307 hihna poikki - mitä tehdä??

Naiskuski !

Heips,

Omistan vm 2005 Peugeot 307 1.6 farmarin. Ajettu 175000. Nyt kesken ajon latauksen merkkivalo syttyi ja vikaääni. Ajettu parisataa metriä. Konepelti auki, laturin hihnaa ei ole, siis poikki. Mutta, kuulemma se laturin hihna ei voi mennä katki itsekseen, puolituttu huoltomies epäili vikaa ohjaustehostimen pumpussa joka olisi vikaantuessaan (jumi?) katkaissut sen moniurahihnan ...Tai että laturin jumittanut... Auto kävi tuon parisataa metriä ihan ookoo,vain latauksen valo paloi. Lämpökään ei noussut yli 90.
Kysymys: teitäisköhän joku suurella todennäköisyydellä mikä vika ? Eli ei ilm riitä että vaihtaa sen hihnan...
Uskaltaako ajaa korjaamolle ( 5 km) vai tarvinneeko tilata hinuri...

Aprikoi naiskuski joka ei tiedä mitä uskoa ja luulla.

13

9306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgafsdfsdf

Vai ei voi hihna mennä itsestään poikki, no kovin ovat kehittyneet sitten materiaalit...

Uusi hihna paikalleen ja kovaa ajoa. Ajat korjaamolle vaan.

• La fem

Moi

Ensiksikin tahdon kiittää sinua siitä, että olet valinnut itsellesi pösön. Sillä se on todella naisekas ja kaunis auto. Kirkkaanpunaisena ja muina lämpiminä väreinä se sopii hyvin vähän raflaavammankin huivin, käsilaukun tai vaikkapa huulipunan ja meikin kanssa yhteen. Ihanat pösö pippurimyllyt sopivat myös hyvin kodin sisustuksellisiin elementteihin ja aterioden yhteyteen.

Varmaan tämä puolituttu mies voi käydä myös vaihtamassa uuden hihnan, jos itse epäilee, että kynnet voivat katketa?

• Alkuper kirjoittaja

'asiallisesta' vastauksesta :-*. Jep myös kirkkaansähkönsinisenä on kaunis ja kyllä huushollista löytyy myös pippurimylly ! Ja on, on todella hyvä ajaa, ei japsien kolinoita ja natinoita. Tyytyväinen olen ollut, sillä 5 vuotta ajoa, ja normaalit huollot, lisäksi jarrupalat ja -levyt vaihdettu, iskarit ja pyöränlaakerit mutta eipä muita ylimääräisiä korjauksia. Ai niin, pakoputken pätkä vielä. Asiallisesti haluan huomauttaa että tämä puolituttu mies on lähellä asuva merkkikorjaamon huoltoneuvoja, ja uskon jonkinverran hänenkin asiantuntemukseensa. Ei kuitenkaan oleta että hän vapaaikanaan tulisi pihalleni Motonetista hakemaani hihnaa vaihtamaan. Tulisitko sinä ?

Kynteni eivät voi katketa, ovat ne sen verran lyhyet. Ja kyllä, olisin jopa koettanut itse hihnaa vaihtaa jos kyseessä vanhempi auto. Nuorempana olen kyllä vaihtanut öljytkin itse. Sekä renkaat olen aina vaihtanut tuosta vaan, sekä kotipihalla että matkan varrella. Kyse ei ole herkkähipiäisyydestäni.

Kaipasin vain kokemuksia ja tietoa että voiko todella olla esim se ohjaustehostimen pumpun vika. Myöhempi kirjoittaja epäili että kiristinpyörän laakerointi pettänyt ? Osaako joku sanoa semmoisen remontin suuruutta ja hintahaarukkaa ? Lisäksi ihmettelen sitä seikkaa että miksi moniurahihna ei voi itsestään katketa (en osaa sanoa onko vaihdettu jakopään hihnan vaihdon yhteydessä 120 tkm huollossa) vaan syynä aina olisi jokin muu 'suurempi' vika ...

Kiitos vastanneille. Lisäkommentteja odottaen...

• La fem
        Alkuper kirjoittaja kirjoitti:

'asiallisesta' vastauksesta :-*. Jep myös kirkkaansähkönsinisenä on kaunis ja kyllä huushollista löytyy myös pippurimylly ! Ja on, on todella hyvä ajaa, ei japsien kolinoita ja natinoita. Tyytyväinen olen ollut, sillä 5 vuotta ajoa, ja normaalit huollot, lisäksi jarrupalat ja -levyt vaihdettu, iskarit ja pyöränlaakerit mutta eipä muita ylimääräisiä korjauksia. Ai niin, pakoputken pätkä vielä. Asiallisesti haluan huomauttaa että tämä puolituttu mies on lähellä asuva merkkikorjaamon huoltoneuvoja, ja uskon jonkinverran hänenkin asiantuntemukseensa. Ei kuitenkaan oleta että hän vapaaikanaan tulisi pihalleni Motonetista hakemaani hihnaa vaihtamaan. Tulisitko sinä ?

Kynteni eivät voi katketa, ovat ne sen verran lyhyet. Ja kyllä, olisin jopa koettanut itse hihnaa vaihtaa jos kyseessä vanhempi auto. Nuorempana olen kyllä vaihtanut öljytkin itse. Sekä renkaat olen aina vaihtanut tuosta vaan, sekä kotipihalla että matkan varrella. Kyse ei ole herkkähipiäisyydestäni.

Kaipasin vain kokemuksia ja tietoa että voiko todella olla esim se ohjaustehostimen pumpun vika. Myöhempi kirjoittaja epäili että kiristinpyörän laakerointi pettänyt ? Osaako joku sanoa semmoisen remontin suuruutta ja hintahaarukkaa ? Lisäksi ihmettelen sitä seikkaa että miksi moniurahihna ei voi itsestään katketa (en osaa sanoa onko vaihdettu jakopään hihnan vaihdon yhteydessä 120 tkm huollossa) vaan syynä aina olisi jokin muu 'suurempi' vika ...

Kiitos vastanneille. Lisäkommentteja odottaen...

Syitä voi olla monia, vika voi olla myös kallis tai edullisempi? Mielestäni sinulla kuitenkin on nyt sellainen tilanne, joka kannattaa yrittää ratkaista sillä, että katsot vaikkapa itse kaikki ne kohteet joiden kautta hihna kiertää. Ja sitten vaikkapa kysyt korjaamosta kaverin vaihtamaan sen hihnan, jos et itse voi vaihtaa ja samalla katsotte onko siinä syytä tehdä enempää? Täältä kotisoffalta ei valitettavasi kovinpaljon parempaa ohjetta voi antaa?

Sähkönsininen pösö sopii hyvin hyvin yhteen jakkupuvun, tai bleiserin ja topin kanssa? Laukkukin voi olla hieman raflaavampi tässä kokonaisuudessa. Myös kenkien valinnassa sininen pösö antaa erilaisia mahdollisuuksia. Eikä sulje pois korkokenkienkään käyttämistä. Laukkuna voisi olla vaikkapa Dolce&Gabbanan mallistoa tai joku muu pirtsakka malli. Sähkönsinisen pösön kanssa hattu voisi olla leveälierinen ja ehkä edestä jopa hieman aavistuksen osalta, ainakin irrotettavalla harsolla varustettu? Muina meikkisarjoina voisivat olla esim. Lumenen nord sarjan tuotteet, jotka toisivat pakettiin kuulautta? Tuoksuna voisi olla voimakkaasti femiini channel no. 5.

Itse uskon, että juuri nainen ja pösö voivat muodostaa sellaisen liiton, jossa "emotion ja motion" ovat riittävän balanssissa pitempiaikaistakin yhteistyötä silmälläpitäen!

• tojo is the best
        La fem kirjoitti:

Syitä voi olla monia, vika voi olla myös kallis tai edullisempi? Mielestäni sinulla kuitenkin on nyt sellainen tilanne, joka kannattaa yrittää ratkaista sillä, että katsot vaikkapa itse kaikki ne kohteet joiden kautta hihna kiertää. Ja sitten vaikkapa kysyt korjaamosta kaverin vaihtamaan sen hihnan, jos et itse voi vaihtaa ja samalla katsotte onko siinä syytä tehdä enempää? Täältä kotisoffalta ei valitettavasi kovinpaljon parempaa ohjetta voi antaa?

Sähkönsininen pösö sopii hyvin hyvin yhteen jakkupuvun, tai bleiserin ja topin kanssa? Laukkukin voi olla hieman raflaavampi tässä kokonaisuudessa. Myös kenkien valinnassa sininen pösö antaa erilaisia mahdollisuuksia. Eikä sulje pois korkokenkienkään käyttämistä. Laukkuna voisi olla vaikkapa Dolce&Gabbanan mallistoa tai joku muu pirtsakka malli. Sähkönsinisen pösön kanssa hattu voisi olla leveälierinen ja ehkä edestä jopa hieman aavistuksen osalta, ainakin irrotettavalla harsolla varustettu? Muina meikkisarjoina voisivat olla esim. Lumenen nord sarjan tuotteet, jotka toisivat pakettiin kuulautta? Tuoksuna voisi olla voimakkaasti femiini channel no. 5.

Itse uskon, että juuri nainen ja pösö voivat muodostaa sellaisen liiton, jossa "emotion ja motion" ovat riittävän balanssissa pitempiaikaistakin yhteistyötä silmälläpitäen!

kyllä päivän paras :))) Mä repesin :)

• 22

Jos on autoturva/hinausvakuutus niin hinauta korjaamolle, muuten ajele varovasti ja tarkkaile lämpöjä.(ei tietoa ranskalisista patongeista)
      Yleensä alle 10 vuotta vanha moniurahihna ei katkea itsekseen. Voi olla huonouttakin hajonnut mut yleensä kiristinpyörän laakerointi pettää, hihna rupeaa kulkemaan vinossa ja hajoa sitten.

• tietäjä 1

seurata lämpöjä, koska jakohihna pyörittää vesipumppua.

• Hinaukseen

Parasta viedä korjaamolle, eikö joku kaveri vois hinata tuon matkan?
      Asentaja kokemuksensa puolesta tietää mitkä kohdat hihnan lisäksi kaipaavat korjausta.
      Laakeri varmaan myös rikki.
      Samalla voi tehdä huoltoakin, jos on tarpeen.
      Muistaakseni minun 307 :ään vaihdettiin 120 tuhannen jakopään hihnan vaihdon yhteydessä myös laturin hihna, vesipumppu ja niihin osia.

• ranskatar

ettei nuo toiti mulkut pysy omalla palstallaan, no varmaan siksi kuten aiemmin ilmaisin että miksi toipoti levis, toipoti levis. Mutta jos aloittaja on naiskuski niin suosittelen jotain pajallevientiä.

• hankkija maatalous
        ranskatar kirjoitti:

ettei nuo toiti mulkut pysy omalla palstallaan, no varmaan siksi kuten aiemmin ilmaisin että miksi toipoti levis, toipoti levis. Mutta jos aloittaja on naiskuski niin suosittelen jotain pajallevientiä.

tai myy peltoautoksi: siellä ne pösöt on omiaan

• ap..
        hankkija maatalous kirjoitti:

tai myy peltoautoksi: siellä ne pösöt on omiaan

pojalle luvannutkin mökkiautoksi (lue: peltoautoksi, harjoitteluautoksi ) kun kilometrejä tulee 250 t ja rapiat :-) ...joten sinällään pösö sopinee pellollekin :-) :-) ja onkin varsin tyylikäs sielläkin ....mutta ny tars äitsykän vielä ajella muutama vuos työmatkoja :-*

• frangrobba

aja korjaamolle,hihnan vaihtoon,mut varo kuumentamasta konetta liikaa,puolituttu huoltomies höpöhöpö,sittenhän sen näkee toimiiko muut laitteet,

• sdfgsfdsdfsf

Miksi sitä konetta pitäisi varoa kuumentamasta enempää kuin muulloinkaan? Tuohon jos vielä saisimme perustellun vastauksen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      137
      3832
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      68
      2711
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      49
      2699
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      85
      2483
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      33
      2350
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      105
      1468
    7. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      82
      1342
    8. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      638
      1309
    9. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      163
      1163
    10. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1066
    Aihe