Hei olen aloittamassa asepalveluksen heinäkuussa. Minulla on lääkärin määrämä epipen piikki rajuihin allergisiin kohtauksiin ns. hätätapaus lääkkeenä. En ole saanut eläessäni kuin 2 rajua kohtausta joista molemmista olen selvinnyt ilman kyseistä piikkiä, mutta koskaanhan ei tiedä miten seuraavalla kerralla käy. Olen allerginen eri siitepölyille ja syön päivittäin myös aerius tabletteja.
Lääkäri sanoi minullle että piikki on otettava huomioon asepalveluksessa mutta ei voinut antaa lausuntoa kun ei ollut omalääkärini. Nyt omalääkärini selvittelee miten piikki vaikuttaa asepalvelukseeni ja ilmoittaa minulle ensi viikolla kun tietää. Haluaisin kuitenkin jo saada vähän tietoa etukäteen siitä mitä on odotettavissa.
ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA ARMEIJA EPIPEN YHTÄLÖSTÄ? Onko tiedossa luultavimmin kevyempi asepalvelus vai kenties vapautus? Vaikken toistaiseksi ole piikkiä tarvinnutkaan haluaisin silti kantaa sitä mukanani niinkuin lääkäri on reseptissään määrännyt. Mutta en voi pitää sitä taskussani sillä vahingossa lauetessaan piikki voi pysäyttää verenkierron raajasta tai aiheuttaa jopa sydänkohtauksen. Entä jos joku tupakavereistani päättää typeryyksissään leikkiä sillä ja vahingossa tapattaa itsensä tai jonkun muun? piikkiä ei myöskään voi pitää pakkasessa pitempiä aikoja ettei lääkeaine pääse jäätymään.
kiitos asiallisista vastauksista.
Epipen ja armeija?
sotimaanko
0
608
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka912531- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841423EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81943
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105804Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe36800- 54783
- 30716