Oliko tämä raiskaus?

Jonnnnnne

Toivon että joku jaksaisi lukea tämän viestin ja ottaa kantaa oliko tämä raiskaus. Tämä tapahtui eilen eräälle kaverilleni, tarina mitä kirjoitan on siis pääosin kaverini versio tapahtumasta, hän on tapahtuneen johdosta peloissaan että pian on poliisit oven takana.

Kaverini (olkoon hänen nimensä vaikka Pete) ja jotkut hänen kaverinsa (itse en ollut siis paikalla) olivat Peten kämpällä ottamassa vähän reilumpia pohjia ennen baari-iltaa. Joskus 9:n aikaan paikalle saapui myös 4 tyttöä. Pete ei tuntenut heitä muualta kuin mitä ehkä n. viisi kertaa tavannut baarista. Kahta tytöistä, olkoon heidän nimet vaikka Anna ja Maija, Pete on yritellyt aiemmin, että lähtisivät hänen mukaansa baarista. Kumpikaan ei ole suostunut. Lisäksi Pete on lähetellyt kummallekin silloin tällöin aika "pervoja" tekstareita, mutta tytöt eivät ole osoittaneet olevansa mitenkään kiinnostuneita.

Eilisillan aikana Pete sitten yritteli koko ajan toista tytöistä, Maijaa, mutta Maija ei vaikuttanut kovin innostuneelta (ovat paikalle olleet Peten kaverit ja Maijan kaverit sanoneet minulle). Pete itse on asiasta toista mieltä. No, tuli sitten aika lähteä ravintolaan ja koko seurue lähti ulos. Kaikki olivat aika tuiterissa jo. Kun kyydit joilla seurueen piti lähteä kaupunkiin tulivat, kävi ilmi että kaikki eivät mahdu mukaan. Pete sanoi että hän ja Maija voivat tulla perässä vaikka taksilla. Maija ja hänen kaverinsa vastustelivat, Maija ei olisi halunnut jäädä. Eräs Maijan kaveri sanoi Petelle että hän voi jäädä Maijan sijasta, mutta Pete sanoi että hänellä on Maijalle kahdenkeskeistä asiaa. Maija sitten sanoi jotain: "okei, mä jään sitten" ja muut lähtivät.

Kun kyyti oli poistunut Pete alkoi halailla Maijaa ja yritti suudella ja sanoi Maijalle että tämä oli kaunis yms. Sitten Pete sanoi Maijalle että käydäänkö vielä juomassa muutamat kämpässä ennen kuin lähdetään. Maija sanoi että hän haluaa jo baariin kun kaveritkin menivät. Pete sanoi ettei mene kauaa, että tilattaisiin taksi parin lasillisen jälkeen. Maija oli tässä vaiheessa tosi kännissä, hänellä oli vaikeuksia pysyä pystyssä ja hän sanoi ettei jaksa kävellä, mutta Pete sanoi että voi kantaa hänet ja Maija suostui.

Kun he pääsivät kämppään Maija meni heti makaamaan sängylle. Pete joi muutaman ja tuli sitten myös sängylle. Sitten Pete alkoi koskettelemaan Maijaa ja suutelemaan häntä, ja tyttö ei vastustellut. Sitten Pete sanoi että Maijan pitää ottaa häneltä suihin ja työnsi munaansa Maijaa kohti, mutta Maija sanoi ettei hän jaksa ja että hän haluaa jo baariin ja koska Pete oikein tilaa taksin. Pete sanoi että ihan kohta ja alkoi riisumaan Maijaa. Maija ei vastustellut, eikä hän myöskään vastustellut kun Pete työntyi hänen sisäänsä. Koko ajan Maija makasi vaan ihan hiljaa, mutta yhtäkkiä kun paneminen oli vielä käynnissä, hän kohottautui istumaan ja sanoi ettei halua enää, ja että hän haluaa pois ja ystäviensä luokse. Pete vaan nauroi ja veti Maijan takaisin. Yhtäkkiä Maija meni ihan hysteerikseksi, hän sanoi että oikeesti lopeta, että hän haluaa pois. Pete ei kuitenkaan välittänyt (hänkin oli kännissä eikä oikein ymmärtänyt kuulemma mitä Maija tarkoitti) ja vei homman loppuun asti. Kun hän oli lopettanut Maija alkoi itkemään ja sanoi jotain "mitä vittua oikeesti sä teit". Pete kysyi Maijalta mikä tällä oikein on mutta Maija ei sanonut mitään, hän vaan nyyhkytti ja keräsi vaatteitaan ja meni vessaan. Kun hän tuli ulos sieltä hän itki vieläkin ja oli ihan sekasin ja vaan kaatuili. Kun Pete yritti auttaa Maijaa, tyttö huusi vaan jotain "päästä irti saatanan idiotti". Sitten Maija sanoi Petelle että tilaa nyt se taksi ja että hän haluaa pois. Pete sanoi että Maijan pitää ensin yrittää rauhoittua, ja pian Maija sanoikin jo että on rauhoittunut ja Pete tilasi taksin. Kun taksi tuli Pete sanoi ravintolan nimen minne oli koko illan ollu tarkoituskin mennä mutta Maija sanoi että hän haluaa kotiin ja ilmoitti osoitteensa kuskille...

36

8483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonnnnnne

(jatkoa edelliseen)

... Pete meni sitten baariin sen kummemmin asioita pohtimatta. Baarissa Maijan kaverit kyselivät minne Maija oli jäänyt ja Pete oli sanonut että Maija oli halunnut jo kotiin, koska tällä oli huono olo. Kaverit olivat myös yrittäneet soittaa Maijalle, mutta tämä ei ollut vastannut. Pete oli lähtenyt normaalisti kotiin. Aamulla hän oli herännyt puheluun joka tuli numerosta joka oli yrittänyt soittaa hänelle jo yöllä, mutta hän ei ollut vastannut. Puhelimessa oli Maijan 19-vuotias isosisko ja oli hyvin vihainen ja sanoi Petelle että mitä v*ittua Pete oikein on tehnyt hänen siskolleen. Aluksi Pete ei ollut tajunnut mitään, mutta sitten hän oli ymmärtänyt että oli kyse Maijasta. Maijan isosisko oli sanonut Petelle, että Pete on raiskannut Maijan, ja Maija menee heti tänään tekemään rikosilmoituksen. Pete oli pyytänyt saada puhua Maijan kanssa, mutta Maijan sisko oli sanonut että Maijalla ei todellakaan ollut Petelle mitään asiaa.

Siinä koko tarina. Olen kuullut tapahtuneesta myös Maijan isosiskolta. Maija on siis 18-vuotias, Pete 21.
      Maijan isosisko sanoi että oli kotona nukkumassa jo, kun Maija tuli kotiin (joskus yhdeltä) ja hän sanoi että Maija tuli suoraan hänen huoneeseensa kaikki päällysvaatteet päällä ja kengät jalassa ja vaan lysähti siskon sängyn viereen ja alkoi itkemään ja tärisemään ihan hysteerisesti. Sisko sanoi ettei ole koskaan nähnyt Maijaa vastaavassa tilassa, sisko sanoi että häntä ihan pelotti. Maija oli kertonut siskolleen myös oman versionsa tapahtuneesta, mistä sisko kertoi jotain minulle. Joka tapauksessa en tiedä mitä uskoa, mutta jos edellä oleva tarina on täysin totta (siinä siis sekä Peten että Maijan tarinan piirteitä, pääosin kuitenkin Peten) onko kyseessä raiskaus vai onko tätä tapausta nyt vaan liioteltu? Tunnen Peten suht. hyvin, Maijaa en tunne, hänen siskonsa vaan. Maijasta vielä sen verran että aina kun olen hänet nähnyt baarissa tai jossain, niin tyttö on lähes aina melko sekasin, silmät vaan ihan laajentunu aina. Itse olen epäillyt (myös muualta kuullut) että vetäisi jotain aineita, joten sinänsä en ihmettele outoa käytöstä hänen puoleltaan (ensin ihan myöntyväinen seksiin ja sitten yhtäkkiä ei enää olekaan hyvä ja syyttää raiskauksesta).

• ttppii

Raiskaus. Munat pois kusipää juopolta, jos maailmassa olisi oikeutta. Valitettavasti ei ole.

• Kommentti.

ennen kuin oikeus on antanut päätöksensä ja se on saavuttanut lainvoiman. Sitä ennen mahdollista tekijää on pidettävä syyttömänä tekoon ja mahdollista tapahtumaa ei-lain-vastaisena.

• mutta aika sairasta
        Kommentti. kirjoitti:

ennen kuin oikeus on antanut päätöksensä ja se on saavuttanut lainvoiman. Sitä ennen mahdollista tekijää on pidettävä syyttömänä tekoon ja mahdollista tapahtumaa ei-lain-vastaisena.

todella sairasta haluta noin humalaista naista.

• iso Rekkamies
        ttppii kirjoitti:

Raiskaus. Munat pois kusipää juopolta, jos maailmassa olisi oikeutta. Valitettavasti ei ole.

Aion panna Peteä vankilassa..

• äiti kolmelle

Kaverille kävi näin, itse en ollut paikalla... Säälittävää valetta... Kuules nyt "Pete", sellaisenhan nimen olit itsellesi keksinyt, kyllä se nyt on niin, että olet tehnyt vakavan seksuaalirikoksen, rikoksen nimi on raiskaus.

Kirjoitit, että nainen ei vastustellut. Sehän on selvä, miksi hän ei sitä tehnyt. Hän oli nukahtanut viinan ja väsymyksen takia sillä aikaa kun sinä joit ne paukut. Vähän hän näköjään havahtui, kun sanoi, että ei jaksa ottaa suihin. Mutta hän oli kuitenkin puolustuskyvyttömässä tilanteessa kännin ja unen takia, eikä siksi jaksanut pistää aluksi hanttiin.

Jos olisit lopettanut siinä vaiheessa, kun hän heräsi kunnolla ja pystyi ilmoittamaan mielipiteensä, niin olisit voinut selvitä syytteellä seksuaalisesta hyväksikäytöllä. Vaikkakin suunnitelmallisuutesi paljastaa (asuntoon, juomaan...) sen, että olisit jo siinä vaiheessa syyllistynyt raiskaukseen. Jos mies juottaa naista saadakseen hänet puolustuskyvyttömään tilaan, niin silloinhan on kysymyksessä raiskaus. Mutta, kun et lopettanut sen jälkeen, kun hän selkeästi ilmoitti mielipiteensä, niin siinä vaiheessa syyllistyit viimeistään raiskaukseen.

Ehkä sinä vankilassa saat huomata, miltä tuntuu tulla raiskatuksi. Toivotaan, että "Maija" pystyy jättämään asian taakseen. Minä en ole pystynyt, sairastan psyykkistä sairautta tällä hetkellä, syön mielialalääkettä ja käyn terapiassa. Olen joutunut samantyylisessä tilanteessa seksuaalisesti hyväksikäytetyksi, vaikka asiasta on jo pian kaksikymmentävuotta aikaa, niin silti se ahdistaa vieläkin.

• Proffa II
        äiti kolmelle kirjoitti:

Kaverille kävi näin, itse en ollut paikalla... Säälittävää valetta... Kuules nyt "Pete", sellaisenhan nimen olit itsellesi keksinyt, kyllä se nyt on niin, että olet tehnyt vakavan seksuaalirikoksen, rikoksen nimi on raiskaus.

Kirjoitit, että nainen ei vastustellut. Sehän on selvä, miksi hän ei sitä tehnyt. Hän oli nukahtanut viinan ja väsymyksen takia sillä aikaa kun sinä joit ne paukut. Vähän hän näköjään havahtui, kun sanoi, että ei jaksa ottaa suihin. Mutta hän oli kuitenkin puolustuskyvyttömässä tilanteessa kännin ja unen takia, eikä siksi jaksanut pistää aluksi hanttiin.

Jos olisit lopettanut siinä vaiheessa, kun hän heräsi kunnolla ja pystyi ilmoittamaan mielipiteensä, niin olisit voinut selvitä syytteellä seksuaalisesta hyväksikäytöllä. Vaikkakin suunnitelmallisuutesi paljastaa (asuntoon, juomaan...) sen, että olisit jo siinä vaiheessa syyllistynyt raiskaukseen. Jos mies juottaa naista saadakseen hänet puolustuskyvyttömään tilaan, niin silloinhan on kysymyksessä raiskaus. Mutta, kun et lopettanut sen jälkeen, kun hän selkeästi ilmoitti mielipiteensä, niin siinä vaiheessa syyllistyit viimeistään raiskaukseen.

Ehkä sinä vankilassa saat huomata, miltä tuntuu tulla raiskatuksi. Toivotaan, että "Maija" pystyy jättämään asian taakseen. Minä en ole pystynyt, sairastan psyykkistä sairautta tällä hetkellä, syön mielialalääkettä ja käyn terapiassa. Olen joutunut samantyylisessä tilanteessa seksuaalisesti hyväksikäytetyksi, vaikka asiasta on jo pian kaksikymmentävuotta aikaa, niin silti se ahdistaa vieläkin.

Viina on vaarallista. Oli vain ajan kysymys milloin Maijalle käy noin.

Mutta jos on juottamalla saatu tiedottomaan tilaan, se on raiskaus.
        Jos ei ole juotettu, (mutta kyseessä ei ole pariskunta) se on vakavampi seksuaalinen hyväksikäyttö, ja naisen havahtuessa ja kieltäessä sitten raiskaus. (Avioparilla olisi ehkä vain "seksuaalinen hyväksikäyttö", jos nyt laissa on tälle aste-eroa.)

Suomessa ei kuitenkaan saa kovaa häkkiä vielä kolmannestakaan raiskauksesta.
        Joten "Pete" saa jatkaa näitä keikkoja, ehdollinen kun ei nykyään rajoita edes ulkomaille matkustamista, eikä rikosuusinta enää aiheuta ehdollisen istumista häkissä.

Singaporessa on asialliset lait, mutta mikä on laimentanut Suomen laintulkinnan sitten 50-60 -luvun?
        Tuskimpa laki itse on kovin erilainen, mutta tuomiot ovat aina alimmat mitä nimike myöten antaa.
        Plus että jos on "töissä", tulee lievennystä yms.

100 raippaa ja 6:n vuoden pakkotyö paljusellimajoituksella olisi ensimmäisestä raiskauksesta hyvä tuomio, tästä tapauksesta antaisin puolet siitä.

• en jaksanut lukea

lehteen, siellä ne on paljon innostuneimpia tosta sun jutusta. Ok?

• Aijaijai

tämä oli selvästi raiskaus joka oli myös maijan syytä koska hän ei estellyt alussa.

• Jouss

Jos Pete edes epäilee, että se on raiskaus niin eiköhän se ole silloin aika selvä juttu. Raiskaushan se oli. Juurikin vielä melko tyypillinen. Toivottavasti Maija meni tutkimuksiin, eiköhän poliisi ota tämän viikon aikan yhteyttä Peteen.

• cara*

Viestistä ei saa rivien välistä selville,et onko kirjoittaja vaa oikestaan sivullinen, vai itse "pete".
      Oon todella vastaan kaikkia, kenen tarvii väkisin ottaa naiselta, jos ei muuten saa. Mutta tässä tapauksessa, jos nainen ei vastustellut tai muuta vastaavaa. Vaan itse meni sänkyyn nukkumaan, kun olisi voinut heti mennä "turvalliseen" paikkaan nukkumaan. Ni tää alkaa jo kuulostaa pelottavan tutulta.

Itselleni kävi noin juuri, mutta ketää ei pakottanut kyllä juomaan, mutta eksyin exsäni kämpille. Ja olin nii seis, ku olla ja voi. Ja sillon mieleen ei mahtunu muutaku kuin nukkuminen, joten voisin itse kuvitella,että nainen oli samassa tilanteessa.
      Itse en kanssa vastustellut, voimat oli ihan loppu/en uskaltanu..jonka seurauksena oksensin sänkyyn,että näin.
      Mieleeni ei tullut mikään rikosilmotus, koska olin itse aiheuttanu kyseisen tapahtuman,MUT näin jälkeenpäin aatellen jätkä teki tosi Väärin!
      Joten luulen et tässäki tapauksessa, miehellä ei ollut mitään oikeutta tekoonsa!
      Toivottavasti sai jonkun sukupuolitaudin!

• ...

että raiskaaja saakin vähän aikaa pelätä, onpa edes jotain seurausta. Toivottavasti totuus selviää poliisikuulustelussa ja oikeudenkäynnissä ja sen mukaan tuomitaan.

• Tekisit oikein
        ... kirjoitti:

että raiskaaja saakin vähän aikaa pelätä, onpa edes jotain seurausta. Toivottavasti totuus selviää poliisikuulustelussa ja oikeudenkäynnissä ja sen mukaan tuomitaan.

tulostapa tämä oma kirjoituksesi ja tarjoudu todistajaksi, jos sitä ei muuten ehdoteta. Nämä yksityiskohdat varmasti kiinnostavat poliisia ja tuomioistuinta. Näkee myös sitten, muuttuuko kaverin kertomus matkan varrella.

• äiti kolmelle

Luulen, että nainen ei vastustellut, koska oli kerennyt nukahtamaan miehen juodessa niitä paukkuja. Mulla kävi niin, että minua käytettiin nukkuessa hyväksi, ja kun heräsin ymmärsin vasta tilanteen oikean laidan. Ainakin minun tilanteessa kyseessä oli aivan selvä rikosoikeudellisesti tuomittava seksuaalinen hyväksikäyttö, ehkä jopa raiskaus, koska äijä juotti minut puolustuskyvyttömään tilaan.

• Revi siitä
        äiti kolmelle kirjoitti:

Luulen, että nainen ei vastustellut, koska oli kerennyt nukahtamaan miehen juodessa niitä paukkuja. Mulla kävi niin, että minua käytettiin nukkuessa hyväksi, ja kun heräsin ymmärsin vasta tilanteen oikean laidan. Ainakin minun tilanteessa kyseessä oli aivan selvä rikosoikeudellisesti tuomittava seksuaalinen hyväksikäyttö, ehkä jopa raiskaus, koska äijä juotti minut puolustuskyvyttömään tilaan.

Ja nämä "epätietoiset pojat" voivat kuvitella itsensä naisen tilalle siten, että ovat pää sumussa sammumaisillaan ja välillä torkahtavat, ja sitten joku mies tekee juuri samat asiat heille, niin mitenpä pelkän paikoillaan makaamisensa jälkeen suhtautuisivat itseensä, että olivatko halunneet vai eivät ja miltä tilanne ulkopuolisen silmin voisikaan näyttää. Se mieshän tietysti tulkitsi epäselvät yninät vastahakoisuuden puutteeksi ja jopa nautinnoksi.

• Jonnnnnne
        Revi siitä kirjoitti:

Ja nämä "epätietoiset pojat" voivat kuvitella itsensä naisen tilalle siten, että ovat pää sumussa sammumaisillaan ja välillä torkahtavat, ja sitten joku mies tekee juuri samat asiat heille, niin mitenpä pelkän paikoillaan makaamisensa jälkeen suhtautuisivat itseensä, että olivatko halunneet vai eivät ja miltä tilanne ulkopuolisen silmin voisikaan näyttää. Se mieshän tietysti tulkitsi epäselvät yninät vastahakoisuuden puutteeksi ja jopa nautinnoksi.

Täytyy kyllä sanoa että en ole tuo "Pete" kelle tämä tapahtui, tiedän tapahtumien kulusta näin hyvin siksi koska Pete on kertonut minulle niistä. Pete on siis suht. hyvä kaverini.
        Yritän itse pysyä puolueettomana tässä jutussa, mielestäni Pete teki väärin, mutta kummastuttaa myös että Maijalle oli ensin ok kaikki mitä tehtiin, ja yhtäkkiä sitten ei, mutta voi myös olla että Pete ei ole kertonut kaikkea. Ajattelin ensin että eihän tämä mikään iso juttu ole (Petellä muutenkin seksikokemuksia riittää) , ajattelin että tätä on nyt liioteltu. Nyt en kuitenkaan enää tiedä miten suhtautua. Olen myös huomannut että monen muun suhtautuminen Peteen on muuttunut.
        Niin ja "Maija" siis tosiaan teki rikosilmoituksen tapauksesta... Ja on ollut jo kuulusteluissakin, sanoi siskonsa. Tavallaan uskon että jutun on täytynyt koskea Maijaa todella pahasti, jotain todella kauheaa hänen mielestä on siis täytynyt tapahtua, koska hän on käsittääkseni aika "vahva" ihminen, joka on joutunut kokemaan paljon p*skaa jo aiemmin, tai näin olen ymmärtänyt.
        Oli ehkä tyhmää että ylipäätään kerroin tästä jutusta täällä, asianomaiset ehkä eivät haluaisi että juttua levitetään netissä, mutta enhän ole kirjottanut heidän omilla nimillään. Minua vaan vaivasi kun Pete kyseli koko ajan oliko tämä minun mielestäni raiskaus, enkä oikeastaan voi vastata siihen mitään, koska olen kuitenkin Peten hyvähkö ystävä. Niin halusin kysellä mitä mieltä olette.

• Hohhoijjjaaah
        Jonnnnnne kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että en ole tuo "Pete" kelle tämä tapahtui, tiedän tapahtumien kulusta näin hyvin siksi koska Pete on kertonut minulle niistä. Pete on siis suht. hyvä kaverini.
        Yritän itse pysyä puolueettomana tässä jutussa, mielestäni Pete teki väärin, mutta kummastuttaa myös että Maijalle oli ensin ok kaikki mitä tehtiin, ja yhtäkkiä sitten ei, mutta voi myös olla että Pete ei ole kertonut kaikkea. Ajattelin ensin että eihän tämä mikään iso juttu ole (Petellä muutenkin seksikokemuksia riittää) , ajattelin että tätä on nyt liioteltu. Nyt en kuitenkaan enää tiedä miten suhtautua. Olen myös huomannut että monen muun suhtautuminen Peteen on muuttunut.
        Niin ja "Maija" siis tosiaan teki rikosilmoituksen tapauksesta... Ja on ollut jo kuulusteluissakin, sanoi siskonsa. Tavallaan uskon että jutun on täytynyt koskea Maijaa todella pahasti, jotain todella kauheaa hänen mielestä on siis täytynyt tapahtua, koska hän on käsittääkseni aika "vahva" ihminen, joka on joutunut kokemaan paljon p*skaa jo aiemmin, tai näin olen ymmärtänyt.
        Oli ehkä tyhmää että ylipäätään kerroin tästä jutusta täällä, asianomaiset ehkä eivät haluaisi että juttua levitetään netissä, mutta enhän ole kirjottanut heidän omilla nimillään. Minua vaan vaivasi kun Pete kyseli koko ajan oliko tämä minun mielestäni raiskaus, enkä oikeastaan voi vastata siihen mitään, koska olen kuitenkin Peten hyvähkö ystävä. Niin halusin kysellä mitä mieltä olette.

Maijahan käski Peteä lopettamaan, jos toinen osapuoli haluaa lopettaa niin tuolloin on lopetettava.
        Vaikka yhdyntä olisi jo käynnissä. Ei noissa tilanteissa toimita niin, ""että mä nyt panen loppuun kun kerran alotin"". Vaan silloin lopetetaan kun toinen haluaa. Jos ei lopeteta niin tilanne muuttuu raiskaukseksi vaikka alku olisi lähtenyt käyntiin yhteisestä sopimuksesta!

Maija oli koko ajan vastahakoinen ja lähes tiedottomassa tilassa. Niinä hetkinä joina Pete pääsi tavoitteeseensa Maija lienee ollut tiedoton ja havahduttuaan on ruvennut vastustamaan. Pete ei ole tästä välittänyt vaan mennyt peräti yhdyntään asti ja on lisäksi koko ajan ollut sen verran tolkuissa, että on kyennyt suunnitelmalliseen toimintaan. Mikäli Pete vilpittömästi ihmettelee mitä on tapahtunut ja miksi häntä syytetäään raiskaajaksi täytyy hänen olla melko yksinkertainen.
        Tai sitten on hänkin vetänyt jotain mikä on viinaa vahvempaa ainetta. Yleensäkin kenenkään ei pitäisi vetää mitään päihteitä. Tämäkin esimerkki osoittaa sen!
        Pidän myös mahdollisena sitä, että Pete salaa jotain osia kertomuksestaan. Koko tapahtumakuvauksesta huomaa ettei Maija ole alunalkaenkaan ollut kiinnostunut harrastamaan seksiä. Siitä huolimatta Pete vain on painanut päälle. Fiksu mies olisi pakittanut jo paljon aikaisemmin.

• Helinä keiju vaan
        Hohhoijjjaaah kirjoitti:

Maijahan käski Peteä lopettamaan, jos toinen osapuoli haluaa lopettaa niin tuolloin on lopetettava.
        Vaikka yhdyntä olisi jo käynnissä. Ei noissa tilanteissa toimita niin, ""että mä nyt panen loppuun kun kerran alotin"". Vaan silloin lopetetaan kun toinen haluaa. Jos ei lopeteta niin tilanne muuttuu raiskaukseksi vaikka alku olisi lähtenyt käyntiin yhteisestä sopimuksesta!

Maija oli koko ajan vastahakoinen ja lähes tiedottomassa tilassa. Niinä hetkinä joina Pete pääsi tavoitteeseensa Maija lienee ollut tiedoton ja havahduttuaan on ruvennut vastustamaan. Pete ei ole tästä välittänyt vaan mennyt peräti yhdyntään asti ja on lisäksi koko ajan ollut sen verran tolkuissa, että on kyennyt suunnitelmalliseen toimintaan. Mikäli Pete vilpittömästi ihmettelee mitä on tapahtunut ja miksi häntä syytetäään raiskaajaksi täytyy hänen olla melko yksinkertainen.
        Tai sitten on hänkin vetänyt jotain mikä on viinaa vahvempaa ainetta. Yleensäkin kenenkään ei pitäisi vetää mitään päihteitä. Tämäkin esimerkki osoittaa sen!
        Pidän myös mahdollisena sitä, että Pete salaa jotain osia kertomuksestaan. Koko tapahtumakuvauksesta huomaa ettei Maija ole alunalkaenkaan ollut kiinnostunut harrastamaan seksiä. Siitä huolimatta Pete vain on painanut päälle. Fiksu mies olisi pakittanut jo paljon aikaisemmin.

Siitä hetkestä, kun toinen osapuoli on sanonut, ettei halua, on toiminnan keskeytyttävä tai muuten se kääntyy raiskaukseksi, kuten sanoitkin.

• Joskus on liianmyöhä

Itse tunsin aikoinaan tytön (sanotaan vaikka Mira nimi keksitty), joka käytti huumeita silloin tällöin. Kerran kun tällä Miralla oli rahat vähissä ja se oli kuullut, että jollain pojalla sanotaanko Mikolla (nimi keksitty) on huumeita se oli lähtenyt ravintolasta tämän Mikon luokse panemaan, että saa huumeita. Mikko oli sellanen paikallinen pikku nilkki, jolla joskus niitä aineita oli pieniä määriä.

Mikko hoiti hommat muutamaan kertaan tämän Miran kanssa ja kun hommat oli hoidetty Mira alkoi kysellä huumeidensa perään. Tässä vaiheessa Mikko paljasti, että ei hänellä oikeasti mitään aineita ole. Tämän selvittyä Mira alkoi syyttää Mikkoa siitä, että tämä oli raiskannut hänet.

En tiedä joutuiko Mikko vankilaan, koska emme ole koskaan olleet kavereita enemminkin voi sanoa, että tiesin Mikon, mutta en tuntenut. Sama pätee tähän Miraan olin ehkä hänen kanssaan istunut samassa pöydässä ravintolassa noin viisi kertaa.

Toisaalta ei prostitoidun asiakas joudu vankilaan raiskauksesta jos hän jättää maksamatta tai ei ainakaan pitäisi. Jos Mikkoa jostain pitäisi syyttää niin ehkä seksin ostosta.

Tästä jutusta on jo aikaa monia vuosia joten en tiedä mitä Miralle ja Mikolle kuuluu nykyään. En edes tiedä missä he asuvat tai heidän koko nimiään.

Tiedostin kyllä, että Mikon ja Miran touhuissa ei ollut järkeä, mutta filosofiani on, että tälläisiä asioita ei ikinä voi korjata ennenkuin on jo liian myöhäistä. Mitä enemmän viettää aikaa heidän seurassaan sitä suuremmalla todennäköisyydellä itse joutuu vaikeuksiin. Fiksut pärjää aina ja niin edes päin. Tämä tarina ei sitten opettanut mitään...

• äääääää
        - - - kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010040111406186_uu.shtml

Aprillipila

• einari 7888899
        äääääää kirjoitti:

Aprillipila

Paskan marjat ei tuossa ole kunnon raiskaus jutuksi olenkaan eli käytännössä tyypilisten suomalaisten känni ääliöiden toilailua ikävää jälki napinaa. Puuttuvat selkeät väkivaltaisesti suoritetun yhdynnän merkit repeytymät ruhjeet ja mustelmat Sitten asialla ei ole ulkopuolisia todistajia ja nekin jotka alku illasta olivat seuraamassa tapahtumien kulkua olivat ympäri kännissä luottevia todistaja lausuntoja ei ole oikeastaan olemassa siitä mitä käytännössä oikeastaan tapahtui... Järkevän kaverin pitäisi aina pyytää pyytää misulta kirjallinen suostumus sukupuoli yhdyntään kahden todistajan kera että ikäviltä jälkipuheilta säästyttäisiin

• Raukkapete

Pete sä olet idiootti !!! Mä olen mies ja häpeän miesrodun puolesta. HEI! ETKÖ SAA NAISTA mitenkään muuten ku tollaisissa raiskausrajatapauksissa. Vähintään hyväksikäyttö tuo on. Todellinen luuseri olet PETE!

• fgtr44rf

Omakin mieheni välillä vaan survaisee kyrpänsä sisääni tai heittää smäidyt naamalle nukkuessani. :)

• Paskanmarja

Selvä raiskaus ei hän se humalas kunnolla vois vastutella Siltä vitun patelta pitäs vetää munat pois ja vankilaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mies 30

Aika selvä homma, jos ihna täysjärkinen mies asiaa lukee. "Pete", sen lisäksi että on mulkku, on myös raiskaaja.

Se,että tyttö oli siinä kunnossa, ettei pystyssä pysy, ei oikeuttanut jätkää raiskaamaan tyttöä. Ihan käsittämätön sika, ja näitä on paljon. Jos kyseessä olisi ollut oma tyttäreni tai ystäväni, olisin tappanut tämän "Peten". Ilman tunnon tuskia.

Ja veteli vielä ilman kondomia. Jeesus, mikä ääliö.

Toivottavasti tyttö käräyttää "Peten", sillä tällaiset tyypit tekevät tätä myös jatkossa. Ihan vahingossa vaan.

Läheisen kokemuksista tiedän, että tällainen jättää pysyvät traumat tytölle.

• tyyytsy

mitäs meni tyttö vetämään perseet. raiskaus tuo oli ja jätkäkin täys mulkku joka selvästikkin luuli olevansa muita parempi mutta oli tuo sen tytön oma syy kun kerran joi liikaa.

vituttaa kun suomalaiset nuoret (mukaanlukien minä) juovat joka viikonloppu päänsä täyteen ja sitten aamulla krapulassa syyttävät alkoholia jos jotain ikävää on tapahtunut

sillä sekunnilla kun vetää sen ekan shotin pitää tajuta että tämän shotin jälkeen saattaa sitten tapahtua mitä vaan. ei se alkoholi ole mikään tekosyy, jätkä ei olisi luultavasti raiskannut, ja tyttö ei olisi mennyt sängyklle lepäämään jos pelissä ei olisi ollut mukana alkoholia

• naisetperseestä

"Järkevän kaverin pitäisi aina pyytää pyytää misulta kirjallinen suostumus sukupuoli yhdyntään kahden todistajan kera että ikäviltä jälkipuheilta säästyttäisiin"

Täysin samaa mieltä. Itselläni oli vatipää naiskaveri, joka veti perseet, lähti kahden jätkän matkaan, antoi molempien panna itseään ja kahden viikon päästä mietti olisiko sittenkin kannattanut jättää tekemättä ja oliko se raiskaus vai ei. Missään vaiheessa hän ei sanonut ei.

Älä ikinä koske känniseen naiseen, koska hän ei itsekään tiedä mitä haluaa ja sitten onkin yhtäkkiä raiskaus ja miehen vika. Miehen olisi pitänyt omata telepaattisia kykyjä.

• vstvgrh

Humalatilaa ei voi käyttää tekosyynä. Jos toinen ei halua, tai haluaa lopettaa kesken kaiken, se on raiskaus.

• naisetperseestä

Nimenomaan. Jos ei sano, että ei halua eikä käske lopettaa kesken, on ihan turha syyttää toista raiskauksesta, koska sattui itse olemaan humalassa.

• Selvä raiskaus jätkä on täys sika.Poliisille rikosilmoitus heti !!

•  askldhfhfdghrewutg

Mutta ei kai ketään väkisin voi juottaa tiedottomaan kuntoon? Itse on tämä toinen osapuoli varmastikin nuo alkoholijuomat juonut. Vai onko sitten suppilon kautta kaadettu? Vastuullisuutta siis puolin ja toisin!

• Rojut torveen....

Ei hätää, normi viikonloppu kännipano vaan. Maija haluaa vaan jotain huomiota ja draamaa elämäänsä ja esittää jotain muille.

Aika pahajuttu kun ämmät tekee tollee....

• hyhhyhhyh

Miten voittekin sanoa että ei ole raiskaus! Kuka koittaa harrastaa seksiä sammuneen/nuokkuvan naisen kanssa? Ja että siinä ei olisi mitään väärää? Miksi edes tehdä niin? Kenties pointti piilee siinä että sillon nainen ei vastustele, vaikka hereillä ollessaan niin tekisi. Mutta se on ihan yhtälailla vasten tahtoa ja erittäin törkeää!
      Siinä vaiheessa kun Maija sanoi että lopeta, oli mahdollisuus lopettaa, ja myös aiemmin. Kun tämä "Pete" ei lopettanut, hän ylitti rajan. Jos nainen sanoo EI ja mies tekee vastoin tahtoa, se on raiskaus. Tiedoksi näille idiooteille, joiden mielestä mitään vääryyttä ei tapahtunut. Oppisittepa edes jotain tervettä siitä mitä kieltävät sanat merkitsevät. Kunnioittakaa niitä naisen sanoja!

Ja tiedottomaksi juottaminen käy näin: haetaan naisen eteen juoma ja sanotaan "juo juo, ota nyt. Vielä vähän" tai muuta yhtä helposti johdattelevaa. Humalainen ihminen ei pakosti ymmärrä milloin on juonut liikaa, mitä tapahtuu voinnille ja tietoisuudelle seuraavan juoman jälkeen. Jos on tarpeeksi humalassa niin ei ole ihan tietoinen mitä tapahtuu.

Jos ihmiset voisi ohjelmoida niin, että seksin harrastaminen ei yksinkertaisesti ole mahdollista humalassa, vaikka vain toinen osapuoli olisi, niin saatettaisiin välttyä joiltain pahoilta teoilta. Ja myös niin, että seksin harrastaminen/pakottaminen ei olisi mahdollista elleivät molemmat ihan oikeasti ja vilpittömästi niin haluaisi.

Ja vielä sanon aloittajalle sen, että turha yrittää rauhoittaa mieltään ajattelemalla että ehkä se kertomus onkin vain liioittelua. Vaan kun ei ole, etkä sinä ja "Pete" siitä päätä.

• asdyaya

Kyllä mä tiedän et oot se "Pete"

• Anonyymi

Raiskaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe