Kiitos neuvosta lääkkeen vaihdon suhteen, mutta osaisitko nimetä mikä lääke voisi tulla kyseeseen näissä PMS- oireissa? Alotin helokki öljy kapseleiden käytön muutama päivä sitten, eihän näillä ole mitään yhteisvaikutusta Seronilin kanssa? Ja jos vaihdan lääkitystä, niin voiko heti siirtyä lääkkeestä toiseen, eikö ole vaara, että "pää menee totaalisesti sekaisin.."? Vähän hirvittää, mutta apua on saatava. Katsoin eilen illalla tv:stä aloitusjakson sarjasta, jossa nainen käytti Distral nimistä mielialalääkettä (en tiedä oliko ihan keksitty lääke..) ja sekosi täysin. Voiko tällainen todellisauudessa olla mahdollista mielialalääkkeiden kanssa? Järkyttävää! No joka tapauksessa uskon, että Suomessa markkinoilla olevat tabut ovat varmaan niin hyvin tutkittuja, ettei vaaraa ole.. Kiitos taas, jos ehdit vastata!
vielä kysymys psykiatrille..
Kiukuttelija..
3665
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Tapanani on kysyä kaikki aiemmat lääkkeet, niiden aiheuttamat sivuvaikutukset, saatu hyöty, niiden käyttöajat ja annokset ennen kuin lähden antamaan ohjeita.
En ole kuullut että helokilla olisi yhteisvaikutusta Seronilin kanssa.
muista lääkeistä, kuin nyt käyttämäni Seronil 20mg.noin puolen vuoden ajan. Alussa oli päänsärkyä ja jonkin verran pahoivointia, mutta ne menivät suht nopeasti ohi. Tuntui, että mieliala vaihtelut väheni eli lääke vaikutti ihan hyvältä. Nyt kuitenkin jotenkin tuntuu että vaikutus olisi jotenkin hiipununut? Seksi vaikutusten lisäksi olen viimeaikoina huomannut, että näen enemmän unia/painajaisia kuin ennen, mikä on myös ilmeisesti sivuvaikutuksiin kuuluva. Muuten nukun hyvin. Olisin kyllä valmis kokeilemaan jotain toista vaihtoehtoa, jos vaikka sopisi paremmin. Tuntuu, että PMS vaivaa vaikka näitä lääkeitä käytänkin. Nämä psyykkiset haitat rasittavat todella paljon elämää. Kiitti jälleen..
Painajaiset eivät sinällään ole aina merkki lääkkeen sivuvaikutuksesta. Usein masennuksesta parantumassa oleva potilas alkaa nähdä painajaisia.
Jotain muuta SSRI-lääkettä voisi tietysti kokeilla mutta on hyvä tietää että Seronil säilyy veressä vielä noin 3-4 viikkoa lopettmisen jälkeen ja voi siis silloin aiheuttaa yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa. Myös Efexor on mahdollinen tässä tilanteessa.