Hei olen aloittamassa asepalveluksen heinäkuussa. Minulla on lääkärin määrämä epipen piikki rajuihin allergisiin kohtauksiin ns. hätätapaus lääkkeenä. En ole saanut eläessäni kuin 2 rajua kohtausta joista molemmista olen selvinnyt ilman kyseistä piikkiä, mutta koskaanhan ei tiedä miten seuraavalla kerralla käy. Olen allerginen eri siitepölyille ja syön päivittäin myös aerius tabletteja.
Lääkäri sanoi minullle että piikki on otettava huomioon asepalveluksessa mutta ei voinut antaa lausuntoa kun ei ollut omalääkärini. Nyt omalääkärini selvittelee miten piikki vaikuttaa asepalvelukseeni ja ilmoittaa minulle ensi viikolla kun tietää. Haluaisin kuitenkin jo saada vähän tietoa etukäteen siitä mitä on odotettavissa.
ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA ARMEIJA EPIPEN YHTÄLÖSTÄ? Onko tiedossa luultavimmin kevyempi asepalvelus vai kenties vapautus? Vaikken toistaiseksi ole piikkiä tarvinnutkaan haluaisin silti kantaa sitä mukanani niinkuin lääkäri on reseptissään määrännyt. Mutta en voi pitää sitä taskussani sillä vahingossa lauetessaan piikki voi pysäyttää verenkierron raajasta tai aiheuttaa jopa sydänkohtauksen. Entä jos joku tupakavereistani päättää typeryyksissään leikkiä sillä ja vahingossa tapattaa itsensä tai jonkun muun? piikkiä ei myöskään voi pitää pakkasessa pitempiä aikoja ettei lääkeaine pääse jäätymään.
Epipen armeija?
1
2247
Vastaukset
- intti on pop
Epipen on Adrealiinia ei muuta.Itse käytän ja pidän mukana,kun allerginen ampiaisille.Pyydät vain intistä sen ettei tartte itse ostella eli pari aina mukana joka paikassa.Tuosta ei saa vapautusta.Ei tartte kavereille näytellä ja saa siihen laitettua itse kestävämmän suojuksen alumiini putkesta jollasen tein vaelluksille itse.Ei hajoa eikä muutenkaan se laukea itsekseen ei ole ikinä enkä ole kuullutkaan ja sitäpaitsi ei se aiheuta mitään pummppu kohtausta.Itse isken aina sen kun menossa vanhaksi ja pitäisi heittää pois niin testaan miltä tuntuu ja hyvin saa kiksejä:=)Puhdas adrealiin ei tapa ketään ellei ole jotai pahempaa vikaa pumpussa.
Talvella et joudu olemaan jos tuon sanot laittavat kesän ajaksi inttiin se kun ei ole nykyisin yhtä pitkä kuin ennen 11k....vahinko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1683042Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii391866Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K281849- 1911764
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a211373Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,741246Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja781170Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2101030Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1691000- 20992