Virtsateiden ultrasta

vatsan päältä vain?

Tehdäänhän virtsateiden ultra aina mahan päältä? Ei siis missään tapauksessa emättimen kautta yms? Ajattelin vain varmistaa kun minulla on menkat silloin kun olen menossa ultraan enkä tajunnut kysyä tuosta.

9

7773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • expertus

mahan päältä kyllä, ja virtsarakko täynnä. Muuten ei sen seinämistä pysty sanomaan mitään.

• pisupaa

jep, neljä tuntia ainakin täytyy olla pissaamatta ja juoda täytyy et rakko tulee täyteen:D oli varsin vapauttavaa käydä sen ultran jälkeen vessassa..:D

• minä aloittaja
        pisupaa kirjoitti:

jep, neljä tuntia ainakin täytyy olla pissaamatta ja juoda täytyy et rakko tulee täyteen:D oli varsin vapauttavaa käydä sen ultran jälkeen vessassa..:D

Tiesin kyllä tuon että rakon pitää olla täynnä. Tulee kyllä olemaan vaikeata kun on muutenkin rakko ärsyyntynyt ja menkkojen aikana on vessahätä vielä useammin kuin tavallisesti. Tuntuu ettei pysty pidättämään. Toivottavasti ei kuitenkaan käy niin että vaikka minulla on kauhea vessahätä niin rakko onkin oikeasti vasta puolillaan :S Tuntuu nimittäin siltä usein että on pakko käydä vessassa, vaikka rakko ei ole edes täysi.

• asdasdajij
        minä aloittaja kirjoitti:

Tiesin kyllä tuon että rakon pitää olla täynnä. Tulee kyllä olemaan vaikeata kun on muutenkin rakko ärsyyntynyt ja menkkojen aikana on vessahätä vielä useammin kuin tavallisesti. Tuntuu ettei pysty pidättämään. Toivottavasti ei kuitenkaan käy niin että vaikka minulla on kauhea vessahätä niin rakko onkin oikeasti vasta puolillaan :S Tuntuu nimittäin siltä usein että on pakko käydä vessassa, vaikka rakko ei ole edes täysi.

Tuon vaivanko takia menet ultraan? Vai onko sinulla tiedossa, mistä tuo virtsahädän tunne ja ärtynyt rakko johtuu? Minulla on meinaan ajoittain samaa vaivaa, ja limakalvojen ärtyminen liittyy siihen myös.

• minä aloittaja
        asdasdajij kirjoitti:

Tuon vaivanko takia menet ultraan? Vai onko sinulla tiedossa, mistä tuo virtsahädän tunne ja ärtynyt rakko johtuu? Minulla on meinaan ajoittain samaa vaivaa, ja limakalvojen ärtyminen liittyy siihen myös.

Menen sen takia ultraan kun minulla on synnynnäisesti epämuodostunut virtsarakko ja sitä ei ole kuvattu lapsuuden jälkeen. Lapsena oli tulehduksia vuosikausia ja sitten ne jäi pois pienen leikkauksen ja muiden hoitojen ansiosta, Nykyään on taas ollut tulehduksia viimeiset kuusi vuotta ja tilanne on mennyt siihen että niitä on jo kahdesti kuussa. Rakko ei tyhjene kunnolla joten nyt tutkitaan miltä se nykyään näyttää. Luulen että minulla tuo virtsahädän tunne liittyy todennäköisesti siihen että rakko on niin huonossa kunnossa tulehdusten takia tai siihen ettei se koskaan tyhjene kokonaan.

• minä aloittaja

Menen sen takia ultraan kun minulla on synnynnäisesti epämuodostunut virtsarakko ja sitä ei ole kuvattu lapsuuden jälkeen. Lapsena oli tulehduksia vuosikausia ja sitten ne jäi pois pienen leikkauksen ja muiden hoitojen ansiosta, Nykyään on taas ollut tulehduksia viimeiset kuusi vuotta ja tilanne on mennyt siihen että niitä on jo kahdesti kuussa. Rakko ei tyhjene kunnolla joten nyt tutkitaan miltä se nykyään näyttää. Luulen että minulla tuo virtsahädän tunne liittyy todennäköisesti siihen että rakko on niin huonossa kunnossa tulehdusten takia tai siihen ettei se koskaan tyhjene kokonaan.

Niin minulla on tosiaan noita tulehdusoireita toisinaan lyhytkestoiseti silläkin välin kun ei ole tulehdusta, en tiedä onko sitten krooninen tulehdus. Tervettä aikaa alkaa olla vähemmän kuin oireista aikaa. Limakalvot ei oo mulla ärtyneet, paitsi virtsaputki tulehdusaikaan toisinaan. Vika on kuitenkin enemmän rakossa.

• asdasdajij

Niin minulla on tosiaan noita tulehdusoireita toisinaan lyhytkestoiseti silläkin välin kun ei ole tulehdusta, en tiedä onko sitten krooninen tulehdus. Tervettä aikaa alkaa olla vähemmän kuin oireista aikaa. Limakalvot ei oo mulla ärtyneet, paitsi virtsaputki tulehdusaikaan toisinaan. Vika on kuitenkin enemmän rakossa.

Minullakin oli lapsena (tosi pienenä) koko ajan virtsatulehduksia, mutta ei (kai :O) mitään epämuodostumaa. Mietin jo, että olisiko meillä sama vaiva, mutta taitaa olla sitten eri vaivasta kyse. Minulla liittyy rakon ja virtsaputken oireet limakalvojen oireiluun (jonka syy taas on aika hämärän peitossa).

• minä aloittaja
        asdasdajij kirjoitti:

Minullakin oli lapsena (tosi pienenä) koko ajan virtsatulehduksia, mutta ei (kai :O) mitään epämuodostumaa. Mietin jo, että olisiko meillä sama vaiva, mutta taitaa olla sitten eri vaivasta kyse. Minulla liittyy rakon ja virtsaputken oireet limakalvojen oireiluun (jonka syy taas on aika hämärän peitossa).

Lapsena kuvataan tietääkseni virtsatiet kaikilta joilla on useamman kerran tulehduksia, joten uskoisin että tietäisit jos sinulla olisi jotain epämuodostumia. Tai ainakin voisit kysyä tietoja jostain. Tosin epämuodostumat aiheuttaa juurikin tulehduksia eikä kai pelkästään ärsytysoireita, joten en usko epämuodostumiin sinun kohdalla. Limakalvojen oireilun syytä en osaa sanoa, ehkä voisi olla jotain hormonaalista? Tuntuisi loogiselta. Toivottavasti syy löytyy.

• asdasdajij

Lapsena kuvataan tietääkseni virtsatiet kaikilta joilla on useamman kerran tulehduksia, joten uskoisin että tietäisit jos sinulla olisi jotain epämuodostumia. Tai ainakin voisit kysyä tietoja jostain. Tosin epämuodostumat aiheuttaa juurikin tulehduksia eikä kai pelkästään ärsytysoireita, joten en usko epämuodostumiin sinun kohdalla. Limakalvojen oireilun syytä en osaa sanoa, ehkä voisi olla jotain hormonaalista? Tuntuisi loogiselta. Toivottavasti syy löytyy.

Joo, uskoisin olevan hormonaalista, varmaan stressiperäisistä syistä hormonitoiminta mennyt sekaisin. Oireetkin heittelevät miten sattuu kierron eri vaiheissa. Aloinkin pitää oirepäiväkirjaa johon kirjaan sekä mielialan muutokset että fyysiset oireet. Veikkaan estrogeenidominanssia, koska keltarauhashormoni auttoi oireisiin tosi hyvin (samaan aikaan parani mieliala ja limakalvot!). Eiköhän tämä tästä, nyt taas oireet helpottivat :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2016
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      62
      1687
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      923
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe