Eheytymis stoori

G-Bula-aho

Linkissä Jonin stoori. Millaisia ajatuksia sinussa herättää tämä eheytymiskokemus? Vain asiallisia ja suvaitsevaisia vastauksia, kiitos.

http://www.aslan.fi/archives/44

6

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgzgjfj

      Liekkö tarina loppujen lopuksi totta? Tuntuu, että tarinaan olisi iskostettu kaikki Aslanin käsitykset 'homoseksuaalisten halujen synnystä'.

    • nihh

      Kuulostaa tositarinalta jossa seksuaalivähemmistöön kuuluva pakottaa itsensä uskonnollisista syistä kulissiin ja askeesiin. Toiset pystyy, toiset ei, toiset pystyy 10-20 vuotta ja sitten enää ei jne.

      • Ei vaikuta kovin onnelliselta heteroelämältä. Miltä mahtaa vaimosta tuntua, kun aviomies mieluummin runkkaa kuin rakastelee vaimon kanssa? Ja eka suudelma vasta vuoden päästä... Minulle tuli paha olo lukiessani tarinaa. Hän oli voinut huonosti aiemmin homona ja hakeutunut heteromaailmaan. Mutta lopputulos vuosien päästä on yhä, että Joni ei ole löytänyt sitä olotilaa, missä olisi oma itsensä, ja parisuhteessa onnellisena.


      • ml213.
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ei vaikuta kovin onnelliselta heteroelämältä. Miltä mahtaa vaimosta tuntua, kun aviomies mieluummin runkkaa kuin rakastelee vaimon kanssa? Ja eka suudelma vasta vuoden päästä... Minulle tuli paha olo lukiessani tarinaa. Hän oli voinut huonosti aiemmin homona ja hakeutunut heteromaailmaan. Mutta lopputulos vuosien päästä on yhä, että Joni ei ole löytänyt sitä olotilaa, missä olisi oma itsensä, ja parisuhteessa onnellisena.

        No, jos tuo kertomus on tosi, niin jokainen ymmärtänee, miten tuon ihmisen muutkin alueet,- kuin seksuaaalisuus, ovat ongelmoituneet.

        Ei tullaisen menneisyyden vaikutusta elämästä heitetä noin vain pois.Mieluimmin ymmärrän, miten ne heijastuvat ihmisen mielikuviin terapiasta huolimatta,- mutta hallittuna.


      • acerrr
        ml213. kirjoitti:

        No, jos tuo kertomus on tosi, niin jokainen ymmärtänee, miten tuon ihmisen muutkin alueet,- kuin seksuaaalisuus, ovat ongelmoituneet.

        Ei tullaisen menneisyyden vaikutusta elämästä heitetä noin vain pois.Mieluimmin ymmärrän, miten ne heijastuvat ihmisen mielikuviin terapiasta huolimatta,- mutta hallittuna.

        Varmasti on olemassa ihmisiä, ehkä ihan heteroita, joiden homoseksuaaliset tuntemukset johtuvat jostakin traumaattisesta kokemuksesta, hyväksikäytöstä tms. Trauman vuoksi he eivät pysty tai halua solmia läheistä suhdetta vastakkaiseen sukupuoleen ja ehkä tiedostamattaankin alkavat hakea läheisyyttä omasta sukupuolesta. Heille tuollainen eheytys voisi toimiakin, jos siis ovat (näin karkeasti sanottuna) vain traumatisoituneita heteroita. Ehkäpä Jonin tarinalla olisi tällainen tausta?

        Mutta sitten taas on niitä, jotka vaan ovat homoja kaikista terapioista huolimatta. Toki yhtä lailla homoissa on traumatisoituneita ihmisiä, mutta ei kaikkien kohdalla suuntautumista voi laittaa niiden piikkiin. Jotkut naiset vain rakastavat naisia, jotkut miehet miehiä.


      • ml213.
        acerrr kirjoitti:

        Varmasti on olemassa ihmisiä, ehkä ihan heteroita, joiden homoseksuaaliset tuntemukset johtuvat jostakin traumaattisesta kokemuksesta, hyväksikäytöstä tms. Trauman vuoksi he eivät pysty tai halua solmia läheistä suhdetta vastakkaiseen sukupuoleen ja ehkä tiedostamattaankin alkavat hakea läheisyyttä omasta sukupuolesta. Heille tuollainen eheytys voisi toimiakin, jos siis ovat (näin karkeasti sanottuna) vain traumatisoituneita heteroita. Ehkäpä Jonin tarinalla olisi tällainen tausta?

        Mutta sitten taas on niitä, jotka vaan ovat homoja kaikista terapioista huolimatta. Toki yhtä lailla homoissa on traumatisoituneita ihmisiä, mutta ei kaikkien kohdalla suuntautumista voi laittaa niiden piikkiin. Jotkut naiset vain rakastavat naisia, jotkut miehet miehiä.

        Toisaalta, jos rehellisiä ollaan, niin ihmisen monia poikkeavuuksia on vaikea tutkia. Siis tietää se totuus.Nyt tiedostetaan, miten moneen ihmisen poikkeavuuteen vaikuttaa lapsuus,- mutta sitä ei mahdollistuta havainnoimaan lapsuudessa, mikä poikkeavuus ihmioselle tulee aikuisuudessa.

        Esim. jos tiedettäisiin tarkoin, miten aikuistunut homo on käyttäytynyt lapsuudessa ja mitä poikkeavuutta esim. leikeissään on ollut tai ylleensä mielikuvissa.Itse ymmärrän,- jos tämä poikkeavuus tiedettäisiin, niin ihmisen ollessa lapsi, niin tähän mahdollistutaisiin vaikuttamaan,- ainakin teoriassa.Ymmärrän, miten tällä alueella on geneettinen herkkyys.Tavallaan se "väärä" geneettisyys valtaa "hyältä" geneettisyydeltä kasvun ohjauksen.

        Hyvä esimerkki tästä on ihmisen puhehöiriö änkytys,- johon liittyy geneettisyys.Jos tämä geneettisyys saa vallan pienen lapsen puhumiseen liittyvissä tekijöissä, niin tämä huono/poikkeava kehitys valtaa terveen ihmiosen puhekehityksen ja lapsesta kasvaa ns aikuis änkyttäjä.Mutta, jos mahdollistutaan ohjaamaan lapsen "kielteistä käyttäytymistä"/poikkeavaa normaaliin suuntaan, niin kielteinen geneettisyys ei saa valtaa puhekehityksessä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe