reikä lapsen vaatteessa.

omakotitalossaasun

Tätä ei kysytä hiekkalaatikko tutuilta, että turvauduin sitten tänne.

Meille tuli tuholaisia jotka syövät vaatteisiin reikiä. Kaikkeni teen että ne häviäisivät, mutta tuhoa on jo tullut.
Pieniä langanjuoksuja on pureskeltu poikki yksi per vaate. Kuinka herkästi heitätte pois rikkoutuneen vaatteen? Katsotteko nenän vartta pitkin jos vieraalla lapsella on ihan pikkuinen reikä vaatteessa, periaatteella rikki mikä rikki.

Itseäni nolottaa , mutta vaatteet ovat muuten vielä hyviä/ lämpimiä ja kulumattomia, että niitä sen puolesta vielä käyttäisin ihmisten ilmoilla, mutta ne reijät.....

6

1452

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omn

Isompi tahra ennemmin kuin reikä.

• yks äiti

Kukin tehköön tavallaan. Niin kauan kuin lapsi ei tästä kärsi, eli en juurikaan kiinitä huomiota toisten lasten/aikuisten pukeutumiseen niin kauan kun toinen ei haise pahalle tai pukeudu tilanteeseen epäsopivasti (siis väkisinkin silmä poimii lapsen, joka tulee puistoon juhlavaatteissa ja takissa tähän aikaan vuodessa, kun muilla on kunnon talvihalarit ja kuravaatteet, sen sijaan en kyllä kiinitä huomiota mitä esim. lasteni kerhokavereilla on päällä kerhossa hakiessa).

Itse pidän rajana, että arki vaatteissa voi olla selvääkin kulumaa ja pientä rispautumista lahkeissa, hihansuissa tms., mutta selvät reiät paikkaan parsimalla tai silitettävillä paikkakuvioilla tai laitan vaatteen pois. Jotenkin tuntuu että rikkinäisen vaatteen käyttäminen on epäsiistiä ja huolimatonta, vaikka ei samanlailla kiinnitä huomiota toisten pukeutumiseen.

• Sama juttu

Meillä on myös turkiskuoriaisia ja silloin tällöin lapsen vaatteisiin ilmestyy pienen pieni pyöreä reikä. Minä olen aina nämä reiät harsinut kiinni, toki tuo harsittu kohtakin näkyy...En laittaisi reikäistä vaatetta päälle. Ei se niinkään minua haittaisi (kun kyseessä on niin pieni reikä), mutta toiset saattaisivat katsoa pitkään. Lisäksi tuollainen reikä lähtee leviämään isommaksi aika herkästi.

Onko teillä myrkytysfirma käynyt? Jos niitä reikiä nimittäin on monissa vaatteissa, voi olettaa että tuholaisia on ja paljon. Meillä firma on käynyt useasti, mutta koskaan emme inhottavuuksista ole päässeet eroon, mutta ehkäpä ainakin kanta pysyy kurissa.

• omakotitalossaasun

Ötökät ovat juuri niitä turkiskuoriaisia ja alimmissa laatikoissa tuntuuvat pesivän. Myrkytysfirmaa en ole miettinyt, mutta kai sellaiseen on turvauduttava jos omat konstit eivät riitä. Olen ajatellut samoin, että niistä ei enää eroon pääse, mutta kanta on pystyttävä pitämään kurissa. Onneksi tuntuvat syövän vain puuvillaisia vaatteita.

• Sama juttu
        omakotitalossaasun kirjoitti:

Ötökät ovat juuri niitä turkiskuoriaisia ja alimmissa laatikoissa tuntuuvat pesivän. Myrkytysfirmaa en ole miettinyt, mutta kai sellaiseen on turvauduttava jos omat konstit eivät riitä. Olen ajatellut samoin, että niistä ei enää eroon pääse, mutta kanta on pystyttävä pitämään kurissa. Onneksi tuntuvat syövän vain puuvillaisia vaatteita.

Ne turkkarit levittäytyvät kyllä koko asuntoon; joka huoneeseen ja joka ikiseen paikkaan. Meillä niitä löytyi jopa irrallisen lipaston metallisista liukukiskoista...puhumattakaan keittiön kaappien sokkeleista, sohvasta yms. Yäk. Ja ne pienen pienet reiät ovat sitten niin raivostuttavia! Jos näen jonkun toisen lapsen päällä esim. paidan, jossa on turkkarin reikä, tunnen suurta myötätuntoa (tällaisen reiän tunnistaa ja erottaa niin helposti muista pienistä rei'istä). Ei tämä valitettavasti niin harvinaista ole. Mutta kirpparilta en ostaisi vaatetta, jossa tällainen reikä on, enkä itse asiassa mitään samalta myyjältä.

Ja ne turkkarit purevat kyllä reikiä muihinkin materiaaleihin kuin puuvillaan, mutta ravinnokseen se ei tekokuituja käytä. Meilläkin pesukäsittelyn käyneet tekstiilit laitettiin muovipusseihin ja asunto myrkytettiin useasti, mutta kas jo on muovipussien kyljissä reikiä. Turkkari puree tien sinne minne haluaa...

• paikkalappu

Riippuu niin siitä missä vaatteessa ja missä kohtaa reikä on ja miten iso.
      Itse olen paljonkin ommellut niitä "silitettäviä" paikkakuvioita pikkureikien ja tahrojen päälle. Joskus ovat osuneet vähän hassuihin paikkoihin, mutta enpä usko muiden niitä nenänvarttapitkin tuijotelleen. Eikä mua kyllä kiinnosta mitä naapurit ajattelee.
      Upouusiin sukkahousuihin kun tulee reikä, niin siististi vaan reikä umpeen ja sitäkään kukaan huomaa. Serkulta käytettyinä saatuja t-paitoja ja sukkiksia taas en paikkaa vaan heitän pois.
      Jos vaate on jo jäämässä pieneksi ja reikä on pienen pieni niin sitä saatetaan muutama kerta käyttää reikäisenäkin. Eli vaate jolla on vielä käyttöikää, uutena kallis (esim talvipuku, villahaalari) tai tarpeellinen (talvihaalari kevään viimeisillä pakkasilla) kunnostetaan ja muut joutaa sivummalle tai kotikäyttön.
      Mulla on ollut pääasia, että tyttö noin päällisin puolin aamulla on tahrattomissa ja tarkoituksenmukaisissa kuteissa kotoa poistuessaan, pikku paikka ei kokonaisuutta kaada.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1612
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1261
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26