Minne sukelluslomalle lokakuussa?

diver81

Meillä on reilun parin viikon loma syys-lokakuussa ja ajateltiin lähteä kaukomatkalle jonnekin lämpimään. Mitä kohteita suosittelette k.o. aikana? Mietittiin vähän noita Karibian saaria, mutta hurrikaanit mietityttää? Thaikuissa ja muualla etelä-Aasiassa taitaa taas sataa aika paljon k.o. aikana? Egypti on jo nähty, samoin itä-Afrikassa ja Meksikossa olen vasta ollut... Itse olen intohimoinen sukeltaja ja mieheni aikoo käydä OWD kurssin lomalla. Eli sukelluskoulujenkin taso kiinnostaa. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne ja kivaa kevättä! :)

5

1272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapeli123

Filippiinejä...viime lokakuussa reilun kahden viikon aikana ei tullut tippaakaan vettä taivaalta..Palawan,Boracay...Samal Island Mindanaolla...Subic Luzonilla....

• Balin kävijä

Balilla Indonesiassa, ja erityisesti Itä-balilla, on todella mahtavat sukelluspaikat. Esim tulanbenin laivanhylyt, ja koralliriutat on rankattu maailman kärkipaikkojen joukkoon. Siellä jos käy kurssit, niin suosittelen ecodrive nimistä pikku paikkaa. Sitä pitää Kanadalainen Johnny. Itse olen käynyt kurssin sielä.
      Majoitus kannattaa varata Santai nimisestä lomaresortista. Sitä pitää suomalaiset Marko ja Kristiina Kytöharju. Saattavat lähteä mukaan sukeltamaan. Santai on oikein tasokas ja upea paikka, mutta kannattaa varata ajoissa.
      Muuten kannattaa käydä laskemassa koskia tulivuorenrinteillä ja tutustua Balin kulttuuriin, koska siellä ei turismi ole sitä vielä pilannut.
      Kurssi on halpa, mutta koulutus on hyvä ja paljon saa olla vedessä=) Sadekausi on marras-maalliskuussa, mutta se tarkoittaa reipasta iltasadekuuroa ja muuten yleensä ilmat on silloikin hyvät. Aina on yli 30 lämpöä

• Keukubad

Itsekin olen ollut intohimoinen sukeltaja jo yli 20 vuotta. Monta paikkaa on nähty, Egyptissäkin 7 kertaa. Yllätyinkin kovasti kun viime joulukuussa kävin Jordanian Aqabassa. Mukavan leppoisaa sukellusta, eikä veden alla ole tungosta. Muutenkin ihan eri tunnelma kuin meren toisella puolella Egyptissä. Oli ihan pakko päästä sinne uudelleen nyt maaliskuussa! Molemmilla kerroilla käytin SeaStar-sukelluskeskusta jossa on tois hyvä palvelu.

• hyyeeedd

tutkiskelin mutta tekeekö mikään matkatoimisto suoria lentoja plus valmispaketteja???

• Keukubad
        hyyeeedd kirjoitti:

tutkiskelin mutta tekeekö mikään matkatoimisto suoria lentoja plus valmispaketteja???

Apollo tekee pakettimatkoja Tukholmasta Aqabaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      76
      5670
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3161
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      2788
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2092
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2075
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1879
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      100
      1864
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1805
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1488
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1278
    Aihe