Mää oli tännää kirpputoril,
hai kunnolist nitojaa
ko kaupas o vaa lelui.
Oli siäl kyl kaikelaist töönää,
mitä ei ikin tarvitte
tai voi joku tarvittakki.
Mut mää e löytäny
semmos ko mää hai
tai oikeestaa mittää.
Mut mää törmäsi serkkuuni.
Lapsen me nähtii ussei,
mut ny o varmaa vuasii.
Ko mää kysyi kuulumissii,
se oli vähä vaikee näköne,
mut alko sit kertoo.
Se tytär oli kuallu syäpää
vuas sitte, nuari ihmine
ja lapset viäl aika piänii.
Mut kyl ne jo ittes taluu
isäs avul, hän tykkäs,
vaik se kovil ottaa.
Enite se oli hualissas
irenttisest kaksossiskost.
Se o viälki iha toistaitone.
Ko ne o ollu koko ikäs
nii kiinni toisissas.
- Kui se ny selvii?
Kirpputoril
4
218
Vastaukset
kaik mikä enne o hyvä ja vahva,
o rimpula tänäpä. Turha etti kaupast
mitä kunno toimistotarvikettaka, jos juur
muutaka kestävä.
Mut se jäi oikestas sivuseikaks täs runossas,
serku kohtalo kaikkines mua kosketti ja Su
runos hiukka surulline sävy.- tee.
Kai se niin on, että surullisesta aiheesta on vaikea muulla tavoin kirjoittaa. Vaikka ajatus kyllä oli, että murre hiukan keventäisi raskasta asiaa. Toismurteisellehan vieras murre on melkein välttämättä vähän huvittavaa.
Kaunista kevätpäivää sinulle!
- annikatr.
Runosi alkaa kepeästi kirppikseltä, olet etsimässä pientä esinettä. Yllättäen käyntisi saa aivan toisenlaisen merkityksen, kuulet surullisia uutisia.
Sellaistahan elämä tahtoo olla, yhtäkkiä kaikki muuttuu !
Kuitenkin odotamme kevättä ja kesää, sehän on iloinen asia meille kaikille!- tee.
Kuten sanoit, sellaista elämä on. Pienet, olemattomilta näyttävät asiat alkavat merkitä ja muuttavat elämää, joskus hyvään, joskus huonoon suuntaan. Kuten pieni, kova kohta runon naisen rinnassa. Kaikkien, koko perheen ja omaisten elämä kääntyi kokonaan toiseen asentoon.
Mutta kukapa tietää, ehkä joskus jokin pieni asia, kuten runo, voi vaikuttaa jotain hyvää ja muuttaa asioita paremmiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306222Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144704Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623101Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591723Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111528- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189