G:Synnytystä edeltävät merkit?

hyttyskä

Listailkaapa synnytystä edeltäneiden päivien oireita! Listoja niistä kyllä löytyy, mutta olisi kiva lukea millaisia yksilöllisiä eroja on ollut. Terveisin rv 38 3 ja hyvin innokas jakaantumaan PIAN! :)

12

15392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miuliii

      mulla meni 40 6, kunnes yöllä alkoi yhtäkkiä lapsivedet menemään ja voimakkaat supistukset 7 minuutin välein. ajattelin edellisenä iltana ettei tämä taida tulla vielä pitkään aikaan, mutta niin se vain lähti yhtäkkiä edistymään. lapsi ei ollut laskeutunut ja kanavaaki oli jäljellä ja paikat edelleen auki. edelliset päivät olin aika toimelias, siivoilin paljon ja järjestelin asioita. oli sellaista kuumotusta joka paikassa ja ehkä vähän huonoa oloa, monta viikkoa häpyluussa tuntunut vihlonta hävisi ja oli helpompi olla. tällaisia itsellä oli, olin ehkä myös iltaisin täysin uupunut ja nukuin hyvin viimeiset yöt.

      • huuuuhaaaaaahhuuu

        yritin kovasti muistella omia "oireita" eikä tullu mitään mieleen ennen kun luin tän. muistin että itekkin nukuin pari viimestä yötä ennen synnytystä TOSI hyvin. sitä ennen olin heräilly vähän väliä kun välillä supisti kipeesti ja oli hankala olla ja pissatti jne. mut varsinkin sinä yönä kun se lähtö sitten tuli niin nukuin ku tukki! kesti hetken ennen kun edes heräsin ja tajusin että vedet meni. Olin tosi rentoutunu sinä iltana, pitkästä aikaa, eikä synnytys edes käyny mielessä. ja niinpä se sitten tapahtu sillon ku sitä ei odottanu :)

        ja sit toinen tuli mieleen, miulla oli tosi kuuma siinä viimesinä päivinä koko ajan. vaikka oli keskitalvi ja kauheet pakkaset niin hikoilin ihan jatkuvaan! nyt alko ihan jännittää ku tajusin että kaks viimeyötä oon nukkunu todella hyvin ja kuumakin on ollu jo ainakin viikon :0 vauva on kuitenkin jo laskeutunu ja kiinnittyny. ehkä lähtö on lähempänä ku luulenkaan :D


    • kolmas vauva

      minulla alkoi synnytys 2vko sitten supistuksilla klo 18 aikoihin.
      ennen sitä oli koko päivän tullut vaaleanpunaista limaista vuotoa,
      ja oli muutaman kerran kovasti supistanut.

      vauva oli siis kolmas, ja aina on ollut tuota vaalenpunaista (lima, veri) vuotoa :)

    • adelliini

      Olin muutaman päivän energinen ja touhusin aiempaa enemmän kotona, toisaalta mieliala herkisty, itketti kaikenlainen. Erilaiset vihlaisut lantiossa lisääntyi, mutta mulla ei ollut kivuliaita supisteluja ennen kun tositoimet alkoi.
      Supistukset alkoi yöllä rv 39 5 ja voimistuivat tasaisesti, aamulla meni lapsivedet ja siitä synnärille. Iltapäivällä olikin pieni tuhisija sängyn vieressä kopassaan.

    • 3x

      mulla on ollut kaikissa raskauksissani synnytystä edeltävänä vrkna jollainlailla erityisen rauhallinen, seesteinen olo. Sellainen erityinen euforia. Vauvatkin ovat tuntuneet rauhoittuneen, ja olo on ollut sellainen että ihan sama vaikka maapallo putoaisi tai tulisi kakkaa niskaa. Näin siis, vaikka raskaana ollessa olisikin ollut kolotuksia ja vaivoja jotka entisestään saattoivat edesauttaa pienen sisäisen piruni pihalle pääsemistä eli olen tempperamenttinen ja sanavalmis ihminen enkä raskaana ollessani sieltä helpoimmasta päästä läheisillen ;) Kaikki synnytykseni ovat alkaneet sitten seuraavana yönä itsekseen, lapsivesien menolla tai tiukoilla suppareilla.

      Konkreettisia merkkejä itselläni on ollut myös mieletön viimepäivien ruokahalu, yhtäkkiä on iskenyt nälkä koko odotusajan edestä. Vauva on myös aina asettunut jotenkin aloilleen, liikkeet olleet hillitympiä ja tulleet hyvin verkkaalleen. Vatsa on ollut viimeisen päivän epäsymmetrinen, kun vauvan selkäranka ja peppu pönättänyt tiukasti edessä, niin että näyttäisi kuin se tulisi kohta kyljestä ulos. Kahdella ekalla, kun meni lapsivedet, tunsin myös sellaisen rusahduksen vähän ennen vesien menoa.

      • rv 40+2

        Ihana toi seesteisyyden ja rauhan tuntemus, mitä kuvailit. Jotain sellaista haluaisin itsekin tavoittaa kun minä hetkenä tahansa voi esikoinen alkaa maailmaan haluamaan.

        Viime päivien ruokahalu kuulostaa tutulta, tällä viikolla on tuntunut että voisin syödä koko ajan. Mulla ei ole ollut erityisemmin supistuksia (tai ekakertalaisena en sitten tunnista niitä kun ovat kivuttomia), mutta sellaista menkkamaista jomotusta on tuntunut hetkittäin. Ehkäpä tässä vuorokauden sisällä...


      • xfhjfhjm
        rv 40+2 kirjoitti:

        Ihana toi seesteisyyden ja rauhan tuntemus, mitä kuvailit. Jotain sellaista haluaisin itsekin tavoittaa kun minä hetkenä tahansa voi esikoinen alkaa maailmaan haluamaan.

        Viime päivien ruokahalu kuulostaa tutulta, tällä viikolla on tuntunut että voisin syödä koko ajan. Mulla ei ole ollut erityisemmin supistuksia (tai ekakertalaisena en sitten tunnista niitä kun ovat kivuttomia), mutta sellaista menkkamaista jomotusta on tuntunut hetkittäin. Ehkäpä tässä vuorokauden sisällä...

        niin, tai sitten menee vielä pari viikkoa :) odotan toista lasta ja menkkajomotusta on ollu kaks viikkoo ja kipeitä supistuksia myös. tanssin riemusta, voitte uskoa. rv38 4 ja jos perhana vielä monta viikkoa menee niin oon menettäny järkeni ennen kun lapsi syntyy.


      • konvoj
        xfhjfhjm kirjoitti:

        niin, tai sitten menee vielä pari viikkoa :) odotan toista lasta ja menkkajomotusta on ollu kaks viikkoo ja kipeitä supistuksia myös. tanssin riemusta, voitte uskoa. rv38 4 ja jos perhana vielä monta viikkoa menee niin oon menettäny järkeni ennen kun lapsi syntyy.

        Täällä kanssa menkkamaista kipua ajoittain parin viikon ajan. Viikkoja nyt 39 4 ja haluaisin jo synnyttämään. Mutta eipä ole pojulla kiire maailmaan. Pönkii ja vääntyilee tuolla mahassa niin, että kipeetä tekee. Kaipa hän sielt' sitten ajallaan tulee :)


      • 40+3
        xfhjfhjm kirjoitti:

        niin, tai sitten menee vielä pari viikkoa :) odotan toista lasta ja menkkajomotusta on ollu kaks viikkoo ja kipeitä supistuksia myös. tanssin riemusta, voitte uskoa. rv38 4 ja jos perhana vielä monta viikkoa menee niin oon menettäny järkeni ennen kun lapsi syntyy.

        sentään kahta viikkoa...
        Toivoin että minunkin kohdalla pätisi "40 2" -luku ajankohtana, jolloin muita useammin lapsi tulee maailmaan, mutta niin vaan yhtenä kappaleena taas herättiin uuteen aamuun. Josko tänään...olis sitten 40 3.


    • Vierasko

      Nostanpas tätä..

    • Mamma20012

      Selkä oli edellisenä iltana kipeä. Menin ajoissa maate kun klo 5 aamulla heräsin kun alkoi supistuksia sadella ku kirkkaalta taivaalta olin niin kipeä ettei mitään tietoa kuinka monen minuutin välein niitä tuli kun soitin synnärille saako jo tulla. Sanoi että ole vielä kuule vaan se 1-2h kotona niin katotaan sitten tilannetta. No sitten meni tää mikä se ny oli limatulppa. Herätin samantien miehen puhelimen kun katkaisin että nyt sitte lähetään ku oli tunnin matka sairaalaan ja sain melkein jo kontata autoon. Miehellä ei ollut kiire. No sitten ku oltiin alle 5km päässä sairaalasta sanoin että ponnistuttaa. Noh samantien ku päästii sairaalaa niin täysin auki ja suoraa synnytys saliin. Poika syntyi ennen aamu klo 8. N. 2,5h kesti synnytys.

    • kesäheinäähhhh

      Panettaa aivan koko ajan. Mies oli jo ihan loppu. Samoin apuvoimat (useita naisia ja miehiä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe