Seurustelen miehen kanssa,joka on todella siisti,hänen luonaan kaikki on aina järjestyksessä ei pölyhiukkastakaan missään.Itse en ole yhtä tiukka siivoamisen suhteen,sainkin kuulla hänen hämmästyneen tietynlaisesta epäsiisteydestä ensimmäisen kerran käydessään.Siivoan kyllä normaalisti,imuroin useamman keran viikossa jne.mutta tuntuu,että hänelle ei minun tahtini riitä.Mielipiteiltään hän on myöskin vanhanaikainen ja jyrkkä.Ihastui minuun näyttäessäni tältä miltä näytän,mutta nyt hän haluaisikin muutoksia ulkonäkööni,se tuntuu aika loukkaavalta,myöskin kummeksuu lasteni pukeutumista ja hiustyyliä.
Mitä tämä on
14
239
Vastaukset
- kaluuna
miksi haluat hänen olevan just narsisti? Jos homman ei sun mielestä pelitä ja jos et oo tyytyväinen, mikset voi häippästä?
Miks on tärkeetä nimetä toinen joksikin mistä ei itse ymmärrä mitään? - henna001
"..mutta nyt hän haluaisikin muutoksia ulkonäkööni"
JOS hän on narsisti niin ennen pitkää hän haluaa muutoksia koko persoonaasi, mikään ei riitä, hän haluaa tehdä sinusta oman itsensä jatkeen niin että oma persoonasi lopulta saattaa kadota, hukkaat oman minuutesi.
Eli pidä silmäsi auki tyypin suhteen. - lottamari_1
Me ihmiset ollaan erilaisia, itsekin pidän siisteydestä ja kärsin jos on sekasotkua ympärillä. Ehkä poikaystäväsi onkin ihan hyvää tarkoittava ja haluaa sanoa vain oman mielipiteensä, mutta ei osaa olla vain oikein tahdikas tai sitten olet itse kovin herkkis. Voi nimittäin olla niin, että itsetuntosi on kovin heikko ja et kestä kritiikkiä? Jos sinusta tuntuu, että hän alkaa liikaa rajoittaa sinun elämääsi ja määräilemään, niin ei kannata sellaiseen ihmiseen sitoutua, siitä ei pidemmän päälle tule mitään. Mieti kuitenkin reakoitko itse liian voimkkaasti vai onko mies todella narsistisesti käyttäytyvä.
- Mitä mitä
En omasta mielestäni ole herkkä kritiikin suhteen,sehän on luonnollista joskus,kaikkia kritisoidaan.
Olen kokenut avioeron ja siinä yhteydessä sitä kritiikkiäkin tuli kuultua,ei siis uusi juttu minulle.
Olen vaan niin herkkä ja romanttinen,että haluan ajatella,kun ihminen rakastuu hän rakastuu toiseen sellaisena kuin hän on,haluamattakaan muuttaa kumppaniaan. Mitä mitä kirjoitti:
En omasta mielestäni ole herkkä kritiikin suhteen,sehän on luonnollista joskus,kaikkia kritisoidaan.
Olen kokenut avioeron ja siinä yhteydessä sitä kritiikkiäkin tuli kuultua,ei siis uusi juttu minulle.
Olen vaan niin herkkä ja romanttinen,että haluan ajatella,kun ihminen rakastuu hän rakastuu toiseen sellaisena kuin hän on,haluamattakaan muuttaa kumppaniaan.Mies on aika pulassa jos tutustumisen jälkeen nainen alkaa vaatia yhä enemmän. Hyvä jos sinä et ole sellainen.
http://www.youtube.com/watch?v=aBy6sgiCWQM
- psykan opiskelija
mutta ei ole ainakaan minun tyyppiäni:D Psykopaateilla on usein siisteys fiksauma, tosin ei aina.
- lottamari_1
Moni pitää ahdistustaan kurissa kurinalaisella järjestyksellä ja siivousintoilulla, se voikin olla merkki myös ahdistuneisuudesta, kyvyttömyydestä käsitellä asioita tunnetasolla. Järjestyksen pitäminen voi liittyä ikävien asioiden ulkoistamiseen, kun ei kykene sisällään käsittelemään negatiivisia asioita ja tunteita tai ei halua, niin ne ulkoistetaan aktiiviseen touhuamiseen, siivoamiseen ja järjestyksen pitämiseen.
- kerttti
Minäkin pitäisin silmät auki.
Ex mieheni yritti muuttaa ja muutti pukeutumis, meikkaus (ei enää meikkiä) ja hiustyylini. Ihmettelin samaa, luulin että ihminen rakastuu/rakastaa ihmiseen sellaisenaan. Varsinkin kun mies vaikutti niin hyvän itsetunnon omaavalta fiksulta ihmiseltä joka puheidensa mukaan ei välitä ulkonäkö seikoista paljoakaan.
Hän manipuloi todella taitavasti ja mielipiteissään oli hyvinkin ehdoton.
Eräästä uudesta hameesta sain sellaista palautetta että laitoin samoin tein kirpputorille...
voi että olin KILTTI! Toivottavasti seuraavassa suhteessa oppisin pitämään puoleni.
Siisti hän oli myös. Jopa lyijykynät aina teroitettuna ja hienosti rivissä samansuuntaisesti...- Mitä mitä
Meillä on ihan samaa,hiustyyli pitäisi muuttaa ei mitään,mikä voisi herättää huomiota,vaatteet pitäisi olla tummia ei värikkäitä,mielellään sellaisia,mitä kymmenen vuotta vanhemmat käyttää.
Ilman meikkiä kaikkein paras,outoa minusta.Siistiä olla pitää,tiskipöytäkin pitää pyyhkiä vähän väliä.
Olen tehnyt selväksi,että minua ei muuteta,päätän näistä asioista ihan itse,tuntuu kuin lämpö olisi vähentynyt saman tien.Hän ei myöskään viihdy luonani kuin viikonlopun,vaikka arkenakin olisi aikaa.
Hän haluaa päättää ajankäytöstä,minkä verran täällä viihtyy.En tiedä oko tässä mitään järkeä koko jutussa. - henna001
Mitä mitä kirjoitti:
Meillä on ihan samaa,hiustyyli pitäisi muuttaa ei mitään,mikä voisi herättää huomiota,vaatteet pitäisi olla tummia ei värikkäitä,mielellään sellaisia,mitä kymmenen vuotta vanhemmat käyttää.
Ilman meikkiä kaikkein paras,outoa minusta.Siistiä olla pitää,tiskipöytäkin pitää pyyhkiä vähän väliä.
Olen tehnyt selväksi,että minua ei muuteta,päätän näistä asioista ihan itse,tuntuu kuin lämpö olisi vähentynyt saman tien.Hän ei myöskään viihdy luonani kuin viikonlopun,vaikka arkenakin olisi aikaa.
Hän haluaa päättää ajankäytöstä,minkä verran täällä viihtyy.En tiedä oko tässä mitään järkeä koko jutussa.Sitten kun saisi sut muutetuksi ulkoisesti, niin sittenhän se vois ruveta haukkumaan sua, että miten väritön hiirulainen olet, et kelpaa kenellekään muulle kuin hänelle.
Sitten kun saisi alistetuksi ja nujerretuksi sinut, sitten se voisi ruveta haukkumaan sua miten aloitekyvytön, tylsä ja outo tyyppi olet.
Näin käy pahimmillaan narsistin kanssa. - Seista
Mitä mitä kirjoitti:
Hän haluaa päättää ajankäytöstä,minkä verran täällä viihtyy.En tiedä oko tässä mitään järkeä koko jutussa.Jopas...Myös ex mieheni ei voinut sietää meikkaamista, en todellakaan harrastanut sitä paljoa alunperinkään,lähinnä vain ripsiväriä ja lopetin sitten senkin kokonaan. Vaatteet eivät olisi saaneet olla huomiota herättävät ja hiusten kuului olla luonnolliset, ei puhettakaan värjäämisestä. Kaikki sellainen olisi turhaa ja luonnotonta!
Muistan kun kerran bussin ikkunasta katselin naista ilman meikkiä ja pitkiä ohuita hiuksia ilman väriä ja ajattelin etten minä halua olla tuollainen...Kummallista miten suostuin sellaiseen toista miellyttääkseni.
Jos olin laittanut ripsiväriä alkoi keskustelu siitä että olenko turhamainen ja en luota tarpeeksi itseeni, olisin hyvä ja kaunis ilman turhamaisuuksia. Joskus tuntui etten olisi saanut olla nainen muualla kuin makuuhuoneessa.
Manipulointi oli todella taidokasta. Ei hän koskaan suoraan käskenyt ja riidellyt minua lopettamaan meikkaamisen/koristautumisen, vaan keskustelemalla sai minut tekemään senkin.
Kun aloin epäillä miestä narsistiksi ja patologiseksi valehtelijaksi tämä seikka jotenkin jarrutti tulkintaani. Luulin lapsellisesti että narsistit haluavat enemmänkin näyttävän naisen tai miehen eikä luonnollisen näköistä. - henna001
Seista kirjoitti:
Jopas...Myös ex mieheni ei voinut sietää meikkaamista, en todellakaan harrastanut sitä paljoa alunperinkään,lähinnä vain ripsiväriä ja lopetin sitten senkin kokonaan. Vaatteet eivät olisi saaneet olla huomiota herättävät ja hiusten kuului olla luonnolliset, ei puhettakaan värjäämisestä. Kaikki sellainen olisi turhaa ja luonnotonta!
Muistan kun kerran bussin ikkunasta katselin naista ilman meikkiä ja pitkiä ohuita hiuksia ilman väriä ja ajattelin etten minä halua olla tuollainen...Kummallista miten suostuin sellaiseen toista miellyttääkseni.
Jos olin laittanut ripsiväriä alkoi keskustelu siitä että olenko turhamainen ja en luota tarpeeksi itseeni, olisin hyvä ja kaunis ilman turhamaisuuksia. Joskus tuntui etten olisi saanut olla nainen muualla kuin makuuhuoneessa.
Manipulointi oli todella taidokasta. Ei hän koskaan suoraan käskenyt ja riidellyt minua lopettamaan meikkaamisen/koristautumisen, vaan keskustelemalla sai minut tekemään senkin.
Kun aloin epäillä miestä narsistiksi ja patologiseksi valehtelijaksi tämä seikka jotenkin jarrutti tulkintaani. Luulin lapsellisesti että narsistit haluavat enemmänkin näyttävän naisen tai miehen eikä luonnollisen näköistä."Manipulointi oli todella taidokasta. Ei hän koskaan suoraan käskenyt ja riidellyt minua lopettamaan meikkaamisen/koristautumisen, vaan keskustelemalla sai minut tekemään senkin."
Manipulointi on todella taidokasta, jos narsisti on älykäs. Melkeinpä saa alistetun ja "aivopesemänsä" uhrin itsensä pyytämään ja "rukoilemaan" sitä, että manipuloija esim. jatkaa suhdetta, uhrin riistämistä. - Seista
henna001 kirjoitti:
"Manipulointi oli todella taidokasta. Ei hän koskaan suoraan käskenyt ja riidellyt minua lopettamaan meikkaamisen/koristautumisen, vaan keskustelemalla sai minut tekemään senkin."
Manipulointi on todella taidokasta, jos narsisti on älykäs. Melkeinpä saa alistetun ja "aivopesemänsä" uhrin itsensä pyytämään ja "rukoilemaan" sitä, että manipuloija esim. jatkaa suhdetta, uhrin riistämistä.Kyllä, mieheni oli älykäs. Piirre jota ihailin hänessä ja ikinä minulla ei ole ollut sellaista keskustelukumppania. Ja olen anellut häntä jatkamaan suhdetta kanssani. Elin veitsenterällä, rakastaako hän minua vai ei. Haluaako lopettaa suhteen vai olla kanssani. Elämäni kulki täysin hänen mukaansa vaikka olen ihan itsenäinen nainen.
Kamalaa aikaa ja jälkeenpäin on helppo huomata ettei siinä mistään rakkaudesta ollut missään vaiheessa kyse. Jos jostain olen YLPEÄ niin siitä, että sain itseni riuhtaistua suhteesta pois. - henna001
Seista kirjoitti:
Kyllä, mieheni oli älykäs. Piirre jota ihailin hänessä ja ikinä minulla ei ole ollut sellaista keskustelukumppania. Ja olen anellut häntä jatkamaan suhdetta kanssani. Elin veitsenterällä, rakastaako hän minua vai ei. Haluaako lopettaa suhteen vai olla kanssani. Elämäni kulki täysin hänen mukaansa vaikka olen ihan itsenäinen nainen.
Kamalaa aikaa ja jälkeenpäin on helppo huomata ettei siinä mistään rakkaudesta ollut missään vaiheessa kyse. Jos jostain olen YLPEÄ niin siitä, että sain itseni riuhtaistua suhteesta pois."Jos jostain olen YLPEÄ niin siitä, että sain itseni riuhtaistua suhteesta pois. "
Hienoa! Siitä kannattaa olla ylpeä :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1124358Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773176- 991423
- 861296
- 91846
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka17682- 42667
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?109642- 43639