Ärsyttää

ff

Kun luin, mitä Teuvan helluntaiseurakunta sanoo homoseksuaalisuudesta. Järkytyin.

http://www.teuvan-helluntai.seurakunta.net/?sid=10&tid=1459

Ensimmäisenä tuli mieleeni, että ilmiselvästi tämän jutun kirjoittaja on hetero. Hän ei itse ole koskaan henkilökohtaisesti kokenut sitä, että millainen on olla homo ja minkälaisia tunteita tuntee. Eli toisinsanoen hän perustaa koko juttunsa omiin olettamuksiin ja joihinkin tilastoihin mitkä käyvät toteen myös suurimmalla isolla osalla heteroista.

Jos asiaa nyt lähdetään käsittelemään niin, että homous olisi syntiä, ei se ole homon oma valinta ollut, että on joutunut lapsuudessaan kokemaan kovia ja näin tullut homoksi. Naurettavaltahan tuo kuulostaa. No kuitenkin, silloinhan homo ei itse ole päättänyt olla homo, joten miten Jumala voisi muka rankaista ihmistä joka on ''sairastunut'' ja tullut homoksi. Tähän en ole vielä järkevää selitystä heiltä löytänyt.

Ja se, milloin itse tajusin että en tee mitään väärää oli, kun tajusin, että miksi Jumala muka antaisi ihmisten tulla homoseksuaaliksi ja laittaisi heidät helvettiin niin, että ihmisellä itsellään ei ole ollut vaikutusvaltaa, koska ei ole voinut ''parantua'' homoudesta vaikka kuinka yrittää.

Muutenkin jos Jumala ei hyväksyisi meitä ihmisiä sellaisina kuin olemme, vaan sellaisena miksi meidät on muutettu tai pakotettu olisi se aika kohtuutota. Kyllä Jumallallakin on ''maalaisjärki'' näissä asioissa.

Nämä nyt oli minun mietteitä eikä mitään faktaa mutta mitä mieltä te olette tästä? Kaikki täällä tuntuu syöttävän vaan raamatusta noita tekstejä, eikä yhtään ajattele niiden taustoja tai mitä niiden jälkeen sanotaan. Ja toisaalta on raamattua turhaa ottaa kirjaimellisesti, koska tuskin mikään lahko tai seurakunta noudattaa muutenkaan näitä kaikkia kirjaimellisesti. Joskus tuntuu että helluntaiseurakunnissakin raamatusta tavallaan valitaan aina ne itselle sopivimmat opit ja käskyt. Niinhän minäkin tavallaan teen, mutta en toru muita jos joku kohta mikä itselleni sopii ei toimi heidän kohdallaan.

4

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasavertainen homo

      Juttu sai minut myös järkyttymään, suorastaan säälin sitä ihmistä joka on suoltanut tuollaista sontaa sisältään! Ei siis mitään totuuden pohjaa noissa tarinoissa, tuulesta temmattua hevonpaskaa!
      Nämä niin hyvät ja synnittömät heterothan meidät homoseksuaalit alulle pistää, eli jos pitää syitä ryhtyä homouteen etsimään niin kyllä se siellä heteron siemenessä itää.

      • osui ja upposi :-(

        Niih, no itselläni on kyllä lapsuudessa taas kokemusta hyväksi käytöstä. Ja itse asiassa myös koulukiusaamisesta. Nykyisin olen kyllä aivan mielettömän sosiaalinen ja ulospäinsuuntaunut, mutta ihan selkeästi tunnen vetoa miehiin enkä naisiin.

        Muistaakseni Freud selittää tätä sillä, että lapsuudessa oman sukupuolen kanssa kontaktit ovat jääneet vähemmälle, minkä seurauksena sitten niitä hakee nyt aikuisiässä.

        Ei varmaan tuo kirjoitus pidä kaikkien kohdalla paikkaansa, mutta kyllä siinä saattaa joidenkin kohdalla olla aika kovakin totuuden jyvä.


    • nanouk

      empä olen elämässäni ollut tämän terveempi ja onnellisempi kuin nyt kun olen tullut kaapista ja olen suhteessa naisen kanssa.minulle on aivan sama, johtuuko homouteni mahdollisesti lapsuudenaikaisesta hyväksikäytöstä,alkoholistiperheen turvattomuudesta ja naisia kohtaan näkemästäni väkivallasta vai kenties suurista pettymyksistä miessuhteissani.asia ei ole oleellinen ollenkaan enkä ymmärrä miksi muidenkaan, tässä tapauksessa uskovien, pitäisi vatvoa homouden alkuperää.

      rakastuin ihmiseen, en naiseen tai mieheen.en todellakaan ymmärrä mitä negatiivista siinä on!maailma on täynnä väkivaltaa,petoksia ja kaikenlaista hyväksikäyttöä.mun mielestä niistä pitäisi olla paljon enemmän huolissaan kuin kahden samaa sukupuolta olevan suhteista!

    • Robilove

      Vikaa lausetta tuolta muokkaamalla:
      Apu kipuihin ei tule kieltämällä, vaan hyväksymällä.

      Mutta jokatapauksessa, vaikka homoaktivisti olenkin, minua miellytti tekstissä sen pehmeys, sillä yleensä sanotaan vain, että homous on sairaus ja siitä pitää parantua. Tällä ihmisellä oli sentään (valheellinen tosin) peruste mihin uskoa, ei vain sokeaa uskonnonkiihkoa. Kyseinen henkilö on tietysti väärässä, mutta ei aja asiaansa yhtä jyrkästi kuin uskonnolliset yleensä.

      Näen siis edessäni kehitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe