Apteekissa on kuulemma astmaatikoille tarkoitettua hammastahnaa, minkä nimistä se on ja miksi pitäisi käyttää erikois tahnaa? vastausta odotellen.
Hammastahna.
5
759
Vastaukset
- hamastma
Enpä ole koskaan kuullut enkä nähnyt mainostettavankaan vaikka astmavuosien luku on kymmenissä. Kuulopuhe voi olla vaikka huhu. Jos olisin apteekkilainen, vastaisin oitis, joten apteekki saattaa olla tiedon varmin paikka
- salelampi
Voisko kuitenkin tarkoittaa allergiaa, eli jokin yleisesti oireita aiheuttava aine olisi jätetty pois? Ainakin joskus olen ekokaupasta ostanut vaahtoamatonta tahnaa. Kuulemma vaahtoavuus oli vähäinen, koska se vaahtoava aine olisi ollut jotain yleisesti allergisoivaa. Tiedäpä tuota. Jos tavallinen tahna sopii sinulle, niin mikset käyttäisi sitä edelleenkin?
- hamastma
Alitajunta tuottaa joskus tuloksia, ei mitään huomattavia, mutta tuli mieleen, että monen monta vuotta sitten eräs eräässä apteekissa asioidessani - olisinko ostanut astmalääkkeitä - että astmaatikoillehan on hyvä hammastahna, kun käyttää näitä kortisoneja, vai sanoiko perin niin, että pitäisi käyttää. Siitä voi olla vaikka 10 vuotta, joten en muista enää tarkemmin. Kun seuraavan kerran asioin samassa apteekissa, kysyin, että mitähän tahnaa teillä suositeltiin? Sama henkilö ei ollut paikalla ja hän yritti keksiä minulle vastaavan, muttei asia selvinnyt. En sen koommin ole kysellyt. Ei keuhkolääkärikään tiennyt sellaisesta.
- ssda<yyuhau
käytän apteekista saatavaa SAlutem-tahnaa, koska olen huomannut, että peruspepsodentillä pesujen jälkeen alan yskiä. Lapsillani huomasin samaa ja vaihdoin vaahtoamattomaan heilläkin. Nuo vaahtoavat aineet muuten ärsyttävät limakalvoja, vaikkei olisi allergiaakaan, ja helposti aiheuttavat aftoja. Tämä nyt meni sivuun aiheesta...
- Varmasöötti
"Salutem-hammastahna on kehitetty erityisesti herkkäsuisille henkilöille hampaiston optimaaliseen hoitoon. Suun kuivuus, erilaiset allergiat, astma ja suun limakalvoilla esiintyvät aftat (haavaumat) voivat aiheuttaa limakalvoilla kipua ja tuntoherkkyyttä. Tällöin normaalit, vahvan makuiset, säilöntäaineita ja vaahtoavia aineita sisältävät hammastahnat voivat olla vaikeita ja jopa mahdottomia käyttää."
Edellinen kopioitu salutem.fi -sivuilta. Joten jos astmalääkkeiden käytön vuoksi suun limakalvot ovat herkät, Salutem -tahna voi olla hyvä ratkaisu. Muuten ko. tuote ei ole sen kummemmin astmaatikon tahna. Enkä itsekään ole koskaan kuullut astmaatikon hammastahnasta, vaikka olen apteekin astmayhdyshenkilö.
TÄRKEINTÄ astmapotilaan suun hoidossa on HAMPAIDEN PESU aina ennen kortisonipitoisen lääkkeen ottamista (lääkejäämät kertyvät plakkiin ja lisäävät reikiintymistä) ja SUUN HUOLELLINEN HUUHTELU lääkkeenoton jälkeen kolmivaiheisesti: 1) ota suuhun vettä ja sylje pois, 2) ota syyhyn vettä ja purskuttele hyvin , sylje pois ja 3) ota suuhun vettä ja niele vesi. Näin toimien vältyt parhaiten myös suun limakalvojen sieni-infektioilta.
p.s. googlasin juuri itse astmaatikon hammastahnaa ja törmäsin tähän keskusteluun. *jatkaa työpäivää*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk833163Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911776Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871643- 1381489
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651448- 1611388
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1621307Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur861263Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991242- 851229