järven rantaan tänä keväänä.
Kaava sallii 15 metrin päähän rannasta enintään 25 m2 suuruisen mökin, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Lasketaanko terassi tuohon mukaan vai ei? Vai onko se 25 m2 sisätilaa (sauna, pukuhuone ja tupa)?
Uusi saunamökki
8
2354
Vastaukset
- ZDFPHJJ
jo tiedon. Rakennusjärjestyksessä puhutaan "saunarakennuksen pohjapinta-alasta" mikä on käytännössä rakennuksen ulkomittojen mukaan laskettu mitta, johon terassi sisältyy.
- 16
Terassi ei kuulu rakennusneliöihin
- å¨k
16 kirjoitti:
Terassi ei kuulu rakennusneliöihin
Pitääpä vielä tarkistaa asia rakennustarkastajalta. Kun kuukletin "pohjapinta-alan", sieltä tuli metsän mittaukseen liittyviä juttuja!
Kiitos tarkennuksesta. - hyuth
å¨k kirjoitti:
Pitääpä vielä tarkistaa asia rakennustarkastajalta. Kun kuukletin "pohjapinta-alan", sieltä tuli metsän mittaukseen liittyviä juttuja!
Kiitos tarkennuksesta.Ainakaan kuisti ei kuulunut meidan kunnan alueella laskettavaan pinta-alaan. siella oli sit erikseen maaritelty kuin suuri katettu kuisti saa olla. se max koko oli10m2. itsekin tarkastin kunnan rakennustarkastajalta
- sdvlkns
Kaavassa yleensä mainitaan sallittu kerrosala ja terassia ei siihen lueta, edellyttäen ettei terassi ole huoneenomaista tilaa, lasitettu tms. Talotoimittajien pohjapiirroksissa ei terassin alaa ole laskettu kerrosalaan.
- viivaa
meillä ainakin perustuksesta mitataan matka rantaviivaan, ja mitta on suoraan rantaviivaan.
- Ja sauna on sauna
viivaa kirjoitti:
meillä ainakin perustuksesta mitataan matka rantaviivaan, ja mitta on suoraan rantaviivaan.
Terassia ei lasketa tuohon saunan pohjan alaan. Periaatteessa saat rakentaa vaikka 100 neliön terassin mutta sitten kun terassi on kiinteänä rakenteena yli 10 m2 suuruinen, siihen tulee hakea joko oma toimenpide- tai rakennuslupa. Eli alle 10 m2 terassin saat tehdä ilman sen kummempia lupia.
- pkåj
kaikille vastaajille asiallisesta informaatiosta.
Sitten vaan suunnittelemaan saunamökkiä. Mietin sitä, kannattaisikohan/saisikohan rakentaa mökin alle kellarin, jonne sauna tulisi? Olisi kätevä ratkaisu, koska siinä olisi tilaa riittävän suurelle viileälle elintarvikekylmiölle. Ja mökkijuomat pysyisi kylminä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802