Miten mielisairaalaan pääsee?

Kalle M

Sanoin että minulla on skitsofrenia, mutta hoitajat eivät uskoneet vaan heittivät ulos ja sanoivat että tänne otetaan vain oikeasti sairaita.

40

6319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos käyt

töissä niin jättäydy työttömäksi. Vinoile sossun tantoille tarpeeksi paljon, niin pääset mielisairaalaan.

• ei näin

jos kelle on näin käynyt, on hänet huijattu kirjoittamaan jotain diipadaapaa mikä onkin ollut sun suostumus!!!

Noin mene, kyllä sairaalaan on otettu kaikki, oli ongelmia tai ei. Pitää mennä akuutille tai polille, mutta opiskelu aikana mielisairaalassa töissä ollessa sinne sai tulla kaikki, kotiin ei lähdetty ennen lääkärin tarkastusta.

• sairaalassa ollut

Pieni tarkennus! Nykyään ei enää ole suomessa Mielisairaaloita....vaan ne ovat nykyisin Psykiatrisia sairaaloita. Mielisairaala nimitys oli käytössä joskus ennen keppi ja porkkana.

• pöpilästä kotoisin

Nussitaan pilkkua vaan.. hullujen huone, mielisairaala, pöpilä.. mitä vitun väliä sillä oikealla nimellä on kun asia on sama.

• erjaleena
        pöpilästä kotoisin kirjoitti:

Nussitaan pilkkua vaan.. hullujen huone, mielisairaala, pöpilä.. mitä vitun väliä sillä oikealla nimellä on kun asia on sama.

Ehkä sun olis pitäy luetella niitä oireita mitä sulla on ja minkä takia haluaisit sairaalaan. Ei se auta jos vaan sanoo sairauden nimen, Kait sulla joku B-todistus on jonkun lääkärin kirjoittamana, pyydä siitä kopio ja näytä sitä.

• Jos kyseessä
        erjaleena kirjoitti:

Ehkä sun olis pitäy luetella niitä oireita mitä sulla on ja minkä takia haluaisit sairaalaan. Ei se auta jos vaan sanoo sairauden nimen, Kait sulla joku B-todistus on jonkun lääkärin kirjoittamana, pyydä siitä kopio ja näytä sitä.

olisi oikea sairaus, niiin henkilö pääsisi sairaalaan tarvittaessa lääkärin tekemän objektiivisen tutkimuksen jälkeen. Mutta kun on kyse psykiatriasta, niin ei ole mitään objektiivisia tutkimuksia. Psykiatriseen sairaalaan eli vankilaan pääsee vain sosiaalisista syistä, ei terveydellisistä.

• erjaleena
        Jos kyseessä kirjoitti:

olisi oikea sairaus, niiin henkilö pääsisi sairaalaan tarvittaessa lääkärin tekemän objektiivisen tutkimuksen jälkeen. Mutta kun on kyse psykiatriasta, niin ei ole mitään objektiivisia tutkimuksia. Psykiatriseen sairaalaan eli vankilaan pääsee vain sosiaalisista syistä, ei terveydellisistä.

Sosiaalisista syistä???? tarkotatko että on muille häiriöks???

• Mielisairaus
        erjaleena kirjoitti:

tarkoittaa käytöstä mistä joku ei pidä. Se ei ole oikea sairaus.

• jojubvva
        Mielisairaus kirjoitti:

Loistavasti ilmaistu. Tätä näkökulmaa en ole tullut aikaisemmin ajatelleeksi. Osuit asian ytimeen.

• Näkökulman

• mielivankilat

Eniten taitaisi kertoa mielivankila-nimitys, koska siellä ei ole oikeutta omille ajatuksille, ei liikkumis- eikä sananvapautta, ei tele- eikä viestintäsalaisuutta jne. "Jos vastaat eri sanoilla kuin haluan, tarvitset neuroleptejä loppuelämäsi", on muiden mielivankiloiden paitsi Keroputaan hoitoasenne.

• Papu 10+

• Anonyymi
        Mielisairaus kirjoitti:

En pidä käytöksestäsi. Joudutko nyt mielisairaalaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En pidä käytöksestäsi. Joudutko nyt mielisairaalaan?

Jos lääkäri ei pidä jonkun käytöksestä, niin voi laittaa mielisairaalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkein, mutta ei ihan.

Siinä joutuu kolme kertaa putkeen epäonnistumaan "pärstäkerroin tarkastuksessa", ennen kuin sinne pääsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkein, mutta ei ihan.

Siinä joutuu kolme kertaa putkeen epäonnistumaan "pärstäkerroin tarkastuksessa", ennen kuin sinne pääsee.

Mitään oikeaa sairautta ei diagnosoida pärstäkertoimella.

• Anonyymi
        erjaleena kirjoitti:

Älä usko. Täällä joku kirjoittele loruja.

• Anonyymi

No kumminkin asia on se sama . Kyllä minun mielestäni ihmisen on saatava apua ailloin kun vielä itse jaksaa sitä hakea .

• Anonyymi

Mielestäni riittää vaan sana sairaala ei sinä mitään lisänimiä tarvita . Ihmiset eivät ole mitenkään hulluja jotka ovat syvässä masennuksessa . Ja jos jollain o skitsofrenia niin hän varmaan itse tietää milloin on avun tarpeessa . Mutta akuutille kun menee ensin niin sanoo siellä ettekä in vaan päästävä sairaalan kunnes pahin oire on ohitse . Tuki on aina tärkeä näiden sairausten kanssa

• Anonyymi
        Mielisairaus kirjoitti:

Sinä et tiedä mitään tälläisistä sairauksista lajittelet oikeisiin ja vääriin. Joten anna olla mielipiteesi siellä minne ne kuuluvat . Ihmiset voivat huonosti ja silloin tarvitsevat apua.

• Anonyymi
        mielivankilat kirjoitti:

Eniten taitaisi kertoa mielivankila-nimitys, koska siellä ei ole oikeutta omille ajatuksille, ei liikkumis- eikä sananvapautta, ei tele- eikä viestintäsalaisuutta jne. "Jos vastaat eri sanoilla kuin haluan, tarvitset neuroleptejä loppuelämäsi", on muiden mielivankiloiden paitsi Keroputaan hoitoasenne.

Taidat tietää asiakkaana noista asioista omalla tyylilläsi. Mutta ne potilaat joihin minä olen ollut yhteydessä eivät pidä minään vankilana ja saavat ihan vaan pitää omat ajatuksensa , mutta silloin kun ne ajatukset ovat poikkeavia , ja suunnitellaan vaikka mitä niin se on sairasta touhua , olen nähnyt maanisia ihmisiä jotka luulevat omistavansa koko maailman . He ivat saaneet avun sairaalasta ja ovat kiitollisia että saivat avun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika pinnnallisesti ajateltu mutta sekin on sairauden merkki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika pinnnallisesti ajateltu mutta sekin on sairauden merkki

Eli väärä mielipide on mielisairaus!

• jari,,..-.,

Olin tarkkailussa osastolla psykiatrin määräyksestä kun sairaalan turvamies tuli osastolle provosoimaan. Jätkä kävi raiveliin kiinni ja mä tiesin kyllä mitä niillä oli mielessä. Ne yritti saada mua puolustamaan itseäni ja täten mielisairaan kirjoihin. Painittiin vähän aikaa mutta sain kuitenkin itseni hillittyä. Olisin kyllä sen voittanut mutta sain kuitenkin itseni hillittyä sen verran etten hakannut sitä. Sitten ne sito mut sänkyyn siteillä kiinni ja vei kiven sisään. Ensimmäisen yön vietin putkassa joka oli vain puolitoista metriä korkea ja siinä oli maalattia. Monta viikkoa kesti kärsimys ennenkuin pääsi pois.

• Oletko kertonut

kokemuksistasi poliitikoille? He voisivat saada asiaan muutosta.

• Anonyymi

Oli siinäkin selitys , uskotko edes itse siihen . Aika lapsellista , vaikuttaa että on vahdattava paljon filmejä joissa asioita sattuu. Se mitä kerrot on mahdottomuus sinänsä

• Tytto922

Riipase ranteet auki

• Tytto922

Tietääkö kukaan saako hullujenhuoneella piereskellä?

• Anonyymi

ei saa, laissa kielletty, joku vois loukkaantua siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei saa, laissa kielletty, joku vois loukkaantua siitä.

Väärää käytöstä. Täytyy pidättää, ettei päästä ilmoille kaikkea.

• Anonyymi

Kävi aikamoinen munkki pääsin hoitoon. Tosin avo-osastolle. Aamulla joku oli levittänyt kakkaa kylppärin lattialle. Valitin asiasta ja minut vietiin suljetulle. Jos menisit profetoimaan kadulle niin poliisit vievät hoitoon.

• Anonyymi

Jos menet kirkkoon ja puhut Jumalalle, se on rukous.
        Jos kerrot psykiatrille puhuneesi Jumalalle, se on skitsofrenia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos menet kirkkoon ja puhut Jumalalle, se on rukous.
        Jos kerrot psykiatrille puhuneesi Jumalalle, se on skitsofrenia.

Juu, eikä missään nimessä kannata sanoa, että jumala vastasi.

• Anonyymi

Se pitää nyt vaan saada itselleen se diagnoosi minkä jälkeen kaikki teot tulkitaan tuon mielisairauden avulla.

• Anonyymi

Olen kuullut joisådenkin hyvin masentuneiden haluavan sairaalaan vaan ei olla otetu sisälle , siis ihmisiä jotka eivät ole edes jaksaneet pestä itseään vaan ovat voineet todella huonosti . Onkohan niin että jos itse tuntee sen että tarvitsee apua niin ei uskota , silloinhan se olisi ne oikeat potilaat esillä koska tiedostavat itse tarpeen hoitoon . Minusta se tuntuu kamalalta ajatuskin ettei apua hakevalle löydy paikkaa sairaalassa .
      Siitä olisi tehtävä asiallinen valitus jonnekkin .
      Yhteiskunta on velvollinen antamaan apua kun ihminen sitä pyytää.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kaikkeahan sitä pitäisi, mutta kun se ei mene niin.
        Jo vuosia sitten laitospaikkoja vähennettiin, oliko se jopa 70%, jos en väärin muista.
        On paikkapulaa, on rahapulaa, jne.
        Järkeväähän se oikeasti olisi, että ihminen, joka tarvitsee apua, ja sitä haluaa, niin hänen pitäisi sitä saada, ja aika nopeastikin.
        Jonot ovat nykyään pitkät, osastoille ei pääse, ongelmia taitaa olla valtakunnallisesti. Ja kenties vielä huonommaksi menee tulevaisuudessa.

• Anonyymi

en sinne huumetaustalla pääsekkään, niin ollaan menemättä ja tehdään itsemurha.

• Anonyymi

Sinulla on huumetausta, siis käytätkö edelleen ?
        Oletko kokeillut mistään päihdepuolen palveluista saada apua ?
        Ei kannata luovuttaa ihan herkästi, ainakin olisi hyvä yrittää kaikkea mahdollista apua eri paikoista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe