Mitä pitäisi tehdä homojen

oikeuksian eteen?

Pitäisikö kirkoissa olla erillisiä homo-ripareita ja leirejä, gay-leather messuja, homoiltoja jne? Vai tulisiko homojen palvelutoiminnot suorittaa muiden seksuaalisesti suuntautuneiden kanssa samassa yhteydessä? Tulisiko kirkkoon perustaa erilliset seksuaalivähemmistöjen pappien, tai vaikkapa piispojen virat? Eli kumpi on suvaitsemattomampaa sekö, että homoilla ei ole omia erityispalveluita riittävästi? Vai se, että homot olisivat muiden mukana ja heidän erityistarpeitaan ei huomioitaisi ja tuotaisi esille? Kumpaa asia olisi tärkeämpi hoitaa? Ja tulisiko homoseksuaalisesta elämänasenteesta myös enemmän puhua kirkoissa, vaikkapa saarnoissa tai omakohtaisina todistuksina, joita voitaisiin esittää vaikka gay-kansan järjestämissä tuomasmessuissa? Miten te homot itse haluisitte, että nämä asiat hoidettaisiin?

7

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakarja

      En ole homo, mutta vastaan kuitenkin. Mielestäni oikea tapa on kertoa homoseksuaaleille, mitä Jumala heistä sanoo Raamatussa. Heidät tulee johdattaa uskoon ja vapautumiseen homoudestaan.

      • Utelias ateisti

        Missä on se kohta josta seikat selviää, kun olen homo niin kiinnostaisi tietää, mipä siellä sitten aiheesta lukee. Varmaan meidät sysätään alimpaan helvrettiin siellä , mutta olis kiva silti lukea.


      • Montrei

        Toivottavasti "vapautat" itsesi höpsehtimisestä.


    • nihh

      En halua lokeroitua kirkossa sen enempää kuin muuallakaan. Olen uskossa ja seksuaaliseen vähemmistään kuuluva. Ei minun tarvitse tätä asiaa tuoda millään tavalla kirkossa esille. Sateenkaariperheen kanssa messuun tuleminen saisi olla yhtä luonnollista kuin minkälaisen tahansa perheen kanssa tuleminen. Kristittyjä kaikki.

      • Kaikille tilaa on?

        "Sateenkaariperheen kanssa messuun tuleminen saisi olla yhtä luonnollista kuin minkälaisen tahansa perheen kanssa tuleminen. Kristittyjä kaikki."

        Miksi et halua tulla perheesi kanssa normaali jumikseen? Minkä koet siinä luonnottomaksi? Onhan toki myös sateenkaarimessuja? Tulisiko heterojen käydä siellä? Vai tulisiko esim. jotkut teemamessut järjestää siten, että ne olisivat oma ja erillinen (mutta kuitenkin yhdessä kaikkien kanssa vietettävä) homo ja transseksuaalisesti suuntautuneiden ihmisten kirkkopyhä tai kirkollinen teemaviikko, että homo ja heteroväki voitaisiin saada yhteen?

        Itse en usko, että kaapissa oleminen näiden asioiden suhteen on oikea ratkaisu?


      • Trans-mies
        Kaikille tilaa on? kirjoitti:

        "Sateenkaariperheen kanssa messuun tuleminen saisi olla yhtä luonnollista kuin minkälaisen tahansa perheen kanssa tuleminen. Kristittyjä kaikki."

        Miksi et halua tulla perheesi kanssa normaali jumikseen? Minkä koet siinä luonnottomaksi? Onhan toki myös sateenkaarimessuja? Tulisiko heterojen käydä siellä? Vai tulisiko esim. jotkut teemamessut järjestää siten, että ne olisivat oma ja erillinen (mutta kuitenkin yhdessä kaikkien kanssa vietettävä) homo ja transseksuaalisesti suuntautuneiden ihmisten kirkkopyhä tai kirkollinen teemaviikko, että homo ja heteroväki voitaisiin saada yhteen?

        Itse en usko, että kaapissa oleminen näiden asioiden suhteen on oikea ratkaisu?

        Vai tulisiko esim. jotkut teemamessut järjestää siten, että ne olisivat oma ja erillinen (mutta kuitenkin yhdessä kaikkien kanssa vietettävä) homo ja transseksuaalisesti suuntautuneiden ihmisten kirkkopyhä tai kirkollinen teemaviikko, että homo ja heteroväki voitaisiin saada yhteen?

        Tarkoitatko transseksuaalisesti suuntautuneilla sitä, mitä se on eli sellaista ihmistä, joka seksuaalisesti kiinnostuu trans-sukupuolisesta, transvestiitistä tai muunlaisesta trans-ihmisestä?

        Vai sekoitatko puurot ja vellit? Eli tarkoitatko transseksuaalisesti suuntautuneella sitä, mitä se ei ole eli transsukupuolista henkilöä, joka joko on tai ei ole sukupuolenkorjaus-prosessissa?
        Niin, siis tämä trans-henkilö, joka on tai ei ole sukupuolenkorjausprosessissa, on transsukupuolinen henkilö, ei transseksuaali.

        Sanoilla on oma merkityksensä.
        Esim. trans-mies on mies, joka on korjannut ulkoisen habituksensa vastaamaan sisäistä kokemustaan mieheydestään.


    • Allah ensimmäinen

      Heterojen puolelta loppuis papit

      ENTÄ JOS NÄMÄ LAPSIIN SEKAANTUJATKIN JAETTAIS LEIDEIHINSÄ

      sittehän ois huutava pula papeista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe