Onko aivan mahdotonta päästä lukemaan logopediaa suoraan lukiosta? Ois hauska kuulla onko joku päässyt? :D Tuntuu et koko alaa, vaikka mielenkiintoista onkin, on mahdotonta päästä lukemaan kun 10 otetaan sisään vuosittain. Joku voisi myös kertoa soveltavuusosiosta jos on kokemusta :)
Luultavasti haen logopediaan, mutta tuntuu nyt jo lukemishalut katoavan kun tietää nuo surkean pienet määrät mitä sinne otetaan vuosittain..
Logopedia ja pääsykokeet?
3
1445
Vastaukset
- ....
Eikö ketään kuk opiskelisi logopediaa?
- sallallaa
No, meidän "luokalla" yksi kymmenestä on suoraan lukiosta päässyt (opiskelen siis logopediaa ensimmäistä vuotta). Mutta jos nyt totta puhutaan, niin kyllä logopediaan on aina vaikea päästä. Tietysti abilla lukuaikaa on vähemmän, mutta jos selviät kakkosvaiheeseen ja olet ihan oikeasti motivoitunut ja vakuuttunut siitä että puheterapeutiksi haluat niin eiköhän sulla ole ihan yhtä hyvät mahdollisuudet kuin muillakin. Itse olen tosin henkilökohtaisesti sitä mieltä että välivuosi kannattaa aina!
- sejase
Suosittelen puheterapeutiksi haluavaa abia ottamaan yhden tai kahden sivistävän ja elämänkokemusta kerryttävän välivuoden. Katsovat erittäin hyvällä haastattelussa sitä. Ja muutenkin, puheterapeutilla pitää olla itseluottamusta ja kokemusta, ei välttämättä ammatti mistään henkisesti kevyimmästä päästä. Mutta erittäin palkitseva ja mielenkiintoinen ihmisläheinen ammatti, hetkeäkään en ole katunut opiskelua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530