V70 D5

Tomaatti vai manuaal

Moro.
Hakusessa v70 d5 tekniikalla 03-06 max 200tkm.
Kertookas kokemuksista ja tiedoistanne kyseisestä mallista.
Kannattaako ottaa automaatti vai manuaali? Kestääkö volvon automaatti laatikot?
Millainen on hihnanvaihtoväli (jakopään)yms, tleistietoa.
Kiitos!

21

3928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo kuski

      Enolla ainakin on tuo kyseinen malli automaatti ja rullatttu 460tkm ilman mitään mitään suurempia vikoja.. mut riippuu kummasta tykkää manuaalista vai automaatista :) ja kestää se laatikko jos sitä ei riko ;D

      • -03:nen

        Ja nyt ajettu yli 200000km josta itse olen ajanut reilu 63000km.Hyvin pelannut manuaalivaihteistolla,jakohihnan vaihtoväli on 4v/160000km eikä mitään yllätyksiä ole ollut todella pienikulutuksinen kokoonsa nähden.Mahtava matkaautona vaihdettu eteen alatukivarren puslat ja iskunvaimennuksen yläpään tukikumit.Nyt on edessä takaiskarien vaihto sekä pystytolpat kuin myös eteen oikealle pystytolppa toden näköisesti tarkoittaa ns. koiranluuta.Suosittelen omalta kohdaltani kyllä ja kannattaa katsoa että on huoltokirja ja kaikki huollot tehty.Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää.


      • b8/&nj+m7767
        -03:nen kirjoitti:

        Ja nyt ajettu yli 200000km josta itse olen ajanut reilu 63000km.Hyvin pelannut manuaalivaihteistolla,jakohihnan vaihtoväli on 4v/160000km eikä mitään yllätyksiä ole ollut todella pienikulutuksinen kokoonsa nähden.Mahtava matkaautona vaihdettu eteen alatukivarren puslat ja iskunvaimennuksen yläpään tukikumit.Nyt on edessä takaiskarien vaihto sekä pystytolpat kuin myös eteen oikealle pystytolppa toden näköisesti tarkoittaa ns. koiranluuta.Suosittelen omalta kohdaltani kyllä ja kannattaa katsoa että on huoltokirja ja kaikki huollot tehty.Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää.

        Omakohtainen kokemukseni syyskuussa 2003 uutena kaupasta ostetusta V70 D5 oli tyrmäävä. Ilmeisesti satuin saamaan maanantaikappaleen, mutta niinä 147570 kilometrin aikana, jonka auton omistin, siitä koitui elämäni kohtuuttomin autonpidon tappio. Sitä autoa korjattiin joka merkkihuollossa ja kustannuksia ei yksikään talousmatematiikkaa tunteva voi pitää mitenkään älyllisinä. Toki aluksi korjailut menivät takuuseen sitten eivät enää menneet. Korostan ehdotonta ja tunteetonta kriittisyyttä, jos meinaat mennä ko autoa ostamaan. Autosta kannattaa ottaa arvioinnin kohteeksi todellinen käyttötarve, auton todellinen kunto ja laatu ja lisäksi auton hinta. Merkkivertailu voi tuoda ihmeitä, jos pitäytyy vain todellisten kustannusten vertailussa.


      • Vee-70
        b8/&nj+m7767 kirjoitti:

        Omakohtainen kokemukseni syyskuussa 2003 uutena kaupasta ostetusta V70 D5 oli tyrmäävä. Ilmeisesti satuin saamaan maanantaikappaleen, mutta niinä 147570 kilometrin aikana, jonka auton omistin, siitä koitui elämäni kohtuuttomin autonpidon tappio. Sitä autoa korjattiin joka merkkihuollossa ja kustannuksia ei yksikään talousmatematiikkaa tunteva voi pitää mitenkään älyllisinä. Toki aluksi korjailut menivät takuuseen sitten eivät enää menneet. Korostan ehdotonta ja tunteetonta kriittisyyttä, jos meinaat mennä ko autoa ostamaan. Autosta kannattaa ottaa arvioinnin kohteeksi todellinen käyttötarve, auton todellinen kunto ja laatu ja lisäksi auton hinta. Merkkivertailu voi tuoda ihmeitä, jos pitäytyy vain todellisten kustannusten vertailussa.

        Oot oikeassa, ei Volvosta ole kaikille.


      • Ne kustannukset
        Vee-70 kirjoitti:

        Oot oikeassa, ei Volvosta ole kaikille.

        Joita olen joutunut laittamaan unohtuivat tuosta aiemmasta kirjuutuksesta.Eli vaihdettiin itse jarrulevyt ja palat käsijarrunkengät jousineen ja osien hinnaksi tuli n.350 euroa.Eli toiseen päähän rembon ja toiseen Nk:n levyt jotta ei se kallista ole pidoiltaan jos viittii itseään vaivata eikä aina korjaamolle ole viemässä.voinpa sanoa että ei esim. Audi ole yhtään parempi tutulla -08 2.0D automaatilla ja ollut jo toistamiseen 2-viikkoa pajalla sekä toisella -02 2.0 D myöskin samoista laatikko ynnä muista vaivoista.Että kyllä se on veteen piirretty viiva väittää että joku olisi kaikista varmin.Niin ja tämä minunkin on ensirekisteröity syyskuussa -03.


      • volvonomistaja
        -03:nen kirjoitti:

        Ja nyt ajettu yli 200000km josta itse olen ajanut reilu 63000km.Hyvin pelannut manuaalivaihteistolla,jakohihnan vaihtoväli on 4v/160000km eikä mitään yllätyksiä ole ollut todella pienikulutuksinen kokoonsa nähden.Mahtava matkaautona vaihdettu eteen alatukivarren puslat ja iskunvaimennuksen yläpään tukikumit.Nyt on edessä takaiskarien vaihto sekä pystytolpat kuin myös eteen oikealle pystytolppa toden näköisesti tarkoittaa ns. koiranluuta.Suosittelen omalta kohdaltani kyllä ja kannattaa katsoa että on huoltokirja ja kaikki huollot tehty.Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää.

        Se on muuten jännä juttu, että Suomessa maahantuoja on määrittänyt hihnan vaihtoväliksi tuon 4v/160tkm, mutta Ruotissa se onkin 160tkm tai 10(!) vuotta. Tässä linkki -06-mallin ruotsalaisesta huoltokirjastani otettuun kuvaan:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=5966288.jpg

        Kohta 5 dieselkoneet /160 tkm - kamaxelrem * (nokkahihna) ja rullat ja aukeaman lopussa *:n selitys "eller vart 10:e är (tai joka 10:s vuosi).
        Kohdassa 6 bensakoneille sama tarina lukuunottamatta pitempää 180tkm:n km-väliä.

        En keksi tälle erolle muuta selitystä kuin että Suomen Bilia tykkää rahastaa tiheämmällä vaihdatusvälillä...

        No, vähän ajaville, oli sitten diesel tai bensa, voisi siis sanoa, että jos kilsat eivät tule neljässä tai viidessä tai kuudessakaan vuodessa täyteen, niin turha jännittää että prakaako se nyt jos jättää vaihdon seuraavan vuoden huoltoon.


      • %4=gI!!-7&#
        Ne kustannukset kirjoitti:

        Joita olen joutunut laittamaan unohtuivat tuosta aiemmasta kirjuutuksesta.Eli vaihdettiin itse jarrulevyt ja palat käsijarrunkengät jousineen ja osien hinnaksi tuli n.350 euroa.Eli toiseen päähän rembon ja toiseen Nk:n levyt jotta ei se kallista ole pidoiltaan jos viittii itseään vaivata eikä aina korjaamolle ole viemässä.voinpa sanoa että ei esim. Audi ole yhtään parempi tutulla -08 2.0D automaatilla ja ollut jo toistamiseen 2-viikkoa pajalla sekä toisella -02 2.0 D myöskin samoista laatikko ynnä muista vaivoista.Että kyllä se on veteen piirretty viiva väittää että joku olisi kaikista varmin.Niin ja tämä minunkin on ensirekisteröity syyskuussa -03.

        Ensinnäkin voin avoimesti kertoa, että merkkivertailu oman kokemukseni mukaan voi tuottaa tulosta. Kuten kerroin omistamani vuoden 2003 V70 D 5 oli todellakin susi ja nykyisellä autollani, jolla olen uudesta ajanut 82350 km, en ole kohdannut vastaavaa rahanmenoa. Ei ole tarvinnut korjata eikä korjauttaa eikä tuskaisesti haeskella varaosatarjouksia. Joten auton ostossa kylmä järki on todistettavasti hyödyllisempää kuin kuuma tunne.


      • :::::
        volvonomistaja kirjoitti:

        Se on muuten jännä juttu, että Suomessa maahantuoja on määrittänyt hihnan vaihtoväliksi tuon 4v/160tkm, mutta Ruotissa se onkin 160tkm tai 10(!) vuotta. Tässä linkki -06-mallin ruotsalaisesta huoltokirjastani otettuun kuvaan:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=5966288.jpg

        Kohta 5 dieselkoneet /160 tkm - kamaxelrem * (nokkahihna) ja rullat ja aukeaman lopussa *:n selitys "eller vart 10:e är (tai joka 10:s vuosi).
        Kohdassa 6 bensakoneille sama tarina lukuunottamatta pitempää 180tkm:n km-väliä.

        En keksi tälle erolle muuta selitystä kuin että Suomen Bilia tykkää rahastaa tiheämmällä vaihdatusvälillä...

        No, vähän ajaville, oli sitten diesel tai bensa, voisi siis sanoa, että jos kilsat eivät tule neljässä tai viidessä tai kuudessakaan vuodessa täyteen, niin turha jännittää että prakaako se nyt jos jättää vaihdon seuraavan vuoden huoltoon.

        Sitä vertailla mutta se on varmaa että koskaan et tiedä etukäteen eteen tulevia ongelmia ym. siinä merkissä minkä valitset.Itse olen tosi tyytyväinen olut omaani ja suo siellä vetelä täällä voisi sanoa elikkä jos yksi epäonninen yksilö sattuu kohdallesi niin eipä sen perusteella kanata koko merkkiä musta maalata.Olen tutustunut tähän niin suuresti kehuttuun tojota merkkiinkin ja yhtä lailla niitä ongelmia on sielläkin.


      • Vee-70
        %4=gI!!-7&# kirjoitti:

        Ensinnäkin voin avoimesti kertoa, että merkkivertailu oman kokemukseni mukaan voi tuottaa tulosta. Kuten kerroin omistamani vuoden 2003 V70 D 5 oli todellakin susi ja nykyisellä autollani, jolla olen uudesta ajanut 82350 km, en ole kohdannut vastaavaa rahanmenoa. Ei ole tarvinnut korjata eikä korjauttaa eikä tuskaisesti haeskella varaosatarjouksia. Joten auton ostossa kylmä järki on todistettavasti hyödyllisempää kuin kuuma tunne.

        Just noin... niin kuin olen aikasemminkin maininnut, Volvosta ei ole kaikille.


      • V70 D5
        volvonomistaja kirjoitti:

        Se on muuten jännä juttu, että Suomessa maahantuoja on määrittänyt hihnan vaihtoväliksi tuon 4v/160tkm, mutta Ruotissa se onkin 160tkm tai 10(!) vuotta. Tässä linkki -06-mallin ruotsalaisesta huoltokirjastani otettuun kuvaan:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=5966288.jpg

        Kohta 5 dieselkoneet /160 tkm - kamaxelrem * (nokkahihna) ja rullat ja aukeaman lopussa *:n selitys "eller vart 10:e är (tai joka 10:s vuosi).
        Kohdassa 6 bensakoneille sama tarina lukuunottamatta pitempää 180tkm:n km-väliä.

        En keksi tälle erolle muuta selitystä kuin että Suomen Bilia tykkää rahastaa tiheämmällä vaihdatusvälillä...

        No, vähän ajaville, oli sitten diesel tai bensa, voisi siis sanoa, että jos kilsat eivät tule neljässä tai viidessä tai kuudessakaan vuodessa täyteen, niin turha jännittää että prakaako se nyt jos jättää vaihdon seuraavan vuoden huoltoon.

        Ei se Suomessa sen lyhkäsempi ole, se vaan riippuu auton mallivuodesta.Mutta 10 Vuotta se on ainakin -06 rekistöidyssä D5:ssa ja uudemmissa.Tieto on Sinisen huollosta peräisin(ei mututuntumaa)


      • -03:ssa
        V70 D5 kirjoitti:

        Ei se Suomessa sen lyhkäsempi ole, se vaan riippuu auton mallivuodesta.Mutta 10 Vuotta se on ainakin -06 rekistöidyssä D5:ssa ja uudemmissa.Tieto on Sinisen huollosta peräisin(ei mututuntumaa)

        Vaihtoväli(D5)on 4v/160000km ja tarina on tosi.


      • tyytyväinen....
        -03:ssa kirjoitti:

        Vaihtoväli(D5)on 4v/160000km ja tarina on tosi.

        joo. vuoden alussa tuli ostettua saksantuonti 134tkm ajettu, lähes kaikilla herkuilla (manuaali). silloin kyselin paljon kokemuksia ja paljon tuli vastauksia etupään puslien ja koiranluiden ja alapallonivelien kulumisesta, no nyt vasta 140tkm mittaris niin ei kauheesti oo kokemusta ko osien vaihdosta, mutta sen voin sanoa, että ardic lisälämmitin kannattaa tsekata, jos pientäki kulumisen merkkiä niin ei pelitä (tosi tarkka)... auto on kuitenkin ajo-ominaisuuksilta autojen parhaimmistoa vaikka onkin etuveto, aikoinaan vertailin mb, audia, bmw ja volvo ja vaikka tämä lause saisi paljon vihaisia kommentteja, omakohtainen kokemus oli että volvo oli ajo-ominaisuuksiltaan paras, kulutus on nurkka-ajossa 5-6 litran välissä, pitemmällä siivulla 4-5 litran välissä, laskettu tankkauksista. moottori on väntävä ja tehokas, mutta ehkä vähän karkean kuuloinen


      • apinaa koijataan

      • keskikulutus
        -03:nen kirjoitti:

        Ja nyt ajettu yli 200000km josta itse olen ajanut reilu 63000km.Hyvin pelannut manuaalivaihteistolla,jakohihnan vaihtoväli on 4v/160000km eikä mitään yllätyksiä ole ollut todella pienikulutuksinen kokoonsa nähden.Mahtava matkaautona vaihdettu eteen alatukivarren puslat ja iskunvaimennuksen yläpään tukikumit.Nyt on edessä takaiskarien vaihto sekä pystytolpat kuin myös eteen oikealle pystytolppa toden näköisesti tarkoittaa ns. koiranluuta.Suosittelen omalta kohdaltani kyllä ja kannattaa katsoa että on huoltokirja ja kaikki huollot tehty.Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää.

        "Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää. "

        on 100km matkalla n. litran enemmän kuin 2litraisilla. Jos ajaisit n. 800km mökkireissun puolella tankilla kulutus olisi reilusti alle 5l/100km, siihen ei kyllä volvolla pysty ellei ole osan matkaa köyden jatkona.


      • Jannu_K
        keskikulutus kirjoitti:

        "Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää. "

        on 100km matkalla n. litran enemmän kuin 2litraisilla. Jos ajaisit n. 800km mökkireissun puolella tankilla kulutus olisi reilusti alle 5l/100km, siihen ei kyllä volvolla pysty ellei ole osan matkaa köyden jatkona.

        ""Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää. "

        "kulutus on nurkka-ajossa 5-6 litran välissä, pitemmällä siivulla 4-5 litran välissä, laskettu tankkauksista. moottori on väntävä ja tehokas, mutta ehkä vähän karkean kuuloinen "

        on 100km matkalla n. litran enemmän kuin 2litraisilla. Jos ajaisit n. 800km mökkireissun puolella tankilla kulutus olisi reilusti alle 5l/100km, siihen ei kyllä volvolla pysty ellei ole osan matkaa köyden jatkona. "

        Millähän saman kokoisella autolla ja 2l koneella alitat tuon D5:n kulutuksen n. litralla? Esim. Saabin, Fiatin, Alfa Romeon ja Opelin 1.9 CDTI (120 tai 150 hv) on janoisempi, Fordin 140 hv menee suurin piirtein samoilla lukemilla?


      • Mollaajat
        Jannu_K kirjoitti:

        ""Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää. "

        "kulutus on nurkka-ajossa 5-6 litran välissä, pitemmällä siivulla 4-5 litran välissä, laskettu tankkauksista. moottori on väntävä ja tehokas, mutta ehkä vähän karkean kuuloinen "

        on 100km matkalla n. litran enemmän kuin 2litraisilla. Jos ajaisit n. 800km mökkireissun puolella tankilla kulutus olisi reilusti alle 5l/100km, siihen ei kyllä volvolla pysty ellei ole osan matkaa köyden jatkona. "

        Millähän saman kokoisella autolla ja 2l koneella alitat tuon D5:n kulutuksen n. litralla? Esim. Saabin, Fiatin, Alfa Romeon ja Opelin 1.9 CDTI (120 tai 150 hv) on janoisempi, Fordin 140 hv menee suurin piirtein samoilla lukemilla?

        Onkin näitä Tojo moderaattorin apupiskejä eli vajaaälyisiä.


      • On
        Mollaajat kirjoitti:

        Onkin näitä Tojo moderaattorin apupiskejä eli vajaaälyisiä.

        Että foordin 2 litrainen ei ole yhtään taloudellisempi ja häviää reippaasti kaikessa Volvon D5:lle ja muillekkin dieseleille ei riitä vääntö ja helevetinmoinen meteli sisällä ja tyhjäkäynnillä on Foordi kuin dieseli veturi.


      • musta tuntuu ehkä
        b8/&nj+m7767 kirjoitti:

        Omakohtainen kokemukseni syyskuussa 2003 uutena kaupasta ostetusta V70 D5 oli tyrmäävä. Ilmeisesti satuin saamaan maanantaikappaleen, mutta niinä 147570 kilometrin aikana, jonka auton omistin, siitä koitui elämäni kohtuuttomin autonpidon tappio. Sitä autoa korjattiin joka merkkihuollossa ja kustannuksia ei yksikään talousmatematiikkaa tunteva voi pitää mitenkään älyllisinä. Toki aluksi korjailut menivät takuuseen sitten eivät enää menneet. Korostan ehdotonta ja tunteetonta kriittisyyttä, jos meinaat mennä ko autoa ostamaan. Autosta kannattaa ottaa arvioinnin kohteeksi todellinen käyttötarve, auton todellinen kunto ja laatu ja lisäksi auton hinta. Merkkivertailu voi tuoda ihmeitä, jos pitäytyy vain todellisten kustannusten vertailussa.

        "Entisen Volvokuskin" kirjoitukset ovat melkoista propakandaa ilman mitään todellisuuden tajua ja totuutta.


      • kulutuslukemat
        Jannu_K kirjoitti:

        ""Ja vääntää ihan toiseen malliin kuin kaksilitraiset eikä silti kuluta juuri enempää, mitä välillä tulee n.800km reissuja ajettua niin puolitankillisella tai vähän yli selviää. "

        "kulutus on nurkka-ajossa 5-6 litran välissä, pitemmällä siivulla 4-5 litran välissä, laskettu tankkauksista. moottori on väntävä ja tehokas, mutta ehkä vähän karkean kuuloinen "

        on 100km matkalla n. litran enemmän kuin 2litraisilla. Jos ajaisit n. 800km mökkireissun puolella tankilla kulutus olisi reilusti alle 5l/100km, siihen ei kyllä volvolla pysty ellei ole osan matkaa köyden jatkona. "

        Millähän saman kokoisella autolla ja 2l koneella alitat tuon D5:n kulutuksen n. litralla? Esim. Saabin, Fiatin, Alfa Romeon ja Opelin 1.9 CDTI (120 tai 150 hv) on janoisempi, Fordin 140 hv menee suurin piirtein samoilla lukemilla?

        Keskikulutus tällä hetkellä 6.1 ajotietokoneen mukaan, 95% 30-80km/h vauhdeilla. Vedätystä ja kaahausta mukana sopivasti. Helvetisti lyhyttä ajoa 2-6km.

        kokeilut:
        karvan alle 400km maantiematkalla mökille ja takaisin on kulutus ollut 4,9

        Järvenpäästä Ouluun, lenkkiä muutama kymmenen km perillä ja takaisin Järvenpäähän
        yhdellä tankilla. Kun reissun jälkeen tankkasi niin ajotietokone ilmoitti että tankilla pääsee vielä 1600km!!

        Ennätys matka-ajossa (kesällä rauhallisesti ja miettien ajaen) on ollu 4,5


    • Lankuri

      Pitkillä reissuilla pääsee 4.4-4.5l/100km!V70 2.0d -08

    • Volvoon_Tykästynyt

      Meikällä V70-04/05 bensakoneella, ajettu 215 tkm:ä ja automaatti on kestänyt hyvin,pari kertaa vaihdettu öljyt, laatikko on Japanilainen alihankinta osa AisinAV.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      76
      4948
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      40
      1650
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1557
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1179
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1000
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      997
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe