Arvoiset Miehet, Rakennusmestarit tai Asiasta jotain tietävät? Olemme kahtena vuonna peräkkäin muuranneet laastilla liuskekivet laastilla, jota mieheni mukaan, ei tarvitse, vahvistaa hiekalla. Joka kerta, nyt taas laasti irtoaa harjaamalla. Onko oikea tapa laittaa hiekkaa laastin sekaan? Vai riittääkö pelkkä laasti, jota rautakaupat suosittelevat. Olen itse vakaasti sitä mieltä, ettei pelkkä laasti riitä, vaan mukaan tarvitaan myös hiekkaa, mutta mies ei usko. Jos pystyt osoittamaan, että mies on väärässä, voitat minut ja 4v. kaksoset omaksesi. t. Käytännön Nainen
Liuskekivet
6
8608
Vastaukset
- voi itku
Arvon neiti
jos kysymyksessä on ns. valmislaasti.Niin lisäät vain vettä ja homma toimii. Mutta on myös sellaisia laasteja joihin lisäät hiekkaa 1/4 eli yksi hiekkaa ja 4 laastia. joten varmistut asiasta lukemalla pussinsivusta työ ohjeet tahi,kysymällä rautakauppiaaltasi.(vastaus ehkä vähä vailinainen mutta ei satu olemaan juuri nyt esimerkki pussukoita kotona,jossa olis tarkemmat tuote selosteet..... - sitä sattuu
Minkälainen alusta teillä on???
- Toinen nainen
Tuohon laastijuttuun en osaa sanoa mitään varmaa, mutta tuntuisi, että jos se kerran on jo kahtena vuonna irronnut harjaamalla, niin kokeilkaa nyt ihmeessä laittaa sitä hiekkaa. Jos vaikka auttaisi? Tai sitten kokeilkaa tehdä niin kuin meillä:
Meillä on liuskekivet ladottu oleskeluterassilla suoraan hiekalle, siis ilman laastia, koska pohja sen hiekan alla on niin routivaa savea, ettei siinä mikään laasti kumminkaan pysyisi. Hiekkaa on n. 10 cm ja savea sen alla metreittäin. Kulkuväylillä on liuskekiviä ripoteltu suoraan nurtsille ja painettu ne niin syvään, että niistä voi ajaa yli ruohonleikkurilla.
Meillä siis ei ole käytetty laastia, vaan kivet on siis aseteltu pihalle ihan vaan naisen logiikalla, ja hyvin ovat pysyneet jo kolme talvea.- tositumpelo nainen
Niin minäkin olen vaan lätkinyt liuskekivet nurmikolle. Kiven alta olen kuorinut nurtsin pois ja laittanut tilalle hiekkaa.
Kyllähän ne kivet siinä vähän elävät, mutta ovat pysyneet ehjinä. Ongelmasi on siinä, että Suomessa routa raiskaa kaiken. Eli syksyllä kiven ja betonin väliin pääsee vettä ja kosteutta. Jäätyessään vesi laajenee eli auttamattomasti irroittaa kivestä laastin, kun kumpikaan ei anna periksi jäälle, eli ei ole tilaa laajeta.
Miksi ihmeessä alat niitä kiinnittämään? Helpommalla pääset näin.
Ja vielä vinkki: kesällä lapsesi kuitenkin rakastavat tonkia kaiken maailman ötököitä. Parhaiten niitä löytää liuskekivien alta!
- puistomän
Liuskekivet asennetaan kuivabetoniin tai sitten maakosteaan, eli seokseen jossa on sementtiä ja kivituhkaa! Tai pelkästään kivituhkaan, riippuu kohteesta!
- Miisu
Meillä on kaikki kulkuväylien liuskekivet laitettu suoraan nurmikolle ja hyvin ovat ehjänä kestäneet (osan halkaisija n. 70 cm ja osan vain 20 cm), keväällä pienempiä on helppo vähän nostella jos ne ovat painuneet liikaa maahan...suuremmatkin saa nostettua, jos tarvitsee, mutta ne ovat aika hyvin pysyneet aloillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351