Paavo Noponen (s. 25.3.1930), sinivalkoinen selostaja täyttää 80 vuotta PALJON ONNEA!!!
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=00945
Toimittajaveteraani Paavo Noponen muistetaan ennen muuta legendaarisista urheiluselostuksistaan. Hänen radiouralleen mahtuu silti kaikkea Elviksestä alkaen.
Paavo Noponen yhdisti selostuksissaan kansallishengen, huikean räjähtävyyden ja lennokkaan runollisen maalailun.
Noponen aloitti urheiluselostajan uransa Helsingin olympialaisissa 1952. Hän selosti kuulijoille kahdeksattoista (18) olympiakisat.
Noposen ja hänen oppi-isänsä Pekka Tiilikainen selostuksia leimasi vahva isänmaallinen paatos. Se ei viehättänyt kaikkia kuulijoita, ja 1960-70-lukujen taitteessa Noponen oli kahnauksissa mm. pääjohtaja Eino S. Revon kanssa.
Urheiluselostusten lisäksi Noponen teki mm. matkakertomuksia ja Lappi-aiheisia ohjelmia, tutustui kotimaisiin ihmeparantajiin, raportoi USA:n Elvis-kuumeesta ja Paul Ankan vierailusta Linnanmäelle.
Klassisen sivistyksen hioma korrekti ja ilmeikäs suomen kieli teki hänen ohjelmistaan antoisaa ja kestävää kuunneltavaa.
Paavo Noponen jäi Yleisradiosta eläkkeelle vuonna 1994.
http://www.google.fi/search?q=Paavo Noponen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
PALJON ONNEA Paavo Noponen!!!
Radiokuuntelija
1
851
Vastaukset 1
- tererert
Onnea vaan natsi Noposelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.115949Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo116857En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209694- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus54586- 38568