiedoissa päästöt =CO2 147 g/km
Myönnän että AKE:n sivustolla on kerrottu ajoneuvoveron muuttuvan päästöpohjaiseksi 1.3.2011.
Mutta miksi sitten sain verolipun 10.2.2010 jossa minun uutta autoani verotetaan juuri sen CO2 147 g/km mukaan. Maksuunpannun veron määrä on 86,87€.
Miksi minulla sitten se on jo käytössä jos se on vasta tulossa?????????? - perttiuji
IHME JA KUMMA kirjoitti:
Sinulle EI EI EI Ocu1.6 tdi.
Minulla on 3.2.2010 käyttöön otettu uusi Skoda Octavia 1.4TSI DSG COMBI. Rekisteritiedoissa päästöt =CO2 147 g/km
Myönnän että AKE:n sivustolla on kerrottu ajoneuvoveron muuttuvan päästöpohjaiseksi 1.3.2011.
Mutta miksi sitten sain verolipun 10.2.2010 jossa minun uutta autoani verotetaan juuri sen CO2 147 g/km mukaan. Maksuunpannun veron määrä on 86,87€.
Miksi minulla sitten se on jo käytössä jos se on vasta tulossa??????????häntä mulla ainakin oli maksussa 1.3 ja oli vanha hinta 127e
uusi olis ollut 94.56 honda on kyseessä - Bensakone
1.4 TSI vai 1.6 TDI kirjoitti:
Laskeskelin tohon 1.4 TSI vs 1.6 TDI esmierkkiin nähden, että jos ajaa 22000km vuodessa ja huomioidaan ainoastaan polttoaineen hinnat sekä käyttövoimavero diesel tulee 443 euroa halvemmaksi (vuodessa). Ostohinta eroa on sitten noilla malleilla se 1748 euroa eli tämän kaavan mukaan se on maksettu 3.95 = 4 vuoden päästä.... Tällöin dieselistä saa ehkä vielä paremman vaihtohyvityksen kuin bensaversiosta, joten jotain marginaalista etua näillä kilometreillä dieselin omistamisesta voi olla.... Vaikea tätä on miettiä mihin päätyä... Itse mietin juuri kumpaan näistä vaihtoehdoista kallistuisi....
Huomioi että polttonesteen hintoihin voi tulla suuriakin muutoksia.
Sitkeä "huhu" kertoo että 95E maksaisi tulevalla kesäkaudella halvimmillaan jopa 1.70€/Litra.
Dieselistä ei ole ollut moisia korotus "huhuja"liikkellä. Siis käyttökulut olisivat ehkä huomattavasti huokeammat dieselin hyväksi,kuin laskelmassasi polttonesteitten nykyhinnoilla.
Kun nyt olet päätynyt laskelmissasi siihen 22000 km:n/vuosi ajon 443€ halvempi Diesel koneella ja ostohinnan erotus 1.4 TSI bensakoneeseen kuoletettu n: 4-vuodessa,siinä on sitten se oman ratkaisusi paikka.
Autojen vaihtohyvitys arvailu on melko vaikeaa 4-vuoden periodilla,oma veikkakseni on, jos ajat 22000km/vuosi x4=88000km.
Minulla n.10000-12000km/vuosi x 4=40000-48000km,vaihtohyvitys voi pyöriä kyllä melkolailla samoissa lukemissa.(pelkkä arvelu). - Ocu 1.6 tdi
IHME JA KUMMA kirjoitti:
Sinulle EI EI EI Ocu1.6 tdi.
Minulla on 3.2.2010 käyttöön otettu uusi Skoda Octavia 1.4TSI DSG COMBI. Rekisteritiedoissa päästöt =CO2 147 g/km
Myönnän että AKE:n sivustolla on kerrottu ajoneuvoveron muuttuvan päästöpohjaiseksi 1.3.2011.
Mutta miksi sitten sain verolipun 10.2.2010 jossa minun uutta autoani verotetaan juuri sen CO2 147 g/km mukaan. Maksuunpannun veron määrä on 86,87€.
Miksi minulla sitten se on jo käytössä jos se on vasta tulossa??????????Itsellä auto rekisteröity 2.3.2010 ja Ajoneuvoverolipussa lukee:
Ajoneuvovero ajalta 02.03.2010 - 01.03.2011, verokauden 02.03.2010 -01.03.2011 erä 1/1
Ajoneuvovero Perusveronbosuus 364 päivältä 0,350 euroa/päivä 127,400 euroa
Perusveronosuus 1 päivältä 0,159 euroa/päivä 0,159 euroa
Käyttövoimaveronosuus 365 päivältä 1,340 euroa/päivä 489,100 euroa
Maksuunpantava yhteensä 616,65 euroa
Eli 2.3.2010 - 28.2.2011 maksan 127,40 euroa ja vasta 1.3.2011 maksan päästöjen mukaan tuon 15,9 senttiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879