Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Exeo ei myy

Floppi mikä floppi

Aika moni on hehkuttanut Exeota, että opas siinä hyvä auto jne. Mutta kuka sellaisen sitten ostaa?
Tammikuun myyntimäärissä se ei edes päässyt 60 myydyimmän automallin joukkoon, joten miten mahtaa käydä jatkossa...
Moni "fani" odottaa moottoripuolelle vag:n uusimpia tuotteita, kuten 1.6Tdi ja Tsi koneita DSG:n kera. Mutta kun(ja jos) ne ehtivät auton nokalle joskus, on aika jo auttamattomasti mennyt ohitse alkuhuuman?

67

3691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on suuri bluffi

      eihän se myy. Kyseessä on kuitenkin entinen A4 säästömallina.
      Kuoret on siitä, tekniikkakin osittain. Sitten on säästetty mm korin sinkityksessä. katsokaapas huvikseen miten hiljaa Seatin myyjät on korin sinkkauksesta. Se on huonompi kuin 80 luvun Audeissa, samaa tasoa kuin Ibix´zassakin. Audin laadusta ei tuossakaan jälkeäkään.

      Eikä siihen nämä uudet koneet 1,6 TDIt jne tule, koska se koppa on suunniteltu noille vanhoille 1,9 koneille. Ja sama koskee kaikkea muutakin tekniikkaa, ne on kehitetty paljon myöhemmin kuin tuon vanhuksen kuoret, ja kaikkea uutta ei niihin kuoriin saa vaikka miten haluais. Vähän kuin olisivat ottaneet Kuplavolsun uudelleen tuotantoion ja siihen sitten kaivattaisiin 1,6 TDItä ym nykyajan juttuja.

    • 10+12

      Huono moottorivalikoima on ainakin omalla kohdallani syy, miksi Exeo ei tule kysymykseenkään. Toisaalta jos nokalle laittaa 1.2 TSI / 1.4 TSI / 1.6 TDI:n niin auto alkaa ehkä kilpailemaan liikaa Octavian kanssa???

      • Exeo on hyvä

        Exeo on hyvä auto, ihmettelen miksei myy. Vertailu Golfiin, molemmat 2.0TDI, jolloin hinta on samaa luokkaa:

        - Golf on selvästi käytännöllisempi, hyvät säilytystilat sisällä. Takana ja tavaratilassa tilaa on vähän enemmän. Exeon painettavilla nappuloilla toteutettu ilmastointi hankalampi säätää kuin Golfin pyöritettävillä.
        - Exeo on hiljaisempi, ero on erityisen selvä karkealla moottoritiellä.
        - Molemmat oikein hyviä ajaa.


      • MX.
        Exeo on hyvä kirjoitti:

        Exeo on hyvä auto, ihmettelen miksei myy. Vertailu Golfiin, molemmat 2.0TDI, jolloin hinta on samaa luokkaa:

        - Golf on selvästi käytännöllisempi, hyvät säilytystilat sisällä. Takana ja tavaratilassa tilaa on vähän enemmän. Exeon painettavilla nappuloilla toteutettu ilmastointi hankalampi säätää kuin Golfin pyöritettävillä.
        - Exeo on hiljaisempi, ero on erityisen selvä karkealla moottoritiellä.
        - Molemmat oikein hyviä ajaa.

        Ei nyt kuitenkaan sotketa meksikolaisia autoja tähän juttuun


    • dieselit

      ovat uusimpia 2,0 l common rail-moottoreita, hiukkassuodatinkin vakiona.

      • 1.0 TDI

        Exeon 2.0 TDI kaupunkiajossa 7.6 l/100km
        Golf 1.6 TDI kaupunkiajossa 5.2 l/100km


      • Armas J. Pulla
        1.0 TDI kirjoitti:

        Exeon 2.0 TDI kaupunkiajossa 7.6 l/100km
        Golf 1.6 TDI kaupunkiajossa 5.2 l/100km

        ....kuka haluaa ajaa 1.6 TDI mopolla????


      • 1.6 TDI
        Armas J. Pulla kirjoitti:

        ....kuka haluaa ajaa 1.6 TDI mopolla????

        kuka haluaa ajaa 1990-luvulla suunnitellulla Seatilla?


      • Todella tavallinen
        1.6 TDI kirjoitti:

        kuka haluaa ajaa 1990-luvulla suunnitellulla Seatilla?

        Minulle 1.6 TDI Golf,koska naapurillakin on. En voi ajaa millään muulla etten vaan erotu joukosta. Kesälomalla menen appivanhempieni mökille pakkotöihin koko lomaksi. Tallinnan risteily on vielä harkinnan alla, koska se on liian erikoista en varmaan uskalla. Lähdenkin tästä Prismaan keräämään ass-bonuksia ja ostamaan uutta tuulipukua sekä työvaatteita.


      • ja vene+traileri.
        Todella tavallinen kirjoitti:

        Minulle 1.6 TDI Golf,koska naapurillakin on. En voi ajaa millään muulla etten vaan erotu joukosta. Kesälomalla menen appivanhempieni mökille pakkotöihin koko lomaksi. Tallinnan risteily on vielä harkinnan alla, koska se on liian erikoista en varmaan uskalla. Lähdenkin tästä Prismaan keräämään ass-bonuksia ja ostamaan uutta tuulipukua sekä työvaatteita.

        Kävin kyllä "istumassa" ton exeon kuskinpenkin, ahdas kuin mikä. En ihmettele ettei myy. Mutta ahtaita on monet muutkin kalliimmat autot. Altea alkaa olla sen kokoinen kun auton pitääkin eikä ole hinnalla pilattu. Mutta jos on tarve liikennevaloista voittaa kiihdytyskilpailuja niin hankkikaa ihmeessä niitä ahtaita ja kalliita kotteroja. Itse sijoitan autoilusta ylijääneet eurot muihin harrastuksiin, kuten vene ja moottoripyörät.


      • HOJ
        ja vene+traileri. kirjoitti:

        Kävin kyllä "istumassa" ton exeon kuskinpenkin, ahdas kuin mikä. En ihmettele ettei myy. Mutta ahtaita on monet muutkin kalliimmat autot. Altea alkaa olla sen kokoinen kun auton pitääkin eikä ole hinnalla pilattu. Mutta jos on tarve liikennevaloista voittaa kiihdytyskilpailuja niin hankkikaa ihmeessä niitä ahtaita ja kalliita kotteroja. Itse sijoitan autoilusta ylijääneet eurot muihin harrastuksiin, kuten vene ja moottoripyörät.

        2007 vuosimallin A4.sta löytyy saksasta alle 15keur hintaan ja siihen 5keur veroja niin voi ihmetellä miksi ostaa karvalakkivarustellun exeon jos hyvin varusteltua A4.sta saa 10 tonnia halvemmalla.

        Itse ainakin vertailisin exeota nimenomaan joko uuteen golffiin joka on saman hintainen tai sitten käytettyyn A4.seen joka on sama korimalli.

        Molemmissa vertailuissa esim. farmarina golf isompi, A4 tuontiautona halvempi jne. en näe syytä valtavaan myyntiryntäykseen seatin myymälöissä.


      • FJJ-
        1.0 TDI kirjoitti:

        Exeon 2.0 TDI kaupunkiajossa 7.6 l/100km
        Golf 1.6 TDI kaupunkiajossa 5.2 l/100km

        kaupunkiajosta 2,0 tdi exeolla 5.6l/100km, että mitenkäs sitä ajellaan? Ai niin , tarvittaessa 9,2 s 0-100km/h ja 320 Nm, että ihan eri luokan autoja vertailtavaksi.


      • FJJ-
        HOJ kirjoitti:

        2007 vuosimallin A4.sta löytyy saksasta alle 15keur hintaan ja siihen 5keur veroja niin voi ihmetellä miksi ostaa karvalakkivarustellun exeon jos hyvin varusteltua A4.sta saa 10 tonnia halvemmalla.

        Itse ainakin vertailisin exeota nimenomaan joko uuteen golffiin joka on saman hintainen tai sitten käytettyyn A4.seen joka on sama korimalli.

        Molemmissa vertailuissa esim. farmarina golf isompi, A4 tuontiautona halvempi jne. en näe syytä valtavaan myyntiryntäykseen seatin myymälöissä.

        Tiedoksesi, että karvalakki Exeo kiihtyy 0-100km/h korkean seiskan ja kulkee 225km/h, eli suomalaiselle urheiluauto. Mites 1,6 75kw Saksan omauonti Audi?


      • uus aina uus
        HOJ kirjoitti:

        2007 vuosimallin A4.sta löytyy saksasta alle 15keur hintaan ja siihen 5keur veroja niin voi ihmetellä miksi ostaa karvalakkivarustellun exeon jos hyvin varusteltua A4.sta saa 10 tonnia halvemmalla.

        Itse ainakin vertailisin exeota nimenomaan joko uuteen golffiin joka on saman hintainen tai sitten käytettyyn A4.seen joka on sama korimalli.

        Molemmissa vertailuissa esim. farmarina golf isompi, A4 tuontiautona halvempi jne. en näe syytä valtavaan myyntiryntäykseen seatin myymälöissä.

        Miksi vertaat UUTTA Exeota takuineen johonkin nahkahousujen baanalla polkemaan tuontilinttaan? Käytetty on AINA käytetty tuon ikäisenä, siitä et pääse mihinkään -joko saat ihan hyvän tai sitten täys pommi.

        Ja jos vertaa Exeota johonkin Kolopalloon, niin vertailu ontuu pahasti, sen verran miellyttävä ja jykevä Exeo on pikkuautoon verrattuna. Aja jos et usko.


      • koeajoja piisasi
        uus aina uus kirjoitti:

        Miksi vertaat UUTTA Exeota takuineen johonkin nahkahousujen baanalla polkemaan tuontilinttaan? Käytetty on AINA käytetty tuon ikäisenä, siitä et pääse mihinkään -joko saat ihan hyvän tai sitten täys pommi.

        Ja jos vertaa Exeota johonkin Kolopalloon, niin vertailu ontuu pahasti, sen verran miellyttävä ja jykevä Exeo on pikkuautoon verrattuna. Aja jos et usko.

        Itse koeajoin Exeo 2,0 tsi:n 200 hv stylenä ja taitaa mennä tilaukseen ensi vkolla. Verrokkina ajoin samasta hintaluokasta Audi A3 sportback S-linen 1,8 TFSI 160 hv koneella. Molemmat erinomaisia, mutta Exeo vielä laadukkaamman oloinen, kaksivärisellä sisustuksella voisi luulla että hinta on 50-60 tonnia. Erinomainen ajettava, potkua löytyy kohtuu kulutuksella ja varustelu erinomainen, ulkonäkö aivan moderni ja linjakas sedanina. Audi ei samassa hintaluokassa tarjoa samaa, koneessa selkeä ero, se on selvä. Ei A3 huono ole, päinvastoin, valintalistani kärjessä, mutta Exeossa on just sitä ison laadukkaan ajokin jykevyyttä ja laatua ja upeaa hiljaisuutta että kaupat tullee tehtyä ensi vkolla! En olisi uskonut etukäteen.


    • Jakeeeee_-

      Täällä on yksi todella tyytyväinen Exeon omistaja!!! Mittarissa jo 15 000km, eikä mitään vikaa/valittamista. Malli on 2.0TDI Sport 170hv moottorilla. Pitkässä matka-ajossa, talvirajoituksilla, 85km/h keskinopeudella on kuluttanut 4.6l/100km eli huomattavasti vähemmän, kuin aikaisempi n.100kg kevyempi, -01 mallinen, 2.0TDI, ja 60hv tehottomampi koslani.

      Ilman maskipeitettä auto oli hieman viileähkö talven kovimmilla pakkasilla, mutta 45€ maskipeitteellä asia korjaantui. Niin ja puhun nyt Lapin Keski-Suomen talvikeleistä!

      Paljon ja 'lähes työkseen' ajavana (yli 45 000km/v) sitä osaa arvostaa hyvää ajettavuutta, luotettavuutta, hinta-laatusuhdetta, polttoaineenkulutuksen pienuutta, halpaa huoltamista yms. yms. ei-kikkelin-pidennykseen liittyviä asioita!

      • ossss

        onko muovinen?


      • mitwit

        Samaa mieltä Exeosta. Hyvä peli.Ajan myös n. 40000 km/vuosi ja ei mitään valittamista 2,0 tdi Exeossa. Hyvä ajaa, kaikki toimii ja itse kun olen n.170 cm, niin kaikki säädöt ja hallintalaitteet kohdillaan.Kulutus myös n. 4,6-4,8 l satasella eikä niinkään aina rajoitusten mukaan ajettuna. Edellinen auto oli Audi A4 1,9 tdi eikä todellakaan pärjää Exeolle vertailussa oikeastaan missään. Että vaikka kuinka olisi Exeo "vanha A4":n, niin tuntuupa vaan olevan kehittyny paljon paremmaksi Espanjassa. Lisäksi noita tuontiautoja saa toki halvemmalla mutta onpa niissä vaan aina omat riskinsä ja vaivansa. Saahan tippurinkin halvemmalla ulkomailta mutta Suomessa siitä on vaan sitte sen hankittuaan kärsittävä.


      • ei-exeo
        mitwit kirjoitti:

        Samaa mieltä Exeosta. Hyvä peli.Ajan myös n. 40000 km/vuosi ja ei mitään valittamista 2,0 tdi Exeossa. Hyvä ajaa, kaikki toimii ja itse kun olen n.170 cm, niin kaikki säädöt ja hallintalaitteet kohdillaan.Kulutus myös n. 4,6-4,8 l satasella eikä niinkään aina rajoitusten mukaan ajettuna. Edellinen auto oli Audi A4 1,9 tdi eikä todellakaan pärjää Exeolle vertailussa oikeastaan missään. Että vaikka kuinka olisi Exeo "vanha A4":n, niin tuntuupa vaan olevan kehittyny paljon paremmaksi Espanjassa. Lisäksi noita tuontiautoja saa toki halvemmalla mutta onpa niissä vaan aina omat riskinsä ja vaivansa. Saahan tippurinkin halvemmalla ulkomailta mutta Suomessa siitä on vaan sitte sen hankittuaan kärsittävä.

        ja sitä se nimenomaan onkin. Entisen A4:n huonot puolet on karsittu pois. Toki ahtaista takatiloista ei eroon pääse, mutta ajettavuuteen liittyvät ongelmat on korjattu. Itselle ainut syy miksi en exeoon päätynyt oli moottoripuoli eli olisin itse kaivannut tehokkaampaa dieseliä (ja toki yhdistettynä automaattiin ja nelivetoon). Hyvä konehan tuo 170hp cr-kone on.


    • reimaaas

      HInta on se syy. Pistäis lodjun myyntiin alkaen 20 tonnia niin ei tarttis ihmetellä (samaan tapaan kuin Dacia). Nyt kun auto maksaa saman kuin RS Skoda niin kuka on niin tyhmä että ostaa sen ..

      • sokota, heh

        eipä sitä Sokotan RS:ää kukaan ostakaan, jos samalla rahalla saa exeon


      • Pete_Lahti
        sokota, heh kirjoitti:

        eipä sitä Sokotan RS:ää kukaan ostakaan, jos samalla rahalla saa exeon

        "Exeo ei myy Floppi mikä floppi 23.3.2010 12:59"

        En ymmärrä - mikä on pointtisi ? Hiukan kuulostaa vahingoniloiselta - oletko Audin, Skodan tai luultavammin VW -omistaja.

        Itsellä Exeo-D ollut 5kk ja mitään ongelmia ei ole ollut - aiemmin oli Volvo 2.4. Uutta Volvoa en ostanut, koska merkin tulevaisuus oli niin epävarma ja kiinalaisille sehän meni - arvaa mitä siitä seuraa. Mulle on ihan sama kuinka monta ostaa Exeo:ta. Tuskinpa eräs maailman suurimpia autonvalmistajia on lopettamassa Exeota! LOL.


    • olla myyntimenestys

      alkuvuoden 2000€ hinnanlaskukaan piristää myyntiä? Ei ole helppoa uuden automallin/merkin tulla vakiintuneille markkinoille ylihinnoitellulla tuotteella!
      Joku kirjoitti alempana ettei iso autonvalmistaja lopeta merkkiä,tähänkin pätee talouden lait,jos jonkun tuotteen valmistus ei saavuta sille asetettuja tulostavotteita niin se lopetetaan ennemmin kuin annetaan tappioiden kasvaa kohtuuttomiksi!

      • Pete_Lahti

        Taisi OSUA ja upota...lol.

        Kysymyksessä on isot rahat ja siihen ei mainitsemasi taloiuden lait muutaman vuoden sisään mitään vaikuta ja monissa maissa autoa myydään todella hyvin.

        Mutta itselle on aivan sama montako myydään...eikö ole sama sullekin?


      • Kullin Jatke
        Pete_Lahti kirjoitti:

        Taisi OSUA ja upota...lol.

        Kysymyksessä on isot rahat ja siihen ei mainitsemasi taloiuden lait muutaman vuoden sisään mitään vaikuta ja monissa maissa autoa myydään todella hyvin.

        Mutta itselle on aivan sama montako myydään...eikö ole sama sullekin?

        Tuttu Seat-myyjä kertoi, että kevään ja testimenestyksien myötä Exeotakin on alkanut menemään kaupaksi kuin siimaa. Se siis niistä kateellisten panetteluista.


      • HehHehHeh
        Kullin Jatke kirjoitti:

        Tuttu Seat-myyjä kertoi, että kevään ja testimenestyksien myötä Exeotakin on alkanut menemään kaupaksi kuin siimaa. Se siis niistä kateellisten panetteluista.

        ensirekisteröinti tilastoja ja palataan asiaan aina kuun 3-4 päivä!


      • ¨¨¨
        Kullin Jatke kirjoitti:

        Tuttu Seat-myyjä kertoi, että kevään ja testimenestyksien myötä Exeotakin on alkanut menemään kaupaksi kuin siimaa. Se siis niistä kateellisten panetteluista.

        - - - se taidat olla sinä itse. Kukas kissan hännän nostaa ...


      • ALOITETAAN TÄLLÄ
        Kullin Jatke kirjoitti:

        Tuttu Seat-myyjä kertoi, että kevään ja testimenestyksien myötä Exeotakin on alkanut menemään kaupaksi kuin siimaa. Se siis niistä kateellisten panetteluista.

        www.tuulilasi.fi/artikkelit/skoda-octavia-maaliskuun-ykkonen

        Palataan kuun vaihteessa!


      • sixi ei myy
        ALOITETAAN TÄLLÄ kirjoitti:

        www.tuulilasi.fi/artikkelit/skoda-octavia-maaliskuun-ykkonen

        Palataan kuun vaihteessa!

        Ei ne tuolla manjana-maassa osaa autoja tehdä. Hutiloivia käsillä viuhtojia ja huutajia, mutta teot puuttuvat. Maataan laiskana siestalla ja dokataan viiniä ja sitten viinihönössä kyhätään hetki autoa kasaan kunnes pitkäjänteisyys herpaantuu ja aletaan taas huutaa, huitoa käsillä ja mesoamaan.

        Katsokaapa vaikkapa sinänsä oivaa sarjaa Yle Teemalla: Francon aika maanantaisin klo 19.00 alkaen, siinä näette epsanjalaista työkulttuuria parhaimm...pahimmillaan.


      • joopa joo
        sixi ei myy kirjoitti:

        Ei ne tuolla manjana-maassa osaa autoja tehdä. Hutiloivia käsillä viuhtojia ja huutajia, mutta teot puuttuvat. Maataan laiskana siestalla ja dokataan viiniä ja sitten viinihönössä kyhätään hetki autoa kasaan kunnes pitkäjänteisyys herpaantuu ja aletaan taas huutaa, huitoa käsillä ja mesoamaan.

        Katsokaapa vaikkapa sinänsä oivaa sarjaa Yle Teemalla: Francon aika maanantaisin klo 19.00 alkaen, siinä näette epsanjalaista työkulttuuria parhaimm...pahimmillaan.

        Saksassakin autot rakennetaan pääasiassa turkkilaisen halpatyövoiman avulla ja jenkkilässä plösöjen burgerimahojen toimesta, joten eipä taida laatua tulla enää kuin Japaniasta.


      • HehHehHeh
        Kullin Jatke kirjoitti:

        Tuttu Seat-myyjä kertoi, että kevään ja testimenestyksien myötä Exeotakin on alkanut menemään kaupaksi kuin siimaa. Se siis niistä kateellisten panetteluista.

        näyttää Exeon myynti, ensirekisteröintitilastossa sija 70.huhtikuussa,peränpitäjä! Mitä tuttu Seat-myyjäsi kertoo nyt?
        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-karkaa-muilta-


      • ööööööööööö

      • HehHehHeh
        ööööööööööö kirjoitti:

        Mistä moinen kateus?

        mistä olen kateellinen! En ainakaan autosta joka on rekisteröintitilastojen peränpitäjä! Lupasin Kullin Jatkeelle aiemmin pitää häntä "todellisuudessa" Exeon myynnin suhteen!
        Tätä rataa jatketaan joka kk/4-5PV!


      • ööööööööööööööö
        HehHehHeh kirjoitti:

        mistä olen kateellinen! En ainakaan autosta joka on rekisteröintitilastojen peränpitäjä! Lupasin Kullin Jatkeelle aiemmin pitää häntä "todellisuudessa" Exeon myynnin suhteen!
        Tätä rataa jatketaan joka kk/4-5PV!

        "Sivua ei löytynyt
        Etsimäsi tieto on joko siirretty tai poistettu."


      • TÄMÄ TOIMII

      • öööööööööööööööööööö

      • HehHehHeh
        öööööööööööööööööööö kirjoitti:

        Hyvinhän tuo Exeon myynti on lähtenyt porskuttamaan, kun yli 25% Seatin myynnistä tulee uudesta Exeo-mallistosta. Meinaatkos, että Suomessa ei ole myynnissä, kuin 70 automallia?

        1-4/2010 rekisteröity 117kpl Exeoita,määrästä on 1kpl rekisteröinyt jokainen Seat liike esittelyautokseen.Liikkeiden määrää en tiedä mutta arvioidaan esim.40. Esittelykäytöstä poistuneet Exeot myynnissä mm.Nettiautossa.
        Exeon markkinaosuus on 0,3%,pääsee sillä juuri listalle.Jos Exeon myynti ei vuoden sisällä ala merkittävästi nousemaan,on mahdollista että maahantuoja poistaa sen mallistosta!

        Tällä listalla on 70 auton rek.tiedot,voit itse linkittää pidemmän jos se tuo lohtua että jotain merkkiä myydään vähemmän kuin Exeota!


      • 30
        HehHehHeh kirjoitti:

        1-4/2010 rekisteröity 117kpl Exeoita,määrästä on 1kpl rekisteröinyt jokainen Seat liike esittelyautokseen.Liikkeiden määrää en tiedä mutta arvioidaan esim.40. Esittelykäytöstä poistuneet Exeot myynnissä mm.Nettiautossa.
        Exeon markkinaosuus on 0,3%,pääsee sillä juuri listalle.Jos Exeon myynti ei vuoden sisällä ala merkittävästi nousemaan,on mahdollista että maahantuoja poistaa sen mallistosta!

        Tällä listalla on 70 auton rek.tiedot,voit itse linkittää pidemmän jos se tuo lohtua että jotain merkkiä myydään vähemmän kuin Exeota!

        Suomessa on 46kpl!
        Suurin osa 1-4-2010 rekisteröidyistä Seateista on mennyt liikkeiden es.autoksi. Koska pitää olla esillä Sedan,farkku,bensa ja tdi mallit.Montaa autoa ei ole myyty yksityiskäyttöön.


      • öööööööööööööööööööö
        30 kirjoitti:

        Suomessa on 46kpl!
        Suurin osa 1-4-2010 rekisteröidyistä Seateista on mennyt liikkeiden es.autoksi. Koska pitää olla esillä Sedan,farkku,bensa ja tdi mallit.Montaa autoa ei ole myyty yksityiskäyttöön.

        Meinaatkos, että jokainen Seat-liike ostaa joka kuukausi uuden esittelyauton? Exeoitahan oli jokaisessa Seatin liikkeessä jo viime syksynä ja yhtälailla muutkin liikkeet esittelyautoja trokaavat eli nyt en oikein ymmärrä pointiasi.


      • Joko tajuat?
        öööööööööööööööööööö kirjoitti:

        Meinaatkos, että jokainen Seat-liike ostaa joka kuukausi uuden esittelyauton? Exeoitahan oli jokaisessa Seatin liikkeessä jo viime syksynä ja yhtälailla muutkin liikkeet esittelyautoja trokaavat eli nyt en oikein ymmärrä pointiasi.

        Väännetään sinulle rautalangasta!
        1.1-30.4 on rekisteröity Exeoita yht.117 kpl! Tästä määrästä on Seat jälleenmyyjät rekisteröinyt väh.46 kpl esittelykäyttöön. Esittelyautot uusitaan yleensä puolenvuoden välein,alkuvuodesta aina uudet.
        Koska jälleenmyynti liikkeitä 46kpl on todennäköistä että kukin liike on rekisteröinyt useamman kuin yhden Exeon,yhdellä mallilla esittelyautona ei pärjää jos aikoo kauppaa tehdä!
        Harva ostaa Farkku TDI:n jos pääsee koeajamaan vain Sedan bensa mallia,tai päinvastoin!

        On ikävää jos olet ostanut ylihinnoitellun Exeon,jälleenmyyntiarvo yhtä heikko kuin rekisteröintitilasto!


      • No joo
        Joko tajuat? kirjoitti:

        Väännetään sinulle rautalangasta!
        1.1-30.4 on rekisteröity Exeoita yht.117 kpl! Tästä määrästä on Seat jälleenmyyjät rekisteröinyt väh.46 kpl esittelykäyttöön. Esittelyautot uusitaan yleensä puolenvuoden välein,alkuvuodesta aina uudet.
        Koska jälleenmyynti liikkeitä 46kpl on todennäköistä että kukin liike on rekisteröinyt useamman kuin yhden Exeon,yhdellä mallilla esittelyautona ei pärjää jos aikoo kauppaa tehdä!
        Harva ostaa Farkku TDI:n jos pääsee koeajamaan vain Sedan bensa mallia,tai päinvastoin!

        On ikävää jos olet ostanut ylihinnoitellun Exeon,jälleenmyyntiarvo yhtä heikko kuin rekisteröintitilasto!

        Riipuu mihin vertaa. Lagunaa on myyty vielä vähemmän


      • Juuromuuro
        Joko tajuat? kirjoitti:

        Väännetään sinulle rautalangasta!
        1.1-30.4 on rekisteröity Exeoita yht.117 kpl! Tästä määrästä on Seat jälleenmyyjät rekisteröinyt väh.46 kpl esittelykäyttöön. Esittelyautot uusitaan yleensä puolenvuoden välein,alkuvuodesta aina uudet.
        Koska jälleenmyynti liikkeitä 46kpl on todennäköistä että kukin liike on rekisteröinyt useamman kuin yhden Exeon,yhdellä mallilla esittelyautona ei pärjää jos aikoo kauppaa tehdä!
        Harva ostaa Farkku TDI:n jos pääsee koeajamaan vain Sedan bensa mallia,tai päinvastoin!

        On ikävää jos olet ostanut ylihinnoitellun Exeon,jälleenmyyntiarvo yhtä heikko kuin rekisteröintitilasto!

        Juuromuuro täällä taas! Mikä on Exeo? oon raitis ja kaikki kulkupelit toimii mitä löytyy ja niitä on.Aina kaksi pyöräsestä nelipyöräseen käy näköjään kateeksi kun maksutkin kaskoineen jne on aika isot:-).Saati sit dieselverot. NYT Pitäs hankkii nyt semmoinen luksus vene, olis kiva juhlia kesää merellä vaikka ulkomaiden rajojen ulkopuolella.Kapteenin paikka ja palvelusväen paikka avoin mieluummin eurooppalaisia duunareita kuin laiskoja suomalaisia.
        Tunnen muuten kiolla ajavia huippupalkkasia ihmisiä muutaman ja miljonäärin joka ajaa tojolla,
        ei autoilla kaikki päde.Pennut ja mieleltään vajaat ajaa vanhoilla romuilla, duunatuilla.Arvostavat paskaa ja kaikki erilainen on pelottavaa ja kadehdittavaa.


      • Missä Exeo on
        Kullin Jatke kirjoitti:

        Tuttu Seat-myyjä kertoi, että kevään ja testimenestyksien myötä Exeotakin on alkanut menemään kaupaksi kuin siimaa. Se siis niistä kateellisten panetteluista.

        enään edes 70 myydyimmän joukossa!

        www.tuullasi.fi/skoda-octavia-toukokuun-suosituin-mallisarja


      • Vikaa
        Missä Exeo on kirjoitti:

        enään edes 70 myydyimmän joukossa!

        www.tuullasi.fi/skoda-octavia-toukokuun-suosituin-mallisarja

        hinnoittelussa.

        Merkki on "vai väärä merkki nokalla"

        luulis V...van yksityisiä jotka ostellu sellaisen. Ei jälleenmyyntiarvoo tai markkinaa


      • _Voittaja_
        Vikaa kirjoitti:

        hinnoittelussa.

        Merkki on "vai väärä merkki nokalla"

        luulis V...van yksityisiä jotka ostellu sellaisen. Ei jälleenmyyntiarvoo tai markkinaa

        Neljä testiä, yksi voittaja. Seat EXEO.

        http://www.seat.fi/Seat/Seat3.nsf/HTML/270?Open

        Kateelliset ja köyhät täällä siis vaan itkee ja kitisee.


      • QQ
        Joko tajuat? kirjoitti:

        Väännetään sinulle rautalangasta!
        1.1-30.4 on rekisteröity Exeoita yht.117 kpl! Tästä määrästä on Seat jälleenmyyjät rekisteröinyt väh.46 kpl esittelykäyttöön. Esittelyautot uusitaan yleensä puolenvuoden välein,alkuvuodesta aina uudet.
        Koska jälleenmyynti liikkeitä 46kpl on todennäköistä että kukin liike on rekisteröinyt useamman kuin yhden Exeon,yhdellä mallilla esittelyautona ei pärjää jos aikoo kauppaa tehdä!
        Harva ostaa Farkku TDI:n jos pääsee koeajamaan vain Sedan bensa mallia,tai päinvastoin!

        On ikävää jos olet ostanut ylihinnoitellun Exeon,jälleenmyyntiarvo yhtä heikko kuin rekisteröintitilasto!

        Ihan hyvä teoria, mutta esittelyautoja ei ole tämän vuoden alusta rekisteröity ollenkaan, kiitos "uuden" autoveron. Eli esittelyautoissa on nykyään "tarrakilvet" koska niistä ei ole autoveroa maksettu. Auto rekisteröidään vasta sitten kun se myydään eteenpäin ja siitä maksetaan autovero.


      • En tiedä kaikkea!
        QQ kirjoitti:

        Ihan hyvä teoria, mutta esittelyautoja ei ole tämän vuoden alusta rekisteröity ollenkaan, kiitos "uuden" autoveron. Eli esittelyautoissa on nykyään "tarrakilvet" koska niistä ei ole autoveroa maksettu. Auto rekisteröidään vasta sitten kun se myydään eteenpäin ja siitä maksetaan autovero.

        Eräässä Keski-Suomen Seat liikkeessä kaikki esittely Seatit on rekisteröity eli kilvellisiä! Vaihtoautoa koeajolle pyydettäessä, se varustetaan kuminauhakilvillä!
        Muissakin liikkeissä olen huomannut esittelyautojen olevan rekisteröityjä mutta vaihtureihin tulee tarra tai kuminauha kilvet!
        Epäilen hiukan kommenttiasi esittelyautoista,en tunne lainsäädäntöä asian osalta!


      • Minäpä tiedän!
        QQ kirjoitti:

        Ihan hyvä teoria, mutta esittelyautoja ei ole tämän vuoden alusta rekisteröity ollenkaan, kiitos "uuden" autoveron. Eli esittelyautoissa on nykyään "tarrakilvet" koska niistä ei ole autoveroa maksettu. Auto rekisteröidään vasta sitten kun se myydään eteenpäin ja siitä maksetaan autovero.

        Nettautossa ja Oiktiellä v.2010 myynnissä olvat esittelyautot ovat kaikki rekisteröityjä.
        Exeoilla ajettu n.3000-10000 km!


      • aijaijai voivoivoi

      • Ei Seatisti
        aijaijai voivoivoi kirjoitti:

        voi voi. Paljon luultu. voi voi.

        Kun näissä vastauksissa yleinen trndi on että ompas paska tämä(kin) Seatti ja että eihän siltä mitään voi odottaakaan olisi todella mukava lukea näiden suurten ja valistuneiden asiantuntijoiden mielipide siitä n. samanhintaisesta laatuautosta, joka tarjoaa verrattavissa olevaa kyytiä. Siis vähän enemmän tota mielipidettä kuin että 'paska mika paska' kaikkihan sen tietää. Mikä on erityisesti närästyksen aihe ja mikä merkki malli on se vastaava parempi.


      • efjuu
        Ei Seatisti kirjoitti:

        Kun näissä vastauksissa yleinen trndi on että ompas paska tämä(kin) Seatti ja että eihän siltä mitään voi odottaakaan olisi todella mukava lukea näiden suurten ja valistuneiden asiantuntijoiden mielipide siitä n. samanhintaisesta laatuautosta, joka tarjoaa verrattavissa olevaa kyytiä. Siis vähän enemmän tota mielipidettä kuin että 'paska mika paska' kaikkihan sen tietää. Mikä on erityisesti närästyksen aihe ja mikä merkki malli on se vastaava parempi.

        kun näitä palstoja lukee,niin huomaa että täällä haukutaan jokaista auto merkkiä,oli se sitte mersu tai volga,aina on näitä paskan jauhajia,joiden tarinat voi ohittaa.Auto lehdistä voi lukea arvioita siitä millainen mikäkin auto on,niin myös Exeon kohdalla.

        ...eiköhän tähänkin saada joku loistava kommentti....:)


      • Tekniikanlasi
        efjuu kirjoitti:

        kun näitä palstoja lukee,niin huomaa että täällä haukutaan jokaista auto merkkiä,oli se sitte mersu tai volga,aina on näitä paskan jauhajia,joiden tarinat voi ohittaa.Auto lehdistä voi lukea arvioita siitä millainen mikäkin auto on,niin myös Exeon kohdalla.

        ...eiköhän tähänkin saada joku loistava kommentti....:)

        se autolehti josta sinä luet arvioita on huonompi kuin se autolehti jota minä luen!


    • exeomies
    • Exeo ST -10

      Exeo hakkaa laadussa ja ominaisuuksissa kaikki kansan suosikit kuten Tojo ja VW, mutta tyhmä kansa ei älyä ostaa sitä! Paras auto hintaluokissaan ylivoimaisesti.

      • Tyhmä kansa

        Eräästä toiselta palstalta lainattua.

        "Toisella koeajokierroksellani tutkin tarkemmin auton korirakenteita. Paljastui, että ovisaumat oli juosten kustu. Korisaumakittiä/massaa ei oltu käytetty juuri lainkaan, ja oven alareunan saumassa kitin virkaa toimitti teippimäinen nauha joka repsotti kuskin ovessa jo reunastaan irti, sen päälle oli vedetty siis maali. Myös ovien kulmissa pellin taitteet oli jätetty kittaamatta/saumaamatta, niissä oli hiekan ja kuran mentävät aukot ja niiden kohdalla maalaus oli olematon, pohjapellin väri paistoi läpi. En ennusta tuolle korilaadulle kovinkaan valoisaa tulevaisuutta maamme suolakeleissä. Myös oven kylkilistaa painellessani koko oven pelti puklahteli lommolle, oieten toki ennalleen. Mikä lie Seatin käyttämä pellin paksuus ja lujuus? Audi käsittääkseni käytti jo B7-mallissa suurlujuusterästä mutta tuo ovipelti taipuili kuten 25 vuotta sitten japsiautoissa.

        Kun/jos koeajatte Exeon, tutkikaa tuo ovitaitehomma kunnolla. En tutkinut tuota muista pihalla seisoneista upouusista Exeoista, joten en voi mennä tietenkään sanomaan oliko tuo koeajoyksilö kolarikorjattu (tosin maalipinta oli kaikkialla tasainen ja sävy myös) vai ei. Käyttäkää tsekkaamiseen aikaa viitisen minuuttia, se selvitää asian. "


      • sepä seat
        Tyhmä kansa kirjoitti:

        Eräästä toiselta palstalta lainattua.

        "Toisella koeajokierroksellani tutkin tarkemmin auton korirakenteita. Paljastui, että ovisaumat oli juosten kustu. Korisaumakittiä/massaa ei oltu käytetty juuri lainkaan, ja oven alareunan saumassa kitin virkaa toimitti teippimäinen nauha joka repsotti kuskin ovessa jo reunastaan irti, sen päälle oli vedetty siis maali. Myös ovien kulmissa pellin taitteet oli jätetty kittaamatta/saumaamatta, niissä oli hiekan ja kuran mentävät aukot ja niiden kohdalla maalaus oli olematon, pohjapellin väri paistoi läpi. En ennusta tuolle korilaadulle kovinkaan valoisaa tulevaisuutta maamme suolakeleissä. Myös oven kylkilistaa painellessani koko oven pelti puklahteli lommolle, oieten toki ennalleen. Mikä lie Seatin käyttämä pellin paksuus ja lujuus? Audi käsittääkseni käytti jo B7-mallissa suurlujuusterästä mutta tuo ovipelti taipuili kuten 25 vuotta sitten japsiautoissa.

        Kun/jos koeajatte Exeon, tutkikaa tuo ovitaitehomma kunnolla. En tutkinut tuota muista pihalla seisoneista upouusista Exeoista, joten en voi mennä tietenkään sanomaan oliko tuo koeajoyksilö kolarikorjattu (tosin maalipinta oli kaikkialla tasainen ja sävy myös) vai ei. Käyttäkää tsekkaamiseen aikaa viitisen minuuttia, se selvitää asian. "

        Tuli ostettua tällä koneella varustetun leonin.
        Kokemusta siitä ei ole vielä paljoa, mutta ihan mukavalta se tuntuu, ja voimaa mulle riittävästi.
        Katsotaan nyt mitä talvi tuo tullessaan. Eiköhän lohkolämmitin auta.


      • elämä on
        Tyhmä kansa kirjoitti:

        Eräästä toiselta palstalta lainattua.

        "Toisella koeajokierroksellani tutkin tarkemmin auton korirakenteita. Paljastui, että ovisaumat oli juosten kustu. Korisaumakittiä/massaa ei oltu käytetty juuri lainkaan, ja oven alareunan saumassa kitin virkaa toimitti teippimäinen nauha joka repsotti kuskin ovessa jo reunastaan irti, sen päälle oli vedetty siis maali. Myös ovien kulmissa pellin taitteet oli jätetty kittaamatta/saumaamatta, niissä oli hiekan ja kuran mentävät aukot ja niiden kohdalla maalaus oli olematon, pohjapellin väri paistoi läpi. En ennusta tuolle korilaadulle kovinkaan valoisaa tulevaisuutta maamme suolakeleissä. Myös oven kylkilistaa painellessani koko oven pelti puklahteli lommolle, oieten toki ennalleen. Mikä lie Seatin käyttämä pellin paksuus ja lujuus? Audi käsittääkseni käytti jo B7-mallissa suurlujuusterästä mutta tuo ovipelti taipuili kuten 25 vuotta sitten japsiautoissa.

        Kun/jos koeajatte Exeon, tutkikaa tuo ovitaitehomma kunnolla. En tutkinut tuota muista pihalla seisoneista upouusista Exeoista, joten en voi mennä tietenkään sanomaan oliko tuo koeajoyksilö kolarikorjattu (tosin maalipinta oli kaikkialla tasainen ja sävy myös) vai ei. Käyttäkää tsekkaamiseen aikaa viitisen minuuttia, se selvitää asian. "

        Eihän tämä ole tottakaan. Uusissa autoissa on takuu mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään "kurahyllyt" tms. koritekniset kukkaset koska meidän perheessä auto ei pysy niinku 10 vuotta.
        Muistelkaa vuosituhannen alun mesejä, nehän mätäni silimissä mutta on se silti AUTO. Jos kaverilla on varaa miettiä ostaakoe exeo uutena niin ihan oikeesti ei voi kiinnostaa "ovien kittisaumat" tai jos kiinnostaa niin hanki elämä.


    • fläppi floppi flippi

      Kun katsoo rekisteröintitilastoja, niin voi todeta, että Exeota on kuukausitasolla myyty parinkymmenen auton vauhtia. Tänä vuonna farkkua ja sedania tähän mennessä rekisteröity yhteensä 218 kpl, koko viime vuonna yhteensä 103 kpl.

      Kannattaa ostaa Exeo, siitähän tulee keräilyharvinaisuus.

      • vanha setä

        Yrität siis sanoa, että myynti/rekisteröintitilastojen kärkimerkit ovat niitä parhaista autoja. Joo, kyllä suomen kansa tietää. Paskakin on hyvää, koska ziljoona kärpästä ei voi olla väärässä.


      • ▄▀▄
        vanha setä kirjoitti:

        Yrität siis sanoa, että myynti/rekisteröintitilastojen kärkimerkit ovat niitä parhaista autoja. Joo, kyllä suomen kansa tietää. Paskakin on hyvää, koska ziljoona kärpästä ei voi olla väärässä.

        En minä kirjoittanut mitään autojen paremmuudesta. Se on oma päätelmäsi. Kirjoitin vain, että Exeo ei todellakaan myy. Miettikää itse, missä on vika.

        Toisaalta, nykypäivänä nettifoorumit ja vastaavat sivustot pitävät huolta tiedonkulusta, niin että tieto "hyvistä" autoista kantautuu kauas. Zoukki paskakärpäsistä ei todista yhtään mitään. Eihän nykyihminen osta huonoa, ainakaan tahallaan.


      • ehkä, ehkä ei
        ▄▀▄ kirjoitti:

        En minä kirjoittanut mitään autojen paremmuudesta. Se on oma päätelmäsi. Kirjoitin vain, että Exeo ei todellakaan myy. Miettikää itse, missä on vika.

        Toisaalta, nykypäivänä nettifoorumit ja vastaavat sivustot pitävät huolta tiedonkulusta, niin että tieto "hyvistä" autoista kantautuu kauas. Zoukki paskakärpäsistä ei todista yhtään mitään. Eihän nykyihminen osta huonoa, ainakaan tahallaan.

        Suurinosa uuden auton ostajista ei vieläkään kirjoittele nettipalstoilla. Tuo vanha kärpäsvitsi ei ole kovin kaukana aina totuudesta, jos tieto hyvistä kulkisi ostajille, niin miksi top 5 luotettavinta autoa, ei ole top 5 myydyintä? Nyt eräät kärkimalleista on autobildin testeissä todettu historian huonoimmiksi luotettavuuden osalta 100tkm testissä, mutta silti kauppa käy. Toki samaiset mallit ovat pärjänneet lyhyissä koeajoissa erinomaisesti.


      • ▄ ▀ ▄
        ehkä, ehkä ei kirjoitti:

        Suurinosa uuden auton ostajista ei vieläkään kirjoittele nettipalstoilla. Tuo vanha kärpäsvitsi ei ole kovin kaukana aina totuudesta, jos tieto hyvistä kulkisi ostajille, niin miksi top 5 luotettavinta autoa, ei ole top 5 myydyintä? Nyt eräät kärkimalleista on autobildin testeissä todettu historian huonoimmiksi luotettavuuden osalta 100tkm testissä, mutta silti kauppa käy. Toki samaiset mallit ovat pärjänneet lyhyissä koeajoissa erinomaisesti.

        Exeo on siis hyvä auto, mutta koska suurin osa ihmisistä ei lue nettipalstoja, auton erinomaisuus ei tule laajaan tietoisuuteen?


    • vesuri82

      samahan se, noin 99 prosenntia Exeo-kuskeista tällä palstalla on tyytyväisiä.

    • Niin se vaan on

      Erinomainen auto,ei pahaa sanottavaa!

      • Hyvä, mutta kallis,.

        Exeo tdi style alla. Ajettu vasta 7tkm. Pienin keskikulutus kesärenkailla (ilma 18c) 4.4l/554km, eli ihan hyvin. Olin alkujaankin sitä mieltä, että Exeo on liian kallis auto (kilpailijoihin verrattuna). On edelleenkin kallis(hintoja alennettiin alkuperäisestä), mutta kaupoille pääsin, kun ilmoitin (tiesin) oman vaihdokkini korkeimman käyvän vaihtoarvon.Lisävarusteita sain aika rutkasti (euroissa kovahintaiset Bi-xennonit mm.).

        Vinkki Exeon jälleenmyyjille: Myykää 1.8T autoa samalla hinnalla kuin "alkaen" (ei se kaikkein mopoin) Skoda 1,4TSI (siis sama varustetaso mm. vak.nop. sääd. tulee olla). Tätä tehkää niin kauan, että saatte vastaavat koneet kuin muilla VAG- kilpailijoilla.


      • K.koikkalainen
        Hyvä, mutta kallis,. kirjoitti:

        Exeo tdi style alla. Ajettu vasta 7tkm. Pienin keskikulutus kesärenkailla (ilma 18c) 4.4l/554km, eli ihan hyvin. Olin alkujaankin sitä mieltä, että Exeo on liian kallis auto (kilpailijoihin verrattuna). On edelleenkin kallis(hintoja alennettiin alkuperäisestä), mutta kaupoille pääsin, kun ilmoitin (tiesin) oman vaihdokkini korkeimman käyvän vaihtoarvon.Lisävarusteita sain aika rutkasti (euroissa kovahintaiset Bi-xennonit mm.).

        Vinkki Exeon jälleenmyyjille: Myykää 1.8T autoa samalla hinnalla kuin "alkaen" (ei se kaikkein mopoin) Skoda 1,4TSI (siis sama varustetaso mm. vak.nop. sääd. tulee olla). Tätä tehkää niin kauan, että saatte vastaavat koneet kuin muilla VAG- kilpailijoilla.

        hehehehe. Myykää ilmatteeks autoja, hyvä vinkki.


      • wertyu
        K.koikkalainen kirjoitti:

        hehehehe. Myykää ilmatteeks autoja, hyvä vinkki.

        vaan että myykää pienemmällä katteella , jotta auto saisi näkyvyyttä.Skodallahan tätä tehtiin, kun 1,4 tsi -konetta ei saatu riittävästi myyntiin.Auton näkyvyys on saatava kohdallee, joten ei niinkään huono idea. Huonompi on, jos ei myy ollenkaa, kuten nyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe