Hermeliinin hoito

Hermeliini2kk

Ostimme Hermeliinin poikasen (2kk) miten sen ruokkiminen tarkkaan ottaen menee. Pellettiä ja heinaa syö kuin hullu ja salaatinlehdet menevät.. onko sitä salaatinlehteä puoli desiä? mikä on sen pääruoka päivässä?
Kuinka paljon kani tarvitsee vuorokaudessa unta?
Tämä suloisuus juoksentelee kokoajan ympäri huushollia innoissaan ja on todella sosiaalinen.

14

1451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermeliini2kk

      ps. ostaisimme myös kanin mökin :)

      • johaug

        salattia pari lehteä, tosin ei suositella koska heikentää karvan laatua. Pääruoka on heinä ja vesi. Kani tarvitsee päivässä n.8 tuntia, riippuu eläimen unen tarpeesta. Toisilla on suurempi, toisilla pienempi.


    • 16+20

      Anna sille porkkanaa,minun kani ainakin tykkää siitä. Älä anna salaattia paljon kerrallaan kanillesi, sen maha voi mennä ruikulle, itse en anna salaattia ollenkaan kanilleni.
      Hae kesällä ulkoa heinää ja voikukkaa kanillesi,mutta ei kovin paljon kerrallaan, äläkä kerää tien vierestä koska siellä heinät on autojen pakokaasujen saastuttamia.
      Itse kasvatan kanilleni kauran versoja ikkunalaudalla syksyllä,talvella ja keväällä, kun pihalta ei vielä löydy viherravintoa.
      Pellettiä ja kuivaa heinää aina tarjolla ja tietysti vettä.

      Minun kani ottaa pitkät päiväunet, on vilkkaimmillaan aamulla ja illalla. Yöllä nukkuu häkissään, välillä herää syömään.

    • tania78

      Ennen ostoa tietysti pitäisi ottaa selvää ruoista jne muista tärkeistä jutuista.... esim: sairausoireista...

      Käväiseppä : http://www.kaniyhdistys.com/www/

    • anni3333333

      ..........OSTIN ITEKKI HERMELIININ VIIMEVIIKOL NE ON OIKEEST SÖPÖI :)
      mut en ainakaa anna salaattia ollenkaan mun kanille .

    • hei kaikki minä e ymmärrä minun luppakorva pupuni on ruikulla enkä tiedä mikäsillä on voisittako auttaa terveisi meijers

      • Mine

        Annatko sille salaattia? ja jos se on just muuttanu kotiin ja annat sille jotain kosteeta ravintoa voi tuloksena olla ripuli. Anna sille nyt sit lähinnä vettä ja heinää. eläinlääkärille sit muuten :)


    • Herme<3

      Joo salaattia ei kannata antaa, koska se muodostaa kaasuja vatsaan ja kanit ei osaa piereskellä ni se on sille kanille tosi ikävää. Lehtisalaattia voi antaa juuri ja juuri maistettavaksi. Meidän kani tykkää tosi paljon omenista :)

      • Sedä

        Kyllä salaattia saa antaa, kaalia sen sijaan ei kannata juurikin kaasujen takia. Kohtuudella kuitenkin, kuten kaikkea tuoretta että maha kestää.


      • Mine

        Just näin :)

        Meilläki on Hermeliini Jyri, tuli eile. Ei mittää salaattia aiota antaa ettei ee oo just ripuli. Kaneiha kuolee nuorena ripulii. Mut porkkanaa ja kurkkua sit jossai kohtaa.


    • Helpmis

      Olen hankkimassa hermeliiniä kannataako se? Onko se kauhean vaikea hoitoinen?

      • heekkupyllymme

        Ei mulla on ollu jo parivuotta ihana poikamme :) se tulee luokseni kutsumalla sitä ja annan herkun


      • Rotua etsimässä
        heekkupyllymme kirjoitti:

        Ei mulla on ollu jo parivuotta ihana poikamme :) se tulee luokseni kutsumalla sitä ja annan herkun

        Etsitään meidän perheele kania tai kaneja haluttais kani joka tykkäis olla sylissä ja semmonen voisi pitää ulkona ympäri vuoden mutta kyllä hän se pääsisi sisälekkin pääsis.sen pitäis olla reipas kani jonka kanssa voisi harrastaa esim. Agilityä.Leijonaharja vai hermeliä voisko kumpaakaa pitää ulkona ympäri vuoden?


      • Rotua etsimässä kirjoitti:

        Etsitään meidän perheele kania tai kaneja haluttais kani joka tykkäis olla sylissä ja semmonen voisi pitää ulkona ympäri vuoden mutta kyllä hän se pääsisi sisälekkin pääsis.sen pitäis olla reipas kani jonka kanssa voisi harrastaa esim. Agilityä.Leijonaharja vai hermeliä voisko kumpaakaa pitää ulkona ympäri vuoden?

        Mieluummin joku hieman isompi rotu, mutta jos ulkohäkki on oikeasti kunnolla lämmitetty, niin kääpiökin pärjää. Mutta ne on huomattavasti herkempiä paleltumaan.

        Kaniagilityä ei kauheasti harrasteta, kanihyppyä sen sijaan enemmän :P Useimmat hyppijät ovat kääpiöluppia tai kääpiölupparisteytyksiä mutta mikä tahansa rotu voi pärjätä, ja se riippuu enemmän kanin tempperamentista kuin rodusta. Veikkaan että ihan isoimpia (esim. ranskanluppa) ei hirveesti kiinnosta hyppiä... Mut nekin voi sit toki opetella vaikka temppuja :)

        Ekana kanina kivoja ja ystävällisiä on esim. kääpiöluppa, ranskanluppa, hollantilainen ja leijonanharjas, mutta muihinkin kannattaa tutustua ja kysellä niiden kasvattajilta että teille sopivin löytyy. Kanit ei ylipäätään juurikaan tykkää olla sylissä. Mun kääpiöluppa tykkää istuskella vieressä siliteltävänä, ja joskus kiipeää itsekin syliin, mutta se vihaa nostamista yli kaiken :P

        Ulkokaniksi mieluiten aina kaksi kania!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe