Kertokaas totuus, moniko tän palstan kirjottajista pystyy leikkaan yksin koiriensa kynnet säännöllisesti pari kertaa kuussa tai moniko jättää ne suosioolla muitten hoidettaviks?
Koirankynnen leikkaajat!
101
513
Vastaukset
- Hannu on hanurista
Sie et ainaskaan, mie tiiän että siun muija hoitaa teijän sakun kokonaan.
- 23+2
muutit murteen kesken aamupäivän, mut älä panikoi, siitäin huolimatta sut on helppo tunnistaa, itärajan iita / virtuaalikolistaja / arkipiru / virtuaalivalistaja / virtuaali / pukeli 1 / umalehtinen.
- virtuaali
23+2 kirjoitti:
muutit murteen kesken aamupäivän, mut älä panikoi, siitäin huolimatta sut on helppo tunnistaa, itärajan iita / virtuaalikolistaja / arkipiru / virtuaalivalistaja / virtuaali / pukeli 1 / umalehtinen.
Lisää arvauksii, mut elä unoha Isontalon Anttii tai Rannanjärvee!
- mie ja mie....
virtuaali kirjoitti:
Lisää arvauksii, mut elä unoha Isontalon Anttii tai Rannanjärvee!
SIE JA MIE TURVAA TIE.... satte saturaisen kunnioitukseni jos joku tietää missä nuin luki joskus ammoina aikoina.....
- Kuvaz
En kyllä ymmärrä miksi pitää noin usein leikata jos koira saa lenkkeillä tarpeeksi.
- virtuaali
Talvi ei kuluta kynsiä, kai säkin sen tiiät. Varsinkin ison koiran kynnet on talvella leikattava pari kertaa kuussa, kesällä on eri asia ja silloin, kun koiraa kuljetetaan paljailla asfalteilla.
- Kuvaz
virtuaali kirjoitti:
Talvi ei kuluta kynsiä, kai säkin sen tiiät. Varsinkin ison koiran kynnet on talvella leikattava pari kertaa kuussa, kesällä on eri asia ja silloin, kun koiraa kuljetetaan paljailla asfalteilla.
Tiedän enemmän kuin arvaatkaan. Tietysti on monenlaisia yksilöitä koirissa ja kiranomistajissa, "kai säkin sen tiijät"..
- virtuaali
Kuvaz kirjoitti:
Tiedän enemmän kuin arvaatkaan. Tietysti on monenlaisia yksilöitä koirissa ja kiranomistajissa, "kai säkin sen tiijät"..
No vastaa sit sen mukasesti!
Mähän kysyin vaan, kuka leikkaa koiriensa kynsii ja kuka ei! - Kuvaz
virtuaali kirjoitti:
No vastaa sit sen mukasesti!
Mähän kysyin vaan, kuka leikkaa koiriensa kynsii ja kuka ei!Hukassa vai mistä kiikastaa. Jo otsikkoni oli vastaus kysymykseesi.
En vain tiennyt kyseisen nimimerkin olevan niin kova pomo ettei siihen saa lisätä mitään kommenttia vaan on vastattava kuin oikeussalissa.
En viitsi kanssasi kinata joten etsi joku muu siihen. - kummastelija
mieltä kun munkin koira kyllä ei tartte laikkausta talvellakaan kun noin 5 viikon välein mutta me liikutaan paljo
- X - Rekattu
Minä huolehdin meillä kaikkien koirien kynnet, myös metsästyskoirien. En ole koskaan apua tarvinnut siihen puuhaan. Olen ihan pikkupennusta asti opettanut jokaisen kynsienleikkuuseen, eikä siitä tarvitse tapella.
Kynnet leikataan joka toinen viikko. Samalla tarkistan käpälät kunnolla, polkuanturat ja räpylöittenvälit ja leikkaan tassuista karvat, jos tarvitsee. Kutsun koirat vuorotellen luokseni, se on nopea toimenpide, kun koira on kunnolla oppinut tapahtumaan, ne tulevat ihan mielellään ja ovat kunnolla, eivät pistä hanttiin yhtään. Isäntä meillä metsästää, mutta ei puutu koiran kynsiin, muuten kyllä touhuaa niitten kanssa.
Minun tehtäväni on ollut aina tuo kynsi,- tassuhoito, hän ei puutu siihen.- justme007
Aina olen leikannut itse,ja pennusta asti koirat totuttanut tähän :)
noin yleensä. viimeisellä el.lääkäri käynnillä leikkasivat siellä yhden koiran kynnet pyynnöstä. mustat kynnet ja joskus olen onnistunut leikkaamaan liikaa.
yhden Hihun kynsien leikkuussa tarvittiin aikaisemmin kaksi kun räpylöi vastaan kovasti. nyt sujuu ihan tyydyttävästi ;-)Minä pystyn ja olen aina leikannut ihan yksin...ja leikannut vielä vieraidenkin koirien kynsiä..
Tuohan on itsestään selvyys koiranomistajilla...- n.sorsa
kynnet ihan itse dallultani se juoksee perässäni, kun näkee kynsisakset ja kiltisti sohvalle makaamaan ei kaun nokka tuhise kynsien kanssa, rauhoittaavaa juttelua, kun leikkaan kynnet. Leikkauksen jälkeen dalluni saa palkinnon.
- Luna-Smuffi
Tuletko leikkaa minunkin kynnet?
- n.sorsa
Luna-Smuffi kirjoitti:
Tuletko leikkaa minunkin kynnet?
ihan oikeasti leikkaamaan koirasi/riesi kynnet en virtuaalisesti. Ei sen mukavampaa, kun olla avuksi ihmisille pyyteettömästi vaikka koirien suhteen ja muissa asioissa ,jos vain suinkin voin olla avuksi oikeassa elämässä.
- 2 koiran omistaja
Itse leikkaan koirani kynnet ja en tarvitse siihen kenenkään apua
- issu56
Pelkkänä ajatuksenakin jo täysin naurettava...*moniko tän palstan kirjottajista pystyy leikkaan yksin koiriensa kynnet*.
Kyllä pystyn ja jopa niidenkin koirien, joiden omistajat ei itse pysty.- Myy-Pikkuinen
jokaisen koiran omistajan täytyisi osata itse leikata koiransa kynnet ja kyllä pystyin leikkaan, kissoiltakin tuli leikattua, ei kylläkään niin usein kun koiralta.
- issu56
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
jokaisen koiran omistajan täytyisi osata itse leikata koiransa kynnet ja kyllä pystyin leikkaan, kissoiltakin tuli leikattua, ei kylläkään niin usein kun koiralta.
No ihan samaa mieltä olen. Jos ei pysty leikkaamaan koiransa kynsiä, niin silloin on joku pielessä ja pahoin.
- ...................
issu56 kirjoitti:
No ihan samaa mieltä olen. Jos ei pysty leikkaamaan koiransa kynsiä, niin silloin on joku pielessä ja pahoin.
joku pielessä ja pahoin....jos onkin jo vanhempi ihminen ja ei nää kunnolla pitäiskö sitten alkaa puolisokeana sörkkimään???
- issu56
................... kirjoitti:
joku pielessä ja pahoin....jos onkin jo vanhempi ihminen ja ei nää kunnolla pitäiskö sitten alkaa puolisokeana sörkkimään???
Puolisokean on turha ottaa koiraa ensinkään!!!
- 10+5
issu56 kirjoitti:
Sokeillakin on hei koiria.
Tärkeintä luulis koirien ystävälle olevan et koira tulee hoidettua ja kynnet leikattua tarpeeksi usein, sillä kai ei ole välii kuka sen tekee.
Oletko sanonut kaikille niille ihmisille joiden koirilta olet leikannut kynnet että heillä on jotain pahasti pielessä kun eivät itse niitä leikkaa ? - ..............
issu56 kirjoitti:
voi..ottaisitko sinä koiran pois vanhukselta jonka elämäntoveri tämä koira on ollut parhaimmillaa yli kymmenen vuotta..joka tuo syyn nousta sängystä aamulla.. sinähän olet ihan sydämmetön ihminen
- issu56
10+5 kirjoitti:
Sokeillakin on hei koiria.
Tärkeintä luulis koirien ystävälle olevan et koira tulee hoidettua ja kynnet leikattua tarpeeksi usein, sillä kai ei ole välii kuka sen tekee.
Oletko sanonut kaikille niille ihmisille joiden koirilta olet leikannut kynnet että heillä on jotain pahasti pielessä kun eivät itse niitä leikkaa ?Juu olen sanonut, koska koiralle on silloin annettu pomotus!
Ja kun olen näyttänyt miten homma toimii, niin sen jälkeen ovat hoitaneet kynsienleikkuun ongelmitta...lisää kysymyksiä???
Ihanko todellakin vertaat nyt näkövammaista näkevään...teitpäs itsestäsi nyt entistä typerämmän!!! - issu56
.............. kirjoitti:
voi..ottaisitko sinä koiran pois vanhukselta jonka elämäntoveri tämä koira on ollut parhaimmillaa yli kymmenen vuotta..joka tuo syyn nousta sängystä aamulla.. sinähän olet ihan sydämmetön ihminen
Älä naurata...älä todellakaan!!!
- 6+12
issu56 kirjoitti:
Juu olen sanonut, koska koiralle on silloin annettu pomotus!
Ja kun olen näyttänyt miten homma toimii, niin sen jälkeen ovat hoitaneet kynsienleikkuun ongelmitta...lisää kysymyksiä???
Ihanko todellakin vertaat nyt näkövammaista näkevään...teitpäs itsestäsi nyt entistä typerämmän!!!Sanoit että puolisokean on turha ottaa koiraa ensinkään, miksi ihmeessä?
Jos koiran pystyy hoitamaan, apua saaden kuten puolisokean pitää muutenkin monessa kohdassa saada, niin miksei puolisokealla saisi mielestäsi olla koiraa? - Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
ei pitänyt sinulle vastata vaan aloittajalle. Mut ei kai haittaa!!! =))))
- n.sorsa
6+12 kirjoitti:
Sanoit että puolisokean on turha ottaa koiraa ensinkään, miksi ihmeessä?
Jos koiran pystyy hoitamaan, apua saaden kuten puolisokean pitää muutenkin monessa kohdassa saada, niin miksei puolisokealla saisi mielestäsi olla koiraa?ja härkit, itse sain sähköpostia missä eräs rekattu kehui, kun härkkii inhokkejaan puskisssa ja tekee asiattomuuksista kun saa toiset suututettua ilmoja ylläpitoon.
- Myy-Pikkuinen
................... kirjoitti:
aloittaja just sitä että näkeekö puolisokea leikata vai ei?
- issu56
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ei pitänyt sinulle vastata vaan aloittajalle. Mut ei kai haittaa!!! =))))
No miksi se haittaisi...?
Minä nyt kuitenkin olen sitä mieltä mitä olen...heh. - issu56
6+12 kirjoitti:
Sanoit että puolisokean on turha ottaa koiraa ensinkään, miksi ihmeessä?
Jos koiran pystyy hoitamaan, apua saaden kuten puolisokean pitää muutenkin monessa kohdassa saada, niin miksei puolisokealla saisi mielestäsi olla koiraa?Miksi vänkäät, vai onko se sulle elinehto???
- 14+11
issu56 kirjoitti:
Miksi vänkäät, vai onko se sulle elinehto???
Vänkään? Mä keskustelen! pyydän sulta perusteluja kommenteilles että ymmärtäsin miks oot tuota mieltä.
Voi anteeks että kysyin ja pilasin päiväs. :(( - Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
No miksi se haittaisi...?
Minä nyt kuitenkin olen sitä mieltä mitä olen...heh.antaa noiden ääliöiden ruikuttaa, ehkä he eivät saa itse koiriensa kynsiä leikattuu. =))
- 18+2
n.sorsa kirjoitti:
ja härkit, itse sain sähköpostia missä eräs rekattu kehui, kun härkkii inhokkejaan puskisssa ja tekee asiattomuuksista kun saa toiset suututettua ilmoja ylläpitoon.
Kiva että saat postia ja sähköpostia, mäkin saan, ollaan me onnekkaita.
- n.sorsa
issu56 kirjoitti:
Miksi vänkäät, vai onko se sulle elinehto???
kun kaikilla ihmisillä ei ole sitä oikeata elämää tarpeeksi, eikä oikeita ysätäviä saatikas aina koiria, vaan netti on muuttunnut oikeaksi elämäksi, syödään, nukutaan ja käydään ties missä virtuaalisilla matkoillakin, niih pitää netissä vaikka vänkäämällä saada ihmsten kanssa kirjoitella täällä, ettei tuntisi itseään yksinäiseksi. En tiedä onkos kyseessä nyt tämmöinen ihminen tai ihminen joka pahaa oloaan purkaa toisiin kirjoitajiin, kun semmoisiakin on, eivätkä hae apua oikeasta paikasta, mikä netti ei todellakaan ole.
- issu56
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
antaa noiden ääliöiden ruikuttaa, ehkä he eivät saa itse koiriensa kynsiä leikattuu. =))
Niinpä...eivätkä taida saada mitään muutakaan... :)).
- Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
Niinpä...eivätkä taida saada mitään muutakaan... :)).
Hitsi, voi muuten olla että eivät ole saaneet yhtään mitään! =))))))
- n.sorsa
18+2 kirjoitti:
Kiva että saat postia ja sähköpostia, mäkin saan, ollaan me onnekkaita.
kun eräs turkulainenkin muisti minua sähköpostilla vaikka inhoaa minua, tosin se sähköposti meni etiäpäin. Mutta ystäviltä on kiva saada säkäriä ja suloisista koiranpenuista, kun tänääkin säkärillä sain on ne vaan södejä.
- -
14+11 kirjoitti:
Vänkään? Mä keskustelen! pyydän sulta perusteluja kommenteilles että ymmärtäsin miks oot tuota mieltä.
Voi anteeks että kysyin ja pilasin päiväs. :((buahahahahahahahahahah siun selityksii ummu
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Pikaisesti sukella postilaatikkoon, käyn heitämässä sinne just nyt sekunnin kuluttua mielenkiintoisen jutun joka saattais olla SE!
- merarami
n.sorsa kirjoitti:
kun kaikilla ihmisillä ei ole sitä oikeata elämää tarpeeksi, eikä oikeita ysätäviä saatikas aina koiria, vaan netti on muuttunnut oikeaksi elämäksi, syödään, nukutaan ja käydään ties missä virtuaalisilla matkoillakin, niih pitää netissä vaikka vänkäämällä saada ihmsten kanssa kirjoitella täällä, ettei tuntisi itseään yksinäiseksi. En tiedä onkos kyseessä nyt tämmöinen ihminen tai ihminen joka pahaa oloaan purkaa toisiin kirjoitajiin, kun semmoisiakin on, eivätkä hae apua oikeasta paikasta, mikä netti ei todellakaan ole.
juur nui se menee iha just nui ja varsinnii ummul ja paril hään lipojal o oikee elämä unohtunt kokonans ja hyö elävät vaa virtuaali elämän kautta.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
issu56 kirjoitti:
tuossa asiassa, sä olet varmaan "ikinuori",,hei haloo !!!!
- issu56
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Heh niin...eikä ainakaan pitkiin aikoihin. No siinäpä näivettyinä muistelevat menneitä...hehe ja tämä häippäsee nyt isännän kanssa saunaan :)).
- Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
antaa noiden ääliöiden ruikuttaa, ehkä he eivät saa itse koiriensa kynsiä leikattuu. =))
http://www.uniart.fi/kauppa/images/marionetti_0909_17a_t.jpg
- ................
issu56 kirjoitti:
Älä naurata...älä todellakaan!!!
sanoit että puolsokeilla ei pitäisi olla koiraa ollenkaan...perut siis sanasi..ja näillä ihmisillä ei ole kaikki kunnossa jotka ei mee puolisokeana sörkkimään kynsiä..juuri tätä sinä sanoit...oot kyllä aika vekkuli et itsekkään mikään nuori ole...
- 4+2
................ kirjoitti:
sanoit että puolsokeilla ei pitäisi olla koiraa ollenkaan...perut siis sanasi..ja näillä ihmisillä ei ole kaikki kunnossa jotka ei mee puolisokeana sörkkimään kynsiä..juuri tätä sinä sanoit...oot kyllä aika vekkuli et itsekkään mikään nuori ole...
kukaan koiranomistaja sairasta koskaan esim, kaihia, ikävähän se on sen takia luopua koirasta jos ei kynsiä pysty enää leikkaamaan :(
- Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
http://www.uniart.fi/kauppa/images/marionetti_0909_17a_t.jpg
pukelilla taas huono pv??
Vai olet sinä sitä mieltä että ei saa olla samaa mieltä siitä että koirien kynnet PITÄSI saada OMISTAJAN leikattua??? Oho =)))))))))))) - Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Pikaisesti sukella postilaatikkoon, käyn heitämässä sinne just nyt sekunnin kuluttua mielenkiintoisen jutun joka saattais olla SE!
mä kävin katsoon ja juu, huomenna kilautan kaverille vai kerkeeköhän taas rosvo viemään!! Ihan ok juttu!!! ;))
- Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
Heh niin...eikä ainakaan pitkiin aikoihin. No siinäpä näivettyinä muistelevat menneitä...hehe ja tämä häippäsee nyt isännän kanssa saunaan :)).
saunaan... ;))))
- .............
4+2 kirjoitti:
kukaan koiranomistaja sairasta koskaan esim, kaihia, ikävähän se on sen takia luopua koirasta jos ei kynsiä pysty enää leikkaamaan :(
nää mummot ja papathan pitää koiristaan äärettömän hyvää huolta vissin vähän liiankin hyvää...ja myöskin melkein aina ainut juttuseura koko päivänä...kyl on kauheeta ajatella et joku ajattelee noin suppeesti että joku tarkoitan nyt nuorta tai vanhaa jolla jonkunlainen fyysinen vika ei saisi ottaa koiraa kun se koira yleensä palauttaa elämänilon..sydämmetön ihminen
- 5+6
............. kirjoitti:
nää mummot ja papathan pitää koiristaan äärettömän hyvää huolta vissin vähän liiankin hyvää...ja myöskin melkein aina ainut juttuseura koko päivänä...kyl on kauheeta ajatella et joku ajattelee noin suppeesti että joku tarkoitan nyt nuorta tai vanhaa jolla jonkunlainen fyysinen vika ei saisi ottaa koiraa kun se koira yleensä palauttaa elämänilon..sydämmetön ihminen
puolisokeeta jotka vievät koiransa ihan itse eläinlääkäriin kynsienleikkuuseen, punkkien poistoo yms,,
5+6 kirjoitti:
puolisokeeta jotka vievät koiransa ihan itse eläinlääkäriin kynsienleikkuuseen, punkkien poistoo yms,,
taas metsää puilta. Eikö se nyt ole kuitenkin sen koiran paras että se hoidetaan. Jos ei itse saa punkkeja pois, niin miten se on huonompi ihminen jos poistattaa ne eläinlääkärillä???
- ..............
prosko kirjoitti:
taas metsää puilta. Eikö se nyt ole kuitenkin sen koiran paras että se hoidetaan. Jos ei itse saa punkkeja pois, niin miten se on huonompi ihminen jos poistattaa ne eläinlääkärillä???
juurihan me sanottiin että niin pitääkin olla ..kun ylempänä eräs rouva väittää että puolisokealla ei saa olla koiraa ollenkaa....
- 7+5
prosko kirjoitti:
väittänyt, luehan tarkemmin, päinvastoin!
- 20+15
............. kirjoitti:
monet sinnittelevät vielä rullaattorin ja koiran kanssa lenkille, hattua kyllä niille vanhuksille nostan :)
7+5 kirjoitti:
väittänyt, luehan tarkemmin, päinvastoin!
koko ketjua lukenut, mutta jotenkin juuri niistä luetuista sai sellasen kuvan että ihminen on huono jos ei itse saa kaikkia perushoitoja elikoilleen tehtyä. Anteeksi väärin ymmärrykseni.
- 4+19
prosko kirjoitti:
koko ketjua lukenut, mutta jotenkin juuri niistä luetuista sai sellasen kuvan että ihminen on huono jos ei itse saa kaikkia perushoitoja elikoilleen tehtyä. Anteeksi väärin ymmärrykseni.
joistakin viesteistä saa, saat anteeksi :)
- virtuaali
Mitä siinä siis oli täysin naurettavaa, ku asiasta kysyin?
Mä tiiän monia joille se kynsienleikkuu on kovaa työtä, ja joillekki jopa niin kovaa et ne menee mieluummin koirahoitolaan tapauksen timoilta. - swealund
virtuaali kirjoitti:
Mä tiiän monia joille se kynsienleikkuu on kovaa työtä, ja joillekki jopa niin kovaa et ne menee mieluummin koirahoitolaan tapauksen timoilta.Täältki on saant lukkee yhen ruattalaisen kirjuutuksia, kui hää leikkaa koiriltaa yhen kynnen kerrallaa ja seuraavan päivän toise kynnen, tuli vaa miälee ko häl niit koirii on sementtiluukkussaan tiäs kuinka ja monta, et kerkeekö hää kaikkii kynsii leikkaa etes kuukauden aikan.
- 2+16
swealund kirjoitti:
Täältki on saant lukkee yhen ruattalaisen kirjuutuksia, kui hää leikkaa koiriltaa yhen kynnen kerrallaa ja seuraavan päivän toise kynnen, tuli vaa miälee ko häl niit koirii on sementtiluukkussaan tiäs kuinka ja monta, et kerkeekö hää kaikkii kynsii leikkaa etes kuukauden aikan.
Ei varmaankaa, mut eihä sillä mitää koirii ees oo.
Nehä on jotain rotan kokosii kääpiöitä, joita moni muuki täälä koirina pitää. - 9 + 4
issu56 kirjoitti:
On siinä meillä suvaitsematon ihminen!!
- lukentoon.
2+16 kirjoitti:
Ei varmaankaa, mut eihä sillä mitää koirii ees oo.
Nehä on jotain rotan kokosii kääpiöitä, joita moni muuki täälä koirina pitää.ainki se on kertont et niil on kynnet ja kovast vaikeuksii on niilt kynsii leikata, ja hää ei pysty leikkaa ko yhen kynnen päiväs ko pistäävät nii kovast vastaa.
- issu56
virtuaali kirjoitti:
Mä tiiän monia joille se kynsienleikkuu on kovaa työtä, ja joillekki jopa niin kovaa et ne menee mieluummin koirahoitolaan tapauksen timoilta.Ajatuksenakin naurettava, ettei muka pysty leikkaamaan koiransa kynsiä. Onko sulla ymmärtämisessä niin paljon rajoitteita, ettet selvää kirjoitusta ymmärrä?
Jos omistaja ei pysty leikkaamaan koiransa kynsiä, niin silloin on yksinkertaisesti luovuttanut just silloin, kun ei olisi pitänyt ja näin on antanut koiralleen vallan. Koira on pennusta asti opetettava niin niiden kynsienleikkuuseen kuin muuhunkin kosketteluun/käsittelyyn. Yksinkertaista...jos sen tajuaa...vai eikö??? - pipaapipaa..........
issu56 kirjoitti:
Ajatuksenakin naurettava, ettei muka pysty leikkaamaan koiransa kynsiä. Onko sulla ymmärtämisessä niin paljon rajoitteita, ettet selvää kirjoitusta ymmärrä?
Jos omistaja ei pysty leikkaamaan koiransa kynsiä, niin silloin on yksinkertaisesti luovuttanut just silloin, kun ei olisi pitänyt ja näin on antanut koiralleen vallan. Koira on pennusta asti opetettava niin niiden kynsienleikkuuseen kuin muuhunkin kosketteluun/käsittelyyn. Yksinkertaista...jos sen tajuaa...vai eikö???kaikilta mummoilta ja papolta puolsoikeilta tai muuten vaan fyysisesti puutteelliselta koirat pois vaan..ootko muuten nähny yks kätistä ihmistä...mä oon ja koira sil oli puolikkaan vasikan kokoinen ja meinasin soittaa piipaa autot hakee koiran pois..mut kerkes livahtaa nurkan taakse kyllä ketutti...
- ............
issu56 kirjoitti:
Ajatuksenakin naurettava, ettei muka pysty leikkaamaan koiransa kynsiä. Onko sulla ymmärtämisessä niin paljon rajoitteita, ettet selvää kirjoitusta ymmärrä?
Jos omistaja ei pysty leikkaamaan koiransa kynsiä, niin silloin on yksinkertaisesti luovuttanut just silloin, kun ei olisi pitänyt ja näin on antanut koiralleen vallan. Koira on pennusta asti opetettava niin niiden kynsienleikkuuseen kuin muuhunkin kosketteluun/käsittelyyn. Yksinkertaista...jos sen tajuaa...vai eikö???kyllä harvinaisen tyhmä ihminen
- issu56
............ kirjoitti:
kyllä harvinaisen tyhmä ihminen
Ihanko totta...käytätkö vertailupohjana itseäsi, vai millä perustella voit väittää olevani harvinaisen tyhmä???
No tämä tyhmä on kuitenkin vuosien varella opettanut varsin monia käsittelemään koiriansa erittäin positiivisin tuloksin. Joten kerro nyt mikä musta mielestäsi tekee tyhmän...??? - issu56
pipaapipaa.......... kirjoitti:
kaikilta mummoilta ja papolta puolsoikeilta tai muuten vaan fyysisesti puutteelliselta koirat pois vaan..ootko muuten nähny yks kätistä ihmistä...mä oon ja koira sil oli puolikkaan vasikan kokoinen ja meinasin soittaa piipaa autot hakee koiran pois..mut kerkes livahtaa nurkan taakse kyllä ketutti...
Miksi saivartelet, sillä moista en ole missään milloinkaan sanonut.
Mun mielestä opas- ja avustajakoirat ovat alotuksen ulkopuolella...ja kuule joo olen nähnyt, mutta oletko sinä nähnyt ihmistä, jolla sormet alkaa olkapäistä??? - ohohohohohohoooo.
issu56 kirjoitti:
Miksi saivartelet, sillä moista en ole missään milloinkaan sanonut.
Mun mielestä opas- ja avustajakoirat ovat alotuksen ulkopuolella...ja kuule joo olen nähnyt, mutta oletko sinä nähnyt ihmistä, jolla sormet alkaa olkapäistä???perut vaan sanasi...
- issu56
ohohohohohohoooo. kirjoitti:
perut vaan sanasi...
En suinkaan, vaan sulla on ymmärryksessä aikamoisesti vikaa!!!
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
pukelilla taas huono pv??
Vai olet sinä sitä mieltä että ei saa olla samaa mieltä siitä että koirien kynnet PITÄSI saada OMISTAJAN leikattua??? Oho =))))))))))))Olisit nyt pikkusen kehassu sitä kuvaa, kun pukli sulle oikein oman kuvansakin laitto ;))
kanssa yhessä leikataan koirien kynnet. En varmaan yksin ees sais niitä leikattua.
- plaajaplaa...
omat ja naapurien koirien kynnet leikkaan eipä toi nyt pitäis mitään avaruustiedettä olla...mutta jollee se tuntuu vieläkin olevan...
Kyllä on aina leikattu itse.Ylipäätään lähden noitten koissujen kanssa siitä,että kaikki mitä pystyy tekemään muutakuin"vain lekurin juttu" ja ilman varsinaisia lekurin välineitä,niin teen itse :)
Kynnet leikkaan n.kerta viikossa tai kahdessa.
Tosin hampilääkäriltä olen pyytänyt vanhoja hammasvälineitä eli "skrapoja" ja niillä putsaan papparaisen hampit.Että vähän lekuriakin leikitään lekurin välineilläkin :D- virtuaali
Perushommiapa hyvinkin ja myöski kaikkien opeteltavissa.
Mut kuten oot varmaan itekkin havainnut, uudet koiranomistajat ym. kasvattajat on yleensä lähes samaa luokkaa ku uusavuttomat yksineläjät. virtuaali kirjoitti:
Perushommiapa hyvinkin ja myöski kaikkien opeteltavissa.
Mut kuten oot varmaan itekkin havainnut, uudet koiranomistajat ym. kasvattajat on yleensä lähes samaa luokkaa ku uusavuttomat yksineläjät.Joo,opeteltavissa on,niinkuin ihan mikä vaan muukin homma koiran kanssa normijutuissa.Pentuhan on kuin kirjoittamaton kirja,jonka omistaja sitten muokkaa,miten kukin muokkaakin...
Noh,noita uusavuttomia on aina ollut.Mutta ehkä nykypäivänä,jossa usein pitää vaan saada kaikki ja heti,niin voipi ollakkin,että niitä enemmän löytyy.
Itse olen asiaa ajatellut joteskin niinkin,että silloin kun pystyn tekemään kaiken,mitä haluan,noille koissukoille,niin silloin on luottamus kohdallaan :)
Jos olisi tilanne toinen,niin itse lähtisin miettimään,mitä itse olen tehnyt väärin niin,ettei luottoa löydy kavereilta.
- sande!!!
MINÄ hoidan molempien kissojen kynnet ja ihan yksin....
Koirista puhumattakaan.
kun sen pienenä opettaa, niin ei tule isompana hankaluuksia.;)))- virtuaali
Kaiken A ja O onkin juuri se, miten ja mihinkä koiransa pienestä pitäen opettaa.
Tähän juuri mäkin alotukseni perustin. - kysyn vaan?
virtuaali kirjoitti:
Kaiken A ja O onkin juuri se, miten ja mihinkä koiransa pienestä pitäen opettaa.
Tähän juuri mäkin alotukseni perustin.kun koiranomistaja vanhenee eikä pysty kynsiä leikkaamaa, onko hänen lemmikistään luovuttava?
- sande!!!
virtuaali kirjoitti:
Tähän juuri mäkin alotukseni perustin.Sitten on nää lemmikki torvelot...yhyy..emmääävoi kun siihen sattuu..meijän fifiii ei saa satuttaa.
Annetaan kaikki periksi, pienetkin rimpuilut.
Hitto, jos on joskus vähän livennyt, niin YKSIKÄÄN ei ole kynnenleikkuunlipsahdukseen kuollut.
On meikäkin vetässyt kerran kissan takajalan kynnen niin, että pari tippaa tuli ja koiralta niin että tuli vähän enemmänkin...mutta aina se on loppunut, verenvuoto siis.
Ja jämäkät otteet pitää olla, muutoin ei pärjätä missään, ei lääkkeiden annossa eikä muussakaan.
Meillä katitkin ottaa pillerit kiltisti, kun niille ei ole muuta vaihtoehtoa edes ehdotettu.
Kyllä mä nauran välillä kun "kaverit "kertoo niiden pillerin annosta ja kynsien leikkauksista....vittu mitä sähläystä ja yninää. Mikään ei mene putkeen..kun neidit ei uskalla ja voi sattua ja VOIVITTU!!!!
hehheee kysyn vaan? kirjoitti:
kun koiranomistaja vanhenee eikä pysty kynsiä leikkaamaa, onko hänen lemmikistään luovuttava?
Noh,eihän siinä periaatteessa mitään merkitystä ole,kuka ne kynnet leikkaa.Onhan niitä huononäköisiä tai vähän "epävarmoja" käsistään olevia,enkä niitä nyt sen perusteella huonoksi omistajaksi sanoisi.
Mutta,jos itse ei pysty,niin pitäisi sitten heti pennusta koira totuttaa jonkun muun leikkaamiseen ja hoitaa homma niin,ettei siitä muodostu koiralle ylimääräistä stressiä.
Se sitten,jos homma on niin väärin hoidettu,että koira pitää viedä lekurille aina kynnet leikattavaksi ja vetää taju kankaalle,että hommat saa tehtyä,on väärin koiraa kohtaan.- Pukeli 1
molossi kirjoitti:
Noh,eihän siinä periaatteessa mitään merkitystä ole,kuka ne kynnet leikkaa.Onhan niitä huononäköisiä tai vähän "epävarmoja" käsistään olevia,enkä niitä nyt sen perusteella huonoksi omistajaksi sanoisi.
Mutta,jos itse ei pysty,niin pitäisi sitten heti pennusta koira totuttaa jonkun muun leikkaamiseen ja hoitaa homma niin,ettei siitä muodostu koiralle ylimääräistä stressiä.
Se sitten,jos homma on niin väärin hoidettu,että koira pitää viedä lekurille aina kynnet leikattavaksi ja vetää taju kankaalle,että hommat saa tehtyä,on väärin koiraa kohtaan.tehdä yhden koiran kanssa, eli viedä lääkäriin.
Nuorena koirana kynsien laikkaus onnistui oikein hyvin, mutta sitten, kun se oli reippaasti yli 10 vuotta se kekkasikin nykytystekniikan. Tassu ei pysynyt paikallaan vaikka melkein istuin koiran päällä.
El.lääkäri typisti kynnet ja poltti niiden hermojen päät. Ei se koira siitä pahemmin kärsinyt, kun se nukutuskin oli sellainen melko kevyt.
- koireja
Elikkäs mieheni koira, nykyään toki yhteinen. Joskus pentuna sattunut ja oli TOOOSI peloissaan kynsisakseista. Sitten leikattiin kerran niin, että koira sohvalla meidän keskellä, ei mitään tiukkaa sitomista, hyssyttelyä tms. vaikka koira suorastaan tärisi. Määrätietoisesti vaan naps, naps, naps. Ei mitään palkkoja tai hyvittelyä jälkeenpäin (koska koira pelkäsi, ja rutiineista ei kuulu muutenkaan palkita). Pari kertaa samalla tavalla, kynsi-kaksi kerrallaan. Nyt menee jo ihan tuosta vaan, vaikka kerran sattui hieman. Olin kuin en huomaisikaan, jatkoin vaan leikkaamista. Kaksi muuta koiraamme ovat aina antaneet leikata, vaikka se hieman epämiellyttävää onkin.
- piiripienipyörii
Meillä tehdään niin kun minä sanon,eikä ole vaihto-ehtoja.Kynnet leikataan kun leikataan,harjataan,madotetaan/lääkitään,ja meillä sekä kissat että koirat pestään(huom!valkoinen kissa).Kiltisti seisoo kissatkin punkassa,ja tietää että muita vaihtoehtoja ei ole.Eläimet hoidetaan asiallisesti,ajallaan,ja aina huolellisesti.Jos itse epäröi hoito-tilanteissa,niin eläin ottaa vallan heti.Meidän eläimet on kunnossa,ja ei tarvi mistään takuta
- sande!!!
piiripienipyörii kirjoitti:
Meillä tehdään niin kun minä sanon,eikä ole vaihto-ehtoja.Kynnet leikataan kun leikataan,harjataan,madotetaan/lääkitään,ja meillä sekä kissat että koirat pestään(huom!valkoinen kissa).Kiltisti seisoo kissatkin punkassa,ja tietää että muita vaihtoehtoja ei ole.Eläimet hoidetaan asiallisesti,ajallaan,ja aina huolellisesti.Jos itse epäröi hoito-tilanteissa,niin eläin ottaa vallan heti.Meidän eläimet on kunnossa,ja ei tarvi mistään takuta
Jep, siinä heppu joka tajuaa mun pointin.
Eli ei mitään prinsessa/neitimeininkiä vaan jos homma kerran pitää hoitaa niin sitten se hoidetaan.
ei siihen mitään vinkuleluja tarvita viereen itkemään...
Mieti, jos pitäis auttaa onnettomuudessa jotain loukkaatunutta???Enn mä voi kun tulee verta käsiin ja yhhhyyyy...ja kop..potilas kuollut.
Silloin toimitaan kun toimitaan ja muuten ollaan, kun ei tarvii toimia.
JES!
Piiripieni pyörii on samalla kiertoradalla meikäläisen kanssa...hauskaa viikonloppua sinne vaan!
- leikkuri..
kuussa leikataan.. mikä tässä on ongelmana?
Jos homman opetaa pennulle, no big deal.. - Jere-lahti
"töppö"kynnet leikataan kerran kuussa, nehän on dobsuilla sellaiset sojottavat, ei taivu maata
kohti, vaikka joskus niin toivoisinkin...on menneet niin lahjakkaasti kyljilleen ja ympäriämpäri
kun nelivetokin karkaa tassuista. Saatanan Herralta, Herra Mustiaiselta onnistuu kynsienleikkuu
ihme kyllä kuin vettä vaan. Mutta Neiti Ruskuainen, tuo kaikista dekkareista tuttu viekas
ei musta, vaan "Ruskea Leski" kyllä osaa kaikenmaailman temput, kun leikkuun aika koittaa. :)
Sitten kun on Pakko tulla ja heittää kyljelleen, niin esitetetään niin kärsivää... Mutta itse leikkuussa
ei ole koskaan koirillani ollut sen kummempaa, ne leikataan, kun on aika. :D- epskula
Meillä leikataan kerran viikossa tarpeeksi lyhyiksi, ettei niistä ole koiralle haittaa.. :-) meneehän se operaatio muutenkin niin nopeesti.
- Kuvaz
epskula kirjoitti:
Meillä leikataan kerran viikossa tarpeeksi lyhyiksi, ettei niistä ole koiralle haittaa.. :-) meneehän se operaatio muutenkin niin nopeesti.
Mikä rotu on kyseessä ja minkä verran ulkoilutat ja millaisella alustalla (tie, luminen polku). Tämä ei ole arvostelu vaan olen nyt ihminen joka on kiinnostunut.
- tuttu tampereelta
joni, joni poikka leikkii , joni, jonki poika on feikkii
Kuvaz kirjoitti:
Mikä rotu on kyseessä ja minkä verran ulkoilutat ja millaisella alustalla (tie, luminen polku). Tämä ei ole arvostelu vaan olen nyt ihminen joka on kiinnostunut.
Tuskinpa tuolla on välttämättä merkitystä.Toisilla vaan kasvaa nopeammin ja toisilla toisin.Voi olla joku esim.kalkinimeytymisjuttu,ruuasta johtuva,ym.kenpä tietää...
Minä olen leikannut n.kerran viikossa.Ja niin leikattu (jouduttu) aikoinaan "kaupunkikoirilta",jotka paljon asfaltilla liikkui,mutta ihan samoin niiltä,jotka on täällä syrjemmällä eläneet.Siis vähemmän kovalla kävelleet.
Itse asiassa,taidan noudattaa vanhaa neuvoa,että "kynnet on liian pitkät,kun ne koskee maahan " ;=)
Joten,ei silloin edes pääse itsestään kulumaan :D
Ja rodut,sama juttu isoilla raskailla,kun pienillä tirriäisillä.Yhtä nopeasti kasvaneet/kasvaa.- utelija utelias
tuttu tampereelta kirjoitti:
joni, joni poikka leikkii , joni, jonki poika on feikkii
Hei, mä haluisin tietää mikä tää joki juttu on.voiksä kertoo?
- 17+4
Tanssia,leikkiä,kynsien leikkaamista taidat rakastaa kirjoituksistasi päätellen tosi paljon
koiriasi ja noi lempinimet on hauskoja ja taitaa jossain määrin kuvastella koiriesi luonteita? :))))) - epskula
Kuvaz kirjoitti:
minultako kysyt? :-)
- Jere-lahti
17+4 kirjoitti:
Tanssia,leikkiä,kynsien leikkaamista taidat rakastaa kirjoituksistasi päätellen tosi paljon
koiriasi ja noi lempinimet on hauskoja ja taitaa jossain määrin kuvastella koiriesi luonteita? :)))))Rakastan 100% sydämeni tilavuudesta kaikkia eläimiä ja enemmän kuin itseäni, mulla on sellainen vakava vika luonteessa. :D Lapset kuuluu myös tuohon sataprossan piiriin ja useimmat naiset, sillä minä, eli
mun rotuni "jere" ei tule toimeen toisen saman sukupuolen edustajan (aikuisen) kanssa.
Ne ystävät, jotka vanhimmat on jo yli 30-vuoden takaa ja joihin olen pentuna tutustunut kyllä hyväksyn. :D
Noin karkeasti jaoteltuna, ei saa ottaa kirjaimellisesti... :) - Pukeli 1
Jere-lahti kirjoitti:
Rakastan 100% sydämeni tilavuudesta kaikkia eläimiä ja enemmän kuin itseäni, mulla on sellainen vakava vika luonteessa. :D Lapset kuuluu myös tuohon sataprossan piiriin ja useimmat naiset, sillä minä, eli
mun rotuni "jere" ei tule toimeen toisen saman sukupuolen edustajan (aikuisen) kanssa.
Ne ystävät, jotka vanhimmat on jo yli 30-vuoden takaa ja joihin olen pentuna tutustunut kyllä hyväksyn. :D
Noin karkeasti jaoteltuna, ei saa ottaa kirjaimellisesti... :)normaalia. Ei vieraita uroksia omalle reviirille, eikä muutenkaan liian lähelle :))))))))
- Jere-lahti
Pukeli 1 kirjoitti:
normaalia. Ei vieraita uroksia omalle reviirille, eikä muutenkaan liian lähelle :))))))))
En ole mikään "koirapuisto-koira" :D
Omien kahdeksan koiran kynnet leikkaan itse. Myös kolmen marsun ja kolmen kanin =D
Talvella pidän koirien kynnet pidempinä, koska ovat puolet vuorokaudesta tarhassa, jolloin kopin katolle hyppiminen, juokseminen yms on turvallisempaa ja helpompaa =)
Ja käyn äidin koiran kynnet leikkaamassa =D- ????????????????????
tarpeeksi iso niin monelle koiralle?
???????????????????? kirjoitti:
tarpeeksi iso niin monelle koiralle?
Siis korjaan, tarhoissa. Eli koirilla on kolme tarhaa, ja koirista kuus viettää aikaansa ulkona. Kaks Espanjalaista pikku vanhusta on sisäkoiria =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021062- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658