Eli olin eilen juomassa kirjotusten loppumisen kunniaks. Noh, tänään tämä tuttu kansantauti kiusaa, krapula siis. Äsken söin paketin jäätelöä, puolikkaan pizzan, suklaata, ruisleipää ym ym. Tämän jälkeen tapani mukaan oksentamaan kaikki pois. Siitä muutama minuutti eteenpäin, en tuntenut sydämen lyöntiä muutamaan sekuntiin ja alkoi huimata. Ne muutama sekuntia tuntui ikuisuudelta. Sitten sydän löi ja kovaa, sattu ihan. Tuntu siltä et se ois kaikki voimansa keränyt, jotta jaksaisi sen lyönnin lyödä. Tästä on nyt noin 15min ja vieläkin rytmihäiriöitä..
Juon todella harvoin, koska pelkään kaloreita, joten krapulaakaan en usein pode. Ja edelliset krapulapäivät olin exän kanssa, jolloin vältyin ahmimiselta. En siis oo koskaa darrassa ahminu oksentanu, joten voiko tässä olla joku vaarallinen yhdistelmä? Hetken oikeesti jo pelkäsin sydänkohtausta tai jtn, hengenlähtöä. :/ Nyt itkettää ihan kauheesti ja oon ihan paniikissa.
Oksentaminen krapulassa.
5
2521
Vastaukset
- kannattaa_harkita
Rytmihäiriöt ovat äärimmäisen vaarallisia. Ne eivät johdu krapulasta. Pilaat koko loppuelämäsi, jos ja kun tuhoat sydämesi. Tahdistimen kanssa et pääse tiettyjen alojen töihin, epävarmalla terveystilanteella et välttämättä saa adoptoitua lasta (mikäli et niitä itse saa), et pysty vanhempana estämään lihomistasi liikunnan avulla, sinusta tulee väsynyt (sydämen vajaatoiminta aiheuttaa), et pysty käyttämään sydämen vajaatoiminnasta tai rytmihäiriöistä kärsivänä tiettyjä lääkeaineita, joten voit joutua kärsimään esim. ihottumista ja muista ilman asianmukaista antibioottihoitoa. Pahimmassa tilanteessa tuhoat elämäsi vain sen takia, että haluat olla laiha. Lisäki bulimia hidastuttaa aineenvaihduntaa niin, että lihomisesta tulee entistä todennäköisempää.
- 10+10
Krapulassa oksentaminen on pahasta, koska sydämen syke on muutenkin korkealla myrkytystilasta parantuakseen. Valitettavasti itsekkin harrastan krapulaoksentelua ja sen jälkeen koko päivä meneekin maaten sängyssä sykkeen ollessa törkeissä lukemissa.
- jes_
Suurin ongelma minkä bulimia sydänoireiden lisäksi aiheuttaa, ovat erilaiset suoliston ongelmat kuten suolistohiiva ja magnesiemin ja kaliumin veren pitoisuuksien radikaali lasku, joka johtaa vääjäämättä sydämen vajaatoimintaan tai rytmihäiriöihin. Lääkäri kyllä tietää mistä on kyse, kun sinut sinne kärrätään. Ei mene läpi synnynnäiset sydänviat ja voin terveydenhuollon ammattilaisena kertoa, että sympatiaa itse oman terveytensä tuhonneille, ei aina niin paljon löydy. Lopeta ennen kuin on liian myöhäistä. Vanhempana sydämesi heikkenee kuitenkin, haluatko kuulla 55 vuotiaana sydänkohtaukseen tai saada vuoden päästä keliakian, koska suolistohiiva on tuhonnut suolistosi nukkakerrostuman.
- hoitaja__
jes_ kirjoitti:
Suurin ongelma minkä bulimia sydänoireiden lisäksi aiheuttaa, ovat erilaiset suoliston ongelmat kuten suolistohiiva ja magnesiemin ja kaliumin veren pitoisuuksien radikaali lasku, joka johtaa vääjäämättä sydämen vajaatoimintaan tai rytmihäiriöihin. Lääkäri kyllä tietää mistä on kyse, kun sinut sinne kärrätään. Ei mene läpi synnynnäiset sydänviat ja voin terveydenhuollon ammattilaisena kertoa, että sympatiaa itse oman terveytensä tuhonneille, ei aina niin paljon löydy. Lopeta ennen kuin on liian myöhäistä. Vanhempana sydämesi heikkenee kuitenkin, haluatko kuulla 55 vuotiaana sydänkohtaukseen tai saada vuoden päästä keliakian, koska suolistohiiva on tuhonnut suolistosi nukkakerrostuman.
"terveydenhuollon ammattilaisena kertoa, että sympatiaa itse oman terveytensä tuhonneille, ei aina niin paljon löydy."
Kutsutko sinä itseäsi terveydenhuollon ammattilaiseksi?! Häpeäisit! Todella alatyylistä kirjoitusta sinulta, kuka ikinä oletkin. Itse, terveydenhuollon ammattilaisena, tiedän, että bulimia on vakava mielenterveydenhäiriö. Oletko tosiaan niin tyhmä, että kuvittelet jonkun ihan vaan huvin vuoksi vaarantavan terveytensä. Toivottavasti et ole psykiatrian puolella töissä tai koskaan "hoida" bulimiasta kärsivää...
- zelda-87
eiköhän se sydän kestä tollasen satunnaisen oksentelun..kun miettii noita deekuja mitkä ei kuole kirveelläkään vaikka mitä jois/söis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740