Minulla oli erittäin kova pahoinvointi alkuraskaudessa. Olin ensimmäiset 3 kk täysin työkyvytön ja tuosta ajasta yli kuukauden sairaalassa tiputuksessa. Oksentelu ja pahoinvointi oli päällä ympäri vuorokauden. Viikolla 13 pääsin pois letkuista ja olo helpottui oksentelusta yökötykseen, sitä jatkui sitten viikolle rv 17. Sen jälkeen se loppui kuin seinään.. Reilut 2 kuukautta sain nauttia erinomaisesta olosta.
Nyt kuitenkin 28 rv pahoinvointi alkoi jälleen. Jouduin olemaan vuorokauden tipassa, jonka jälkeen pääsin kotiin. Pahoinvointi on nyt kestänyt viikon eli olen nyt rv:lla 29 4.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta, että pahoinvointi olisi palannut loppuraskaudesta? Kuvioihin on tullut myös voimakas (pääosin öisin) närästys, joka oksettaa myös. Voiko itse närästys aiheuttaa pahan olon vai onkohan se hormonien aiheuttamaa, kuten alussa?
Kiitos kokemuksistanne/neuvoistanne jo etukäteen! Olen ihan neuvoton jos tätä tämmöistä pitää kestää vielä 10 viikkoa.
Loppuraskauden pahoinvointi ja närästys
10
7935
Vastaukset
- konvoj
alkoi pahoinvointi, joka jatkunut enemmän tai vähemmän tähän päivään asti (vko 37 6). Olin aliussa saikkarilla ja syön päivittäin reseptilääkettä pahoinvointiin. Eipä ole helppoa ollut. Mutta nyt loppu häämöttää...
Närästys alkoi tuosssa kolmisen viikkoa sitten ja on pahimmillaan illalla/yöllä. Välillä ei ehdi edes vessaan, kun kaikki pukkaa ylös. Neuvolasta kyselin, ja sieltä sanottiin, että myös vauvan liikkeillä on osuutta asiaan sekä hormoneilla. Horminit läysyttää mahaporttia, jolloin kaikki tulee ylös helpommin ja vauva punkee mahaa kohti, joten ruoka tulee ylös ilman ennakoivaa pahoinvointia.
Tsemppiä!!- Minni rv 29+6
Kiitos vastauksestasi. Kuulostaa tosi tutulta. Ei kait se auta kuin sinnitellä. Viime yökin meni oksenteluksi ja närästelyksi. Tsemppiä myös sinulle!
- pahoinvointia
Mulla on ollut pahoinvointia myös koko raskausajan. Nyt viikkoja 34 5 ja jatkuva pahoinvointi jatkuu (yölläkin). Muissa raskauksissa loppui jossain 4-5 kk paikkeilla, eikä tullut takaisin.
Tuo polte on sullakin luultavasti närästystä ja ainakin mulla Rennie auttaa. Närästykseen on olemassa muitakin tasapainottavia tabuja, mutta mulla on Rennie paras. - 30+3
Täällä menossa 30 3 ja pahoinvointi on hiipimässä kans takaisin... Viime yönä heräsin kun oli hapanta nestettä suussa ja oksetti... Muutenkin yöt menny aikalailla kukkuessa ja vessassa juostessa. Huomenna neuvola niin täytyy kysästä tosta pahoinvoinnista.
- refluksikko
tai refluksin yhtenä oireena voi olla myös pahoinvointi.
Oletko kokeillut Gavisconia?- tiisku_
Gaviscon on alumiinia, äläkää ottako!!! Ja Renniekin auttaa enemmän.
Gavisconin alumiinin liukoisuus lisääntyy jos syö sitä ennen mitään sitrusta tai vaikka ananasta, mansikkaa, viinimarjoja, mehuja jne.(lukee siinä selosteessa)
Loppuraskauden pahoinvointi on yleistä jos alussa ollut. Se johtuu siitä kun vauva painaa vatsalaukkua ja jotain elimiä.
- Camil
Itselläni rv 28 ja muutama päivä sitten alkanut pahoinvointi. Tänään aamulla sitten oksensis ihan kunnolla.
Alkuraskaudessa olin myös tiputuksessa ja kukaan ei osannut sanoa miksi oli niin raju alkuraskaus. Nyt kuitenkin tuntuu että alkaa tulemaan samaa kuin alussa. Luulen itse että tämä voisi johtua siitä että lapsi painaa mahalaukkua mikä ärsyttää sitä. - -----------
Tapauksesi kuulostaa ihan tutulta, tosin itse en ollut kuukautta sentään tiputuksessa. Mistä herääkin kiinnostus, että millä perusteella sinä sinne tiputukseen niin paljon jouduit? Itselläni laski paino raskauden ensimmäisten kuukausien aikana 18 kg, mutta en silti ollut tiputuksessa kuin muutamia päiviä, vaikka mikään ei pysynyt sisällä. (Ja ennen kuin joku alkaa marmattaa ylipainosta, niin painoin ennen raskautta 58 kg, painoindeksi 21, eli olin hyvin huomattavasti alipainoinen vielä raskauden puolessa välissä.)
- saija-1
Mulla on raskausviikot 24 3 noin ja nyt on ollut noin viikon ajan pahoinvointia. Olen muuten säilynyt aika hyvin pahoinvoinneilta ja alkuraskaudessa sitä vain oli vähän enemmän. Tuntuu että kaikki on jotenkin hyvin mutta myös nyt on ollut huimausta aj väsymystä enemmän. Kai se on normaalia... tuntuu vaan ärsyttävältä kun olin niin huiman hyvässä kunnossa niin pitkään. :)
Turvotuksia ei ole pahemmin ollut jos on juonut tarpeeksi vettä mutta syömisen kanssa on nyt vähän ongelmaa. Lisäksi haluaisi jotenkin vaan nukkua muttei sekään oikein auta. En tiedä pitäisikö käväistä lääkärissä jos jatkuu.- hemppa kunnossa?
Missäs hemoglobiinit huitelee? Hemoglobiini voi laskea nopeastikin raskauden toisella kolmanneksella ja sinulla on nyt juuri ne viikot, kun se todennäköisesti on matalimmillaan. Huimaus, väsymys, huonovointisuus, kaikki sopivat oireiksi matalaan hemoglobiiniin. Suosittelisin siis käymään verikokeissa tai vähintäänkin ylimääräisellä käynnillä neuvolassa otattamassa hempan sormenpäästä. Lisärauta voi olla paikallaan, jos hemoglobiinin mataluus aiheuttaa huonoa oloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760