voiko olla allerginen soijatuotteille?
Millaisia oireita se allergia tuottaa?
Soijan PH on -10 ja se närästää hyvin helposti minulta on poistettu sappi ja olen hyvin yli happoinen vatsaltani.
Soija allergia?
6
2297
Vastaukset
- .................
on _hyvin_yleinen, itsellänikin se on. Tarkkana saa olla, kun melkein kaikessa on soijaa. Mm. leivissä, levitteissä, leikkeleissä ym.ym. Suppea on se määrä mitä voin käyttää, mm. marinoimaton broileri kuuluu siihen.
Itselläni oireina iho- ja heng.oireilu- luulohavainto
Olen ollut havaitsevinani, että syötyäni soijaa saan iholle outoja kutinoita, jotka muistuttavat kosketusta. Esim kädenselässä voi tuntua kuin hämähäkin seitti olisi tarttunut siihen. Voin olla väärässäkin mutta mielestäni soijaan sekin liittyy.
- Kenkura
luulohavainto kirjoitti:
Olen ollut havaitsevinani, että syötyäni soijaa saan iholle outoja kutinoita, jotka muistuttavat kosketusta. Esim kädenselässä voi tuntua kuin hämähäkin seitti olisi tarttunut siihen. Voin olla väärässäkin mutta mielestäni soijaan sekin liittyy.
Soija kuuluu palkokasveihin. Palkokasveihin kuuluvat myös herneet, pavut, maapähkinä, lupiini ja linssi. Soija on ihan tyypillinen allergisoiva ruoka-aine ja eniten tästä ryhmästä on allergiaa juuri soijalle sekä maapähkinälle. Noin puolet maapähkinälle allergisista on allergisia myös lupiinille, sillä maapähkinä ja lupiini ovat läheisiä sukulaisia keskenään.
- riitta-iitari
Kenkura kirjoitti:
Soija kuuluu palkokasveihin. Palkokasveihin kuuluvat myös herneet, pavut, maapähkinä, lupiini ja linssi. Soija on ihan tyypillinen allergisoiva ruoka-aine ja eniten tästä ryhmästä on allergiaa juuri soijalle sekä maapähkinälle. Noin puolet maapähkinälle allergisista on allergisia myös lupiinille, sillä maapähkinä ja lupiini ovat läheisiä sukulaisia keskenään.
mikä on lupiin? lapsellani todettiin vasta soija allergia maapähkinä allergia. mietin voiko syödä mitään pähkinää?
- Luulohavainto
riitta-iitari kirjoitti:
mikä on lupiin? lapsellani todettiin vasta soija allergia maapähkinä allergia. mietin voiko syödä mitään pähkinää?
...on se amerikasta saapunut tulokaskasvi, joka koristaa tienpientareita sinisin, valkoisin ja vaaleanpunaisin kukin. Ei syötävä. On tosin myös rehulupiinikin olemassa.
Minusta maapähkinä on lähempänä apiloita. Olen pari kertaa kasvattanut sellaisen siemenestä.
Varsinaisia pähkinäkasveja on hyvin paljon. Nämä palkokasvit eivät kuulu niihin.
- Soijatonta
Päänahan ihoon tulee kutiavia rakkuloita. Se oli pitkään paha vaiva, kuljin lääkärissä ja hiusspesialistin luona, kokeilin erikoisshampoota, raavin niin kuin hyttysenpuremia. Helpotusta toi Bepanthen-emulsio. Kun aloin vältää soijaa, ei tullut enää iho-oireita, ne loppuivat kokonaan. Nyt täytyy lukea tuoteselostukset tarkkaan, sillä soijaa, varsinkin soijalesitiiniä on melkein joka paikassa. Oletan, että geenimuunneltu soija eräässä laihdutustuotteessa aiheutti soija-allergian puhkeamisen, sillä olin käyttänyt soijaa aikaisemmin hyvinkin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768