Alton jakohihna

suzukistiedullisesti

Minulla on vm.2000 suzuki alto. Jakohihnan vaihdosta ei ole tietoa.

Milloin pitää viimeistään vaihtaa?

20

5013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumihihnakoneet

      loppu minkä valmistaja autolleen laskenut muuallapäin maailmaa.suomessahan tätä tekohengitystä ja yritetään saada vehje pysyyn kasassa 20v...jakohihnat syvältä ja onneksi autojaan/asiakkaitaan arvostavat valmistajat eivät moisiin ikinä edes sortuneet...kannattaneeko tuota vaihtaa,vaihtokulut auton arvoon nähden kohtuuttomat...aja meneen!

    • itte vaihdan

      Alton kilometrien mukaan laskettavasta vaihtovälistä en tiedä, mutta useimmiten hihnan vaihtoväliksi suositellaan viisi vuotta, jos ajokilometrejä kertyy vähän. Osat ei maksa paljoa esim. Motonetissä.

    • SILLEN

      105TKM ITSELLÄNI OLI MALLI 2000V,,,REMMI OLI VIELÄ NIIN HYVÄSSÄ KUNNOSSA SANO ASENTJA ETTÄ OLIS MENNYT VIELÄ TOISET 105TKM,,,,..MAKSO NOIN 200E

      • nistipassa

        Ei niitä hihnoja silmämääräisesti testata.Sellaista asentajaa ei olekkaan,joka pystyy sanomaan kuinka kauan hihna vielä kestää sitä vain katsomalla.


      • Anonyymi
        nistipassa kirjoitti:

        Ei niitä hihnoja silmämääräisesti testata.Sellaista asentajaa ei olekkaan,joka pystyy sanomaan kuinka kauan hihna vielä kestää sitä vain katsomalla.

        Sanoi h....


      • Anonyymi
        nistipassa kirjoitti:

        Ei niitä hihnoja silmämääräisesti testata.Sellaista asentajaa ei olekkaan,joka pystyy sanomaan kuinka kauan hihna vielä kestää sitä vain katsomalla.

        Haista paska


      • Anonyymi
        nistipassa kirjoitti:

        Ei niitä hihnoja silmämääräisesti testata.Sellaista asentajaa ei olekkaan,joka pystyy sanomaan kuinka kauan hihna vielä kestää sitä vain katsomalla.

        Hihnan kunnon näkee kuka vain kääntämällä sen toisinpäin ja puristelee vähän,näkee onko pykimiä ja onko hampaat irtoamassa,ei ole kummonen homma. Kyllä tällä vielä ajaa mutta kannattaa vaihtaa kun on jo irti ja vuosia jo hihnalla takana.


    • balenisti

      Kyllä sillä melko turvallisesti voi satatuhatta ajaa. Aikakin syö remmiä, joten tuo mainittu 5 vuoden väli kannattaa huomioida.

      Jos vain työkalut vähänkään kädessä pysyvät, niin homma kyllä onnistuu itsekin tehtynä. Ainakin vanhempien Suzukien kone on melko yksinkertainen, ja itse olen vaihtanut jakohihnan 80-luvun loppupuolen Altoon ja Swiftiin. Myös kiristysrullan vaihtamista suositellaan, mutta itse en sitä vaihtanut, ja molemmalla autolla ajettiin vaihdon jälkeen monta kymmentä tuhatta.

      Kun hihnan kopan avaa, siellä näkyy molemmissa pyörissä merkit ja vastaavat moottorissa. Ne vain kohdalleen, ja sitten tarkkana, ettei kumpikaan akseli pääse yhtään pyörähtämään, entinen pois ja uusi tilalle. Hihnan kiristys täytyy olla hyvin tiukka, ja kiristysrullan mutteri muistaa kiristää, kun sen ensin on löysännyt ennen asennusta.

      • vaijokotai

        Alto 1.0 vm2000
        Mikäs tuon hihnan vaihdossa maksaa kun kaikki liikkeet pyytää yli 500€?!
        Osineen, kiristin ja lisäksi vesipumppu vaihdettuna. Työtä kuulemma 5-6h.

        Onko suositella halpaa korjaamoa pk-seudulla? Kiire!


      • vaijokotai kirjoitti:

        Alto 1.0 vm2000
        Mikäs tuon hihnan vaihdossa maksaa kun kaikki liikkeet pyytää yli 500€?!
        Osineen, kiristin ja lisäksi vesipumppu vaihdettuna. Työtä kuulemma 5-6h.

        Onko suositella halpaa korjaamoa pk-seudulla? Kiire!

        mulla on kans samanlainen alto,, kaverin tallissa vaihdettiin jakopään remmi ja kiristin,, ja tuohon on kyllä niin yksinkertaista vaihtaa kun vain autoon voi olla,, en nyt muista paljonko remmi ja kiristin makso, mut kyllä tuohon järkiään on kaikki osat kalliimpia kuin esin toyotaan tai nissaniin,, kerran sitä kysyinkin että miks,, niin myyjästä tuntu että nämä on niin harvinaisia,,


      • vaijokotai
        justus--82 kirjoitti:

        mulla on kans samanlainen alto,, kaverin tallissa vaihdettiin jakopään remmi ja kiristin,, ja tuohon on kyllä niin yksinkertaista vaihtaa kun vain autoon voi olla,, en nyt muista paljonko remmi ja kiristin makso, mut kyllä tuohon järkiään on kaikki osat kalliimpia kuin esin toyotaan tai nissaniin,, kerran sitä kysyinkin että miks,, niin myyjästä tuntu että nämä on niin harvinaisia,,

        Joo, osat tuohon saisi alle satasella.
        Omiini saatankin vaihtaa itse,
        mutta kaverille ei viitti ruveta, jos kuitenkin joskus katkeaa-
        ihan mistä vaan syystä.
        Se on sit eri asia jos toinen sanoo että hajoo jos hajoo...

        Kallista joo.
        Nyt meni käsijarruvaijeri poikki, uutta löytyy vaan Automaalta 80€ (pk-seudulla)
        Täytyy tutkia jos soveltais vaikka metritavarasta uuden vaijerin vanhaan kuoreen


    • Fullservice

      Jakohihnan koppaan kun poraa 5mm reijän ja ruiskuttaa Compo polytetrafluorieteeniä...tällä saa pinnoitettua vanhan hihnan lähes uuteen kuntoon.
      Olen tehnyt useampiin autoihin jotka ovat tulleet meille huoltoon..

      • Anonyymi

        Juu juu


      • Anonyymi

        Kannattaa tehdä vähän isompi reikä mistä mahtuu kunnon krapulapaskat sisään. Kyllä kestää


    • Anonyymi

      Miten saan kampuran hihnapyörän ruuvin auki kun on niin ahdas paikka ja kumpaan suuntaan ruuvi aukeaa.

      • Anonyymi

        Volovoo joutuu vaihtaa koko moottorin oli hihinat menneet jakopään sekaisii


    • Anonyymi

      Aukeaa vasempaan. Hylsy, jatkovarsi ja yli puolenmetrin väännin.

      Muija painaan jarrua,

      • Anonyymi

        Ei mahdu hylsy. Et ole näköjään tehnyt sitä.


    • Anonyymi

      Alto vm 2002 hihnapyörän on niin ahtaassa paikassa että joudut pudottamaan konetta noin 50-70mm
      Sitten saat hihnapyörän pois tieltä.

    • Anonyymi

      100.000 km / 5 vuoden välein:

      Alto II (CA71)
      90.000 km / 5 vuoden välein:

      Alto IV (EF)

      ensimmäisen kerran 105.000 km / 7 vuoden jälkeen, sitten 90.000 km / 6 vuoden välein:

      Alto VI (FF)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe