Suihkussa käyminen yöllä ja oikeuden ratkaisu

...........

Muistaako kukaan hallinto-oikeuden ratkaisun numeroa, jossa puolletaan yöllä suihkussa käymistä? Finlexistä en ole sitä löytänyt, eikä hallinto-oikeus ole vielä vastannut minulle. Yllättäen naapurini valittavat suihkussa käymisestä yöllä, vaikka siihen on hyvä syy ja se kuuluu normaaliin elämään.

38

3367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvsdga

      Vuokralaisten keskusliitto vasta äskön puhui tuosta jossain artikkelissa. Suihkussa ja vessassa saa käydä yölläkin, kuuluu normaaliin elämään.

      • jaakkima vaan

        saa käydä kuin pikaisessa pesussa jos on ihan pakko. ja kyllä siitä valitetaankin jos on niin että se suihkussakäynti kuuluu hyvin öisin ja herättää ihmisiä unestaan. Jos jollain on ihan tapana lutrailla öisin niin aika äkkiä voi sitä häätöä sitten odotella. Ei se peseminen muuten mitään suihkuja tarvitse, vatiin vettä ja pesee vampulla itsensä jos on yöllä pakko peseskellä.
        Ihmiset on kyllä kummallisia, jos joku ratkaisu onkin tehty niin kai nekin tapauskohtaisesti harkitaan ja katsotaan missä se ihminen asuu joka sitä suihkua välttisti tarvitsee yöaikaan. Heti luullaan että kaikki on sallittua jos on jokin ennakkoratkaisu tehty asiasta. VOIVOI!


      • ei yöllä suihkuun

        muttei ole läheskään aina pakko. Oletteko yösuihkuilijat koskaan ajatelleet kuinka se kohina ja lotina kuuluu alempiin kerroksiin tai sivusuunnassa, olisiko pieni vaiva ottaa huomioon muutkin talon asukkaat?
        Mä asun sellaisessa talossa, jossa yläkerran suihkulotinat, muut veden laskemisäänet plus vielä vessanveto kuuluu suoraan makuuhuoneeseen koska viemäriputket kulkevat vaakatasossa mun vaatekaapistojen yläpuolella! Kun yläkerrassa pestään esim. wc:ssä käsiä paukkuu laskettu vesi viemäriputken seinämiin tosi ärsyttävästi. Käy myös hyvin selväksi minkälainen jööti vessasta vedetään. En tosiaankaan haluais olla tietoinen näistä naapurin elämään kuuluvista jutuista.
        Toivoa sopii, ettei putki plosahda joskus...


      • *huokaa*
        ei yöllä suihkuun kirjoitti:

        muttei ole läheskään aina pakko. Oletteko yösuihkuilijat koskaan ajatelleet kuinka se kohina ja lotina kuuluu alempiin kerroksiin tai sivusuunnassa, olisiko pieni vaiva ottaa huomioon muutkin talon asukkaat?
        Mä asun sellaisessa talossa, jossa yläkerran suihkulotinat, muut veden laskemisäänet plus vielä vessanveto kuuluu suoraan makuuhuoneeseen koska viemäriputket kulkevat vaakatasossa mun vaatekaapistojen yläpuolella! Kun yläkerrassa pestään esim. wc:ssä käsiä paukkuu laskettu vesi viemäriputken seinämiin tosi ärsyttävästi. Käy myös hyvin selväksi minkälainen jööti vessasta vedetään. En tosiaankaan haluais olla tietoinen näistä naapurin elämään kuuluvista jutuista.
        Toivoa sopii, ettei putki plosahda joskus...

        ilmoitustaululle, jos häiritsee? Ihme valitusta.


      • naapuri on aina oike
        ei yöllä suihkuun kirjoitti:

        muttei ole läheskään aina pakko. Oletteko yösuihkuilijat koskaan ajatelleet kuinka se kohina ja lotina kuuluu alempiin kerroksiin tai sivusuunnassa, olisiko pieni vaiva ottaa huomioon muutkin talon asukkaat?
        Mä asun sellaisessa talossa, jossa yläkerran suihkulotinat, muut veden laskemisäänet plus vielä vessanveto kuuluu suoraan makuuhuoneeseen koska viemäriputket kulkevat vaakatasossa mun vaatekaapistojen yläpuolella! Kun yläkerrassa pestään esim. wc:ssä käsiä paukkuu laskettu vesi viemäriputken seinämiin tosi ärsyttävästi. Käy myös hyvin selväksi minkälainen jööti vessasta vedetään. En tosiaankaan haluais olla tietoinen näistä naapurin elämään kuuluvista jutuista.
        Toivoa sopii, ettei putki plosahda joskus...

        Minkähän kokoista jöötiä sieltä pukkaa? Mä ainakin asennuttaisin läpinäkyvä viemäriputket, niin tietäis mitä siellä oiken kulkee


      • pakko niin pakko
        jaakkima vaan kirjoitti:

        saa käydä kuin pikaisessa pesussa jos on ihan pakko. ja kyllä siitä valitetaankin jos on niin että se suihkussakäynti kuuluu hyvin öisin ja herättää ihmisiä unestaan. Jos jollain on ihan tapana lutrailla öisin niin aika äkkiä voi sitä häätöä sitten odotella. Ei se peseminen muuten mitään suihkuja tarvitse, vatiin vettä ja pesee vampulla itsensä jos on yöllä pakko peseskellä.
        Ihmiset on kyllä kummallisia, jos joku ratkaisu onkin tehty niin kai nekin tapauskohtaisesti harkitaan ja katsotaan missä se ihminen asuu joka sitä suihkua välttisti tarvitsee yöaikaan. Heti luullaan että kaikki on sallittua jos on jokin ennakkoratkaisu tehty asiasta. VOIVOI!

        Lapsellista kitinää, jos jonku tarvii käydä suihkussa niin sitten vaan käy. Soittakaa poliisille jos häiritsee.


      • Ei häiritseviä ääniä
        ei yöllä suihkuun kirjoitti:

        muttei ole läheskään aina pakko. Oletteko yösuihkuilijat koskaan ajatelleet kuinka se kohina ja lotina kuuluu alempiin kerroksiin tai sivusuunnassa, olisiko pieni vaiva ottaa huomioon muutkin talon asukkaat?
        Mä asun sellaisessa talossa, jossa yläkerran suihkulotinat, muut veden laskemisäänet plus vielä vessanveto kuuluu suoraan makuuhuoneeseen koska viemäriputket kulkevat vaakatasossa mun vaatekaapistojen yläpuolella! Kun yläkerrassa pestään esim. wc:ssä käsiä paukkuu laskettu vesi viemäriputken seinämiin tosi ärsyttävästi. Käy myös hyvin selväksi minkälainen jööti vessasta vedetään. En tosiaankaan haluais olla tietoinen näistä naapurin elämään kuuluvista jutuista.
        Toivoa sopii, ettei putki plosahda joskus...

        Omakotitaloa?


      • ,,,,,,,,,,
        ei yöllä suihkuun kirjoitti:

        muttei ole läheskään aina pakko. Oletteko yösuihkuilijat koskaan ajatelleet kuinka se kohina ja lotina kuuluu alempiin kerroksiin tai sivusuunnassa, olisiko pieni vaiva ottaa huomioon muutkin talon asukkaat?
        Mä asun sellaisessa talossa, jossa yläkerran suihkulotinat, muut veden laskemisäänet plus vielä vessanveto kuuluu suoraan makuuhuoneeseen koska viemäriputket kulkevat vaakatasossa mun vaatekaapistojen yläpuolella! Kun yläkerrassa pestään esim. wc:ssä käsiä paukkuu laskettu vesi viemäriputken seinämiin tosi ärsyttävästi. Käy myös hyvin selväksi minkälainen jööti vessasta vedetään. En tosiaankaan haluais olla tietoinen näistä naapurin elämään kuuluvista jutuista.
        Toivoa sopii, ettei putki plosahda joskus...

        PÄIVÄN TIETOISKU

        Yöllä nukutaan, eikä kuunnella korvat höröllä mitä naapuri tekee kylpyhuoneessa ja oteta aikaa.

        Tai vaihtoehtoisesti jos ei nukuta vaan mieluummin kuunnellaan, kytätään ja otetaan aikaa, niin sittenhän ne naapurin suihkut ja vessassakäynnit eivät nukkumista häiritsekään.

        Missään tapauksessa mitään valittamisen ja rutinan aihetta ei siis asiassa ole.


      • joka yö
        ei yöllä suihkuun kirjoitti:

        muttei ole läheskään aina pakko. Oletteko yösuihkuilijat koskaan ajatelleet kuinka se kohina ja lotina kuuluu alempiin kerroksiin tai sivusuunnassa, olisiko pieni vaiva ottaa huomioon muutkin talon asukkaat?
        Mä asun sellaisessa talossa, jossa yläkerran suihkulotinat, muut veden laskemisäänet plus vielä vessanveto kuuluu suoraan makuuhuoneeseen koska viemäriputket kulkevat vaakatasossa mun vaatekaapistojen yläpuolella! Kun yläkerrassa pestään esim. wc:ssä käsiä paukkuu laskettu vesi viemäriputken seinämiin tosi ärsyttävästi. Käy myös hyvin selväksi minkälainen jööti vessasta vedetään. En tosiaankaan haluais olla tietoinen näistä naapurin elämään kuuluvista jutuista.
        Toivoa sopii, ettei putki plosahda joskus...

        Naidessa litinää ja lätinää. Kyllä kunnon hikisession jälkeen on päästävä kunnon kylpyyn.


      • Anonyymi
        ei yöllä suihkuun kirjoitti:

        muttei ole läheskään aina pakko. Oletteko yösuihkuilijat koskaan ajatelleet kuinka se kohina ja lotina kuuluu alempiin kerroksiin tai sivusuunnassa, olisiko pieni vaiva ottaa huomioon muutkin talon asukkaat?
        Mä asun sellaisessa talossa, jossa yläkerran suihkulotinat, muut veden laskemisäänet plus vielä vessanveto kuuluu suoraan makuuhuoneeseen koska viemäriputket kulkevat vaakatasossa mun vaatekaapistojen yläpuolella! Kun yläkerrassa pestään esim. wc:ssä käsiä paukkuu laskettu vesi viemäriputken seinämiin tosi ärsyttävästi. Käy myös hyvin selväksi minkälainen jööti vessasta vedetään. En tosiaankaan haluais olla tietoinen näistä naapurin elämään kuuluvista jutuista.
        Toivoa sopii, ettei putki plosahda joskus...

        En kyllä jätä vessaa vetämättä yöllä enkä käsiä pesemättä vessakäynnin jälkeen.


    • ibsidä

      Sinä sillä ratkaisulla teet? Käyt pesulla niinkuin ennenkin ja annat ääliöitten marista

      • loppuu.

        joka kolmas viikko työvuoro 00.00 ja käyn aivan varmasti suihkussa kotiin tultuani.sopii se sinulle eli ei.


      • ..........

        Minun on sentään pakko vastata isännöitsijän antamaan tiedotteeseen jotenkin, vaikka minulla onkin oikeus käydä suihkussa yöllä. Joudun tekemään sen toisinaan, en edes joka yö.


      • ibsidä
        .......... kirjoitti:

        Minun on sentään pakko vastata isännöitsijän antamaan tiedotteeseen jotenkin, vaikka minulla onkin oikeus käydä suihkussa yöllä. Joudun tekemään sen toisinaan, en edes joka yö.

        muuten tarvitse vastata mitään. Tai jos välttämättä haluat nin vastaat että tiedote on asiaton ja lainvastainen. Isännäöitsijä ottakoon itse asioista selvää jos haluaa


      • pois häiritsijät
        ibsidä kirjoitti:

        muuten tarvitse vastata mitään. Tai jos välttämättä haluat nin vastaat että tiedote on asiaton ja lainvastainen. Isännäöitsijä ottakoon itse asioista selvää jos haluaa

        on pakko vastata,jos häiritsee muita asukkaita,muuten häätö


      • blgsäbä
        pois häiritsijät kirjoitti:

        on pakko vastata,jos häiritsee muita asukkaita,muuten häätö

        Häätöön kun vaaditaan peruste, mielipiteet ei riitä. Ei edes isännöitsijän


      • hohohhohoho

        Jos tulistit inisemään


    • en tiiä

      mutta täytyy olla aika itsekäs ihminen joka vielä puolustelee yöhäiriköintiään jos siitä on jo mainittu ja pyydetty huomioimaan naapurit.

      • hohhoijaa!

        Muuta korpeen jos elämän äänet häiritsee, vitun pälli. Yötyöläiset käyvät tasan pesulla töistä tullessaan, häiritsi se naapurissa sosiaaliavuilla elävää yksinäistä kyttääjää tai ei. Mene vain ruikuttamaan isännöitsijälle tai vaikka armeijalle mutta mitään et mahda.


    • em

      Itse jättäisin huomiotta,mikäli kyse olisi vain yksittäisestä idiootista..
      Käsi ylös kuka herää vessan vetoon tai naapurin suihkuiluun?
      Käsittämätöntä.. Näitä "minulla ei ole elämää,joten muillakaan ei saa olla"-ihmisiä löytyy kyllä.

      • Pesty on

        Täytyy myöntää, että kauhulla ajattelen sitä kitinää, joka syntyy suihkussa käymisestäni kello 4 aamulla. Tunnin työmatka bussilla ja kuudelta on oltava paikalla. Eli tukka märkänä ja aamiainen kassissa.
        SE kitinä tulee naapureilta.
        Itse kuuntelin yhtenä yönä kun jossain valui suihku kolme tuntia putkeen. Enkä tehnyt mitään. Jälkeenpäin selvisi tulvan muodossa, että mies oli kuollut lattiakaivon päälle kesken suihkun.
        Naapurit voisivat keskittyä marisemisen sijaan huolehtimaan ja välittämään.


      • kuukukkanen
        Pesty on kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että kauhulla ajattelen sitä kitinää, joka syntyy suihkussa käymisestäni kello 4 aamulla. Tunnin työmatka bussilla ja kuudelta on oltava paikalla. Eli tukka märkänä ja aamiainen kassissa.
        SE kitinä tulee naapureilta.
        Itse kuuntelin yhtenä yönä kun jossain valui suihku kolme tuntia putkeen. Enkä tehnyt mitään. Jälkeenpäin selvisi tulvan muodossa, että mies oli kuollut lattiakaivon päälle kesken suihkun.
        Naapurit voisivat keskittyä marisemisen sijaan huolehtimaan ja välittämään.

        ...paskaisissa töissä ja tulen kotiin yöllä,taatusti käyn suihkussa ennen nukkumaanmenoa.

        Naapurien on vaan kestettävä.
        En varmasti mene sänkyyni paskaisena,se on saletti.

        En usko että löytyy mitään tätä kieltävää lakia.

        Lakatkaa valittamasta turhista ja miettikää miksi on niin tärkeää pitää lukua muiden tekemisistä.
        Vaikea uskoa että kukaan kävisi turhaan suihkussa aamuyöstä.

        Sen sijaan uskon että on joukko ihmisiä,jotka tekee numeroa turhasta sen sijaan että oppisivat elämään niin ettei muiden tekemiset merkkaa mitään.
        Mulle ei merkaa mitään ja osaan elää niin ettei naapurit häiritse.
        Jos häiritsee elämä muaalla niin hakeudu hoitoon.


    • ihan selvä tapaus

      Suihkussa käynti yöllä ei ole laitonta, eikä se aihetua KOHTUUTOTA häiriötä, joten sitä ei voi kieltää.

      Käske haastaa käräjille.

      • atlatl

        ...kuullostaa jos vuorotyöläinen ei voi käydä suihkussa töistä tultuaan,sillä kaikilla työpaikoilla ei voi käydä suihkussa.Voipi jopa käydä niin,että kotimatka jää aamuun jos harkitsee suihkua työmaalla.Sellaisia voi olla työajat.Eikä julkiset aja läpi yön aina...
        Itsekkin kävin aikanaan suihkussa kotona kun olin ollut töissä puoleen yöhön asti ja olin kotona joskus puoli kaksi.
        En voisi kuvitella meneväni sänkyyn ties mitä likoja iholla....

        Kyllä vuorotyöläisilläkin oikeuksia on ja ne jotka valittavat turhasta,saisivat hankkia elämän...

        Ymmärrän unettomuuden ja sellaiset mutta turhasta valittaminen on....sieltä.


      • yökkö.-.-.-.
        atlatl kirjoitti:

        ...kuullostaa jos vuorotyöläinen ei voi käydä suihkussa töistä tultuaan,sillä kaikilla työpaikoilla ei voi käydä suihkussa.Voipi jopa käydä niin,että kotimatka jää aamuun jos harkitsee suihkua työmaalla.Sellaisia voi olla työajat.Eikä julkiset aja läpi yön aina...
        Itsekkin kävin aikanaan suihkussa kotona kun olin ollut töissä puoleen yöhön asti ja olin kotona joskus puoli kaksi.
        En voisi kuvitella meneväni sänkyyn ties mitä likoja iholla....

        Kyllä vuorotyöläisilläkin oikeuksia on ja ne jotka valittavat turhasta,saisivat hankkia elämän...

        Ymmärrän unettomuuden ja sellaiset mutta turhasta valittaminen on....sieltä.

        Antaa ruikuttajien ruikuttaa. Yötyöläisenä sinulla on täysi oikeus käydä yöllä suihkussa. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanottavaa. Itsekin olen ollut yötyössä kohta neljä vuotta ja joka aamu töistä tullessa peseydyn. Kukaan ei ole tosin ruikuttanut enkä välitä vaikka ruikuttaisikin.

        En ole ikinä herännyt kenenkään suihkutteluun vaikka tässäkin talossa kyllä vettä lasketaan hiljaisuusaikana. Siis muutkin kuin minä. Pieni kohina siitä tulee jos naapurissa lasketaan vettä mutta siihen ei pysty heräämään vaikka haluaisikin. Ja jos joku väittää sellaiseen heräävänsä, on kyseessä joku aivoton kyttääjä tai muuten latvaroso.


      • Anteeksi???
        yökkö.-.-.-. kirjoitti:

        Antaa ruikuttajien ruikuttaa. Yötyöläisenä sinulla on täysi oikeus käydä yöllä suihkussa. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanottavaa. Itsekin olen ollut yötyössä kohta neljä vuotta ja joka aamu töistä tullessa peseydyn. Kukaan ei ole tosin ruikuttanut enkä välitä vaikka ruikuttaisikin.

        En ole ikinä herännyt kenenkään suihkutteluun vaikka tässäkin talossa kyllä vettä lasketaan hiljaisuusaikana. Siis muutkin kuin minä. Pieni kohina siitä tulee jos naapurissa lasketaan vettä mutta siihen ei pysty heräämään vaikka haluaisikin. Ja jos joku väittää sellaiseen heräävänsä, on kyseessä joku aivoton kyttääjä tai muuten latvaroso.

        Hienostipa yleistit oman elämäsi ja asuintalosi tilanteen koskemaan kaikkia muitakin!

        Ymmärrätkö, että on olemassa taloja, joissa veden äänet, ja kaikki muutkin äänet kuuluvat PALJON VOIMAKKAAMMIN kuin sinun talossasi? Jos teidän talossa kuuluu esim. tuosta vessan vetämisestä ja muusta vedellä läträämisestä vain pieni kohina johon ei edes herää, niin hitosti vaan onnea! Sinulle on sattunut hyvin äänieristetty asuintalo ja vieläpä mitä todennäköisimmin kohteliaita, muut asukkaat hyvin huomioonottavia naapureita. Yritä silti hyvä ihminen käyttää älyäsi ja käsittää, että on olemassa taloja, joissa asiat ovat paljon pahemmin. Kaikilla ei ole asuintalossaan hyvää äänieristystä ja kohteliaita naapureita, ei todellakaan.

        Järkyttävää, kuinka täällä aikuiset ihmiset haukkuvat naapureiden metelöinnistä ja häiriköinnistä turhautuneita ja kärsiviä ihmisiä "aivottomiksi kyttääjiksi" ja "muuten vaan latvarosoiksi" ja mitä tuossa joku aiemmin mainitsi "sosiaalituilla eläviksi yksinäisiksi, omaa elämää omaamattomiksi kyttääjiksi" ja muuta vastaavaa. Kuinka edes kehtaatte? Ihan kuin tietäisitte _oikeasti_ näiden ihmisten elämästä, naapureista ja asuintalon äänieristyksestä YHTÄÄN MITÄÄN! Naurettavaa yleistämistä, ylimielisyyttä, toisten itselle tuntemattomien ihmisten halveeraamista, ei voi muuta sanoa!

        Mitä tulee tuohon suihkuasiaan, niin varmaankin vähiten toisten yösuihkuissa häiritsee se itse suihkun ääni. Häiritsevintä on enemmänkin kaikki se muu metelöinti, joka liittyy siihen, että joku valvoo yöt ja elää tällöin sitä elämäänsä tekemällä kaikki asiansa samalla voimakkuudella kuin muut ihmiset normaalisti päiväsaikaan. Eli huudatetaan radiota tai telkkaria, kokataan, tömistellään ympäri kämppää, kailotetaan puhelimeen, siivotaan, ravataan tupakalla, huudetaan, paneskellaan äännellen niin että rapussakin raikuu.... Ja niin edelleen. Vuorotyö on normaalia, mutta se ei ole mikään oikeutus metelöidä yöaikaan! Kerrostalon asukkaan on ymmärrettävä, että vaikka oma elämä ei aina noudattaisikaan yleistä, ns. normaalia päivärytmiä, on silti kunnioitettava sitä enemmistöä, joiden elämä on hyvin tiukasti sidottu tuohon rytmiin, ja annettava heille mahdollisuus nukkua rauhassa yöaikaan.

        Jos joku ei tätä ymmärrä, ei ole kokenut miltä tuntuu, kun naapureiden jatkuva, erittäin voimakas metelöinti häiritsee toistuvasti yöunia ja vie ihmiseltä mahdollisuuden levätä ja rentoutua omassa kodissaan. Voin vakuuttaa, että se ei ole millään tavoin mukavaa. Nimim. "ja taas heräsin, jippii...."


      • alsjfjfsakjfdsa
        Anteeksi??? kirjoitti:

        Hienostipa yleistit oman elämäsi ja asuintalosi tilanteen koskemaan kaikkia muitakin!

        Ymmärrätkö, että on olemassa taloja, joissa veden äänet, ja kaikki muutkin äänet kuuluvat PALJON VOIMAKKAAMMIN kuin sinun talossasi? Jos teidän talossa kuuluu esim. tuosta vessan vetämisestä ja muusta vedellä läträämisestä vain pieni kohina johon ei edes herää, niin hitosti vaan onnea! Sinulle on sattunut hyvin äänieristetty asuintalo ja vieläpä mitä todennäköisimmin kohteliaita, muut asukkaat hyvin huomioonottavia naapureita. Yritä silti hyvä ihminen käyttää älyäsi ja käsittää, että on olemassa taloja, joissa asiat ovat paljon pahemmin. Kaikilla ei ole asuintalossaan hyvää äänieristystä ja kohteliaita naapureita, ei todellakaan.

        Järkyttävää, kuinka täällä aikuiset ihmiset haukkuvat naapureiden metelöinnistä ja häiriköinnistä turhautuneita ja kärsiviä ihmisiä "aivottomiksi kyttääjiksi" ja "muuten vaan latvarosoiksi" ja mitä tuossa joku aiemmin mainitsi "sosiaalituilla eläviksi yksinäisiksi, omaa elämää omaamattomiksi kyttääjiksi" ja muuta vastaavaa. Kuinka edes kehtaatte? Ihan kuin tietäisitte _oikeasti_ näiden ihmisten elämästä, naapureista ja asuintalon äänieristyksestä YHTÄÄN MITÄÄN! Naurettavaa yleistämistä, ylimielisyyttä, toisten itselle tuntemattomien ihmisten halveeraamista, ei voi muuta sanoa!

        Mitä tulee tuohon suihkuasiaan, niin varmaankin vähiten toisten yösuihkuissa häiritsee se itse suihkun ääni. Häiritsevintä on enemmänkin kaikki se muu metelöinti, joka liittyy siihen, että joku valvoo yöt ja elää tällöin sitä elämäänsä tekemällä kaikki asiansa samalla voimakkuudella kuin muut ihmiset normaalisti päiväsaikaan. Eli huudatetaan radiota tai telkkaria, kokataan, tömistellään ympäri kämppää, kailotetaan puhelimeen, siivotaan, ravataan tupakalla, huudetaan, paneskellaan äännellen niin että rapussakin raikuu.... Ja niin edelleen. Vuorotyö on normaalia, mutta se ei ole mikään oikeutus metelöidä yöaikaan! Kerrostalon asukkaan on ymmärrettävä, että vaikka oma elämä ei aina noudattaisikaan yleistä, ns. normaalia päivärytmiä, on silti kunnioitettava sitä enemmistöä, joiden elämä on hyvin tiukasti sidottu tuohon rytmiin, ja annettava heille mahdollisuus nukkua rauhassa yöaikaan.

        Jos joku ei tätä ymmärrä, ei ole kokenut miltä tuntuu, kun naapureiden jatkuva, erittäin voimakas metelöinti häiritsee toistuvasti yöunia ja vie ihmiseltä mahdollisuuden levätä ja rentoutua omassa kodissaan. Voin vakuuttaa, että se ei ole millään tavoin mukavaa. Nimim. "ja taas heräsin, jippii...."

        Suihkussa käynti ei ole mitään metelöintiä. jos ei sitä siedä niin naru kaulaan


    • -m LKm lÄKMLKLKknlk

      lehdessä jossain. Oisko sen verran uusi päätös, että ei ole kerinnyt näkyviin vielä?

      Mutta totta on, että yöllä voi käydä suihkussa ja vessassa, mutta häiriköidä ei saa. Ihmeen kehnosti tuntuvat tavalliset tallaajat tajuavan, että suuri osa töistä on vuorotyötä. Kuudeksi aamulla duuniin, eikä sais hampaita harjata eikä paskalla käydä, eikä keitellä kahvia jne. Eikä tietenkään sais herätellä lapsia hoitopaikkaan jne . Ne on yleensä eläkeläisiä ja työttömiä kun valittaa.

      Iteasiassa toi tieto pitäisi kyllä olla isännöitsijällä tiedossa. Mutta ne nyt on sellaisia mulkkuja kun ovat.

      Joku vuokralaisten keskusliitto tms tietää kyllä asiasta. Kannattaa tosiaan ottaa ihan kuivan asiallisesti koko juttu. Tollasesta saa karmeat riidat aikaiseksi, ihmiset kun eivät yleensä muuta mielipiteitään, ei välttämättä vaikka lyö millasen lakitekstin eteen.

      Niinno, sitten ne tollot tietenkin alkaa hiillostaan sua ulos.. Se tosin on sitten naapurikiusaamista, jonka takia niitä voi haastella oikeuteen jne.

      Hyvää pääsiäistä.

      • 1+13

      • ap

      • marianne43
        ap kirjoitti:

        Isännöitsijä otti asian rauhallisesti ja sanoi naapureiden hermoilevan. Siinäpähän hermoilevat. Minä en enää eväänikään liikauta asian johdosta.

        on päin helvettiä, kun ei älytä eristää asuntojen ja kerrosten välillä. Rakennuttajien pitäisi kiinnittää asiaan huomiota.
        Kyllä ihmisten pitäisi voida käyfä suihkussa tai vessassa niinkuin tarvitsevat ja haluavat, se on perusoikeus.


    • kuuliainen naapuri

      Meidän taloyhtiössä on hallituksen puheenjohtaja, ja hänen veljensä kieltäneet suihkussa käynnin yöllä, ja kaikki me totellaan, emme uskalla vastustaa heitä. Pitävät hyvän kurin, mutta me olemme siihen vain tyytyväisiä.

      • sinulta..

        Typeryyksien kirjoittelun nettiin , keskellä yötä..muistakkin noudattaa myös tätä kieltoa !


      • sfsdfds

        Omapa on löyhäperseisyytenne. Yösuihkuttelua kun ei kukaan voi kieltää. Itse suihkuttelisin joka yö ihan normaalisti :)


      • naumanen
        sfsdfds kirjoitti:

        Omapa on löyhäperseisyytenne. Yösuihkuttelua kun ei kukaan voi kieltää. Itse suihkuttelisin joka yö ihan normaalisti :)

        tykkään öisin käydä suihkussa ja runkata salaa sinua ajatellen rakkaani raija


      • Pirkko-Liisa-55

        Pistäkää hallistus pihalle ja ottakaa uusi isännöitsijä. Ei tollasia mulk-kuja oo kenenkää pakko sietää. ei me olla missään venäjällä


    • Anonyymi

      Mikäli suihkussa käymisestä aiheutuu sellaista ääntä että tämä kuuluu häiritsevästi naapuriin on asuntojen äänieristyksessä todella pahasti vikaa ja tälläiset kerrostalot pitäisi purkaa välittömästi!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe