Autoilijoiden tietotaso

VW

Teen päättötyötä hevosista sekä ratsastajista liikenteessä, ja tavoitteena olisi myös selvittää autoilijoiden tietotasoa, siitä miten toimia hevosen kohdatessaan.

Eli mikä on sinun tietämyksesi hevosen käyttäyymisestä, ja miten sinä toimit hevosen kohdatessasi?

7

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panda61

      Meetvursti on oikein hyvää

    • Liivio

      En jaksa uskoa, että saisit asiallista tietoa päättötyöhösi tältä keskustelupalstalta, metwurstimieshän sinulle jo vastasikin. Mutta kun nyt tulit kysyneeksi niin hiljennän vauhtia hevosen kohdalla, tuskinpa siinä muuta voi tehdäkään. Se hevosen käyttäytyminen sitten, lapsuudenkotini Liinukka ja Maija olivat hyvin käyttäytyviä luupäitä, Liinukka tuli vanhemmiten hieman vihaiseksi eli se siitä tietämyksestä, enempää ei ole.

    • ei ymmärrystä

      autoilijoista ei ymmärrä eikä käytä edes tervettä järkeä hevosia tiellä kohdattaessa. Sattuipa muutama vuosi sitten kun kohtasin maantiellä kaksi ratsastajaa ja hiljensin vauhtini aivan kävelyvauhdiksi ja valmistauduin tarvittaessa pysähtymäänkin niin perässäni tullut autoilija ryhtyi siinä tilanteessa ohittamaan minua vaikka ratsastajat antoivat varoittavia merkkejäkin. Hyvä, että tilanteesta selvittiin vaikka hevoset hieman hermoilivatkin. Ohittaja ei edes tainnut ymmärtää koko tilannetta minkä hän aiheutti kun kaksi autoa oli hermoilevien hevosten kohdalla yhtä aikaa kapealla tiellä. Pitäisi ottaa huomioon se, että kaikki hevoset eivät toimi kaikissa tilanteissa kuten ihminen. Kun sanotaan, että lapsi on liikenteessä kuin liikkuva varoitusmerkki niin sama koskee myös hevosiakin ja muita eläimiä.

      • paljon tolloja

        sekä MINÄ MINÄ MINÄ-tyyppejä jotka eivät välitä mistään mitään. Kerran yksi nuorehko Audimies kiilasi marketin parkkipaikalla törkeästi vapaaseen ruutuun edestäni. Huomautin poikaselle asiasta mutta tämä vain virnisteli vahingoniloisen näköisenä. Sen verran hermostuin siitä itsekin että väänsin pojalta pari sormea kämmenselkää vasten. Surkeastihan se huusi mutta olisikohan kannattanut miettiä ensin käyttäytymistään. Tästä on jo lähes vuosi aikaa eikä tapauksesta ole mitään kuulunut joten eiköhän ne sormetkin ole jo ainakin osaksi parantuneet


    • selvittänyt

      hevoskuskien tietotason, miksi pitää tulla heposen kanssa liikenteen sekaan. Lisäks voisit kiinnittää huomiota hevostraileri kuskeihin, miksi siellä trailerin perässä on yleensä pitkä jono, eivätkö niiden trailereiden kuskit ota riittävän usein tienlaitaan ja päästä takana olevaa liikennettä ohi.

    • TheEagles.

      Yleinen kirje Lahden kotkan nuoruusmuistolmista
      Äidiltä:


      Yllätin poikani
      suutelemasta toista
      poikaa, olen aivan
      järkyttynyt
      16-vuotias poikani oli
      huoneessaan kaverinsa
      kanssa kun menin
      hakemaan sieltä imuria.
      Poika oli imuroinut oman
      huoneensa ja imuri jäänyt
      sinne. Avasin oven ja näin
      poikien suutelevan.
      Istuivat sängyllä vaatteet
      päällä ja kun näin sen
      näyn niin menin aivan
      lukkoon ja poistuin vaan
      huoneesta. Imurikin jäi
      sinne. Poika lähti juuri
      äsken kaverinsa kanssa
      ulos, eivät sanoneet
      mitään, enkä myöskään
      minä. Tilanne on aivan
      outo ja kaikki ajatukset
      vaan pyörii päässä.
      Tällaista ei kyllä
      kenellekään toivoisi.

      Mitä
      ihmettä teen tai sanon?
      Vai onko parempi jättää
      asia sikseen ja vaan
      unohtaa?
      Pojalla ei ole koskaan
      ollut tyttöystävää, mutta
      on kovin nuori vielä. Ei
      minullakaan ollut
      poikaystävää 16-
      vuotiaana. Poika on myös
      hieman ujo, voisiko siitä
      johtua, että halusi
      suudella kaveriansa kun ei
      ole ketään tyttöä, jota
      suudellla? Toivoisin
      pojasta ihan
      heteroa...elämä silloin
      paljon helpompaa.

    • ååååååå

      Hevonen on saaliseläin ja sikäli arvaamaton myös liikenteessä.Kohdatessa hiljennän ja ohitan rauhallisesti säikyttelemättä. Ei onneksi koskaan ole tullu vaaratilanteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe