Lääkintä-auk

joopajoooo

Olen tällä hetkellä aukissa (minut pakotettiin sinne), eikä oma aselajini kiinnosta ollenkaan. Sain kuulla näistä ns. erikois-aukeista, ja yksi niistä on käsittääkseni lääkintä-auk. Missä vaiheessa valinnat tehdään, ja onko miten vaikea päästä? Jos nyt kerran vuoden olen intissä niin uskoisin saavani lääkinnästä jotain hyötyä loppuelämäksikin. Joku väitti että erikois-aukkeihin on yhtä vaikea päästä kuin rukkiin, pitääkö tämä paikkansa?

6

7673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdhh

Erikoisaukkeihin on vaikea päästä. Sinne valitaan vain muutama tyyppi/saapumiserä. Periaatteessa sinne mennään pääasiallisesti tuurilla. Suosittelen yrittämään, koska perus-auk:ssa tulee olemaan tylsää, varsinkin jos valmiiksi tuntuu ettei kiinnosta.

• Aina voi haaveilla..

...pitää olla alan korkeakoulutus tai ainakin muutama vuosi menestyksellisesti takana. Esim. insinöörit ja lääkärit. Näiden lisäksi pitää läpäistä haastattelut ja pääsykokeet. Esim. Vekaranjärveltä (n. 2000 varusmiestä) 14 oli hakukelpoisia ja heistä kaksi pääsi erikois-AUK-kurssille. Siis yksi promille.

Erikois-auk on kurssina varsin rankka, mutta insinööri/lääkäritason ihmisille ei tuota vaikeuksia.

Jokainen voi vain arvailla kuinka puolustusvoimat arvostavat valmiita ammattilaisia verrattuna 18-vuotiaisiin teineihin: edut ovat sellaisia mistä ei ääneen saa puhua. Myös työtä tarjotaan jo hyvissä ajoin ennen reserviin siirtymistä.

Onnea ja menestystä - todennäköisesti et siis pääse!

• Vain eliitille...

Lääkärit ovat etusijalla aivan kuin insinöörit tekniikan erikoiskoulutuksiin. Valinnat tehdään P-kauden aikana ja koulutus alkaa samaan aikaan kuin muut auk:it. Erikois-auk vaan kestää huomattavasti pidempään.

• Tipahtanut..

erikois-aukkiin. normi auk/ruk taitaa olla sinunkin tiesi.

• lääk au

Jep, taas asiasta täysin tietämätön jengi kommentoi... itse olen siis lääkitä-au 209 ja tässä vähän infoa ja väärien tietojen korjausta.

Ei todellakaan vaadi aikaisempaa koulutusta alalta, n. 30 prosentilla lääkintäaukkilaisista löytyy alan koulutus. Ja jos on lääkäri niin ei ole asiaa lääkintä aukkiin, vaan lähes pakotetaan lääkintä rukkiin...

lääk-aauuksi pääsemisen vaikeus riippuu paljon komppaniastasi, joissain paikoissa ei ole yhtään halukkaita ja joissain on kysyntää paljon..

• lääkintä..

...ihan tavallisesta lääkintä-aukista etkä mistään erikoiskoulutettavasta lääkintäjohtajista. Noita tavis-aukkeja/rukkejahan kyllä riittää, vaan koitapa päästä sellaiseen jossa on hakumenettely!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8797
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      7
      3758
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2252
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      175
      1322
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      797
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      37
      672
    Aihe