Kuinka tienata 3000€?

Valokuvaaja Muikku

1399€ = EOS 7D
319€ = Telejatke 2x
229€ = Salama 48 AF-1
229€ = Objektiivi 55-250mm
23€ = Vastavalosuoja
0€ = Kakkoskamera
0€ = Tripodi
0€ = Kameralaukku
0€ = Kakkossalama
0€ = Objektiivi 18-55mm
________________________

2976€

Ja siihen menee vielä jotain päälle.

Eli tarvitsisin n 3000€ tähän kalliiseen harrastukseeni. Kuinka SINÄ keräisit nämä rahat.

1

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esimerkiksi näin

      Nyt olen kerännyt ~8000 euroa muutamassa vuodessa ihan vain vetämällä kulut minimiin. Tärkein pohja koko hommalle on halpa asunto, mutta kaikki eivät tietenkään voi yhtäkkiä muuttaa kodistaan halvempaan. Sen lisäksi olen päässäni miettinyt asian läpi, mitä oikeastaan tarvitsen elämässäni. Lopulta lista jäi hyvin lyhyeksi, ja jäljelle jäi halvin mahdollinen puhelin- ja nettiliittymä, yksi lehtitilaus ja edullinen auto (mutta siisti ja luotettava) minimivakuutuksin. Siinä sitten oikeastaan kaikki pakolliset rahareikäni ovatkin, lukuunottamatta tietysti satunnaisesti ostettavia tavaroita, kuten vaatteita. Tosin niitä ostan aika harvoin. Ravinnon kustantaa pääosin talouden toinen osapuoli.

      Toinen asia minkä olen miettinyt on se, että silloin kun ostan jonkun hyödykkeen, ostan hinta-/laatusuhteeltaan hyvän sellaisen. Esimerkiksi hivenen kalliilta tuntuva vaatekappale on usein pitkässä juoksussa halvempi. Ei kuitenkaan aina, ja siksi tuote on käytävä läpi tarkkaan. Olen valmis maksamaan laadusta välillä aika reilustikin, joka on kyllä maksanut itsensä lähes aina takaisin pitkässä juoksussa.

      Lisäksi olen pyrkinyt karsimaan kaikki mielijohteesta tehdyt ostokset, ja pyrin esimerkiksi välttämään huoltoasemalla kahvin tai minkään syötävän ostamista. Ne maksavat aivan perkeleesti, mutta toki joskus sosiaalista kanssakäymistä edistääkseni niihinkin on joskus rahaa laitettava. Tosin sittenkin vain sen kahvin verran. Kaikenlaiset naposteltavat mitä kaupasta tarttuu helposti kainaloon, karsitaan raakasti pois. Joskus tottakai tulee ostettua jotain, mutta harkiten.

      Niin ja aina kun jotain ostaa, se kannattaa aina maksaa kerralla pois, ja kylmällä käteisellä. Esimerkiksi vakuutusmaksut maksan aina yhdessä erässä. Eihän siinä montaa euroa säästä, mutta kun laskee ne edellisen listan jatkoksi, niin kyllä niistä ihan tuntuva virta tulee kokonaisuutena.

      Näin toimien pystyn tälläkin hetkellä säästämään hitusen vaikka työttömyyden takia nettotuloni putosivat reilusta 1000 eurosta reiluun 600 euroon. Jollekin tämä saattaa olla liian askeettinen elämänmalli (ja ehkä toiselle jo liiankin tuhlaileva), mutta tähän tottuu aika nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe