Mää oli tännää kirpputoril,
hai kunnolist nitojaa
ko kaupas o vaa lelui.
Oli siäl kyl kaikelaist töönää,
mitä ei ikin tarvitte
tai voi joku tarvittakki.
Mut mää e löytäny
semmos ko mää hai
tai oikeestaa mittää.
Mut mää törmäsi serkkuuni.
Lapsen me nähtii ussei,
mut ny o varmaa vuasii.
Ko mää kysyi kuulumissii,
se oli vähä vaikee näköne,
mut alko sit kertoo.
Se tytär oli kuallu syäpää
vuas sitte, nuari ihmine
ja lapset viäl aika piänii.
Mut kyl ne jo ittes taluu
isäs avul, hän tykkäs,
vaik se kovil ottaa.
Enite se oli hualissas
irenttisest kaksossiskost.
Se o viälki iha toistaitone.
Ko ne o ollu koko ikäs
nii kiinni toisissas.
- Kui se ny selvii?
Kirpputoril
4
240
Vastaukset
kaik mikä enne o hyvä ja vahva,
o rimpula tänäpä. Turha etti kaupast
mitä kunno toimistotarvikettaka, jos juur
muutaka kestävä.
Mut se jäi oikestas sivuseikaks täs runossas,
serku kohtalo kaikkines mua kosketti ja Su
runos hiukka surulline sävy.- tee.
Kai se niin on, että surullisesta aiheesta on vaikea muulla tavoin kirjoittaa. Vaikka ajatus kyllä oli, että murre hiukan keventäisi raskasta asiaa. Toismurteisellehan vieras murre on melkein välttämättä vähän huvittavaa.
Kaunista kevätpäivää sinulle!
- annikatr.
Runosi alkaa kepeästi kirppikseltä, olet etsimässä pientä esinettä. Yllättäen käyntisi saa aivan toisenlaisen merkityksen, kuulet surullisia uutisia.
Sellaistahan elämä tahtoo olla, yhtäkkiä kaikki muuttuu !
Kuitenkin odotamme kevättä ja kesää, sehän on iloinen asia meille kaikille!- tee.
Kuten sanoit, sellaista elämä on. Pienet, olemattomilta näyttävät asiat alkavat merkitä ja muuttavat elämää, joskus hyvään, joskus huonoon suuntaan. Kuten pieni, kova kohta runon naisen rinnassa. Kaikkien, koko perheen ja omaisten elämä kääntyi kokonaan toiseen asentoon.
Mutta kukapa tietää, ehkä joskus jokin pieni asia, kuten runo, voi vaikuttaa jotain hyvää ja muuttaa asioita paremmiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk1124265Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n302339Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj552106Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361514- 371295
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111273Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk71039Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o181036Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.471035Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit77975