Matkaa ja hotellia

Dubrovnik

Heips!
Mitä kautta te kokeneemmat olette varanneet lentoja ja hotelleja Kroatiaan? Viidakko on niin suuri ettei tiedä miten toimisi. Ollaan ajateltu esim. Dubrovnikia...eka kerta eikä kokemusta mihin olis ensin fiksuinta suunnistaa.
Kannattaako ottaa vain pariksi yöksi hotelli etukäteen ja katella paikanpäältä?
Luulettekos että elokuussa on kalliimmat hinnat kuin muuten?
Kiitti etukäteen vinkeistä!

7

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarushka

      Moi!
      Meilläkään ei ole aiempaa kokemusta, mutta juuri nyt kartoitamme vaihtoehtoja kahden viikon matkalle. Otimme lennot Blue1:lta Dubrovnikiin, 4 hlöä alle tonnin. Olemme varanneet hotellin 4:lle ekalle yölle Dubrovnikista hotelli Valamar Clubista. Kaksi "vaativaa" muksua matkassa, joten ainakin osa matkasta täytyy asua hotellissa, jossa on uima-allas. Hotels.comista emme löytäneet meille sopivaa, taisimme ihan googlailla hotelleja Dubrovnikissa tjms.
      Lähetimme viime yönä tiedusteluviestin Korculan saaren yksityismajoituksista spostiosoitteeseen [email protected] ja tänään on jo tullut vajaat kymmenen vastausta.
      Viidakko on kyllä aikamoinen, mutta kannattaa miettiä minnepäin haluaa, majoitusta löytyy varmasti vielä mistä vain. Ilman muksuja emme varmaan varailisi koko loman majoituksia etukäteen ja nytkin mietimme, varaammeko kaikkia etukäteen. Toisaalta elokuussa on eurooppalaisten loma-aika, joten ei ehkä ihan sinne asti kannata jättää varausten tekoa. Riippuu tietenkin matkaseurueestanne ja vaatimuksistanne.
      Ilman kokemustakin suosittelen kyllä myös muita kohteita kuin pelkkää Dubrovnikia, jossa varmasti turisteja ja ylihinnoittelua riittää.

    • Lennot Blue1:ltä ja majoitus netistä, tarjontaa on joka lähtöön. Nythän on mahdollisuus lentää joko Splitiin tai Dubrovnikiin ja tulla toista kautta takaisin. Tulee hieman kallimmaksi, mutta ei tarvitse kulkea edestakaisin jos haluaa nähdä enemmän Dalmatian rannikkoa. Elokuu on korkeinta sesonkia ja tunnetusti kunan kurssia heikennetään. Itse reissasin viime vuonna kolmisen viikkoa rannikkoa ja saaristoa touko-kesäkuussa. Ainoastaan ensimmäinen majoitus (Dubrovnik) oli varattu etukäteen, muut otin vasta paikan päältä. Mutta elokuussa on enemmän tunkua ja hinnat korkeammalla. Jos et kovin moneen paikkaan aio ehtiä, niin sinuna ehkä varaisin majoitukset etukäteen.

      Dubrovnikista voi suunnistaa vaikka Makarskaan tai sitten saarille. Itse pidimme Hvarista paljon, sieltä jatkoimme Bracille ja palasimme Splitiin. Splitistä voi suunnistaa esim. Sibenikiin ja Krkan luonnonpuistoon.

      • Kysyjätär

        Kiitti vastauksistanne, tuota epäilinkin että elokuu on tuolla pahinta sesonkia. Työnantajani ei ajatellut niin pitkälle kun kertoi että tänä vuonna elokuu :=0
        Meitä on kaksi aikuista nais-ihmistä, voi olla että jätetään herran haltuun majoitukset, pari yötä ehkä varataan etukäteen.
        Nyt vaan mietintämyssyä päähän...


      • Kysyjätär kirjoitti:

        Kiitti vastauksistanne, tuota epäilinkin että elokuu on tuolla pahinta sesonkia. Työnantajani ei ajatellut niin pitkälle kun kertoi että tänä vuonna elokuu :=0
        Meitä on kaksi aikuista nais-ihmistä, voi olla että jätetään herran haltuun majoitukset, pari yötä ehkä varataan etukäteen.
        Nyt vaan mietintämyssyä päähän...

        No teillä tulee taatusti kiva reissu, Kroatia on kovasti aikuiseen makuun. Itse reissasin osan viime vuoden matkasta yksin, loppuajan mieheni kanssa. Jos reissupäiväkirjani ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]


    • premantura

      tänne kannattaa kysellä vaihtoehtoja..niitä tosia on laidasta laitaan..olen itse täällä asuva ja matkailu alalla toimiva ..joten voit ottaa vapaasti yhteyttä ja kysellä ...autetaan parhaan mukaan ja ihana saada tänne suomalaisia..itse asun Premanturassa ..ja tämäkin paikka on yksi mihin kannattaa tutustua..on lähellä kaupunkia nimeltä Pula jonne kannattaa pipahtaa kultuuri nähtävyyksiä katsomaan!

      [email protected]

    • Jooh!
      • Kysyjätär

        Voi kiitti taas näistä vinkeistä!
        Nyt vaan tutkailemaan näitä rauhallisesti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe