Aloitin Champix-lääkityksen viisi viikkoa sitten. Olen polttanut kohta 20 vuotta ja kokeillut lopettaa useasti huonolla menestyksellä. Nyt Champixin avulla olen ollut kuukauden polttamatta enkä edes pystyisi polttamaan vaikka haluaisin.
Parina ekana päivän sain sivuoireena pieniä hikoilu ja kuumuus kohtauksia. Nämä kuitenkin menivät nopeasti ohi. Unielämä on ollut levotonta alusta asti. Nyt tuntuu kuitenkin että lääkityksen jatkuessa nukkuminen käy koko ajan vaikeammaksi. Vaikka olisin päivisin väsynyt, en vain saa unta. Viime yönä nukahdin joskus viiden aikaan je kello herätti kahdeksalta. Joka yö ei ole ollut yhtä vaikea, mutta ongelma tuntuu pahenevan. Tämä tietysti vaikuttaa kaikkeen.
Olen myös ollut muutaman kerran ulkona, ja minulta on mennyt muisti ihan kokonaan ja olen haastanut riitaa ihmisten kanssa. Tämä ei ole yhtään normaalia, sillä olen yleensä todella rauhallinen ihminen. Nyt en uskalla ottaa yhtään alkoholia lääkityksen aikana.
Suomalaisilla keskustelupalstoilla ihmisten kokemukset ovat lääkkeestä lähinnä positiivisia. Mutta kun googletin aiheesta englanniksi, tuli vastaan lukuisia artikkeleita ja keskusteluita erilaisista ongelmista. Yhdysvalloissa Pfizeriä vastaan ollaan nostamassa lukuisia oikeusjuttuja. Ongelmia ovat olleet itsemurha-alttius, muuttunut käytös ja muut mielenterveyshäiriöt.
Olen todella iloinen ja ylpeä että olen ollut näin kauan polttamatta, mutta unettomuus alkaa tehdä aika hermostuneeksi.
Onko kellää muulla vastaavia kokemuksia?
Champix & unettomuus
Marlboro Light
1
975
Vastaukset
- Anonyymi00001
On vanha postaus, mutta vastaan silti. Kokolailla prikulleen samaa ongelmaa täällä. Kokolailla kohta 6viikkoa syönyt lääkettä. Tupakka ei mielessäkään. Alusta asti unia ja nyt noin viikon mennyt unettomuuden puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi853417Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj983155SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1783096- 1592705
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562448Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla82325Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2092246Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi602227Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "142093Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4141820